Pony's A27-Eemnes al vaker aan de wandel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Re: Pony's A27-Eemnes al vaker aan de wandel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:48

Kan ze de wei niet afzetten met WC-rollen? Gewoon Pa nog een keer om een dinertje vragen en wat wegslepen?
Voor het goede doel sullewemasegge? Clown

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:54

Tja Nicole je bent niet de engiste persoon in nederland met shetlanders van oudere leeftijd in een weiland .
En die andere shetlanders kunnnen wel een degelijke omheining krijgen en hier vervolgens achter blijven staan , waarom dan toch de jouwe niet ?
wat doen die mensen anders dan dat jij toch doet .........a ja zorgen voor een goed afrastering !

Een beetje een nadenkend mens die jou tekst leest zou begrijpen dat de leeftijd van de paarden er geen reet mee te maken hebben een haflinger fjord kwpn arabier alles kan een keer ontsnappen .

Maar als je al langs een snelweg staat zorg dat verdorie voor een Goede Degelijke afrastering .

Je hebt geen geld je bent failliet mens verkoop die paarden dan !
geef ze een waardig bestaan ipv wachten op de dood !

Geen Respect voor jou Geen grijntje respect!
Enkelt Woede en Haat voor jou !
de manier hoe jij omgaat met je beesten en zelf de schijnheilige tr*t uithangt en mensen iets voorschotelen waar je zelf de balen verstand van hebt!
Daarmee doel ik op je leugenachtige colum voor de DB

Ga eerst eens bij jezelf ten rade alvorens je dieren neemt waar je
A. het geld niet voor hebt !
B. het verstand niet van hebt
C. de moeite niet voor neemt
D. vul zelf maar in

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 15:06

Oei Sparky10, dat is fel!
Tip:
Geef Mw des Bouvrie (als zij het inderdaad is) geen aanleiding om laatdunkend over ons te spreken.
Ik heb ook mijn bedenkingen over de situatie, maar probeer dit goed onderbouwd en respectvol te formuleren. Op die manier houdt jij (en daardoor ook Bokt) de eer aan jezelf.
Dan kan zij alleen nog maar inhoudelijk reageren en haar verhaal vertellen ipv op de felle reacties te reageren.
En dat is toch uiteindelijk wat we willen? Wat ze doet, en waarom ze dat doet?
Mw des Bouvrie, ga je gang!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 16:52

mar10tje schreef:
Oei Sparky10, dat is fel!
Tip:
Geef Mw des Bouvrie (als zij het inderdaad is) geen aanleiding om laatdunkend over ons te spreken.
Ik heb ook mijn bedenkingen over de situatie, maar probeer dit goed onderbouwd en respectvol te formuleren. Op die manier houdt jij (en daardoor ook Bokt) de eer aan jezelf.
Dan kan zij alleen nog maar inhoudelijk reageren en haar verhaal vertellen ipv op de felle reacties te reageren.
En dat is toch uiteindelijk wat we willen? Wat ze doet, en waarom ze dat doet?
Mw des Bouvrie, ga je gang!

Helemaal mee eens!

monika63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 16:58

Janne92 schreef:
Ik heb 7 jaar bij Nicole gereden heb nu 2 paarden van haar sinds 2maanden jullie vooroordelen veel te snel !
Jullie weten niet hoe het weiland er uit ziet niet hoe de paarden er bij staan, de wei is goed afgezet die ponies zijn heel toevallig echt 2 hele erge deugnieten ik ken ze heus wel hoor die vonden echt gewoon een manier die gaan liggen en kruipen er onder door dat zouden ze zo doen, denk eerst na voordat je wat zegt !

helemaal mee eens, er word te gauw geoordeeld en veroordeeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 16:59

als een weiland goed is afgezet ontsnappen dieren niet meerdere keren.
Dat is geen oordelen maar gewoon reageren op feiten Lachen

monika63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 17:04

Mensen mensen toch, oordeel en veroordeel toch allemaal niet zo snel over haar.
Ik ben het er wel mee eens dat men de omheining goed tot zeer goed moet hebben zodat de ponys er niet uit kunnen komen.
Maar men kan niet bij haar achter de schermen kijken, men weet niet wat er bij haar speelt of heeft gespeeld.
Dus ik vind dat men eerst moet nadenken voordat men wat zegt.

