Tien Belgische trekpaarden eindigen mogelijk in worstfabriek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grobegni

Re: Tien Belgische trekpaarden eindigen mogelijk in worstfabriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:52

Triest verhaal... Wel een beetje schaamteloos om zo alsnog van je paarden af te komen, maar dat is mijn bescheiden mening. Lijken mij wel heel dure castraties en de berekening van de hooipakken van Craighnetan nog voorzichtig, wij betalen 35 euro voor zo'n groot pak Knipoog Bovendien kan van goed land een keer of twee drie gebaald worden!

Zonde van al het geld dat aan al dat (vr)eten is uitgegeven, daar hadden ze ze allemaal al van kunnen castreren...Als mijn trekpaard zoveel zou moeten eten, plofte hij uit elkaar Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 16:53

Tieneke schreef:
Maar er stond toch een tel.nr. in de openingspost?

EDIT: Ah nee, 19 min. geleden verwijderd Clown

Nee, die is er vanmorgen al uitgehaald toen ik het artikel plaatste. Even beter lezen dus Lachen

Amondi schreef:
Wat nou telefoonnummer verwijdert?.... Cayenne, beter opletten hoor, het staat nl gewoon in het artikel en dat zal je niet aan kunnen passen

Dat het in het originele artikel staat maakt niet uit. Het mag alleen niet op bokt, en DAAR gaat het om Clown
Zolang we het daar uit verwijderen is er niets uit de hand Lachen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:55

Die bewerking stond toen op 19 min. geleden, in totaal 2x bewerkt. Logisch dat ik er vanuit ging dat het tel.nr. toen verwijderd werd.
Het maakt niet uit wanneer dat gebeurd is, feit is wel dat het er eerst gewoon stond Knipoog

Ik snap trouwens niet wat er beter te lezen valt? Nergens staat dat het tel.nr. al 's morgens verwijderd werd...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 16:57

@Tieneke, aangezien jij zei dat het er op dat moment 19 minuten geleden stond?
Dat kan helemaal niet, want het is er vanmorgen tijdens de plaatsing al uitgehaald. De datum van bewerking veranderd alleen steeds wanneer de beginpost wordt geopend door de nieuwsredactie. Dat heeft er verder helemaal niets mee te maken Knipoog

Dit overigens geheel offtopic Lachen

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:59

Daar zitten leukerds tussen, ik reed er 1 week geleden nog langs, ze zijn echt stoer!
Maar even ontopic: het is inderdaad niet echt verstandig geweest, ze hadden zowieso kunnen bedenken dat hengsten op ten duur gingen vechten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:27

Armaris schreef:
Ik vraag me eigenlijk af waarom die paarden 3 jaar geleden naar de slacht moesten?

Omdat dat het lot is van de meeste trekpaard hengst veulens...
Net als het lot van de meeste shet hengstjes of andere papierloos spul

en idd, hooi was duur vorig jaar... ze zien misschien de Geld, geld! in hun ogen gekregen

sinadama

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:35

ze zijn wel ontzettend mooi zeg wow lekker robuust

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:59

Wat een simpele zielen, die gasten!
We hebben gras teveel? Oh, laten we er 10 hengstjes op gooien...

Pff! Mensen denk toch eens na voor élk dier dat je aanschaft Boos!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:07

Dit is in mijn ogen gewoon een verkooppraatje. Zo staan er op marktplaats ook genoeg en zo krijg je bij sommige handelaren en particulieren ook vaak zat een zielig verhaal te horen om maar hun paard aan je te verkopen. De paarden zien er prachtig uit overigens en zijn goed gevoerd misschien niet met het juiste voer. Deze mensen hebben ze ook niet van de slacht gered, dat leek me niet hun intentie. Ze hebben ze volgens mij gekocht als investering en dat is nu juist de grote denkfout. Van dit soort paarden wordt je nooit rijker en het is uberhaupt moeilijk om aan paarden te verdienen.Dan moeten het wel heel speciale paarden zijn die dankzij hun afstamming bij geboorte al in prijs omhoog schieten. Maar Belgen, echt niet, ook niet met stamboompapieren. De veulens zijn vaak heel goedkoop maar watje er in moet stoppen en mee moet doen en dan nog winst maken ook? En dan nog hengsten die ook nog gecastreerd moeten worden wat hier overigens ook maar 120,00 euro kost maar het zijn toch kosten.
Je verdient er echt niets aan. Dat is volgens mij het grote dilemma van deze mensen, heeft niets met penny te maken maar een zakelijke inschattingsfout. Wie belt er even ? Je krijgt ze echt niet voor de kiloprijs mee hoor let maar op. Ze willen vast een normale prijs voor hun paarden.

En dat zij of iemand een inschattingsfout maken wat het is om een belg te voeren en te verzorgen dat is menselijk, ook helaas als het om levende wezens gaat. Mensen maken nu eenmaal fouten maar het belangrijkste ervan is hoe los je het op en hoe ga je er mee om. Als je dan een hele goede oplossing hebt voor je inschattingsfout dan kijk ik daar niemand op aan.

Ik heb een Belg, ook een hengst van twee jaar nu. Hij eet meer, is zwaarder, mest meer en is sterker. Als ik morgen een rugprobleem krijg door wat dan ook zou het moeilijker worden om hem te houden en te verzorgen. Dan moet ik daar ook een oplossing voor zoeken.

