Expres een "staartblokkade": het verhaal van Gator

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Re: Expres een "staartblokkade": het verhaal van Gator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:38

dat is het ook. helaas laat niet iedereen zich daardoor tegenhouden....

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:16

amondi schreef:
De mensen die nu om respect vragen van de eigenaar: Niet zelf naïef worden svp, ik weet bijna 99% zeker dat deze "zielige onbenullen" diverse schade claims tegen trainers, DA's, Stalhouders, de JURY'S!! etc aan het voorbereiden zijn!
redenen daarvoor staan al in het stukje vermeld:

Paard was absurd kostbaar,
waren aan het trainen voor een "wereldwedstrijd" en hadden "dus" ingeschreven voor een wedstrijd op niveau kringwedstrijd in de bixie...
2 grove overdrijvingen om de schade groter te maken dan dat hij al is.

Of te wel, iemand moet gaan betalen en dan moet je eerst "iedereen"ervan overtuigen dat de hele wereld schuld heeft behalve jij.....

Nee, van mij geen respect, respect moet je verdienen en dat verdien je niet door met modder naar anderen te gooien en zelf de vermoorde onschuld te spelen. Respect krijgen ze pas als ze gewoon toegeven aan dit injecteer spel te hebben meegespeeld en te hebben verloren en dan gewoon te vertellen aan anderen hoe slecht dit kan aflopen.

Absurd kostbaar? 30000 E was hij waard dat vind ik toch niet absurd kostbaar helemaal niet naar amerikaanse begrippen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:35

Ik vraag me af....
Ben ik nou de enige die pleasure niet enkel de saaiste maar ook de meest nutteloze tak van paardensport vind?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:32

Is er sowieso een sport die wel nut heeft Haha!

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:03

@DubbelDun; In de sport staan paarden echt in dienst van het plezier van de mens als je het zo bekijkt Knipoog

Ik vroeg me trouwens af.. ontstaat er wel een infectie als er wordt ingespoten met alcohol? Als er iets geen infectie veroorzaakt is het volgens mij wel alcohol.. Als je het direct in spieren spuit oid zal het vast anders zijn, maar het klinkt toch een beetje vreemd Tong uitsteken

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:27

Ach, het is niet de eerste.... vragen jullie je niet af waarom Justa Tad Rad zo'n kort stompje heeft....is ook "geblocked" hierheen gekomen en op transport is er e.e.a. voorgevallen met een bandage en moest de boel geamputeerd worden.
Het gebeurt nog veel meer.

Top dat het nu eens openbaar wordt gemaakt, al heb ik mijn twijfels of er wat mee gedaan wordt. De helft van de mensen denkt misschien met hun zieke geest nu: "oh, wat een goed idee..." en daar gaan we dan weer...

En verder pleasure "saai en nutteloos" ??? Nou, goed pleasure rijden is wel een van de moeilijkste onderdelen van de western vind ik, mits je natuurlijk een normale 3-takt galop rijdt en niet zo'n huppelgalopje... maar ja, da's ook weer net wat de jury wil zien...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:44

ik vind dat je dit staartprobleem bij de oorsprong aan moet pakken; de jury!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:00

terlygert schreef:
@DubbelDun; In de sport staan paarden echt in dienst van het plezier van de mens als je het zo bekijkt Knipoog

Ik vroeg me trouwens af.. ontstaat er wel een infectie als er wordt ingespoten met alcohol? Als er iets geen infectie veroorzaakt is het volgens mij wel alcohol.. Als je het direct in spieren spuit oid zal het vast anders zijn, maar het klinkt toch een beetje vreemd Tong uitsteken

Als je pure alcolhol( medische alcohol ter ontsmetting) wat dus 70 % is!!!! Inspuit in vaten, ik kan je verzekeren dat dat gaat lekken en heerlkijk gaat prutten in weefsels en spieren vandaar dus ook die ontstekingsreactie. Alcohol is misschien wel een ontsmettingsmiddel, maar alleen voor cutaan(is op de huid) gebruik en niet inwendig!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:49

Nou Elcamino: ik ken er gewoon niks van, maar als ik het zo zie, rondjes rijden achter elkaar, zo traag mogelijk, paarden die eruitzien alsof ze om gaan vallen... ik zie er werkelijk geen plezier aan of nuttige trainingswaarde of publiekelijk vermaak?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:54

Ach, ik zal niet gauw vergeten wat een Engelse vriend van mij zei over dressuur: "it's like watching the grass grow" Knipoog
En mijn trainer vind Pleasure " an abomination of the western sport". Maar "there's no accounting for taste" dus gewoon iedereen in zijn waarde laten wat hij/ zij nou wel of niet mooi vind
Ik vind de gemiddelde dressuurproef meestal ook een triest aftreksel van wat het eigenlijk zou moeten zijn, zelfs op het zgn. hogere niveau Duivel
Laatst bijgewerkt door ElCid op 20-07-08 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:56

Citaat:
"Als ik had geweten dat dit had kunnen gebeuren, dan had ik hem nooit laten injecteren," aldus de eigenaar van Gator. "We kwamen er later pas achter dat het nog illegaal is ook. Dat wisten we niet. We dachten dat dit gewoon heel normaal is wat iedereen doet voor een show.

Typisch hoor, zelf niet nadenken, gewoon de meute volgen Gestoord

Echt te zot voor woorden, dit.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:06

Mensen doen nou eenmaal heel rare dingen voor de sport. Ik weet dat staartzenuwen ook wel eens worden doorgesneden, bij scheef gedragen staarten of het "ouderwetse" gemberen zodat een tuigpaard de staart mooi hoog draagt Boos! .
Op het moment dat het uitloopt op levensbedreigende situaties is dat helemaal te te triest voor woorden.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:23

Ja maar ook de eissen waaraan een paard moet aan voldoen worden ook steeds zotter hoor. Staartzwiepen hoeft niet per definitie verzet te zijn. Ik ken paarden die doen niet anders, ook als ze niets doen qua werk......
Dus ook Jury's zouden zich eens aan hun hoofd moeten krabben denk ik.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:33

ElCamino schreef:
Ach, het is niet de eerste.... vragen jullie je niet af waarom Justa Tad Rad zo'n kort stompje heeft....is ook "geblocked" hierheen gekomen en op transport is er e.e.a. voorgevallen met een bandage en moest de boel geamputeerd worden.
Het gebeurt nog veel meer.

Ben jij hier bij geweest? Heb jij gezien dat Justa een spuit in z'n staartwortel heeft gehad?
Anders vind ik dit een hele grove beschuldiging. Lips are sealed
Een te strakke staartbandage is genoeg om de boel kapot te krijgen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:20

Hoe dan ook, het voorval in de publiciteit brengen is het minste wat de eigenaren van Gator kunnen doen. Wie weet waren ze werkelijk zo naïef te denken dat "iedereen" het deed en het dus geen kwaad kon. Dan is hun verhaal een goeie waarschuwing. Of ze nu wisten dat het illegaal was of niet...