Van 'hel' vier dagen op de rug van een paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CindyUniek

Re: Van 'hel' vier dagen op de rug van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 08:49

mijn moeder heeft 14 jaar kanker gehad en door een positieve instelling!!!! anders had ze die 14 jaren niet eens gehaald!!!!

mijn moeder was soms zo slecht dat de volgende kuur uitgsteld moest worden omdat ze weer wat meer kracht moest krijgen....

deze vrouw zal zelf wel merken of het haalbaar wordt of niet! en als ze merkt dat ze te zwak is, of het niet volhoud zal ze heus voor zichzelf kiezen Knipoog

ik zeg : YOU GO GIRL

bewondering, respect en blijf deze instelling houden!!!!!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 08:57

Nu wordt er in dit topic wel heel erg gedaan of kanker iets is wat door een positieve instelling genezen kan worden. Nu is daar echter wel iets meer voor nodig, zoals bijvoorbeeld (zware) chemotherapie. Ik vind het een loflijk streven van Anouschka, maar ik sluit me toch bij de sceptici aan: waarom dit doen terwijl je wéét dat het onverantwoord is, welk punt hoop je er dan mee te maken? Vraag dan aan de organisatie of een ander in jouw naam mag meerijden en laat die zo geld inzamelen voor de kankerbestrijding.
Een positieve instelling helpt, zeker. Maar er zijn ook zát mensen die, ondanks een bijzonder positieve instelling, zijn overleden aan kanker. Dus ondanks dat er nu een boel mensen zitten stuiteren achter hun computer met "You go, girl" en "diep respect", mogen we (en nog belangrijker natuurlijk: Anouschka) misschien beter iets meer reël zijn. Immers, beter nu op een goede manier de therapie volgen en dan volgend jaar als hopelijk hersteld kankerpatiënt deelnemen dan misschien nooit meer.

Maar goed, haar voornemen getuigt wel doorzettingsvermogen. Wend dat aan om je ziekte te overwinnen!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:02

chevax schreef:
Nu wordt er in dit topic wel heel erg gedaan of kanker iets is wat door een positieve instelling genezen kan worden. Nu is daar echter wel iets meer voor nodig, zoals bijvoorbeeld (zware) chemotherapie. Ik vind het een loflijk streven van Anouschka, maar ik sluit me toch bij de sceptici aan: waarom dit doen terwijl je wéét dat het onverantwoord is, welk punt hoop je er dan mee te maken? Vraag dan aan de organisatie of een ander in jouw naam mag meerijden en laat die zo geld inzamelen voor de kankerbestrijding.
Een positieve instelling helpt, zeker. Maar er zijn ook zát mensen die, ondanks een bijzonder positieve instelling, zijn overleden aan kanker.
Waarom een chemo ondergaan om vervolgens juist dié risico's te nemen die de artsen afraden?

waarschijnlijk heb je het zelf nog niet van dichtbij mee gemaakt....
zelfs de artsen zeiden over mijn moeder dat ze 'het wondertje van het ziekenhuis' was.... zelfs die hebben gezegd na alle vormen en teruggekeerde vormen dat ze er allang niet meer was geweest als ze niet zo sterk en krachtig was geweest Knipoog als je dit zelf niet van zo dichtbij hebt mee gemaakt zul je dat waarschijnlijk ook niet begrijpen!

uiteindelijk zal de ziekte in 9 van de 10 gevallen de strijd winnen en zei mijn moeder in haar laatste weken ook 'mijn lichaam is op, ik kan niet meer, na 14 jaar vind ik het fijn om naar een wereld te gaan zonder pijn'

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:48

CindyUniek: ik ben vanaf mijn vijftiende jaar ziek, dus ik denk dat je nu even buiten je boekje gaat.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:51

chevax schreef:
CindyUniek: ik ben vanaf mijn vijftiende jaar ziek, dus ik denk dat je nu even buiten je boekje gaat.

hoe oud ben je nu?
en misschien dat jou toestand zo verslechterd is waardoor je vind dat positief zijn niet werkt?!
zoals eerder gezegd kunnen dit soort dingen ook kracht en energie geven!
en als ze aan de kuur begint voelt ze misschien zelf snel genoeg aan of het alsnog niet haalbaar is.....

