Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

diesel83

Re: Poepende paarden zijn een storende factor op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:07

Dalijk schaffen ze het helemaal af dat wij niet meer in de zomer op het strand mogen!!! Boos! Ik vind het al erg genoeg dat het pas na 7u 's avonds mag. Die poep tja ach het is biologisch afbreekbaar haha Bloos . ene die blikjes, papiertjes, scherven nee dat is lekker denk dat je daar meer een infectie van oploopt als je daar met je voet in trapt!!!

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:42

Tja, delen is moeilijk!
Wanneer mensen hun paard niet onder controle hebben is dat slecht. Maar dat soort ruiters horen eigenlijk toch al niet op de openbarewegen thuis... De meeste mensen die op het strand rijden zullen heus wel rekening houden met andere mensen en zullen heus niet rond bokkend en stuiterend over het strand heen denderen...

Paardenpoep is idd wel ranzig als je lekker ligt te zonnen, maar laten we eerlijk zijn; Met je paard rij je eigenlijk alleen langs de vloedlijn, waar het zand niet zo mul is. Grote kans dat daar dus de mest valt... en dus ook met het getij wordt meegenomen.

Nee, ik denk dat deze meneer een groot probleem heeft met zich zelf. Hij kan volgens mij gewoon niet genieten van het leven en daarom gaat hij zich maar ergeren aan anderen die dat wel kunnen! Sneu...

Ik hoop niet dat dit er voor gaat zorgen dat we als ruiters niet meer het strand op mogen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:53

Maar wat nou als het 2 dagen achter elkaar heel mooi weer is? En de eerste dag mogen er na 8 uur gewoon weer paarden op het strand en door het mooie weer blijven de drollen (die dan niet door de zee worden weggespoeld) toch nog steeds op het strand liggen? Dan hebben ze er nog steeds last van. Ik vind het wel raar dat paarden na 8 uur niet meer poepen op het strand en daarvoor wel. Tong uitsteken

edit: Ik vind het trouwens idd niet slim om met je paard over een druk strand te gaan rijden en vraag me dan ook af of dat nou zoveel mensen zijn die dat doen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:05

Ik sta met mijn paard in Castricum en in de zomer mijd ik het strand, meestal rijden we van Heemskerk naar Castricum, de hele weg prima, maar bij Castricum is het altijd druk. De ruiters hebben meerdere malen gevraagd of er een aparte strandopgang bij castricum mag komen voor ruiters, zodat ze niet alleen het drukste deel van het strand kunnen mijden maar ook de strandopgang die zodanig is gemaakt dat rekening wordt gehouden met alle soorten verkeersdeelnemers, behalve de paarden, deze moeten maar laveren tussen prikkeldraad, lage hekjes, patatkraam en bussen. Je paard moet goed verkeersmak zijn wil die dat stukje op een rustige dag kunnen doorkruizen zonder problemen, laat staan als het topdrukte is. Pas na een paar honderd meter is er een fatsoenlijk ruiterpad.
Het PWN (beheerder van het duingebied) houdt de aparte duinopgang tegen en we kunnen de eigenlijk niets anders doen dan het strand niet meer op tijdens warme dagen en de rest van het jaar ons tussen de bezoekers wurmen.

Persoonlijk denk ik dat deze man een beetje bang is voor paarden en daarom loopt te klagen. Ik ben er ook wel eens 's avonds zonder paard en zie zelden paarden tijdens drukke dagen. Des te meer loslopende honden en een hoop troep van mensen die overdag geweest zijn en kennelijk niet meer in staat waren dit op te ruimen na een lange dag strand. Dat is kennelijk geen probleem voor deze man.

_Sundance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:24

ik vind dat ze allebij rekening moeten houden mensen met paarden kunne rekening houden met de mensen die op het strand liggen maar ik vind dat de badgasten na 8 uur ook wel een beetje rekening mogen houden,
want ik zie het al helemaal voor me dat je lekker aan het rijden bent en er een moeder naar je toe gestapt komt en een grote bek geeft dat het levens gevaarlijk is omdat haar kind daar ergens loopt.
kijk als iedereen rekening houd is het toch goed;)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 07:56

Skygirl schreef:
Maar wat nou als het 2 dagen achter elkaar heel mooi weer is? En de eerste dag mogen er na 8 uur gewoon weer paarden op het strand en door het mooie weer blijven de drollen (die dan niet door de zee worden weggespoeld) toch nog steeds op het strand liggen? Dan hebben ze er nog steeds last van. Ik vind het wel raar dat paarden na 8 uur niet meer poepen op het strand en daarvoor wel.

