Partij voor de Dieren: regelgeving strenger voor sportdieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Partij voor de Dieren: regelgeving strenger voor sportdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:35

Zaranka schreef:
Daarnaast vind ik de pvdd wel een partij met absoluut goede standpunten, zoals veevervoer, bioindustrie, etc.
Daarnaast is het vrij normaal dat een partij wat mindere standpunten heeft, en de sterkere. Als we de SGP moeten geloven mogen vrouwen geen abortus, mogen winkels niet op zondag open zijn, en hebben vrouwen geen kiesrecht. Tjah daar trekken we ons toch ook niets van aan.. De meerderheid van de stemmen zullen ze niet krijgen, nou dat geld ook zo voor de pvdd. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet in de kamer horen.

Ik denk dat er veel dierenliefhebbers zijn die meer hadden verwacht van de partij.
Ik zou graag de dieren willen steunen, maar door/via deze partij gaat dat imo echt niet. Erg jammer dus...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:36

Ik weet het er fijne niet van hoor Knipoog
Een hele poos geleden stond hierover iets op bokt. De DB zou hier iets mee willen doen, maar heeft dit plan nooit openbaar gemaakt omdat ze dachten dat er geen draagvlak voor was Knipoog (goh Clown )

Crocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:43

Twee dingen:
1) Als de PvdD dingen roept en deze niet waarmaakt cq. nakomt, op welke manier zijn ze dan anders dan andere partijen ? Waarom worden zij daar dan zo genadeloos op afgerekend ?

2) Als er geen dierenmisstanden zijn, zul je de PvdD niet horen (kan dan wel ophouden te bestaan). Dierenmisstanden zijn er echter - helaas - wel en dus zul je ze af en toe horen (als ze niks doen is het waarschijnlijk ook niet goed). Daar is toch niets mis mee, om dat aan de kaak te stellen ? Begrijp niet zo goed waarom zoveel mensen steigeren, hier.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:53

Crocus schreef:
Twee dingen:
1) Als de PvdD dingen roept en deze niet waarmaakt cq. nakomt, op welke manier zijn ze dan anders dan andere partijen ? Waarom worden zij daar dan zo genadeloos op afgerekend ?

2) Als er geen dierenmisstanden zijn, zul je de PvdD niet horen (kan dan wel ophouden te bestaan). Dierenmisstanden zijn er echter - helaas - wel en dus zul je ze af en toe horen (als ze niks doen is het waarschijnlijk ook niet goed). Daar is toch niets mis mee, om dat aan de kaak te stellen ? Begrijp niet zo goed waarom zoveel mensen steigeren, hier.

Omdat veel mensen het aandachttrekkerij vinden van de PVDD

Crocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:57

Volg ik niet. Lijkt me niets mis met discussies oproepen over dierenkwesties. Een politieke partij die echt wat wil aanpakken is te ongeloofwaardig, kennelijk ? Begrijp me goed, ik volg niet wat de PvdD doet hoor, maar ik zou zeggen: geef ze een kans.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:00

Crocus schreef:
Volg ik niet. Lijkt me niets mis met discussies oproepen over dierenkwesties. Een politieke partij die echt wat wil aanpakken is te ongeloofwaardig, kennelijk ? Begrijp me goed, ik volg niet wat de PvdD doet hoor, maar ik zou zeggen: geef ze een kans.

Ik krijg een beetje het idee dat doordat ze zulke onzinnige dingen uitblazen en volgens mij de helft van wat ze allemaal zeggen niet realiseren ze een beetje om aandacht aan het vragen zijn.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:02

Het grootste probleem is dat ze allerlij uitspraken doen, die niet kloppen. In de ogen van leken wel, maar in de ogen van leken zijn wel meer dingen die mensen met paarden doen en die gewoon heel normaal/ goed zijn, gruwlijk verkeerd.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:06

Mystica schreef:
Het grootste probleem is dat ze allerlij uitspraken doen, die niet kloppen. In de ogen van leken wel, maar in de ogen van leken zijn wel meer dingen die mensen met paarden doen en die gewoon heel normaal/ goed zijn, gruwlijk verkeerd.

Dat is het ook! ze stellen gewoon dingen wat van geen kant klopt.

Crocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:07

Daar zouden ze zichzelf niet erg geloofwaardig mee maken, maar wat roepen om aandacht te vragen, en dat zou ze op de lange termijn geen goed doen cq kunnen ze zichzelf wel opheffen. Zo dom zul toch geen enkele politieke partij zijn ?

Zelfs al zouden ze dingen zeggen die niet kloppen, dan blijven er vast nog wel dingen over die ze goed zien cq die echt niet kloppen. Focus daar dan op, en niet op de dingen die ze niet goed hebben ?

(PS kan waarschijnijk maandag pas weer reageren; doei !)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:13

silfie35 schreef:
Mystica schreef:

Ik heb het niet over de dingen in dit topic Nagelbijten / Gniffelen

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 18:22

Sowieso vind ik de pvdd niet geloofwaardig.

Verbieden van de nederlandse nertsenfokkerij bijvoorbeeld. Die nertsen worden hier redelijk goed verzorgd, maar daar zijn die linkse roeptoeters natuurlijk ook tegen. Resultaat is nu wel dat nertsenbont uit China geimporteerd gaat worden. En daar worden die diertjes levend gevild. In 1 woord gruwelijk! Ik heb daarvan een docu gezien. Dus heb je het probleem nou voor die dieren opgelost? Ik dacht het niet ... Duivel

Dat is zo'n beetje het beeld wat ik van de pvdd heb. Ze mogen van mij best voor de dieren opkomen, maar kom dan wel met structurele en onderbouwde oplossingen voor datgene dat daadwerkelijk om verbeteringen vraagt. Verbetering van dierentransport en betere behuizing voor varkens en kippen vind ik wel degelijk een punt; voor de rest vind ik het hoofdzakelijk slap gewauwel.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 18:28

Rani007 schreef:

Verbieden van de nederlandse nertsenfokkerij bijvoorbeeld. Die nertsen worden hier redelijk goed verzorgd, maar daar zijn die linkse roeptoeters natuurlijk ook tegen. Resultaat is nu wel dat nertsenbont uit China geimporteerd gaat worden. En daar worden die diertjes levend gevild. In 1 woord gruwelijk! Ik heb daarvan een docu gezien. Dus heb je het probleem nou voor die dieren opgelost? Ik dacht het niet ... Duivel

Dat is zo'n beetje het beeld wat ik van de pvdd heb. Ze mogen van mij best voor de dieren opkomen, maar kom dan wel met structurele en onderbouwde oplossingen voor datgene dat daadwerkelijk om verbeteringen vraagt. Verbetering van dierentransport en betere behuizing voor varkens en kippen vind ik wel degelijk een punt; voor de rest vind ik het hoofdzakelijk slap gewauwel.

Zeg maar dat nertsen hier in Nederland goed verzorgd worden. Zelfs het beste in de wereld. In andere landen (vooral buiten de westerse landen) is het heel slecht gesteld, dat is echt vreselijk. Hier hebben ze water en speeltjes. Dat moet eigenlijk ook wel voor een goede verzorging want nertsen houden namelijk van water en zijn erg speels.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 18:33

BLABLA hoop dat die partij snel opgedoekt wordt....goed dat naar dierenwelzijn gekeken wordt, maar partij voor dieren is echt 10 keer niets"

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 18:54

Roos_s schreef:
BLABLA hoop dat die partij snel opgedoekt wordt....goed dat naar dierenwelzijn gekeken wordt, maar partij voor dieren is echt 10 keer niets"

Opzich is er niets mis met een partij voor de dieren. Denk alleen dat ze eens goed naar de organisatie moeten kijken. Want zoals ik al zei je hebt dierenliefhebbers en dierenliefhebbers.

Neem nou al dierenactivisten = dierenliefhebbers en medewerkers in een proefdierlaboratorium = dierenliefhebbers

Toch denken ze anders over dieren tenminste op zakelijk vlak want daar staan ze lijnrecht tegen over elkaar. Op persoonlijk vlak met huisdieren zal er tussen weinig verschil in zitten.

Je moet voor zo'n partij mensen hebben die bijde kanten kunnen en willen afwegen en daaruit conclussies kunnen trekken om daar wetgeving op te kunnen maken.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:06

silfie35 schreef:
Ben geen wiskundige maar je hebt maar 1 paard in je berekening zitten die echt oud is. De andere 3 zijn allemaal jong. Krijg je toch een beetje een krom beeld lijkt mij.

