Bunbun schreef:Ik heb het ook gezien op de duitse tv en samen met mijn vriendin hadden we ook direct iets van: blijven staan paard...
Mijn vraag was ook direct, waarom zijn de beugelriemen niet van het zadel geschoten, maar dat is eigenlijk niet ver te zoeken, hij is voorover gevallen en die dingen zijn gemaakt om los te klikken als je achter je paard aanhangt niet als je er langs voor aanhangt.
Bij het zien van de herhaling was ik ook allang blij dat het paard hem niet of amper heeft geraakt, dat hij er langs hing. Maar ocharme zijn partner, die was ook wel enorm geschrokken...
En het was inderdaad een hindernis (triple) en dan een oxer met 2 galopsprongen, maar het paard verkeek zich en zette af na 1 galopsprong.
Hoe snel gaan die dingen bij jouw zadel los??
Die dingen werken nooit naar behoren, bij geen enkel zadel. Bij het schoonmaken moet je er bijna met 3 man aan hangen om ze los te krijgen, zouden ze dan losschieten als je van je paard valt en meegesleurd wordt?
Dat is wel het laatste waar ik op vertrouw, ik hoop maar dat ik nooit val en als ik val, dat ik mijn voet iig niet zo ver in de beugel druk. Mocht dat wel zo zijn; so help me God.
Gelukkig blijkt het achteraf meestal erg mee te vallen.