'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 'Gewoon een zak aan de kont van 't paard binden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:44

over een tijdje zullen dan wel veel ongelukken en racende paarden zijn... ik woon in noord holland en hier zitten ze ook al te zeuren over de mest, maar wij moeten het gewoon aan de kant schoppen en op noorderhaven (gehandicapten terein, ik doe er vrijwillegers werk) loopt er altijd wel iemand "gewoon" en die neemt een bezem mee

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:47

Ik ga de briljante bedenkers van zowel dit dure ding en deze idiote nieuwe regel uitnodigen als testrijder voor mijn paard!! De poepzak alleen houdt ik wel onder controle, mijn paard zonder poepzak ook!! Maar die 2 samen............dat is vragen om verongelukken!!!
Dus om het probleem uit de weg te helpen mag de bedenker zijn geniale idee zelf uitproberen... Ik vermoed dat hij/zij vrij snel anders piept bij het zien van mest.... Mijn paard gaat er nl als een blind paard van tussen als hij iets aan zijn staart voelt... Zelfs vlechtjes maken hem in paniek.....

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:48

nou mijn paard is al bang voor plastic zakjes, laat staan als ze aan der kont hangen Clown

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:01

luf_horses schreef:
nou mijn paard is al bang voor plastic zakjes, laat staan als ze aan der kont hangen Clown

Nog zo'n ideaal paard om mee te testrijden!!!!!!!!!!!

Deze regel wordt in mijn ogen weer verzonnen in de binnenbocht...
Kortzichtig en zonder nadenken over gevolgen/evt ongelukken etc...
We gaan het dus nog druk krijgen op de voorpagina nieuws... Al die berichten van paardjes die blind de wijde wereld verkozen,
met/zonder hindernissen tijdens de race...
Ook gaat het best nog een klus worden om de paarden zindelijk te maken... Poepen precies in het zakje, want er mag nix naast vallen...
Laatst bijgewerkt door Rascha op 22-06-08 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:02

Alleen heel spijtig dat wij regeringen niet zo makkelijk onder druk kunnen zetten, we kunnen moeilijk de autostrades of stadcentra gaan bezetten met onze paarden zoals de boeren en truckchauffeurs doen Clown

Maar bij de eerstvolgende idiote anti-ruiter-regel ga ik toch iets in die aard op poten zetten denk ik ( ik loop nog behoorlijk op mijn tenen door het verplichte chippen hier in BE )

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:06

Ook maar even een reactie op die site gezet:

Zeker geen ruiters in deze Stichting.

Het idee van een mestzak achter je paard is natuurlijk compleet onzinnig. Zo'n zak word met verschillende riemen aan het zadel vastgemaakt. Maar ook met een riem over de staart bevestigd. Veel paarden zullen dit niet accepteren. Hierbij zal het aantal schrikkende paarden zeker de eerste jaren toe nemen.

Verder kost zo'n 100 euro, buitensporig veel geld voor iets waar veel ruiters van weten dat hun paard dit niet gaan waarderen.

Het is ook nog eens zo dat ondanks dat de paardensport in nederland nog steeds groeiende is, er bijna nergens in het land extra ruiterpaden naast wegen worden geplaatst. Omdat natuur in Nederland versnipperd is moet een ruiter zich vaak over grote wegen begeven voor ze op een plek komen met ruiterpaden. Grote wegen waar automobilisten vaak geen rekening houden met paarden. Waar ruiters dus hun toevlucht wel moeten nemen tot fietspaden.

Een paard zet je ook niet even zo neer om het op te ruimen. Hij blijft heus niet zo even stilstaan. Er hoeft maar iets engs te gebeuren en je paard gaat terug naar huis.
Bovendien is paardenmest niet iets wat je even in een boterham zakje in je broekzak stopt. En hoe schep je dat dan op? Het is niet zo dat er aan je paard een schep-bevestiger zit.

Er waren in 2006 ongeveer 460.000 actieve ruiters. Gezamenlijk maakten ze zo'n 17 miljoen ritten per jaar over de openbare weg. Je hebt het dan over zo'n 46.500 ritten per dag. Valt mee he die overlast...

Word het dan niet eens tijd dat we stoppen met van ruiters zondebokken te maken? Laten we nu eens gaan investeren in een sport waar zo enorm veel mensen plezier van hebben.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:07

Moeten we de paarden ook nog poepzak schrikvrij maken Nagelbijten / Gniffelen

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:11

Liiesjjj schreef:
Moeten we de paarden ook nog poepzak schrikvrij maken Nagelbijten / Gniffelen

Wil je een paard kopen:
Het is vereist dat het paard poepzakmak is Vork

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:13

Paardrijden gaat echt nog eens een uitstervende hobby/sport worden...
Ruiterpaden die onbegaanbaar zijn, of voorzien van een megagat met bijhehorend pinnen-ding...
Ook stallen die moesten verdwijnen voor een golfbaan...
(alsof die rijke lui niet gewoon in een park kunnen knikkeren met hun stokkie..), kan zo nog wel wat opsommen..
Er komen steeds meer wetjes en regeltjes die het strax bij elkaar opgeteld nog moeilijk maken om van paarden en paardensport te genieten... En of er nu uiteindelijk iets mee bereikt wordt... hmmm...

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:20

Iemand van stal had een poepzak gekocht omdat ze bij ons erg aan het controleren waren en zelfs bonnen van 45 euro uitschreven. Op zich goed over nagedacht over die zak. Goede bevestiging en de zak blijft keurig zitten ook als je galoppeerd en klappert niet. Alleen na een buitenrit kwam ze terug met een hevig bloedende staartwortel aan de onderkant. Het canvas schuurt door het lopen op de tere huid van de staartwortel. Ze heeft de zak teruggestuurd naar de paardendrogist en die heeft netjes haar geld teruggegeven.

