potverdikkie schreef:In de klasse B -springen is het niet toegestaan om met een hackemore te rijden, echter is het wel toegestaan om te rijden met teugels die direct aan de neusriem bevestigd zijn.
De hackemore, een speciaal bitloos hoofdstel dat inwerkt via de paardenneus is toegestaan vanaf de klasse Z- springen.
Dit is een citaat vanuit de Paard en Sport (echter 2007)
Als de concurrentie zich zo bedreigd voelt om deze daad te begaan, mogen de zonen vast het paard wel direct Z starten
Ik vind het echt te idioot voor woorden. Echt enorm zielig,. krijg er een brok van in mijn keel...
Toch vind ik het een raar verhaal. Denk meer aan persoonlijke "concurrentie" dan professionele. Verder vind ik het gehele verhaal wat raar en wat gaten bevatten. Ik snap de hele gedachten niet van een paard uitschakelen door deze daad. Waarom de tong? Moest de eigenaar zich stil houden? Heeft hij iemand verlinkt?
Voor het uitschakelen zou het toch niet zijn, zijn veel makkelijkere manieren om een paard uit de sport te houden toch? Of wilde hij het dier enorm laten lijden?
Ik snap er niks van, maar ben er van overtuigd dat het niet iemand is die dacht:: "Ik kan over een paar jaar wel eens verslagen worden door die 2 jarige Clinton'... Of die moet wel heel helderziend zijn...