Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
miss_jumpy schreef:Ik begrijp best dat je, als je al vaak reserve bent geweest, daar niet nog een keer zin in hebt.
Ik vraag me af of mensen zich wel realiseren wat voor een investering dat voor die ruiters is, afreizen naar de OS!?
Je hele bedrijf moet je uitbesteden, de training van je andere paarden kan je weken niet zelf doen, in HK hang je nutteloos rond totdat je misschien mag rijden. Dat kost erg veel voor een zelfstandige ondernemer!
Downhill schreef:Tja..... dat is nou paardensport.
Dat zijn de risico's als je Olympische spelen wilt rijden.![]()
Je bedrijf en alles regelen hiervoor
of
Olympische spelen (ook als reserve)
Het sfeertje in het team is in enkele jaren geleden al een keer goed verkl... geweest met dit soort uitspraken om niet reserve te willen zijn.
Downhill schreef:Cayenne schreef:www.knhs.nl
"Ik ga, als ik de vierde man ben. Anders niet".
Springruiter Piet Raijmakers is niet beschikbaar voor een reserverol bij de Olympische Spelen in Hongkong. De routinier heeft dat bondscoach Rob Ehrens laten weten.
Wel is Raijmakers bereid te starten in China. ,,Ik ga, als ik de vierde man ben. Anders niet. Ik ben drie keer bij een groot kampioenschap nummer vijf geweest. Degene die niet mocht rijden. Ik ben in de vijftig. Voor die rol kunnen ze beter een jongere nemen.''
Volgens Raijmakers heeft Ehrens hem echter niet nodig. ,,Ik zeg: Angelique Hoorn, Gerco Schröder, Marc Houtzager en Vincent Voorn gaan naar de Spelen. Ze hebben zich allemaal voldoende bewezen. En ze hebben fantastische paarden. Maar dat is mijn mening.''
Ehrens wilde zich er bij de presentatie van de hippische ploegen maandag in Noordwijk nog niet helemaal op vastleggen. Hij wacht af of er nog een mogelijkheid is om Albert Zoer mee te nemen, de ruiter die vorige week zijn been op twee plaatsen brak. Ehrens weet dat de kans daarop niet groot is.
Beetje vreemd wat ie zegt:
Hij wil niet als 5e man, hij zegt dat Angelique Hoorn, Gerco Schröder, Marc Houtzager en Vincent Voorn het team moeten zijn, maar hij wil wel mee en wil zijn paard ook in quarantaine laten zetten.
Is hij aan het "gissen" om te peilen of ie nou wel of niet in het team mag van Ehrens? Rob zwijgt voorlopig verstandig.
Ik begrijp heel goed dat ie dolgraag mee wil. Ook balen dat ie al enkele keren als reserve heeft gestaan maar ook dat zal misschien zijn redenen hebben gehad.....
Er zijn genoeg ruiters die als reserve willen meegaan. Jammer dat ie niet mee wil gaan als reserve en ook niet echt een Olympische houding. Per slot van rekening doe je het natuurlijk voor jezelf maar ook voor je bondscoach en je land.
daniella74 schreef:Over de kosten, de reis en alle kosten zijn voor de KNHS/N*N. Tijdens de OS zijn er vrijwel geen grote evenementen en de stalruiters rijden gewoon de paarden thuis en eventueel op kleine wedstrijden. Die personeelskosten hebben ze toch al of ze gaan of niet en als je zo gaat denken kunnen kan je ook niet door Europa trekken in het WB seizoen of een EK/ WK rijden.
daniella74 schreef:Als je niet mee wilt als reserve onder normale omstandigheden dan heb je niet de juiste instelling. Het is een ondankbare taak, dat ben ik met je eens maar het hoort er gewoon bij als je de grote evemententen wil rijden. De volgende keer ben je misschien wel de 1e ruiter. Je krijgt ook als reserve een stuk (media)aandacht. Bovendien is de kans vrij groot dat je wel rijdt als reserve.
Denk dat als je inde WB wedstrijd in Oslo rijdt en 33e wordt je minder aandacht krijgt van de media.
nowornever schreef:Het brengt alleen maar meer rust in de groep als er duidelijk is hoe ieder voor zich er over denkt. En daarbij rob wist dit allang hij heeft dit ook kenbaar gemaakt voor het WK
Cayenne schreef:Donderdag zullen we het weten, Ladies![]()
![]()
Ik vrees met grote vreze..
Downhill schreef:nowornever schreef:Het brengt alleen maar meer rust in de groep als er duidelijk is hoe ieder voor zich er over denkt. En daarbij rob wist dit allang hij heeft dit ook kenbaar gemaakt voor het WK
Als Rob het wist, dan wist hij het toen Zoer en Dubbeldam nog mee konden. Dubbeldam gaat niet. Zoer is een verrassing![]()
Het lijkt mij moeilijk voor Rob om op dit moment te kunnen zeggen dat hij het nu weet nu deze 2 hindernis-prinsen momenteel niet ter sprake zijn