Piet Raijmakers wil niet als reserve mee naar Hong Kong

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Piet Raijmakers wil niet als reserve mee naar Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 09:34

Rob heeft nog steeds de hoop dat Albert mee gaat, ook al is die hoop niet groot natuurlijk.
En Albert kennende gaat die er voor 200% voor.
Hopelijk zegt de dokter over 2 dagen dat hij gelooft in het herstel van Albert, dan heeft hij nog eventjes om zich te richten op de OS.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:50

miss_jumpy schreef:
Ik begrijp best dat je, als je al vaak reserve bent geweest, daar niet nog een keer zin in hebt.

Ik vraag me af of mensen zich wel realiseren wat voor een investering dat voor die ruiters is, afreizen naar de OS!?
Je hele bedrijf moet je uitbesteden, de training van je andere paarden kan je weken niet zelf doen, in HK hang je nutteloos rond totdat je misschien mag rijden. Dat kost erg veel voor een zelfstandige ondernemer!

Tja..... dat is nou paardensport.
Dat zijn de risico's als je Olympische spelen wilt rijden. Haha!
Je bedrijf en alles regelen hiervoor
of
Olympische spelen (ook als reserve)

Het sfeertje in het team is in enkele jaren geleden al een keer goed verkl... geweest met dit soort uitspraken om niet reserve te willen zijn.

Ik ben blij dat er een goede bondscoach is voor Nederland die alles goed gaat overdenken. Hij kijkt niet alleen naar ons Nederlandse team maar ook naar de teams van andere landen. Die zijn niet mis!

De 25e juli moeten de springpaarden in quarantaine. Dat is over 11 dagen.
De 23e juli is de inschrijving voor de Olympische spelen DEFINITIEF.

Het lijkt mij erg moeilijk om in Rob zijn schoenen te staan. En zeker na de on-aangename berichten die hij te verduren heeft over Zoer, Dubbeldam en nu nog een persoon die duidelijkheid wil hebben of ie nou wel mee mag of niet.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:55

Downhill schreef:
Tja..... dat is nou paardensport.
Dat zijn de risico's als je Olympische spelen wilt rijden. Haha!
Je bedrijf en alles regelen hiervoor
of
Olympische spelen (ook als reserve)

Het sfeertje in het team is in enkele jaren geleden al een keer goed verkl... geweest met dit soort uitspraken om niet reserve te willen zijn.

Dat ben ik wel met je eens, maar daarom is het toch beter dat Piet gewoon aangeeft dat hij daar geen zin in heeft, is het aan de bondscoach om te beslissen om hem helemaal thuis te laten of niet.

Ik denk dat het beter is als mensen gewoon eerlijk zeggen wat ze willen. Wil je geen reserve zijn, prima. Dan loop je het risico dat je helemaal niet mee mag.

Als je alles al meegemaakt hebt dan is meedoen misschien niet meer belangrijk genoeg. Misschien niet heel erg sportief maar ik kan het me wel een beetje voorstellen.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:05

Downhill schreef:
Cayenne schreef:
www.knhs.nl

"Ik ga, als ik de vierde man ben. Anders niet".
Afbeelding

Springruiter Piet Raijmakers is niet beschikbaar voor een reserverol bij de Olympische Spelen in Hongkong. De routinier heeft dat bondscoach Rob Ehrens laten weten.

Wel is Raijmakers bereid te starten in China. ,,Ik ga, als ik de vierde man ben. Anders niet. Ik ben drie keer bij een groot kampioenschap nummer vijf geweest. Degene die niet mocht rijden. Ik ben in de vijftig. Voor die rol kunnen ze beter een jongere nemen.''

Volgens Raijmakers heeft Ehrens hem echter niet nodig. ,,Ik zeg: Angelique Hoorn, Gerco Schröder, Marc Houtzager en Vincent Voorn gaan naar de Spelen. Ze hebben zich allemaal voldoende bewezen. En ze hebben fantastische paarden. Maar dat is mijn mening.''

Ehrens wilde zich er bij de presentatie van de hippische ploegen maandag in Noordwijk nog niet helemaal op vastleggen. Hij wacht af of er nog een mogelijkheid is om Albert Zoer mee te nemen, de ruiter die vorige week zijn been op twee plaatsen brak. Ehrens weet dat de kans daarop niet groot is.

Beetje vreemd wat ie zegt:
Hij wil niet als 5e man, hij zegt dat Angelique Hoorn, Gerco Schröder, Marc Houtzager en Vincent Voorn het team moeten zijn, maar hij wil wel mee en wil zijn paard ook in quarantaine laten zetten.

Is hij aan het "gissen" om te peilen of ie nou wel of niet in het team mag van Ehrens? Rob zwijgt voorlopig verstandig.

Ik begrijp heel goed dat ie dolgraag mee wil. Ook balen dat ie al enkele keren als reserve heeft gestaan maar ook dat zal misschien zijn redenen hebben gehad.....

Er zijn genoeg ruiters die als reserve willen meegaan. Jammer dat ie niet mee wil gaan als reserve en ook niet echt een Olympische houding. Per slot van rekening doe je het natuurlijk voor jezelf maar ook voor je bondscoach en je land.