Als je met je paard langs de vloedlijn rijd wordt het vanzelf weer een keer vloed en spoelt te poep weg. Ongeacht of het mooi weer is of niet Knipoog

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 08:42

fransje23 schreef:
Skygirl schreef:
Maar wat nou als het 2 dagen achter elkaar heel mooi weer is? En de eerste dag mogen er na 8 uur gewoon weer paarden op het strand en door het mooie weer blijven de drollen (die dan niet door de zee worden weggespoeld) toch nog steeds op het strand liggen? Dan hebben ze er nog steeds last van. Ik vind het wel raar dat paarden na 8 uur niet meer poepen op het strand en daarvoor wel.

Als je met je paard langs de vloedlijn rijd wordt het vanzelf weer een keer vloed en spoelt te poep weg. Ongeacht of het mooi weer is of niet Knipoog

Om bij de vloedlijn te komen moet je toch wel eerst een stuk over het strand. Vork
Maar dat zullen er idd niet zoveel zijn. Tong uitsteken

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 09:42

Jolliegirl schreef:
dan hadden ze die regel van na 8en niet moeten maken, ze wéten toch dat mensen langer blijven.. en het om 8 uur echt nog geen bedtijd is zomers..
en wij hebben toch evenveel recht om ook eventjes lekker te genieten!
net als de honden, die laten ook wel eens wat vallen Lachen

Haha! Dan sta ik toch liever in een paardenvijg dan in de hondenstront.

Af en toe lijkt het wel een hetze tegen ons paardenvolk Boos!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 09:43

_Sundance_ schreef:
want ik zie het al helemaal voor me dat je lekker aan het rijden bent en er een moeder naar je toe gestapt komt en een grote bek geeft dat het levens gevaarlijk is omdat haar kind daar ergens loopt.

Dat doen ze toch wel hoor Haha! Haha!. Waar je ook rijdt.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:58

Ik woon ook aan het strand, hier mogen we wel gewoon op het strand, de hele dag, een klein stukje mag je niet komen en dat wil je vast ook niet ivm drukte.
Er zijn 2 opgangen naar het strand, daar is het wat drukker, maar rijd je richting de vuurtoren kon je geen kip meer tegen en is het strand heel breed, kortom, ik rijd wanneer het laag water is, meestal in de ochtend of avond, overdag lig ik daar liever zelf........
Ik houd rekening met de badgasten, stap ervoorbij, heb ik de ruimte , ga ik harder, krijg dan ook nooit rotopmerkingen o.i.d.
Mensen die vast zitten aan tijden van rijden, gewoon doen, maar houd rekening met anderen en ken je paard,als je moet wachten tot het strand badgast vij is, is het donker.....

Als je ziet met wat voor weer de duitsers op het strand liggen, kun je zelfs met 14 graden er niet meer rijden, liggen ze ingepakt op het strand, ingegraven voor de wind, dat zou dan inhouden dat je een half jaar niet op het strand zou kunnen komen!

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:45

whaha;XD ach ja, de (o jee, nu krijg ik weer de hele wereld over me heen :}) kapsoneslijers in Den Haag moeten ook aan het werk gehouden worden toch;; Sorry hoor:} Mijn moeder is net 750 euro armer geworden aan belastingen:+

sjappe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:28

Op zich is het al knap om op het grote strand met je blote tenen net in die ene verse paardendrol te gaan staan (want laten we nu niet doen alsof het strand bezaait ligt met paardenpoep). Slapen

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:35

sommige mensen houden gewoon van zeuren, ik snap best dat je met je blote voeten liever niet in een paardenvijg trapt maar die zijn over het algemeen wel zo groot dat je ze ziet hoor. Ja, als je poep in een wondje krijgt onder je voet kun je allerlei infecties oplopen (onder andere tetenus), maar die infecties kun je ook gewoon oplopen als je niet in iets bijzonders stapt zo schoon is de grond nou eenmaal niet. dus als je een wond op je voet hebt zorg dan gewoon dat die goed bedekt is. Koe
Ik zie er de lol ook niet van in op met een paard op een druk strand te komen. Er zijn ook genoeg stranden waar het wel rustiger is. er zijn veel mensen die zeggen maar ik moet langs dat drukke stuk, Want daar is geen oprit. Ik neem aan dat je van stal komt dus waarom rijd je dan niet gewoon een stuk heen en weer. (alleen op drukke dagen dan,) het is misschien niet zo spannend maar je kan zo'n druk stuk toch beter vermijden???

Zo als ik al zij, sommige mensen houden gewoon van zeuren.
(bijv. ik heb een huis gekocht vier km van schiphol, ik heb zo'n last van de vliegtuigen. je weet toch van te voren dat daar vliegtuigen vliegen Rolleyes
ja maar het was 5 jaar geleden dat ik het huis kocht. ja en toen was schiphol nog een schapen weide Verward Dit was toch ook jaren lang een duscussie)
Sommige mensen hebben echt geen leven