Springruiter maakt gemene val tijdens zware rubriek in Aken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Springruiter maakt gemene val tijdens zware rubriek in Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 02:25

Bunbun schreef:
Ik heb het ook gezien op de duitse tv en samen met mijn vriendin hadden we ook direct iets van: blijven staan paard...
Mijn vraag was ook direct, waarom zijn de beugelriemen niet van het zadel geschoten, maar dat is eigenlijk niet ver te zoeken, hij is voorover gevallen en die dingen zijn gemaakt om los te klikken als je achter je paard aanhangt niet als je er langs voor aanhangt.
Bij het zien van de herhaling was ik ook allang blij dat het paard hem niet of amper heeft geraakt, dat hij er langs hing. Maar ocharme zijn partner, die was ook wel enorm geschrokken...
En het was inderdaad een hindernis (triple) en dan een oxer met 2 galopsprongen, maar het paard verkeek zich en zette af na 1 galopsprong.

Hoe snel gaan die dingen bij jouw zadel los??
Die dingen werken nooit naar behoren, bij geen enkel zadel. Bij het schoonmaken moet je er bijna met 3 man aan hangen om ze los te krijgen, zouden ze dan losschieten als je van je paard valt en meegesleurd wordt?
Dat is wel het laatste waar ik op vertrouw, ik hoop maar dat ik nooit val en als ik val, dat ik mijn voet iig niet zo ver in de beugel druk. Mocht dat wel zo zijn; so help me God.
Gelukkig blijkt het achteraf meestal erg mee te vallen.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:25

baroen schreef:
dat ruiters niet willen rijden met veiligheidsbeugels, misschien ook niet met het juiste schoeisel voor een bepaalde beugels, prima, maar zodra je de sport vertegenwoordigt op wedstrijden en helemaal zulke wedstrijden , behoor je dat gewoon in orde te hebben.

even goed kijken naar de foto´s: volgens mij heeft deze ruiter toch wel veiligheidsbeugels EN het juiste schoeisel ... waarmee was hij niet in orde?
ben het helemaal met je eens dat alles in orde hoort te zijn als je een sport vertegenwoordigt ... en dat deed deze ruiter ook volgens mij
x

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:27

anneliesdj schreef:
Bij het schoonmaken moet je er bijna met 3 man aan hangen om ze los te krijgen

Huilen van het lachen . Maar het is wel waar.

Dat is inderdaad ook het laatste waar ik op vertrouw.

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 12:38

anneliesdj schreef:
Hoe snel gaan die dingen bij jouw zadel los??
Die dingen werken nooit naar behoren, bij geen enkel zadel. Bij het schoonmaken moet je er bijna met 3 man aan hangen om ze los te krijgen, zouden ze dan losschieten als je van je paard valt en meegesleurd wordt?
Dat is wel het laatste waar ik op vertrouw, ik hoop maar dat ik nooit val en als ik val, dat ik mijn voet iig niet zo ver in de beugel druk. Mocht dat wel zo zijn; so help me God.
Gelukkig blijkt het achteraf meestal erg mee te vallen.

Ik wou gewoon maar zeggen dat de beugels zelfs niet los zouden schieten, omdat hij aan de verkeerde kant hangt van het losschietsysteem...
Niet dat ze het anders wel zouden doen, maar het dient er in feite wel voor.

Die van mijzelf gaan trouwens wel vrij gemakkelijk open moet ik zeggen.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:01

Wat een verschrikkelijk nare val..De ruiter is er zo te lezen, nog heel goed vanaf gekomen! Ik ken paarden, waarbij je hierbij met zwaar letsel afgevoerd kan worden, omdat ze het op het rennen zetten..

Even terugkomend op die losschietsystemen van de beugels..Ik maak de mijne altijd netjes schoon en onderhoud ze goed, waardoor mijn beugels er ALTIJD uitschieten..

Neemt niet weg dat dit gewoon echt het toppunt van pech is...En hoe goed je je ook voorbereid, zulke dingen altijd kunnen gebeuren...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:31

ik heb het ook allemaal zien gebeuren en heb het op video ..heb de beelden verschillende keren afgespeeld , ook vertraagd en in pauze stand ..rechtervoet zit niet vast in de beugel maar in iets anders van optoming, linkervoet zit helemaal gekneld ...het is echt een nachtmerrie als je de beelden bekijkt ..en heel veel geluk dat het paard niet aan de haal is gegaan ..op de trage beelden zie je goed hoe "Doda" zijn gezicht probeerd te beschermen als ie tussen de achterbenen hangt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:12

zat gisteren op het CSI van Wisbecq en ben het na afloop even gaan vragen aan Bernardo Alves ( team en stalgenoot ) hoe het nu met Doda gaat ...naar omstandigheden goed ..rechtervoet is idd niet in de beugels blijven hangen maar in het zadeldek ..hij zegt dat ie veel geluk heeft gehad dat het paard zijn hoofd niet geraakt heeft