En wie kent haar persoonlijk?
Wie kan er echt over haar oordelen?
Dan nog kan men geen oordeel vellen omdat men niet weet wat er precies aan de hand is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 17:07

Moet je dan alle in en outs over iemand weten?
Waarom?
Meerdere malen liepen deze pony's buiten de wei, ze hadden zelf kunnen verongelukken, andere mensen hadden kunnen verongelukken.
En wie had dat kunnen voorkomen?
Juist ja...de eigenaar.
Maar waarom mag dat niet gezegt worden?
Daar hoef je toch geen hele geschiedenis voor te kennen? Het hele verledenvan deze dame boeit me zelfs niet eens. Wat mij boeit is dat de ponys gevaar liepen en andere ook...en niet per ongeluk 1 keer, maar vaker. Dan heb jeje zaakjes gewoon niet in orde.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 17:09

Monika, de omheining is gewoon niet in orde en de pony's staan vlakbij de snelweg. Ik woon toevallig in de buurt, ken de omgeving en de weilandjes daar en daarbij is het paardenwereldje in deze omgeving vrij klein. Knipoog
Daarbij zul je maar over de snelweg rijden en zoiets tegen komen (ik rij er een paar keer per week langs). Linke soep. Ja

Over andere zaken uit haar leven, heb ik het niet. Niet mijn pakkie aan (en het boeit me ook niet Haha! ).

monika63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 17:14

Nadya schreef:
Monika, de omheining is gewoon niet in orde en de pony's staan vlakbij de snelweg. Ik woon toevallig in de buurt, ken de omgeving en de weilandjes daar en daarbij is het paardenwereldje in deze omgeving vrij klein. Knipoog
Daarbij zul je maar over de snelweg rijden en zoiets tegen komen (ik rij er een paar keer per week langs). Linke soep. Ja

Over andere zaken uit haar leven, heb ik het niet. Niet mijn pakkie aan (en het boeit me ook niet Haha! ).

ok, stel dat ze het inderdaad zo slecht heeft als men beweerd, waarom helpen jullie haar dan gewoon niet om de omheining te repareren???????????
Als ik in de buurt zou wonen had ik haar zeer zeker geholpen zodat de ponys er niet meer uit kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 17:18

Ik woon niet in de buurt...
en hey kom op zeg Lachen
Als je zelf paarden hebt zorg je voor je eigen zooi. Dat hoeft een ander niet voor je te doen.
Zou me kapot schamen als de buren hier mijn omheining moeten komen maken omdat ik het om wat voor reden ook zelf niet doe

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 17:20

monika63 schreef:
ok, stel dat ze het inderdaad zo slecht heeft als men beweerd, waarom helpen jullie haar dan gewoon niet om de omheining te repareren???????????
Als ik in de buurt zou wonen had ik haar zeer zeker geholpen zodat de ponys er niet meer uit kunnen

Helpen???? Zal ze toch wat beter materiaal moeten kopen dan die l.ullige stukjes draad. Tong uitsteken
Ik ben erg behulpzaam ingesteld, hoor, maar dat mag ze zelf kopen. Pling
Daarbij ben ik druk zat met mijn dochtertje en mijn eigen paard en ik help ik liever mensen die zich gewoon echt verantwoordelijk opstellen. Als je een wanbetaler bent en iedereen klaagt over je, dan vrees ik dat je niet echt verantwoordelijk bent. Scheve mond

Gewoon je eigen zaken op orde hebben. Lijkt mij niet meer als normaal, hoor. Ja

ndesbouvrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:18

Janne92 schreef:
die 2 ponies zijn zeker deugnieten

HAI JANNA

ZIE IK JOU INEENS VERSCHEINEN HIER WAT LIEF WAT LIEF
JE KAN OP DEZE SITE JEZELF EN MIJ NIET VERDEDIGEN
HET IS ZO NEGATIEF
NET ALS DE MENSEN OM MIJN WEI HEEN WAARDOOR ALLE ANDERE PAARDEN AL WEG ZIJN DAAR
DE MENSEN HEBBEN DE DIERENBESCHERMING GEBELD HELAAS HEEFT DE DIERENBESCHERMING NIETS AFWIJKENDS GEVONDEN EN OM MIJ EN DE PONY'S AF TE MAKEN HEBBEN ZE AL MEERDERE MALEN MIJN HEKKEN KAPOT GEMAAKT
EN JA DAAR GAAN ONZE DEUGNIETEN DOORHEEN
MAAR GOED ZE WETEN NIET WAT VOOR EEN GEVAAR HIER UIT KUNNEN ONTSTAAN

LIEVE JANNA ER ZIJN VEEL MENSEN DIE WETEN HOE HET ZIT EN HOE HET HELE GOOI BIJ MIJ 15 JAAR VAN DE KINDERFEESTJES HEEFT GENOTEN
EN INDERDAAD JANNA MIJN PAARDEN BLIJVEN TOT DE LAATSTE SNIK BIJ MIJ
ZE HEBBEN AL DIE JAREN TROUWE DIENST GELEVERD

EN WEET JE EEN ANDER PERSOON HAD DE ZIEKE OUDE PAARDEN ALLANG NAAR DE SLACHT GEBRACHT

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:24

Ja dat weet ik ook dat ze altijd bij je blijven, maar goed ook !
Ik zal echt niet weten wat er met ze zou gebeuren als ze bij een ander waren

