Broers opgepakt na opvissen paard met lasso in Pijnacker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Broers opgepakt na opvissen paard met lasso in Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:24

politieagenten zijn ook maar mensen, en als je die op een slechte dag treft in een situatie waar een dierenleven op het spel staat (en ja, voor die mensen telt het echt ook wel of dat beest het overleeft of niet, niemand ziet graag een wezen sterven voor zijn ogen) dus er staat enorm veel stress op ze om dat beest er uit te krijgen. Dan kan het best zijn dat ze een kort lontje hadden, volkomen begrijpelijk maar "helaas" voor de boeren Knipoog
Zijn wel meer mensen die een kort lontje krijgen van stress. Denk maar aan de vele studenten in examens...Hoe opvliegend die worden omdat ze onder druk staan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:25

Ik denk dat het uit de sloot halen an sich er erger uit heeft gezien dan het werkelijk is geweest. Politie van tegenwoordig is niks meer gewend.
Ik heb me eens even achter het oor gekrabd, wat ik zou doen als ik nu bij de wei zou komen en een van de jonge merries zou in de sloot liggen, omringd met brandweermannen die tevergeefs aan het proberen waren om een touw onder haar door te krijgen of achter haar langs, terwijl beest er niet fitter op werd en steeds banger.
Eerlijk gezegd denk ik dat ze mij dan ook hadden gearresteerd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:26

Ja Pharagirlke, ik denk dat de boeren het doemscenario van een dood paard door onprofessioneel geklungel ook voor ogen hadden en daarom met hun bliksemactie er voor hebben gezorgd dat het dier erg rap uit die sloot was.
De hogere macht moet mij ook niet proberen tegen te houden in zo'n situatie....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:29

Mij ook niet, ook al ben ik maar een uk van 1.50. Denk dat ze dan politiemannen bij elkaar mogen rapen Ach gut (of mij *LOL* )
Maar eruit zou dat beest zijn! Maakt niet uit hoe. Ik kan best begrijpen dat alle partijen feller gereageerd hebben dan nodig. Alleen jammer dat de politie weer de hand boven het hoofd gehouden krijgt en de boeren als beulen worden afgeschreven en de politie als de "penny's". Penny's doen het altijd goed bij de onwetende medemens.

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:30

Ik vindt het maar raar, als de brandweer het dier niet kon redden, als er geen andere optie is.. beter wat grof uit het water halen als laten verdrinken.

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:56

vind het ook een raar verhaal maar dat is alleen gebaseerd op hetgeen je hier leest. Mij zouden ze ook met geen geweer tegen kunnen houden om mijn beestje te redden, je probeerd toch van alles.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:56

Chantal86 schreef:
Sorry vind het behoorlijk belachelijk dat je dus een pv krijgt als je een paard op het droge haalt :S. Dat beest heeft het overleeft, en er misschien geen schade aan overgehouden.. Waar gaat het heen, mag je niet eens meer een knol uit het water halen als de brandweer het niet lukt. Die lui morgen in hun handjes klappen dat het die 2 broers wel is gelukt..
Ik kan er wel boos om worden

er zijn veel en veel paardvriendelijkere manieren om een paard op de kant te krijgen. als alles is geprobeerd en niet gelukt is, is er naar zo'n noodgreep te grijpen, eerder niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:59

Noodgreep??? Voordat iedereen met een mobiel op zak rondliep en meteen de brandweer belde als er een dier in de sloot lag, werden paarden en koeien er altijd zo uitgetrokken. Hetzij met een tractor, hetzij met een shovel. (en niet elk paard wat in een sloot valt komt heden ten dage op internet, dat gebeurt alleen als er weer eens iemand 112 heeft gebeld, het overgrote deel wordt er nog steeds met een tractor uitgetrokken)
En je gaat echt niet eerst alles proberen, een paard in een sloot die wordt overmand door vermoeidheid kan binnen een halve minuut sterven. Je hebt geen tijd om eerst vanalles te proberen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 17:14

Volgens mij mag iedereen hier een mening hebben, suleilitha Clown
Niet iedereen is het met elkaar eens, maar dat hoeft toch ook niet?
Ik vind je nu een beetje aanvallend overkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:16

Is waar, Cayenne, en de een is meer gewend dan de ander...
Ik heb er zelf zo vaak op de neus bijgestaan omdat ik in de rimboe ben opgegroeid dat ik wel wat ben gewend, maar daardoor ook geleerd dat je vaak wel heel rap moet handelen, om erger te voorkomen.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:20

Ben ik dan ook een dierenbeul dat ik een koe met een touw aan de voorlader vast aan een trekker uit een greppel heb gehaald?