Dat van de fam. den Hartog is gewoon een geweldige verkoopstunt, jammer dat iedereen als ook de krant daar aan mee werkt en jammer dat ze op het schuldgevoel inspelen en dat de kans groot is dat de hengsten dan ergens terecht komen waar ze niet op hun plaats zijn.Met medelijden en schuldgevoel vul je zijn maagje niet. En als er helemaal niets mee gedaan is dan maken de kopersdie uit schuldgevoel kopen helemaal een inschattingsfout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:17

ik ben benieuwd wat ze er voor vragen.

maar volgens mij willen ze door hun eigen fout toch proberen er winst uit te halen.
anders zet je de kosten er allemaal niet zo overdreven bij.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:18

Heel gemeen, maar moeten die beesten niet gewoon plaatsmaken voor hooi?

Hooi is goud waard tegenwoordig! Veel meer dan de opbrengst van 10 Belgen als je ze rustig verkoopt!
Die bedragen zijn stuk voor stuk verzonnen, ze moeten gewoon snel weg, zo lijkt het.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:20

10 puberale belgische trekpaard hengsten.. Volgens mij is een olifant in je tuin nog minder vernielzuchtig. Neemt niet weg dat deze mensen gewoon niet hebben nagedacht, en ze mits ze kleine prijsjes vragen voor die beesten ze ze heus wel kwijt raken.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:20

Redt dan 10 shetjes van de slacht, of help mishandelde dieren. Maar 10 Belgen onderdak geven, is niet niks. Nagelbijten / Gniffelen
Ze hebben goed gehandeld met het redden van de slacht, maar zagen daar alleen 10 veulentjes staan en geen 10 grote beren van Belgen... Niet slim.

Over een Shetje zou ik nog wel na willen denken, maar 10 Belgen krijg je niet zo gemakkelijk weg. Ze zouden er toch zelf sowieso twee kunnen houden? Dat scheelt weer. Zo ook in de kosten.

Ben benieuwd hoe dit afloopt. Nagelbijten / Gniffelen
Ben ook benieuwd hoeveel ze voor de dieren gaan vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:22

ik denk als de prijs redelijk was geweest.
dat er nou geen 10 meer stonden.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:36

engelina schreef:
ik denk als de prijs redelijk was geweest.
dat er nou geen 10 meer stonden.

Dat denk ik idd ook, gezien de lange periode waarop ze al regelmatig op Marktplaats staan.....Het zijn schitterende beesten met een behoorlijke jeugd.. 3 jaar op de wei is 1 groot feest geweest natuurlijk, dus als er leuke prijzen voor gevraagd worden hadden ze imo al lang weggeweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:36

is de markt in trekpaarden dan zo groot? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:40

runningkawa schreef:
is de markt in trekpaarden dan zo groot? Lachen

ik denk groter als menig mens denkt Knipoog

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:40

Niet heel groot maar het komt wel steeds meer op, als recreatie of zelfs voor wat dressuur(wedstrijdjes). Ook zijn er best behoorlijk wat liefhebbers die regelmatig zoeken naar een Belg erbij voor in de wei, maar wel tegen schappelijke prijzen... Al met al is het een redelijke markt

Voor het echte werk ( power horse competition etc) wordt over het algemeen toch meer eigen fok gebruikt of van bepaalde afstammingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:41

dat zou kunnen, vandaar ook mijn vraag Ja Lachen

_DLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:41

Jeetje.. Ach gut
Ik schri k hier wel van omdat wij zelf ook een trekpaard hebben en ook in maurik wonen ..
Ik weet wel waar de foto gemaakt is langs de snel weg vlak bij de afslag naar Tiel daar lopen idd een kudde trekpaard..

pff ..

engelina : ja idd Ja
Als je echt op zoek gaat dan kom je er aardig wat tegen hoor Lachen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:44

Oef. Die grijze is erg mooi. Vingers aflikken

Helaas voor die mensen. Ik heb er geen geld voor, en het blijft niet echt een ras voor mij. Knipoog

Wat ik ervan vind?

Mwa. Goede bedoelingen, domme actie. Maar je hoort die paarden niet klagen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:45

die grijze mag wel bij pol komen staan ze zouden een leuk 2 span zijn Knipoog

herbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:46

Castreren kost ongv 250euro. (kan het weten omdat ik vorig jaar een trekpaard van 8 jaar heb laten castreren) Moet wel in een kliniek omdat deze heren staand geholpen moeten worden omdat ze anders met hun gewicht hun ingewanden plat drukken.
Slacht prijs is ook niet veel omdat ze hem pas wegen als het hoofd en de benen eraf zijn.
Maar ik denk dat deze heren zo verkocht zijn als hij ze aan trekpaard handelaren aan bied.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:48

zouden ze in die 3 jaar ook iets van opvoeding hebben genoten? Bedoel gezien de foto, dat het flinke jongens zijn. En als jij dan zo,n ongemanierde kanjer koopt, kan je je lol op.
Zien er overings wel prachtig uit.
Hebben ze trouwens in die 3 jaar ook een smid gezien, want daar word niet over geklaagt
** denk dat het 750 euro incl. gevaren geld is **

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:51

herbey schreef:
Castreren kost ongv 250euro. (kan het weten omdat ik vorig jaar een trekpaard van 8 jaar heb laten castreren) Moet wel in een kliniek omdat deze heren staand geholpen moeten worden omdat ze anders met hun gewicht hun ingewanden plat drukken.

De meeste dierenartsen doen dit tegenwoordig gewoon op stal.