Het is helemaal niet vreemd wat hij zegt. Hij heeft zijn carriere verlengd om eventueel mee te gaan en hij zet zijn paard in de quarantaine. Als er iemand de juiste spirit heeft is hij het wel en er is iemand in dit topic die dat uit eigen ervaringen kan bevestigen. Als je een beetje in de springsport thuis bent ken je ook zijn mentaliteit. Hij heeft het team er in Barcelona doorheen getrokken toen Top Gun was afgekeurd en de peptalk houdt als iemand teleurgesteld of even de weg kwijt is.

Ik denk dat hij met zijn uitspraak over het team accepteerd dat hij wellicht niet in het team zit en hij wil gewoon niet mee als opnieuw chef gezelligheid en feestzaken. Wat hem betreft is het gewoon niet gaan of teamplek, denk dat je met zijn staat van dienst dat ook wel mag zeggen.

Over de kosten, de reis en alle kosten zijn voor de KNHS/N*N. Tijdens de OS zijn er vrijwel geen grote evenementen en de stalruiters rijden gewoon de paarden thuis en eventueel op kleine wedstrijden. Die personeelskosten hebben ze toch al of ze gaan of niet en als je zo gaat denken kunnen kan je ook niet door Europa trekken in het WB seizoen of een EK/ WK rijden.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:10

daniella74 schreef:
Over de kosten, de reis en alle kosten zijn voor de KNHS/N*N. Tijdens de OS zijn er vrijwel geen grote evenementen en de stalruiters rijden gewoon de paarden thuis en eventueel op kleine wedstrijden. Die personeelskosten hebben ze toch al of ze gaan of niet en als je zo gaat denken kunnen kan je ook niet door Europa trekken in het WB seizoen of een EK/ WK rijden.

Ik bedoelde ook eigenlijk meer de investering van tijd en energie. Ben het niet eens met je laatste vergelijking, ga je door Europa trekken in het WB seizoen of een EK/ WK rijden dan rij je jezelf en je paarden op die wedstrijden in de picture (misschien pak je prijzengeld mee), ga je als reserve mee naar de OS dan sta je waarschijnlijk weken op de grond naar anderen te kijken.

Ik kan me voorstellen dat dat een andere afweging is.

xxmarindaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:11

jemeug.. je bent al supersuper goed als je alleen al mee mag!

gaat ie lopen zeuren dat ie geen reserve wil zijn..

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:12

Als je niet mee wilt als reserve onder normale omstandigheden dan heb je niet de juiste instelling. Het is een ondankbare taak, dat ben ik met je eens maar het hoort er gewoon bij als je de grote evemententen wil rijden. De volgende keer ben je misschien wel de 1e ruiter. Je krijgt ook als reserve een stuk (media)aandacht. Bovendien is de kans vrij groot dat je wel rijdt als reserve.

Denk dat als je inde WB wedstrijd in Oslo rijdt en 33e wordt je minder aandacht krijgt van de media.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:32

Haha!
Ja maar Daniella Haha!

Ik quote even wat tekst van je: (anders komt de rest van de quotes ook weer mee) Haha!

Als je een beetje in de springsport thuis bent ken je ook zijn mentaliteit. Hij heeft het team er in Barcelona doorheen getrokken toen Top Gun was afgekeurd en de peptalk houdt als iemand teleurgesteld of even de weg kwijt is.

Ik denk dat hij met zijn uitspraak over het team accepteerd dat hij wellicht niet in het team zit en hij wil gewoon niet mee als opnieuw chef gezelligheid en feestzaken. Wat hem betreft is het gewoon niet gaan of teamplek, denk dat je met zijn staat van dienst dat ook wel mag zeggen.

Als ie goed is om het team op te peppen mag ie van mij wel mee maar dan moet ie bij zichzelf beginnen en zichzelf oppeppen en positief blijven denken.
Hetgeen wat hij zegt dat ie niet mee wil als hij reserve staat (verwacht hij dat wederom? ) vind ik heel begrijpelijk en als ik in zijn schoenen stond en dat meegemaakt had om ZO vaak reserve te staan, had ik ook bedankt.

Maar je hebt ook nog de rest van het team. Ik ben erg benieuwd hoe deze mensen erover denken als hij nu zoiets bekend heeft gemaakt om niet mee te willen als reserve.

Gezien de hele rotsituatie voor het hele springteam kunnen ze eigenlijk nu wel heel goed een "chef gezelligheid & feestzaken" gebruiken. ROFL Haha!

Piet moet mee maar ik vind het erg jammer dat ie niet als reserve mee wil gaan No Cheer

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:34

daniella74 ben het met je 1 na laatste qoute eens... Oa ik en nowornever kunnen over de mentaliteit van piet door eigen mee maken spreken... en ik geef hem wat dat betreft groot gelijk

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:39

daniella74 schreef:
Als je niet mee wilt als reserve onder normale omstandigheden dan heb je niet de juiste instelling. Het is een ondankbare taak, dat ben ik met je eens maar het hoort er gewoon bij als je de grote evemententen wil rijden. De volgende keer ben je misschien wel de 1e ruiter. Je krijgt ook als reserve een stuk (media)aandacht. Bovendien is de kans vrij groot dat je wel rijdt als reserve.