mijn excuses voor mijn eerdere bericht iig Knipoog

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:57

Cindy, ik heb geen kanker, maar zonder mijn medische geschiedenis helemaal uit de doeken te doen: niet alleen kanker is levensbedreigend. Ik word binnenkort 35 en de afgelopen 20 jaar zijn jaren met veel ups, maar ook héél véél downs geweest. En natuurlijk helpt het als je positief bent en je niet in een hoekje laat duwen. Ik heb dat in de afgelopen 20 jaar ook nooit gedaan.
Maar als iets niet kan, dan zul je je daar ook bij neer moeten leggen. Is het bewonderenswaardig dat Anouschka zo'n sterke wil heeft dat ze wil deelnemen? Ja! Is het verstandig om deel te nemen op een moment dat je lichaam en je afweersysteem op z'n zwakst zijn en dus geen reserver hebben om mogelijk infecties te lijf te gaan? Nee!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:00

dat is het misschien ook wel, maar zoals ik net al zei, misschien zodra ze met de kuur begint merkt ze zelf snel genoeg of ze het aan kan ja of nee.....

en wie weet is het bij haar al wel levensbedreigender dan wij hier weten en vind zij dat ze dit als aflsuiter nog moet doen?!?!

chevax

chevax schreef:
Cindy, ik heb geen kanker, maar zonder mijn medische geschiedenis helemaal uit de doeken te doen: niet alleen kanker is levensbedreigend. Ik word binnenkort 35 en de afgelopen 20 jaar zijn jaren met veel ups, maar ook héél véél downs geweest. En natuurlijk helpt het als je positief bent en je niet in een hoekje laat duwen. Ik heb dat in de afgelopen 20 jaar ook nooit gedaan.
Maar als iets niet kan, dan zul je je daar ook bij neer moeten leggen. Is het bewonderenswaardig dat Anouschka zo'n sterke wil heeft dat ze wil deelnemen? Ja! Is het verstandig om deel te nemen op een moment dat je lichaam en je afweersysteem op z'n zwakst zijn en dus geen reserves hebben om mogelijk infecties te lijf te gaan? Nee!

chevax

Oeps, foutje.

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:22

Petje af voor deze dame.
Wat een wilskracht. !!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:51

CindyUniek schreef:
chevax schreef:

hoe oud ben je nu?
en misschien dat jou toestand zo verslechterd is waardoor je vind dat positief zijn niet werkt?!
zoals eerder gezegd kunnen dit soort dingen ook kracht en energie geven!
en als ze aan de kuur begint voelt ze misschien zelf snel genoeg aan of het alsnog niet haalbaar is.....

mijn excuses voor mijn eerdere bericht iig Knipoog

ja kracht en energie kan je halen uit de leuke dingen die ut m doen
helaas genezing niet
niet positief zijn kan erg nadelig werken als je opgeeft is dat niet goed
en positief zijn voordelig zeker om dingen vol te houden als het zwaar is ..
maar realistisch zijn is denk nog het belangrijkste ..

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:58

Maar langzaamaan begtin dit een topic te worden waarin de suggestie wordt gewekt dat álles mogelijk is, zolang je maar positief blijft. Nou, ik zie altijd overal het zonnetje schijnen, maar heb toch echt al genoeg ellende meegemaakt. Precies wat Nickyu zegt: realistisch zijn is het belangrijkste!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:10

Ik ben zelf 15 en heb jeugdreuma, ik heb een stop tussen mijn eerste lessen en nu moeten maken, maar ik kan nu wekelijks rijden, wat ik een paar jaar geleden niet kon.
Omdat ik zógraag wou, mocht ik het nogmaals proberen, met succes..
Ik heb ook het gevoel dat mijn pijngrens omhoog is gegaan, waardoor ik andere dingen ook meer kan doen.
Misschien is dat maar mijn idee, maar door dat idee doe ik 'alles' wat ik zou willen doen.
Als je iets graag wilt, waarom dan niet proberen? Door het niet te doen krijg je het gevoel dat je niks meer kunt.
Dus ik vind het heel goed dat ze dit doet!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:52

Ik vind Anous een toppertje ik ken haar al zoveel jar en vond het vreselijk toen ik de eerste keer hoorde dat ze kanker had.
Mogelijk is het de laatste kans dat ze de 4daagse kan rijden. Tja of ze dat wel of niet red het is HAAR keuze.