Zolang het niet te lang duurt (en het touw niet te strak zit), kan het geen kwaad. Het gaat toch om het redden van dat beest? En 'zachtjes' redden kan ook niet, beest zit in de stress, je hebt geen tijd te verliezen en het is wel even een behoorlijke hoeveelheid kilo's die je uit de sloot moet halen..

Ik weet niet hoe het er precies heeft uitgezien, daar kan ik absoluut niet over oordelen, maar als de brandweer er niet bij was geweest, had er geen haan naar gekraaid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:20

Dat ze gelijk stampij maakten toen ze aankwamen zegt al wat..
En dan bind je toch geen touw om zijn hoofd, maar onder zijn buik langs?
Als je iets te hard optrekt met die jeep breek je zo zn nek hoor..
Tuurlijk zijn de meeste boeren wat minder soft als wij paarden trutjes Tong uitsteken maar het moet niet zo zijn dat je gelijk al stampij gaat maken omdat je geen aandacht wil en dan op zo'n manier het paard op de kant sleept.. Elke onnozele snapt wel dat een paard zo uit mekaar getrokken kan worden als je dat met een jeep +touw om het hoofd doet.. toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:23

het hele gedoe zal ook wel weer flink overdreven zijn.. dat is wel vaak zo!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:33

Weet je wat ik érg vreemd vind?? Iedereen is maar bezig van: "paard moet je zus uit de sloot trekken" "Nee, paard moet je zo uit de sloot trekken".. En "beter ruw eruit trekken dan laten verdrinken", maar waarom is het zo normaal dat paarden in de sloot belanden?!? Ik vind dat iedereen eens moet voorkómen dat ze in de sloot donderen, in plaats van manieren bedenken om ze weer eruit te halen Nagelbijten / Gniffelen
Hoeveel dieren verdrinken er wel niet per jaar in die sloten.. Ik snap maar niet dat mensen daar op wachten. Liever een omheinig van 1000 euro, dan een paard of koe of schaap verliezen..

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:36

Inderdaad MysticTinker. Ze hebben het nu wel over dierenkwellen door hem uit de sloot te halen met een touw, maar een paard laten verdrinken is zachtgezegd ook niet diervriendelijk..

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:40

Vaak lukt dat touw om zijn buik knopen nou net niet zo lekker....
Probeer een paard in de sloot maar eens een touw om de buik te binden...
Knap als het je lukt...
Ik vind dat je zelf juist niet te snel in het water moet gaan als je paard erin ligt...
Mijn ervaring is toch wel dat die benen hard aan kunnen komen op een spartelmoment...
Mijn opa haalde paarden altijd uit de sloot met een tyfor (of hoe je dat ook schrijft) een soort van handtakel...
Is ook nooit een blessure van gekomen...
Maar helaas kan ik hem dat niet meer navragen.....

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:42

Wat er precies is gebeurt daar weet ik ook niet, maar ik vind dat iedereen veel te snel conclusies trekt.

Mijn paard heeft ook een keer in de sloot gelegen, en kwam er met geen mogelijkheid uit en die is toen ook niet op de meest vriendelijke manier eruit gehaalt, maar hij kwam er tenminste uit.

