Verhitte welzijnsdiscussie tussen Van Grunsven en Voorn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: Verhitte welzijnsdiscussie tussen Van Grunsven en Voorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:16

daffene schreef:
Tijdje terug op Jumping Amsterdam heb ik Anky Salinero zien losrijden. Serieus, daar werd ik misselijk van. Terugtrekken en tegelijk sporen erin. Ging erg echt lomp aan toe. Het zag er zo ontzettend onvriendelijk uit. Heb nog 1 foto terug kunnen vinden, en dit was dan nog een van de beschaafdste...

http://img505.imageshack.us/img505/9906/p1250050th6.jpg

Edit. En daarna 1ste worden met een super kur.......

Dat is een foto... Daar heb ik er ook genoeg van... Ook foto's waarop ik hem net een snoepje heb gegeven, hij loopt te knauwen op zijn bit + snoepje *KLIK* open mond op de foto, lijkt net alsof ik zijn bit er helemaal doorheen trek.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:17

Hihi, ik kijk net die foto, als ik de stang bij mijn merrie zo schuin heb gallopeert ze achteruit vrees ik!! Maar goed, die loopt dan natuurlijk ook in de 'onderlaag'.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:18

@casperr als jij je ogen wilt sluiten voor dit soort praktijken prima maar ze gaan ontkennen terwijl heel bokt kan zien dat het anders zit komt een beetje naief over(no offense verder)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:20

Wildgirl schreef:
@casperr als jij je ogen wilt sluiten voor dit soort praktijken prima maar ze gaan ontkennen terwijl heel bokt kan zien dat het anders zit komt een beetje naief over(no offense verder)

Doe ik dat dan?
Citaat:
Tuurlijk doet Anky dingen die niet kunnen, ik zeg niet dat ze altijd goed rijd. Ik heb ook wel eens dingen gedaan die echt níet kunnen, en ik ben echt niet de enigste hoor.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:22

Wildgirl schreef:
om even terug te keren op het oorspronkelijk feit dat voorn zegt dat anky niet heel veel doet aan het welzijn van haar paarden; mee eens.
Geen enkel paard vind het fijn de hele dag op stal te staan,iedere dag serieus en zonder veel afwisseling te trainen,kilo's krachtvoer te krijgen en vervolgens tot bloedens toe met s&t ingehouden te worden etc etc
In de springsport gaat het er ook niet altijd even leuk aan toe; denk aan erwt onder de neusriem en bierkurken in bandages maar naar mijn gevoel mogen de paarden daar wel 'meer' paard zijn

Dit vind ik dan weer een beetje erg kort door de bocht!

Heb je wel eens een dag meegedraaid daar in Erp?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:23

Beaux schreef:
Ja maar om er niet kritisch naar te kijken omdat het Anky is is ook zo kortzichtig.

Maar wel typisch Bokt en de nederlandse paardenwereld. Anky wint en is dus helemaal ok en dus zal het ook wel met het welzijn ok zijn want welk paard wil er nu niet bij Anky wonen.
Ik ben niet bepaald fan van haar en dat is mij al enige keren op Bokt duur met (doods)bedreigingen en beledigingen komen te staan dat ik wat tegengas mbt haar trainingsmethoden gaf. Wildgirl, ik denk dat die paarden zich er op een bepaalde manier voor leren af te sluiten of dat het gewoon een gewenning is geworden omdat het nu eenmaal zo is en ze zichzelf zo in bescherming nemen. Ze heeft denk ik niet voor niets een paar vage sterfgevallen op haar erf gehad.

Overigens valt het mij op dat veel van die dressuurkenners niet eens zien hoe zwaar die stang altijd doorgetrokken is, dat is al de maatstaf tegenwoordig voor stanggebruik want zij doet het ook zo dus dan hoort het zo.