Ja duh, was natuurlijk ook geen representatief voorbeeld Rolleyes We hebben ook geen 4 paarden in Nederland, ging erom hoe ik bedoelde dat je dat berekend Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:10

frunnik schreef:
Thats_Me schreef:
Wat dacht je in strijdt met het bestemmingsplan.. dat komt ook nog wel voor. Dan mogen er gewoon geen paarden staan.

Tja en als je paarden op het land wil hebben, dan de koeien en varkens ook. Of zijn die soms minder belangrijk ofzo Koe

Bestemmingsplan is hier niet aan de orde, hoor. Knipoog
En de koeien en varkens e.d. mogen van mij hier ook naar buiten. Weiland zat. Ja

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:23

In de streek waar ik woon lopen alle koeien gewoon in de wei, waarvan in de meeste gevallen het melkvee 's nachts naar binnengaat. Dat komt ten goede van de melkproduktie en de koeien gaan 4 jaar langer mee. Ik neem aan dat in de rest van het land dat ook het geval is.
Onze koeien staan 24/7 buiten in de zomer (geen melkvee).

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:23

Roos_s schreef:

Ook weer zo'n lekkere zinnige toevoeging! Onderbouw je mening dan ook en kom met feiten waarom je het niks vind...dit bedoel ik nou met simpel en loop de hele bups maar achterna!! Slapen

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 20:17

frunnik schreef:
nowornever schreef:
Frunnik wat bedoel je met de gemiddelde leeftijd is 8 jaar? Zo oud worden ze ofwat?

Dat als je de leeftijd waarop paarden sterven bij elkaar opteld en deelt door het totaal aantal paarden dat je dan op 8 jaar komt. Dus gemiddeld wordt een paard 8 jaar oud. Snap je??? Dus er zijn wel dieren die 30 worden, maar ook een aantal die met 3 jaar afvallen.

Er staat toch echt dat ze het hebben over het sportpaard. Een veulen of paard van 3 jaar kan ik nog niet scharen onder sportpaard en telt imo ook niet mee.
Als de PvdD wil dat ik (ik spreek maar even alleen voor mezelf) ze serieus neem zullen ze een degelijk stuk op tafel moeten leggen dat niet op meerder manieren is uit te leggen, maar vragen over de inhoud voor is. Dat is dan weer wat anders dan een discussiepunt he.

En Crocus, het gaar er niet om dat wij niet willen dat de misstanden worden aangepakt. Het gaat erom hoe de PvdD zaken stelt en welke prioriteiten het heeft.
Laten ze eerst beginnen met de dierentransporten (voor vleesconsumptie)aan te pakken. Ik bedoel die vrachtwagens met drie lagen varkens naar Parma in Italie om daar geslacht te worden en dan weer terug te komen als Parma ham. Hoezo zinloos. Dit moet eerst maar stoppen. Maar nee, daat zit een behoorlijk machtige industrie achter. Lastig lastig lastig dus we pakken de gewone burger met zn vissekommetje, hengelsportje etc.
Dat is wat ik tegen de PvdD heb.
Ze roepen wel wat over het transport maar heb jij ze kunnen betrappen op het indienenb van een voorstel????

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 20:50

Mystica schreef:
Mystica schreef:

Ik heb het niet over de dingen in dit topic Nagelbijten / Gniffelen[/quote]

Dat bedoelde ik ook niet hoor Clown

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 21:18

Dan heb ik je verkeerd begrepen en met die quote snap ik het helemaal niet meer Huilen van het lachen

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:11

Alatariel geeft nog een paar mooie argumenten waarom ik ook niet achter de PvdD kan staan en verwoord het ook duidelijk. Lachen Zoals je al zegt: wel van alles zeggen, maar geen voorstellen indienen?

Het is 'leuk' hier te lezen dat men wat wilt gaan doen aan dierenwelzijn, maar bij een mediabericht met dat ze 'het willen gaan aanpakken' blijft het bij. Erg jammer.

Daarnaast denk ik dat de partijleider ook niet helemaal jovel vindt. Ze is me té irritant op de één of andere manier. Natuurlijk is dit niet hét beoordelingscriteria voor een politieke partij, maar het speelt bij mij wel mee. Lachen

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:33

Ik heb niet alles gelezen vanwege de tenenkrommende reacties her en der, maar volgens mij wel genoeg om in dit topic te kunnen reageren. Als ik dingen over 't hoofd heb gezien, excuse me please.

