Citaat:
@Nadia: Kom aub niet met die site op de proppen. Ik heb hem van voor naar achter gelezen. Staat vol onzin, medische nonsens en verhalen die niet kloppen. Zoek maar eens op mijn naam, ik heb die site al verschillende malen besproken. Geen enkele van die medische gevallen is te wijten aan de chip. Wel aan onzorgvuldig/onkundig plaatsen en afwijkingen die niet door de chip veroorzaakt zijn. En btw: de grote internationale ruiters? Die paarden zijn wel degelijk gechipt! Anders kunnen ze simpel weg niet internationaal rijden.
die paarden zijn dus degelijk meerendeels NIET gechipt
internationale ruiters in nl zijn er ook van vrijgesteld
(iig prijs klasse paarden ruim boen gemiddeld dus de echt waardevolle oaarden hoeven
us niet gechipt te wiorden .. jan de tuinman moet dat wel
ware het niet dat jan de tuinman misshioen weet dat dna ook een oplossing is
Citaat:
Kijk, nogmaals, ik ben geen voorstander van de chip.
nou zo kom je iig echt echt niet over
Citaat:
maar de schuld van diegene die de chip heeft geplaatst! Daarom worden er in België cursussen georganiseerd en mag iemand die de cursus niet gevolgd heeft, ook geen paarden chippen.
maw nederlandse artsen mogen geen paard chippen ?
denk je echt dat die allemaal een extra cursus hebben gedaan om die juiste plaats te kunnen vinden ??
Citaat:
Naar aanleiding van het start bericht begrijp ik dat er geen alternatief meer wordt toegestaan? Het doet er ook niet toe. Iedereen mag natuurlijk zijn eigen mening hebben. Maar nog één vraagje: jij zegt dat je tegen lichaamsvreemde voorwerpen in een lichaam bent. Als jij dan een gat in je tand hebt, laat je die dan niet vullen? Dat is namelijk ook lichaamsvreemd. en zelfs nog erger, want die metalen komen rechtstreeks in contact met je weefsels. Een chip is inert glas, geen enkel gevaar. En als je later een kapotte heup of knie hebt, laat je die dan niet vervangen?
Maar dit terzijde. Ik heb inderdaad respect voor je mening en je overtuiging, maar ik zou het leuk vinden als je dat dan ook voor anderen hebt. En ik ben niet tegen, noch voor.
een gezond lichaam of niet zit een wereld van verschil in
ik heb lichaams vreemde stoffen in mijn lijf
maanden ziek geweest avan het gevecht van mijn licaam
om die vreemde dingen er uit te krijgen ..
tanden worden hier overigens gevuld met een soort porselein
vergelijkbaar met de reeds estaande tand
Citaat:
Ik vind echter niet dat dit forum moet gebruikt worden om te schreeuwen hoe slecht de chip is en dat er enkel maar nadelen aan zijn. Dat vind ik niet correct en probeer ik terug in perspectief te brengen. Laat ons zeggen dat ik niet voor onrechtvaardigheid ben. Ik weerleg gewoon argumenten met vaststaande feiten, dat maakt mij nog geen pro-chipper. Ik ben neutraal en probeer neutrale feiten over te brengen ipv spookverhalen en fabeltjes
en wat als die spook verhalen uit 1e hand zijn .. heb zelf genoeg ellende gezien van de en met de chip ,, niks verhalen , mijn paarden mijn dieren mijn ervaringen
hebben , boven tegen lichaams vreemde objecten in een GEZOND lijf te zijn ,
mij er van vertuigd tegen de chip te zijn
Citaat:
Coliena schreef:
Maar geef toe dat het hier in België toch wel goed geregeld is? Zou je je kunnen verzoenen met het systeem zoals het hier gaat
daar kan ik niks tegen inbrengen .. ware het niet dat belgie geen mogelijkheid geeft tot een
andere manier verder denk ik
dat is belgie en gelukkig geen nl ..
en gelukkig ben ik inwoner va nl en heb dus niks met de belgische wet te maken
Citaat:
Ik weet het niet zeker, maar ik denk wel dat die databank Europees zal worden. Dat hoop ik in ieder geval. Maar dat wil dan wel zeggen dat jullie geen DNA registratie meer zullen mogen gebruiken en dat zal dan weer niet in goede aarde vallen natuurlijk...
nee dat zal zekr niet in goede aarde vallen
maar snap je punt niet ?? chip registratie 1 eu bank
dna mag daarbij maar is geen chip dus waarom zou die daar bij moeten ?
een eu chip registratie bank is heel iets anders dan een eu paarden registratie bank ..
Citaat:
Ook het inschatten van het benodigde aantal vaccins is een kwestie van een berichtje naar de DA's met de vraag hoeveel paarden er in hun klantenbestand zitten. Er is dan wel wat overlap, maar dat is met statistiek uit te rekenen
nou .. dat zou dan ook het enigste zijn
en idd klantenbestanden vd dieren artsen weet je al heeel erg veel
zeker genoeg om een hoeveelheid van benodigd vacin te erekenen
en ach ze weten ook hoeveel kids er zijn en zelfs dan kunnen ze de benodigde
hoeveelheid vaccin niet eens goed berekenen dus waar hebben we het eigenlijk over
Citaat:
Citaat:
de communicatie is trouwens ook niet alles ken veel paardeneigenaren die nog niet op de hoogte zijn, en als ik het ieniemienie artikeltje in de krant vorig jaar niet had opgemerkt had ik het ook niet geweten zonder internet.
De vakpers staat er al een jaar bol van; stamboeken berichten erover in hun ledenbladen. Hoezo, niet geïnformeerd?
uhhhhh okee je leest geen penny en je hebt geen stamboekpaard
je bent iig niet lid van een stamboek ereniging
rijd geen wedstrijd niks nada noppes..
zoals wij .. het is dat ik op bokt zit
anders hadden wij het echt niet geweten ..