Klacht van GAIA tegen organisatoren Feest van het Paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Klacht van GAIA tegen organisatoren Feest van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:03

Angie_ke schreef:
@ Zitake, realistisch in dit topic? Mensen met oogkleppen op die de waarheid niet onder ogen willen zien om hun o zo kleine gewetentje te sussen?
Verder ga ik niet verder in op de excuses die je erbij probeert te verzinnen, want voor ik het vergeet... Er waren geen foto's aanwezig! Och god ja, dan is het niet waar hé!

Citaat:
"Paarden met een dergelijk gebrek aan hoefverzorging zoals werd vastgesteld, zouden niet mogen toegelaten worden tot een markt", zegt paardenexpert dr. François Sivine, dierenarts én meester-hoefsmid."

Om nog maar eens een voorbeeld te geven... Ik denk dat jij je studiekeuze mssn iets beter had moeten overwegen.

Mijn studiekeuze is goed gekozen, dat weet ik voor mezelf heel goed. (vind ik trouwens weer een typische opmerking van jou kant dan). Ik verzin er geen excuses bij, ik zeg gewoon zoals ik het denk. En ik heb nu al verschillende keren gezegd dat het er niet toe doet of er foto's zijn of niet, ik zeg ook niet dat het niet waar is, maar ik zeg alleen dat je niet kan afgaan op dat soort foto's. Je moet de foto's en de feiten altijd in zn geheel zien. en dat is nou net de tactiek die gaia gebruikt. Wat helemaal niet slecht is, want ik zei al dat je enkel op die manier, door wat te overdrijven kan doordringen bij sommige mensen. En ik heb andere jaren nooit echt problemen gezien op die markt, mss dat het dit jaar heel anders was, geen idee, maar dat ik mijn mening. Ik heb het zo gezien en kan er moeilijk wat aan veranderen om jullie gelijk te geven denk ik.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:13

Angie_ke schreef:
Citaat:
"Paarden met een dergelijk gebrek aan hoefverzorging zoals werd vastgesteld, zouden niet mogen toegelaten worden tot een markt", zegt paardenexpert dr. François Sivine, dierenarts én meester-hoefsmid."

Om nog maar eens een voorbeeld te geven... Ik denk dat jij je studiekeuze mssn iets beter had moeten overwegen.

Om dan hier ook nog maar eens op te reageren. Zo'n problemen moeten aangepakt worden bij de basis. Die zogenaamde broodfok moet worden aangepakt, zowel bij paarden (de shetlanders dan) als bij honden. zolang daaraan niks wordt gedaan zullen er altijd paarden met afwijkingen onverzorgd bij de handelaar terecht komen. Dan kun je ze wel thuislaten van de markt maar dan weet je dat die zowiezo bij de slacht terechtkomen. Dus volgens mij ook geen oplossing. Ik ben zowiezo al niet voor markten en die dingen, er wordt nog altijd veel te impulsief gekocht, waardoor je deze problemen krijgt. Dan wil je niet weten hoeveel dieren ik zo al verkeerd heb weten terecht komen. Hoeveel honden er halfdood in de praktijk komen van broodfokkerijen. Hoeveel dode dieren er terecht bij ons door mensen die impulsief of door gebrek aan juiste informatie dieren hebben gekocht. Ja en dat allemaal in mijn verkeerd gekozen studie/beroep.
Nog maar eens te zien hoe verkeerd kan geoordeeld worden. Moest je weten hoeveel mensen ik al afgeraden heb op die manier dieren te kopen en ze toch op de juiste weg gezet heb, met bijgevolg iets meer plezier... Ik word er eerlijk gezegd behoorlijk boos bij als ik die opmerking lees (Ik denk dat jij je studiekeuze mssn iets beter had moeten overwegen., maar ach laat ze maar zeggen denk ik dan. Rare mensen bestaan er ook.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:28

- (gequote ipv pb, check je mail Amigo_tje Knipoog )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:31

ik kan me meer in zitake vinden dan in jouw posts Angie Haha! Haha!

Zolang als mensen dat o zo leuke papierloze veulentje willen fokken, want dat is toch o zo schattig........ en zolang als mensen voor een appel en een ei een paard willen aanschaffen, zullen dit soort dingen blijven bestaan.........

dus zolang die sukkelaar gekocht wordt, zal er markt voor blijven

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:40

KiWiKo schreef:
ik kan me meer in zitake vinden dan in jouw posts Angie Haha! Haha!