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:31

ndesbouvrie schreef:
Janne92 schreef:
die 2 ponies zijn zeker deugnieten

HAI JANNA

ZIE IK JOU INEENS VERSCHEINEN HIER WAT LIEF WAT LIEF
JE KAN OP DEZE SITE JEZELF EN MIJ NIET VERDEDIGEN
HET IS ZO NEGATIEF
NET ALS DE MENSEN OM MIJN WEI HEEN WAARDOOR ALLE ANDERE PAARDEN AL WEG ZIJN DAAR
DE MENSEN HEBBEN DE DIERENBESCHERMING GEBELD HELAAS HEEFT DE DIERENBESCHERMING NIETS AFWIJKENDS GEVONDEN EN OM MIJ EN DE PONY'S AF TE MAKEN HEBBEN ZE AL MEERDERE MALEN MIJN HEKKEN KAPOT GEMAAKT
EN JA DAAR GAAN ONZE DEUGNIETEN DOORHEEN
MAAR GOED ZE WETEN NIET WAT VOOR EEN GEVAAR HIER UIT KUNNEN ONTSTAAN

LIEVE JANNA ER ZIJN VEEL MENSEN DIE WETEN HOE HET ZIT EN HOE HET HELE GOOI BIJ MIJ 15 JAAR VAN DE KINDERFEESTJES HEEFT GENOTEN
EN INDERDAAD JANNA MIJN PAARDEN BLIJVEN TOT DE LAATSTE SNIK BIJ MIJ
ZE HEBBEN AL DIE JAREN TROUWE DIENST GELEVERD

EN WEET JE EEN ANDER PERSOON HAD DE ZIEKE OUDE PAARDEN ALLANG NAAR DE SLACHT GEBRACHT

Geloof je dit nu echt zelf???? Huilen nee toch hoop ik.... het is gewoon een feit dat je al jaren lang slecht voor je beesten zorgt,kan me niet anders heugen iniedergeval,en het leuke aan bokt is dat er altijd meerdere reacties op een topic komen,en ja daar zitten nu dus veel negatieve reacties bij misschien dat,dat je toch is aan het denken moet zetten?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:33

Ik ben benieuwd wie hier op dit topic allemaal een OW krijgen...mensen kinderen dit gaat er wel heel heftig aan toe.
En ndesbouvrie we kunnen lezen hoor..ook als het met kleine lettertjes staat geschreven. Als je je capslock een keer indrukt worden de letters weer normaal.
Als advies voor je paarden...koop een goed schrikdraad aparaat en goede paaltjes en ga aan de slag zou ik zeggen. Op deze manier zal je je paarden niet lang meer hebben ben ik bang...en je wil het ook niet op je geweten hebben dat iemand zich hartstikke dood rijd door jou paarden.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:36

Maar als je paarden daar elke keer "los" worden gelaten, waarom ga je dan niet op zoek naar een andere wei, waar ze wel veilig kunnen staan?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:37

Hoe ziek moet je zijn als je andere paardenliefhebbers van zo iets beschuldigd Misselijk

Hoe je het ook wendt of keert..... jij bent verantwoordelijk voor je paarden en je financiële situatie Mevrouw De Onschuld Zelve.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:39

Ik vind het raar ndesbouvrie, je verhaal slaat als de windrichting om.
Verder ga ik met liezel mee Lachen

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:41

Sorry jaren lang slecht voor de paarden zorgt wat in godsnaam weet jij hier van ?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:44

Janne92: Zelf ken ik Mevr. des Bouvrie niet, dus inhoudelijk vel ik geen oordeel.
Ik kan alleen zeggen dat er in dit topic mensen reageren die al langer "in de paarden" zitten dan dat jij oud bent....
Sta daarom ook eens open voor wat andere mensen zeggen. Vraag je af hóe ze aan die mening komen, ipv hem resoluut af te wijzen, zonder onderbouwing.

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:48

Janne92 schreef:
Sorry jaren lang slecht voor de paarden zorgt wat in godsnaam weet jij hier van ?

Aangezien ik al mijn hele leven hier in het Gooi woon,om precies te zijn 28 jaar en zelf in het verleden 3 pony,s bij haar gekocht heb,en geloof me,daar werd je niet vrolijk van hoe die beestjes er toen uitzagen.... ;zo kan ik nog wel ff doorgaan Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:55

hoe je het ook went of keert
zeker als je paardjes langs de snelweg staan zorg je voor een
paard (of in dit geval shet proof) omheinig

voor ons betekende dat extra gekkruisd draad
met daar achter pallets (gratis gama Pling )

je doet iig dat wat nodig is ..

bij ons hebben andere (welke op de wei aasde) ook wel eens de draden doorgeknipt
geloof me , zelfde dag stond er nog een minder makkelijk te slopen omheining

je wilt het toch niet op je geweten hebben dat iemand een vader moeder of kind moet missen
doordat jouw "deugnieten"niet achter een simpel lijntje blijven ????

ndesbouvrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:03

GELOOF MIJ KOM IS KIJKEN ZOU IK NOGMAALS ZEGGEN

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:05

op wie reageer je nu ndesbouvrie ?
en zou je gewoon je caps lock uit kunnen zetten
het komt zo schreeuwerig over
of is dat juiste de bedoeling Bloos