Burgers' Zoo gaat kadavers dode paarden gebruiken als voer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LaraCroft

Re: Burgers' Zoo gaat kadavers dode paarden gebruiken als voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 16:32

Ik vind het een super plan! OK dan!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:35

Ik heb er op zicht ook geen moeite mee alleen als ik het naar plaatje kijk en daar toch duidelijk het hoofd van een paard in zie, ja dan zucht neem ik mijn kleintjes liever niet meer mee naar de dierentuin.

Kleine kinderen zijn sowiezo al heel erg gevoelig voor dit soort dingen en hoe moet ik dit uitleggen aan mijn kleine paardengekkies.

Bij ons thuis eten we eigenlijk altijd vlees, vis of kip komt er niet in, denken de kinderen, ze lusten graag een stukje kip of vlees of vis maar wanneer ik zeg, kip of vis, komt het te dichtbij en is het dood en zielig.
Dus eten we tegenwoordig alleen maar vlees(gelukkig hebben ze dat nog niet door)
Soms heeft het vlees wel graten en smaakt het naar kip maar so far so good.

Ik vind dat kleine kinderen niet hoeven te zien hoe een Leeuw een paardenbeen opeet, liever laat ik ze nog lekker in de waan dat alles leuk en lief is, later hebben ze nog genoeg tijd om dit soort dingen te ontdekken.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:07

Ik zie het probleem met kleine kinderen niet zo, volgens mij kunnen de meesten daar best tegen. Trouwens, ze zien toch ook de dode muizen en kuikens bij de roofvogels en reptielen liggen?
Maar anders met een mededelingsbord aan de ingang van de dierentuin welke diersoort wanneer zoiets gekregen heeft? Dan is het zo opgelost; ga je gewoon niet kijken.

Luxor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:43

Klara16 schreef:
Moet kunnen. Krijgen die roofdieren tenminste een lekker stuk echt vlees ipv hondebrokken.

Als ze de paarden op een humane manier doodmaken vind ik het een goed idee.

Roofdieren in dierentuinen krijgen geen brokken, die krijgen altijd vlees.
Hoe kom je erop dat dierentuinen hun tijgers hondenbrokken geven? Gestoord

Maar prima plan van Burgers Zoo!!
Blijdorp voert hele konijnen aan de manenwolven en elke keer lig ik weer dubbel als er zo'n kind vraagt:"Mamma, waar is dat konijn voor?" "Weet ik niet, lieverd."
Dan komtie manenwolf pakt dat dode konijn en weg istie. Zo'n kind gelijk in tranen en die ouders kankeren dat dit geen stijl is en dat het zielig is.. Sommige mensen moeten nog een hoop leren.. roofdieren eten nu eenmaal vlees.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:20

barbara1970 schreef:
Ik heb er op zicht ook geen moeite mee alleen als ik het naar plaatje kijk en daar toch duidelijk het hoofd van een paard in zie, ja dan zucht neem ik mijn kleintjes liever niet meer mee naar de dierentuin.

Kleine kinderen zijn sowiezo al heel erg gevoelig voor dit soort dingen en hoe moet ik dit uitleggen aan mijn kleine paardengekkies.

Bij ons thuis eten we eigenlijk altijd vlees, vis of kip komt er niet in, denken de kinderen, ze lusten graag een stukje kip of vlees of vis maar wanneer ik zeg, kip of vis, komt het te dichtbij en is het dood en zielig.
Dus eten we tegenwoordig alleen maar vlees(gelukkig hebben ze dat nog niet door)
Soms heeft het vlees wel graten en smaakt het naar kip maar so far so good.

Ik vind dat kleine kinderen niet hoeven te zien hoe een Leeuw een paardenbeen opeet, liever laat ik ze nog lekker in de waan dat alles leuk en lief is, later hebben ze nog genoeg tijd om dit soort dingen te ontdekken.

Ik ben juist van mening dat een kind wel hoort te weten wat hij /zij opeet ...... dus wat ze zelf eten maar ook wat dieren eten ...een koe eet gras en zegt boe een tijger of leeuw gromt en eet evt een paard ....

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:18

het is maar hoe jij zelf er mee omgaat.
als jij het eng vies en zielig vind, zullen je kinderen dat ook vinden.
hier eten de honden en mijn kat uitsluitend vers. soms nog herkenbaar ook. zoals een hele kip of konijn, of lamskoppen waar de ogen nog inzitten. de kat is dol op eendagskuikentjes, die schattige pluizebolletjes ja, maar dan uit de vriezer.
mijn kinderen vinden dit heel normaal, en zelfs interessant. laatst wilde ze nog de kaken van een lamskopje bewaren, hahaha.
hier vinden ze het weer zielig als een hond of kat zijn hele leven lang brokjes moet eten.
nee, ik vind het een prima plan, dat ze paardenkadavers aan de leeuwen voeren. en waarom zouden we onze kinderen in de waan moeten laten dat alles lief en leuk is? het is de natuur.