Zolang als mensen dat o zo leuke papierloze veulentje willen fokken, want dat is toch o zo schattig........ en zolang als mensen voor een appel en een ei een paard willen aanschaffen, zullen dit soort dingen blijven bestaan.........

dus zolang die sukkelaar gekocht wordt, zal er markt voor blijven

Ik ga zelf niet naar zo'n markten, ik heb het wel al overwogen maar ik heb er een veel te zwak hart voor, dan lig ik weken slapeloos in m'n bed...
Ik ben 200 % tegen al dat fokken hoor, zelfs al hebben ze papieren, dan nog is er té veel aanbod.
Ik heb mijn merrie bijna 2 jaar geleden gekocht, zij bleek toen ook drachtig te zijn en dus had ik er op een half jaar tijd 2, maar die kleine gaat voor geen geld meer weg.
Ze hebben dan wel geen papieren, maar het zijn pony's uit de duizend!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 17:18

Hier nog eentje die NEVER NOOIT NIET meer naar zo'n markt gaat. Heb het ooit eens gedaan, lang geleden en eigenlijk ben ik daar nog ziek van...... Verdrietig Verdrietig Verdrietig . Tegen zomaar een eind weg fokken ben ik ook, met of zonder papiertjes Ja . Want ook bij de paarden met papieren wordt een hoop voor de lol gefokt en daarna staan ze weer op MP. Waar er al tig van dat soort op staan. Clown
En moet je eens kijken naar de hengstveulentjes. Want oja, er is altijd 50% kans op een hengst en dan???? Verdrietig
Zielepieten, dat soort fokkers...

Overigens heb ik zelf ook een papierloos van-alles-en-nog-wat paardje Lachen . In de eerste twee jaar van zijn leven is hij 6x van eigenaar veranderd. Triest, maar gelukkig niet via de markt (wel als veulentje van 2 weken naar de handelaar gebracht met zijn mama). Dus ook hij zal een 'ongelukje' geweest zijn. En wat ben ik blij met hem!!! Hij gaat NOOIT meer weg. Lovers

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:54

ik heb paarden met zeer goede papieren staan,en ik heb vuilnisbakken rasjes hier,wel ik kan je garanderen dat hier de meest lieve en sterkste de vuilnisbakkjes zijn, en ja ik fok ook met hen,en de mensen die hen tegen lagere prijs kopen zijn meestal trotser en blijer met hun paard dan diegene die een smak geld neer tellen en net zo gemakkelijk hen afdanken.
Ben blij dat ik mijn vuilnisbakjes heb,hou ook van mijn stamboek dieren,maar meer geld en beter papiertje garandeerdt niet een altijd een fijnere thuis.
Wie heeft het mooiste leven,de vuilnis bak die bij mensen op een weide loopt of het sport veulen dat na de opfok bijna de stal niet meer uitkomt.

neen,ben blij dat er handel voor dat type paardjes is,evenveel minder kwaliteitsvolle paarden met stamboom komen in het markt circuit terecht.
10% van de fok is goed voor de sport,en de rest is niet meer of minder dan een recreatie paard,dus wat maakt papiertje dan uit,het blijft toch gewoon in de kast.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:58

Savath, ben het helemaal met je eens. Ja

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 23:36

savath schreef:
ik heb paarden met zeer goede papieren staan,en ik heb vuilnisbakken rasjes hier,wel ik kan je garanderen dat hier de meest lieve en sterkste de vuilnisbakkjes zijn, en ja ik fok ook met hen,en de mensen die hen tegen lagere prijs kopen zijn meestal trotser en blijer met hun paard dan diegene die een smak geld neer tellen en net zo gemakkelijk hen afdanken.
Ben blij dat ik mijn vuilnisbakjes heb,hou ook van mijn stamboek dieren,maar meer geld en beter papiertje garandeerdt niet een altijd een fijnere thuis.
Wie heeft het mooiste leven,de vuilnis bak die bij mensen op een weide loopt of het sport veulen dat na de opfok bijna de stal niet meer uitkomt.

neen,ben blij dat er handel voor dat type paardjes is,evenveel minder kwaliteitsvolle paarden met stamboom komen in het markt circuit terecht.
10% van de fok is goed voor de sport,en de rest is niet meer of minder dan een recreatie paard,dus wat maakt papiertje dan uit,het blijft toch gewoon in de kast.

Dat is idd wel zo. Maar ik zie het minder graag dat er mensen zijn die fokken met paarden met gebreken (zowel met als zonder papieren). Zo'n dingen moeten er zowiezo uit, hoe dan ook. Zal al heel wat problemen voorkomen. Het is wel zo dat er bij stamboeken dikwijls toch wordt gefokt met de betere dieren, hoewel dit natuurlijk niet bij elk stamboek is. Kijk maar naar de warmbloedpaarden en hun ocd, ook krijgen deze steeds meer kwaaltjes, wat wel jammer is, want net daarop moet gefokt worden vind ik. Gezonde, sterke paarden met goed karakter. Ik bedoel vooral dan mensen die puur voor de verkoop fokken, zeg maar ergens goedkoop aan een hengst raken om dan al hun shetmerries mee te dekken, zonder ook maar te kijken of de combinatie iets is. Op markten kun je ook heel af en toe leuke dieren tegenkomen, daar ben ik van overtuigd. Maar je weet natuurlijk zeg maar niks over hun afkomst en verleden. Ik ben vaak bezig met paardjes die van een handelaar afkomen. Ik zal maar niet uitwijden over hoe ze er toekomen. Maar er komen vaak wel heel leuke dieren uit. Al gaat er vaak heeel veel tijd en verzorging en training van tevoren in. En zo heb ik er gelukkig al een aantal paardjes waarvan ik dacht Ai zien openbloeien tot leuke paarden, waar mensen nu veel plezier aan hebben.