En dat Voorn al weer enige jaren uitgerangeerd is, is echt zijn eigen schuld. Een paard in training geven staat voor een eigenaar garant voor weinig plezier van het paard en bijzonder hoog oplopende ruzies. Zelfs de meest makkelijke en vriendelijke eigenaren weet hij binnen de kortste keren tegen zich in het harnas te jagen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:23

KiWiKo schreef:
OOOOEEEE dis nit verstandig van meneer Voorn Haha! Haha!

want daar weet ik ook nog wel wat minder grappige dingen over te vertellen............ Niet een handige zet.......

dat wou ik ook zeggen...ik ken hem nog van vroeger.......

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:25

Als we niet oppassen, moeten we de titel aanpassen in verhitte discussies tussen bokkers over Anky.
Laten wij rustig blijven en niet met krachttermen gaan gooien. Moet kunnen toch Lachen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:26

@Wildgirl: na het lezen van al jouw posts vraag ik me eigenlijk af wat voor ervaring je zelf hebt met de (top)sport Lachen En ook met de mensen waar je het nu over hebt.. Knipoog

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:29

Precies Pletje123, ik kom ook wel eens bij een Olympisch ruiter op stal en het merendeel van de dekhengsten gaat gewoon de weide op hoor! Paarden komen ik weet niet hoe vaak hun stal uit.. die hebben het beter dan het gemiddelde Z1 paard die dan misschien eens in de week een strandritje mag maken maar verder de hele dag op stal staat.

En die filmpjes vallen ook wel mee, bedenk wel dat die paarden zo lenig zijn dat ze dat makkelijk aankunnen.
Is hetzelfde dat je maar meteen gaat roepen dat slangenmensen zo vreselijk verkeerd bezig zijn alleen omdat je het zelf niet kan met je gemiddelde lichaam.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:30

casperrr schreef:
daffene schreef:
Tijdje terug op Jumping Amsterdam heb ik Anky Salinero zien losrijden. Serieus, daar werd ik misselijk van. Terugtrekken en tegelijk sporen erin. Ging erg echt lomp aan toe. Het zag er zo ontzettend onvriendelijk uit. Heb nog 1 foto terug kunnen vinden, en dit was dan nog een van de beschaafdste...

http://img505.imageshack.us/img505/9906/p1250050th6.jpg

Edit. En daarna 1ste worden met een super kur.......

Dat is een foto... Daar heb ik er ook genoeg van... Ook foto's waarop ik hem net een snoepje heb gegeven, hij loopt te knauwen op zijn bit + snoepje *KLIK* open mond op de foto, lijkt net alsof ik zijn bit er helemaal doorheen trek.

Nou als je het zo niet gelooft dan zal ik even de andere 30 foto's terugzoeken die ik heb gemaakt Clown Dit waren echt geen momentopnames hoor, ik heb daar in eigen persoon een half uur staan kijken voordat ze de ring in moest. Je zag gewoon zo goed het verschil in rijden tussen alle mensen die daar aan het losrijden waren. Het kan ook anders, maar blijkbaar als je je paard zo op "topniveau" in de ring wil laten lopen moet ie eerst teruggetrokken worden dmv die hele stang door zn mond trekken en dan tegelijk flink de sporen erin. En het was wel heel duidelijk dat Salinero echt protesteerde tegen de druk, heb zelfs een foto waar hij bokkend op staat. Maarja het maakt mij ook niet uit of jullie het willen zien of niet. Ik heb het gezien en dat is voor mij genoeg.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:33

@Rytm, die ondertoon van dat Z1paard met dat strandritje..ik heb het vast verkeerd begrepen als die mijn richting opging zeker? Even voor de duidelijkheid hoor.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:34

Daffene, ik verbaas mij er ook altijd over hoe dit soort praktijken met de mantel der leifde worden bedekt. Je ziet op de foto duidelijk dat de ruiter zichzelf achterover zet in een onnatuurlijke houding. Deze foto is geen ongelukkige momentopname maar een zeer bekend en veelvuldig vertoond beeld.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:34

Beaux schreef:
@Rytm, die ondertoon van dat Z1paard met dat strandritje..ik heb het vast verkeerd begrepen als die mijn richting opging zeker? Even voor de duidelijkheid hoor.

