Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:dat dit zou helpen om resistentie te voorkomem is natuurlijk onzin....wie controleerd of ik mijn paarden ontworm,hoevaak en waarmee?al zou ik ze helemaal niet ontwormen ,geen haan die er naar kraait....
ik heb net twee flessen ivomec besteld bij de schapen dokter,zolang er maar geen paardenhoofd op het flesje staat is het goed.....ze hebben overgens ook panacur(fenbendazole)en moxidectine in vloeibare vorm...even omrekenen naar paard en door het voer doen....voor panacur 2.5% is het 180 ml voor een paard van 600 kg....scheelt klauwen met geld en de werkzamestof is hetzelfde,en omdat er geen paardenhoofd op de verpakking staat mag dit zonder recept.....wat een onzin eigenlijk...
beantsje schreef:wij hebben 1 recept voor de hele stal voor een heel jaar. Gaat om tientallen paarden, dus per saldo maakt het niet veel uit.
Martine_m schreef:Dus als ik het goed begrijp kan ik net zo goed gewoon ff langs mijn VA rijden en een kuur ophalen.. dan ga ik dus NIET meer betalen?
geerke schreef:dat dit zou helpen om resistentie te voorkomem is natuurlijk onzin....wie controleerd of ik mijn paarden ontworm,hoevaak en waarmee?al zou ik ze helemaal niet ontwormen ,geen haan die er naar kraait....
ik heb net twee flessen ivomec besteld bij de schapen dokter,zolang er maar geen paardenhoofd op het flesje staat is het goed.....ze hebben overgens ook panacur(fenbendazole)en moxidectine in vloeibare vorm...even omrekenen naar paard en door het voer doen....voor panacur 2.5% is het 180 ml voor een paard van 600 kg....scheelt klauwen met geld en de werkzamestof is hetzelfde,en omdat er geen paardenhoofd op de verpakking staat mag dit zonder recept.....wat een onzin eigenlijk...
Sassieja schreef:geerke schreef:dat dit zou helpen om resistentie te voorkomem is natuurlijk onzin....wie controleerd of ik mijn paarden ontworm,hoevaak en waarmee?al zou ik ze helemaal niet ontwormen ,geen haan die er naar kraait....
Ben je je er wel van bewust Geerke, dat fenbendazole in een verkeerde dosering dodelijk kan zijn voor je paard?
Ik weet ook nog niet hoe het zit, ik heb vanavond overleg, eens kijken of ik er wat wijzer van kan worden.
Zwerte schreef:hangt van je DA af martine, en de prijzen die hij hanteert voor de kuren. Maar in principe heb je daar geen recept voor nodig.
@moonenL: waar haal je vandaan dat acederm/betadine e.d. op recept moeten? Dat is namelijk niet waar, dit zijn en blijven gewoon vrije middelen, check maar eens op die site die eerder op deze pagina genoemd is.
Zwerte schreef:Sassieja schreef:
Ben je je er wel van bewust Geerke, dat fenbendazole in een verkeerde dosering dodelijk kan zijn voor je paard?
Ik weet ook nog niet hoe het zit, ik heb vanavond overleg, eens kijken of ik er wat wijzer van kan worden.
En wederom wordt er een mooi voorbeeld gegeven waarom het helemaal niet zo verkeerd is om deze middelen uit de vrije handel te halen!