Nous; ik ben hardstikke trots op je wat je de afgelopen tijd bereikt hebt ook met je knappe merrie.
Go for it!!!!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:58

@cindyuniek, jouw moeder heeft het gered door een positieve instelling, dat is super en ik ben blij voor je.
Mijn moeder was ook positief, heeft alles gedaan om te genezen. Ze heeft gebeden, geloofd, keurig haar medicijnen en behandelingen uitgezeten, homeopathie gedaan etc etc. Altijd optimistisch en met een heilig geloof dat ze het zou redden. Niet dus, de kanker nam hand over hand toe en ze was met 1,5 jaar dood. Ieder geval is anders. Toch geloof ik zeker dat als ze bij de pakken neer was gaan zitten dat het sneller was gegaan. Maar daar had ze nog geeneens tijd voor en ze heeft het pas 24 uur voor haar dood noodgedwongen opgegeven.
Ik denk dat we te ver gaan om de beweegredenen van die Anuschka te gaan gokken. Ik heb het gevoel dat ze er niet goed voor staat als ik het verhaal lees, als kanker terugkomt is dat een slechte zaak. Mogelijk dat ze daarom dit risico neemt.
Ik wens haar veel succes.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 23:19

anous is ook een vriendin van mij, al een jaar of 10!
en anous is knettergek, doet altijd maffe dingen maar is sterker als ze zelf denkt!
de laatste jaren zijn door meerdere dingen niet makkelijk geweest maar ze weet overal weer goed uit te komen!
als zij wil mee doen moet ze dan doen, ook al zou de hele wereld zeggen dat ze het niet moet doen doet ze het toch, het is haar eigen keus.
ik weet wel dat ze onder tussen zich zelf beter kent als de meeste mensen, als het echt niet gaat zal ze vast stoppen.
wanneer ze tegen die tijd kan en wil gaat ze, en er zullen genoeg vrienden voor haar zijn om haar te steunen.
live life to the max, hoe lang dat ook mag zijn!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 07:59

Jannepauli schreef:
Billy schreef:
Als je alles op alles wilt zetten voor je genezing moet je dat niet door zo'n onzinnige actie gaan weggooien.
Dat vind ik oerdom.
Het was trouwens een beetje een botte reactie idd op alle mensen die zeggen wat geweldig en respect, en niet verder kijken dan hun neus lang is....

Je gebruikt 'grote' woorden, zoals oerdom, onzinnig.. dat ergert me.
Als je daar nog eens aan toevoegt dat mensen die compassie voor deze vrouw hebben en zich kunnen voorstellen dat ze, ondanks alles, die uitdaging wil aangaan, niet verder denken dan hun neus lang is.. ben je helemaal de klos.
In tegenstelling tot wat jij kennelijk denkt, heb je echt geen grote intelligentie, analytisch vermogen of medische kennis nodig om te bedenken dat Anouschka een risico neemt en dat het zwaar zal zijn voor haar. Iedere malloot kan dat bedenken.
Als arts zou ik wellicht ook mijn bedenkingen hebben, maar ik zie ook dat de uitdaging, het verlangen soms een sterker medicijn is dan 'verstandig zijn'. Misschien is deze 4-daagse wel haar manier om alles op alles te zetten.

Daarom zie ik liever een 'duimpje op' voor haar dan de voor de hand liggende en inderdaad, botte reactie van jouw kant.
Waarmee ik niet zeg dat je je bij de respect-hebbers moet aansluiten - je hebt recht op je eigen mening. Maar formuleer het liever wat minder grof.

Vrijheid van formulering is hier toch mogelijk. Als je meeloopt met de massa ten minste.

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:36

Petje af voor deze vrouw!!! Ik hoop echt dat ze het haalt!!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:10

wat een sterke vrouw.
ondanks haar ziekte toch nog even snel op het paard klimmen voor een behoorlijke rit

Misty1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:48

Anouchka is een super meid en een trouwe vriendin, die altijd voor je klaarstaat, met veel doorzettingsvermogen, en altijd het positieve uit het negatieve haalt.