Denk dat als je inde WB wedstrijd in Oslo rijdt en 33e wordt je minder aandacht krijgt van de media.

Inderdaad Haha!

Zoer die zijn been breekt. Hoe is het mogelijk!!!
Onvoorstelbaar kl-o-te moment maar het gebeurt.
Straks, HOPELIJK NIET, breekt 1 van de teamleden of teampaarden een been, (misschien daar op locatie) en dan?
Dan ben je mooi misselijk als je niet "als reserve" meegaat.

Ongeluk zit in een klein hoekje dat hebben we nu wel ondervonden, gadverdegadver Huilen

Zijn jullie het verhaaltje Lingh en Gal al vergeten? Ik niet.
Paardje stapt verdikkie NAAST de trailerklep en het is afgelopen Boos!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:48

Ik denk dat de sfeer in het team echt goed is ookal is er tegenslag. Er is zijn op het moment geen uitwassen qua mentaliteit of persoonlijke vetes zoals in het verleden wel het geval is geweest. En Piet heeft er denk ik genoeg van als de clown van de nederlandse springsport te fungeren. Hij heeft een persoonlijk offer gebracht door zijn carriere te verlengen met waarschijnlijk ook gevolgen voor zijn priveleven.

Waarschijnlijk zijn er genoeg mensen die wel als reserve willen afreizen. Albert heeft 4 jaar geleden gewoon deel uitgemaakt van het team voor zover ik het kan beoordelen en in de luwte kunnen ervaren hoe alles anders is op zo'n wedstrijd. Hij is nog steeds geen bokker dus we kunnen het hem niet vragen maar ik weet bijna zeker dat hij met plezier op Athene terugkijkt wat dat betreft. En de kans is vrij groot dat de reserve zo maar aan de bak moet, 4 jaar gelden moest de reserve van de reserve bij de dressuur ook hals overkop haar tas en zadelkast inpakken om te gaan. Jarno viel af dus dat werd reserve Marlies die ging en Lingh deed een knullig misstapje en toen ging de telefooon in huize Bartels.

Edit: Luxket soms heb ik mijn momenten dat er iets zinnigs uitkomt Clown

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:54

Haha Piet de clown, hij doet het nog steeds hoor Haha!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:56

Het Nederlands springteam: 1 grote verrassing Haha!

Ik zal blij zijn dat de dag aanbreekt als Rob het strikje van de verrassing losstrekt Haha!

Angelique is teamgenoot van de 4 teamleden, dat durf ik nu te gokken Ja Haha!

En mijn onderschrift hoop ik ook Duivel

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:09

Ik vind het juist goed wat hij zegt. Hij is 50 en als dit zijn laatste OS zou moeten zijn als reserveruiter, belast hij zichzelf en zijn paard eigenlijk onnodig om naar Hongkong af te reizen.
Een jongere springruiter zou juist ervaring op kunnen doen als reserveruiter en dit meenemen naar een volgende OS waar hij/zij wel mee kan doen.
Ik ben erg benieuwd naar de uiteindelijke samenstelling van het team Ja.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:31

Het brengt alleen maar meer rust in de groep als er duidelijk is hoe ieder voor zich er over denkt. En daarbij rob wist dit allang hij heeft dit ook kenbaar gemaakt voor het WK

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:56

Rob houdt ook van duidelijkheid volgens mij.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:17

nowornever schreef:
Het brengt alleen maar meer rust in de groep als er duidelijk is hoe ieder voor zich er over denkt. En daarbij rob wist dit allang hij heeft dit ook kenbaar gemaakt voor het WK

Als Rob het wist, dan wist hij het toen Zoer en Dubbeldam nog mee konden. Dubbeldam gaat niet. Zoer is een verrassing Haha!

Het lijkt mij moeilijk voor Rob om op dit moment te kunnen zeggen dat hij het nu weet nu deze 2 hindernis-prinsen momenteel niet ter sprake zijn Tong uitsteken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 22:48

Donderdag zullen we het weten, Ladies Haha!
Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Ik vrees met grote vreze..

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 23:37

Cayenne schreef:
Donderdag zullen we het weten, Ladies Haha!
Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Ik vrees met grote vreze..

Vertel Cayenne Haha!
Wat vrees je dan? Tong uitsteken

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:09

Downhill schreef:
nowornever schreef:

Als Rob het wist, dan wist hij het toen Zoer en Dubbeldam nog mee konden. Dubbeldam gaat niet. Zoer is een verrassing Haha!

Het lijkt mij moeilijk voor Rob om op dit moment te kunnen zeggen dat hij het nu weet nu deze 2 hindernis-prinsen momenteel niet ter sprake zijn Tong uitsteken

Het was natuurlijk ook niet voor niks dat hij op de achtergrond voorbereidde op HK. Hij kwam pas echt in beeld toen de ene tegenslag na de andere kwam. Omdat er toen een mogelijke teamplek in het vizier was.