Ten eerste snap ik niet dat zo'n groot gedeelte van de bokkers zo tegen de PvdD is. Paardenliefhebbers zijn toch dierenliefhebbers, zou je denken? Kennelijk is dit niet zo. Misschien ook niet zo vreemd. Waarschijnlijk komen veel bokkers uit agrarische gemeenschappen, waar iedereen vlees eet en een dier als product gezien wordt, net als in veel paardenbedrijven paarden enkel als product gezien worden, trouwens. Maar toch wordt het hele forum hier volgetypt met discussies over de juiste verzorging, stalling en het goede zadel. Kennelijk geven bokkers wel om paarden maar zien ze de rest van de dieren meer als voedsel. Om eerlijk te zijn vind ik dit best hypocriet. Varkens schijnen veel slimmer te zijn dan paarden. Nou ja, zolang je dat zelf dan maar onderkent.

Ten tweede roepen veel mensen dat de PvdD alleen publiciteit zoekt en verder weinig doet. Maar welke partij zoekt er geen publiciteit? Wilders, de SP, Rita Verdonk... allemaal partijen die in mijn opninie op een veel ergere manier de publiciteit zoeken. Vooral Verdonk en Wilders roepen allerlei dingen die in strijd zijn met de grondwet of de Universele Verklaring voor Rechten van de Mens. De PvdD is lang niet zo shocking bezig hoor!
Daarnaast zijn veel mensen in dit topic van mening dat de PvdD veel roept maar weinig doet. Denk dan eens aan al die moties die ze hebben ingediend. Ze proberen heus wel. Ik ben trouwens blij dat ze zoveel roepen. Zo wordt de discussie tenminste aangewakkerd en gaan meer Nederlanders hopelijk nadenken over dierenwelzijn.

Tenslotte ben ik het ermee eens dat Marianne Thieme niet de handigste lijsttrekker is. Of ze wel of niet aardig is kan me niet zoveel schelen, zolang ze haar politieke werk maar goed doet. Maar haar lidmaatschap van de Zevende Dag Adventisten staat me wel tegen. Dat zou niet uitmaken als ze dit nooit uit zou dragen, maar dat doet ze helaas wel, denk maar aan die Embryowet. Maar dat is voor mij eigenlijk geen reden om niet op ze te stemmen. Je vindt toch nooit een partij waar je het 100% mee eens bent.

Groetjes,
een trotse PvdD stemmer!

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:39

Thats_Me schreef:
Rani007 schreef:

Zeg maar dat nertsen hier in Nederland goed verzorgd worden. Zelfs het beste in de wereld. In andere landen (vooral buiten de westerse landen) is het heel slecht gesteld, dat is echt vreselijk. Hier hebben ze water en speeltjes. Dat moet eigenlijk ook wel voor een goede verzorging want nertsen houden namelijk van water en zijn erg speels.

De PvdD is naast een nertsenfokkerijverbod ook voor een importverbod van bont in Europa. Dus dan hoeft er geen enkele nerts dood te gaan voor een Europese bontjas, waar dan ook. Dit is een hele constructieve manier om het nertsenprobleem aan te pakken. Het klopt dus niet wat je zegt.

Nertsen worden in Nederland trouwens helemaal niet goed verzorgd. Ze lopen op gaas en zitten met te veel in een kleine ruimte. Ook worden ze, als ze gedood worden, door hun geslachtsdelen geëlektrocuteerd. Vaak gaat dit mis en moet 't nog een paar keer. Dat ze in andere landen nog een groter rotleven hebben, betekent niet dat ze 't hier goed hebben. Frusty Net als alle andere dieren in de bio-industrie, nou ja, misschien melkkoeien wel, tot op zekere hoogte.

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:42

Wij zien een dier niet als produkt, maar als een waardig schepsel. Wat hypocriet zou kunnen zijn is dat vegetariers geen vlees eten maar wel gebruik maken van allerlei lederen produkten. Bovendien is er teveel vertaalslag tussen een dier en een mens op deze manier: een dier is nou eenmaal geen mens en wenst ook niet als mens behandeld te worden. Veel diersoorten eten andere dieren, die worden toch ook echt geen vegetarier omdat dat "zielig" zou zijn. Beetje nuchterheid is daarom wel gewenst, en dat ontbreekt imo bij de pvvd wel.