En wat hierboven staat, je kan het inderdaad beter voorkomen.. Er staan bijna overal hekken of draadjes hier, maar dat stukje precies niet. We wisten dat dat ook nog moest, maar waren er nog niet aan toe gekomen.
Nu is er wel een hek gezet, maarja dan geld weer het spreekwoord: 'Als het kalf verdronken is, dempt men de put' Terwijl het gewoon heel simpel voorkomen had kunnen worden.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:45

runningkawa schreef:
Misschien deden ze iets wat niet direct handig was, maar blijkbaar wel effectief...
Niet helpen en verzuipen was volgens omstanders beter geweest??

dat was idd stukken diervriendelijker geweest Scheve mond
jemig zeg, begrijp dat dus ook niet he.. als de brandweer het al opgeeft, dan doe je toch al het mogelijke om je paard opt droge te krijgen, hetzij op iets minder handige wijze..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:45

ach stom gemeut, ding staat op het droge......... en dat is het belangrijkste........

misschien niet een van de meest tactische manieren, maar wel effectief Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:48

Rascha schreef:
Vaak lukt dat touw om zijn buik knopen nou net niet zo lekker....
Probeer een paard in de sloot maar eens een touw om de buik te binden...
Knap als het je lukt...
Ik vind dat je zelf juist niet te snel in het water moet gaan als je paard erin ligt...
Mijn ervaring is toch wel dat die benen hard aan kunnen komen op een spartelmoment...
Mijn opa haalde paarden altijd uit de sloot met een tyfor (of hoe je dat ook schrijft) een soort van handtakel...
Is ook nooit een blessure van gekomen...
Maar helaas kan ik hem dat niet meer navragen.....

Hee, ik ken, wat jij bedoelt, de goeie oude Tirfor!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:55

het is vind ik nog bekant levensgevaarlijk ook om te doen, een touw om de buik.
ik geloof niet dat ik onder dat beest terecht wil komen, dan maar aan een trekker er uit hoor, desnoods om de nek.
dier is in paniek en wil weg, denk je dan dat het ff rustig blijft staan ofzo... ik denk het niet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:14

Sietara schreef:
Heb op die manier ook ook eens een paard uit de sloot gehaald... touw om de nek en trekken maar... was een draver met hele goede ouders en hij was nogal duur...
Dus dan doe je zoiets

dus als je paard niet duur is doe je niet zoiets............ Slapen

ik geloof dat ze het wel onhandig hebben aangepakt,maar moet daar nou meteen bovenop worden gesprongen door de politie met een PV
anders zijn ze ook nooit zo snel als het om dieren gaat

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:20

Ok wat die mannen deden het misschien op een onverantwoorde manier het paard uit het water halen, maar als zij daarmee denken het paard op wal te krijgen, laat ze hun gang gaan misshcien helpt het en als toeschouwer kan je met het idee komen om te gaan helpen op een wel verantwoorde manier.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:22

KiWiKo schreef:
ach stom gemeut, ding staat op het droge......... en dat is het belangrijkste........

misschien niet een van de meest tactische manieren, maar wel effectief Lachen

Ik ben je echt kwijt als discussie partner Verdrietig
Je zegt het alleen wat tactischer! Clown

VivaLaVida onder de buik langs is ten eerste levensgevaarlijk (als dat kan, kan je'm er net zo goed uitduwen met een tiental man als er toch zoveel staan toe te kijken) en ik zou ook stampij maken! Hoe zou jij je voelen als twintig man staat te kijken, incl brandweer die niks doet terwijl je paard ligt te verzuipen?
Ik zou hem nog liever uit elkaar trekken in een poging hem te redden, dan hem uiteindelijk als heel paardje te kunnen cremeren/begraven/slachten omdat hij verdronken is... Lachen

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:23

misschien zag het voor mensen er om heen niet zo diervriendelijk uit maar wat maakt het uit het paardje staat
weer op het droge en mankeerd niks.

Mijn paardje lag afgelopen zondag in de sloot en ik moet je zeggen als je er zo naast staat en de paniek slaat een beetje toe dan maakt het je echt niet hoe die er uit komt als het maar snel en zonder ongeluken is.
Dus wij hebben hem een halster om gedaan en hem aan het halster er uit kunnen trekken was ook niet echt een prettige manier maar hij was er wel binnen 2 minuten uit en had gelukkig helemaal niks.