Ach, die van jou ziet igg nog eens wat anders van de wereld dan een bak Clown

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:35

Ik denk dat Salinero meer van de wereld ziet als een Z1 paardje Knipoog Clown

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:36

Beaux schreef:

Ik bedacht me net ook dat dat wel eens zo over kon komen omdat ik net zoiets gelezen had maar ik bedoelde het niet richting jou persoonlijk!

Vala

Okee, is duidelijk, ik dacht al.... Haha!

De mijne ziet trouwens het liefst gewoon gras onder haar voeten en dan niet het gras van de wedstrijdring hoor. Die wil echt niet in het vliegtuig naar China!!
Laatst bijgewerkt door Vala op 09-07-08 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

OoappeloO

Zeeuwtje68 schreef:
Als het aan mij ligt wint ze nooit meer!
Ik heb er echt geen goed woord voor over.
Nou ik dit gezien heb en weet dat ze zo omgaat met haar paarden!

En je denkt dat alleen Anky zo rijdt? Nagelbijten / Gniffelen Als we jou idee volgen houden we geen sport mee over, de hele top weg, Suptop dan ook want uhhh denk niet dat die bitloos rondhuppelen met hun paardjes. Maarja, ooit eens een gemiddelde B ruiter zien starten? Tsja, wie moet er dan nog winnen?

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:38

Tjaa.. Voor wat ik begrepen heb van een voormalige stagiare bij stal van Grunsven waren electro stokken en spuiten de dagelijkse gang van zaken.. Ik weet het niet, ik ben een springruiter en helaas in mijn tak gaat ook niet alles helemaal zuiver. Maar wat ik wel kan zien is dat de paarden van Anky de piaffe en de passage onnatuurlijk goed doen en dan vraag je je toch af of Anky echt zon geweldige ruiter is en geen enkele andere dressuuramazone/ruiter dat voor elkaar krijgt of dat ze andere technieken toepassen?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:39

Precies Casperrr.. en als je ziet wat die topruiters aan faciliteiten hebben aan weides, galopbanen e.d... die paarden hebben het wel goed hoor. Ik zeg niet dat het bij alle GP ruiters zo is maar die waar ik geweest ben op stal hadden allemaal paarden die paard mochten zijn.

Nikka

Charlenexx schreef:
Tjaa.. Voor wat ik begrepen heb van een voormalige stagiare bij stal van Grunsven waren electro stokken en spuiten de dagelijkse gang van zaken.. Ik weet het niet, ik ben een springruiter en helaas in mijn tak gaat ook niet alles helemaal zuiver. Maar wat ik wel kan zien is dat de paarden van Anky de piaffe en de passage onnatuurlijk goed doen en dan vraag je je toch af of Anky echt zon geweldige ruiter is en geen enkele andere dressuuramazone/ruiter dat voor elkaar krijgt of dat ze andere technieken toepassen?

Kwestie van elastieken Knipoog

Wildgirl

Pletje123 schreef:
@Wildgirl: na het lezen van al jouw posts vraag ik me eigenlijk af wat voor ervaring je zelf hebt met de (top)sport Lachen En ook met de mensen waar je het nu over hebt.. Knipoog

persoonlijk niet qua rijden(rij ook geen dressuur dus dat wordt zowiezo moeilijk)maar wel veel in contact gestaan met topsporters en hun personeel,grooms etc op evenementen,via stages en qua werk

Vala

Ja, zo lijkt ze bijna goddelijk/bovennatuurlijk, toch?

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:40

Charlenexx schreef:

Waarom deze suggesties en zwartmakerij? Sigaar Als ze dit zou toepassen, thuis in de trainingen, waarom tilt het paard zn benen dan in de ring ook zo hoog op als die stokken er niet zijn? En uhh ooit van doping controle gehoord?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:41

casperrr schreef:
Ik denk dat Salinero meer van de wereld ziet als een Z1 paardje Knipoog Clown

Ja, van bak naar bak en van wedstrijdring naar wedstrijdring Clown