Dus laten ze dan maar eerst eens zorgen dat die poepzakken goed functioneren !!!!!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:23

larixfire schreef:
Iemand van stal had een poepzak gekocht omdat ze bij ons erg aan het controleren waren en zelfs bonnen van 45 euro uitschreven. Op zich goed over nagedacht over die zak. Goede bevestiging en de zak blijft keurig zitten ook als je galoppeerd en klappert niet. Alleen na een buitenrit kwam ze terug met een hevig bloedende staartwortel aan de onderkant. Het canvas schuurt door het lopen op de tere huid van de staartwortel. Ze heeft de zak teruggestuurd naar de paardendrogist en die heeft netjes haar geld teruggegeven.

Dus laten ze dan maar eerst eens zorgen dat die poepzakken goed functioneren !!!!!

Arme paard! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:32

Heb hier zelf geen last van. Ik rijd héél veel buiten, maar nog nooit mest aan de kant hoeven schuiven
En ik rijd over de verharde weg.

Heeft een zindelijk paardje Huilen van het lachen Zodra ze moet, gaat ze uit der eigen de berm in ROFL
Heel erg, maar geef toe, ik vind het handig Vork

En mocht ze wel ooit op de weg mesten, dan schuif ik het netjes de berm in Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:45

We kunnen natuurlijk ook allemaal een boterham zakje meenemen, zoals hondeneigenaars. En daarin de mest meenemen Clown
Kun je per zakje twee héle drolletjes meenemen ROFL

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:52

Ik geloof dat bij mijn paard zo'n poepzak ook niets word, die word al kriegel als ze met een uitrijdeken in draf moet.
Die bandjes om haar benen kan ze echt niet tegen.

En als ik dan al lees dat er bij een paard zijn staartwortel open is geschuurd weet ik zeker dat ik het niet hoef te proberen, ze heeft een hele tere huid.

Echt best wel gezeur, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je er genoeg van krijgt als er iedere keer paarden voorbij komen en de straat ligt onder de poep.

Met de kar moeten we het gelijk opruimen binnen de bebouwde kom. (aan het oefenen voor het koetsiersbewijs en dat moet toch in de bebouwde kom plaats vinden)
Te paard zorg ik dat ik deels buiten de bebouwde kom blijf, ik rij veel liever in de polder.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:55

Bubsj schreef:
Ik blijf erbij dat poep van een vleeseter, een hond dus, vele malen viezer is dan dat van een paard. Ik vind het dus niet geheel te vergelijken, maarja voor een leek blijft het smerig natuurlijk.

Mee eens, maar om nou een zak aan de kont van het paard te binden vind ik ook maar niks.
Als de ruiters het dan eens netjes aan de kant schoppen is het een ander verhaal.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:00

Laat ze dan fatsoelijke ruiterpaden aanleggen, dan hoef je niet over het fietspad of over de weg.
'Paardenpoepprobleem' opgelost!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:01

Niet elke ruiter kan het netjes aan de kant schoppen Nagelbijten / Gniffelen Ik ga echt niet midden een drukke weg van mijn paard stappen... wil geen ongelukken

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:04

Wat een gezeur zeg het enigste wat erin zit is GRAS en het andere voer wat een paard krijgt, en het gaat vanzelf weg het is geen milieu ver vuiling , en ze kunnen er gewoon om heen fietsen ik zie het probleem niet

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:06

Paljassofie schreef:
Niet elke ruiter kan het netjes aan de kant schoppen Nagelbijten / Gniffelen Ik ga echt niet midden een drukke weg van mijn paard stappen... wil geen ongelukken

Hoezo? Je paard kan toch wel stil staan? je kan toch wel op en afstappen buiten? Als dat nog niet kan vind ik dat je sowieso nog niet 100% klaar bent om te gaan buiten rijden.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:16

Marjo_x schreef:
Paljassofie schreef:

Hoezo? Je paard kan toch wel stil staan? je kan toch wel op en afstappen buiten? Als dat nog niet kan vind ik dat je sowieso nog niet 100% klaar bent om te gaan buiten rijden.

Ik ben het met Paljassofie eens dat ik dat soort dingen ook niet ga doen op een heel druk punt.
En dat heeft niets te maken met het feit of mijn paard wel of niet stil kan staan, maar met het feit dat er, als er al veel auto's, fietsers of andere dingen om je heen gebeuren dat het dan juist gevaarlijker is om af te stappen, dan om te blijven zitten.
Er hoeft maar net een idioot te dicht langs te rijden en je paard gaat er in zijn 1tje vandoor.

Ze zegt niet dat ze het helemaal niet doet, ze heeft het over "drukke" wegen.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:54

ROFL Nieuw woord voor galgje: schijtzakproof ROFL Haha!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:15

ik schop het meestal gewoon de struiken in ofzo!!

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:22

poep opruimen oke, maar wel even verder nadenken dat een zak aan de kont binden niet voor ieder paard werkt, een beetje bloedpaard zal daar absoluut niet blij mee zijn.
Zelf probeer ik af te stappen en t aan de kant te vegen, maar als t druk is op de straat of ik zit op een jong paard dus niet, ga geen ongelukken veroorzaken dus een poepzak komt ook niet bij mijn paarden eraan haha

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:28

samengevat: een krankzinnig idee van een stel niet-paardenmensen. Clown

het volgende punt is de vlekken op het asfalt die de stront maakt... Gestoord
wedden? Duivel

en dat het schuurt verbaast mij niks, loop jij maar eens een paar uur met 5 tot 10 kg stront tussen je benen... Clown

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:56

goed samen gevat.

het zou me ook niet verbazen dat ze over een paar weken weer een andere irritatie aan paarden hebben.