Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liesje89 schreef:Achterlijk! Ik vind -hoe banketstaaf ook- dat de ouders gewoon op het kind hadden moeten letten.
Joto schreef:Is nu op hart van nederland.. Vader leek aardig boos en maar zeuren op de manegehouder..Kom nou, hoe lullig het ook voor ze is, maar zeg dan ook dat je niet aan t opletten was.. Want dat word niet gezegd
Mist schreef:Alle "machines" moeten voldoen aan de Machinerichtlijn van 1995 daarin staat o.a.:
- dat er een noodstop moet zijn
- dat er een gebruiksaanwijzing/instructie moet zijn
- draaiende onderdelen afgeschermd moeten worden.
- signalering (gevaarsbordje o.i.d.)
Voor machines in gebruik genomen voor 1995 geldt deze richtlijn echter niet ! wel is het zo dat volgens de arbowet de manegehouder zijn personeel moet "beschermen" en dus zijn best moet doen om deze nadelen op te heffen.
Ik zou als manegehouder zeker in beroep gaan tegen deze belachelijke uitspraak...+ een groot bord aan de ingang zetten : verboden voor kinderen zonder toezicht !
runningkawa schreef:Mist schreef:Alle "machines" moeten voldoen aan de Machinerichtlijn van 1995 daarin staat o.a.:
- dat er een noodstop moet zijn
- dat er een gebruiksaanwijzing/instructie moet zijn
- draaiende onderdelen afgeschermd moeten worden.
- signalering (gevaarsbordje o.i.d.)
Voor machines in gebruik genomen voor 1995 geldt deze richtlijn echter niet ! wel is het zo dat volgens de arbowet de manegehouder zijn personeel moet "beschermen" en dus zijn best moet doen om deze nadelen op te heffen.
Ik zou als manegehouder zeker in beroep gaan tegen deze belachelijke uitspraak...+ een groot bord aan de ingang zetten : verboden voor kinderen zonder toezicht !
@Roosii3jJ
welke veiligheidsregels?
runningkawa schreef:En wanneer gaan we paarden keuren op hun veiligheid??