Respect voor deze lieve meid.

Groetjes Sjoera

Bekijk ook eens haar site

http://www.mybattleagainstcancer.nl

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:54

chevax schreef:
Een positieve instelling helpt, zeker. Maar er zijn ook zát mensen die, ondanks een bijzonder positieve instelling, zijn overleden aan kanker. Dus ondanks dat er nu een boel mensen zitten stuiteren achter hun computer met "You go, girl" en "diep respect", mogen we (en nog belangrijker natuurlijk: Anouschka) misschien beter iets meer reël zijn. Immers, beter nu op een goede manier de therapie volgen en dan volgend jaar als hopelijk hersteld kankerpatiënt deelnemen dan misschien nooit meer.

Maar goed, haar voornemen getuigt wel doorzettingsvermogen. Wend dat aan om je ziekte te overwinnen!

Ik heb begrip voor jouw houding, maar ze is in dit geval niet juist imo.
Het leven is kort en onvoorspelbaar, en als ze nu de kans krijgt om deze rit te maken moet ze dat vooral doen. Het is heel goed mogelijk dat die kans nooit meer terugkomt!
Ze is al een keer hervallen dus de kansen op definitief herstel zijn niet groot. Ze moet alles uit haar leven halen wat erin zit, elke dag opnieuw.
En iemand die gelukkig is en positief denkt zal daarmee misschien geen genzeing bereiken, maar alles gaat dan toch veel beter dan wanneer je bij de pakken neer blijft zitten.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:03

Het zijn allemaal van die mooie zinnen hè, elke dag uit het leven halen wat er in zit. Maar als je nu juist daardoor je leven waarschijnlijk sterk verkort. Zeg dan "dokters, ik begin pas ná die tocht met de chemo". Volgens mij denken een boel mensen hier dat ze als herboren van haar paard stapt na die tocht, maar besef je dan toch wel wat chemo met je lichaam doet? Natuurlijk is het ontzettend goed om iets te wíllen, dat getuigt van enorme wilskracht en dat is in een genezingsproces van groot belang. Maar in datzelfde proces moet je ook naar je doktoren én naar je eigen lichaam luisteren. Ik vind het zo raar in dit topic: als je hier kritisch op durft te zijn, dan wordt er gelijk gezegd dat je zelf wel niet positief zul zijn ingesteld (zie aantal posts terug). Nogmaals, ik snap gewoon niet dat je bereid bent een dergelijk risico te nemen. Van paardrijden zal best een helende werking uitgaan, maar toch niet als heel je immuunsysteem aan gort is!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:37

Niemand heeft het hier over genezen of herboren van je paard afstappen. Ze heeft een plan, een intentie en wellicht sleept dat haar door een zware tijd heen. Zij maakt deze keus en ik vermoed dat ze zich zeer bewust is van de risico's.
Haar vriendin rijdt de rit uit namens haar als ze het zelf niet zou redden.

Van haar website begrijp ik dat ze vandaag met haar chemo start - laten we deze vrouw gewoon positieve energie sturen en sterkte wensen.

Misty1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:41

Jannepauli schreef:
Niemand heeft het hier over genezen of herboren van je paard afstappen. Ze heeft een plan, een intentie en wellicht sleept dat haar door een zware tijd heen. Zij maakt deze keus en ik vermoed dat ze zich zeer bewust is van de risico's.
Haar vriendin rijdt de rit uit namens haar als ze het zelf niet zou redden.

Van haar website begrijp ik dat ze vandaag met haar chemo start - laten we deze vrouw gewoon positieve energie sturen en sterkte wensen.

Ja Anouch is vanmorgenvroeg met de Chemo begonnen

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:34

en als je idd goed op haar site leest, rijd ze alleen wanneer ze zich ook nog goed voelt!
anders rijd een vriendin de rit uit.
haar adres staat ook op de site, misschien is een kaartje sturen wel leuk, heeft ze vast steun aan als het zwaar voor haar word.
ik heb haar gisterochtend om 5.30 nog ff een berichtje gestuurd, ze moest nl al om 6.00 in het ziekenhuis zijn, eerst nieren spoelen en daarna beginnen met de bestralingen en chemo, ik hoop dat het haar allemaal mee gaat vallen!