Het bijzondere verhaal van pony Molly 'op krukken'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Re: Het bijzondere verhaal van pony Molly 'op krukken'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:05

jillie1994 schreef:
Juul schreef:
Ja als je een paard 24 uur per dag in een stal zet, voert en poetst hoor je hem ook niet klagen. Paarden klagen niet. Het is alleen de vraag of het beestje het naar z'n zin heeft, en dat geloof ik bij deze toch niet.

Een paard van 24 uur op stal, zal ondeugden krijgen neem ik aan.
En volgens mij kan je het verschil wel zien of een paard nou gelukkig is, of doodongelukkig.
Maar verder, dit is mijn mening.
Maar dan wil ik jou wel eens zien lopen na wekenlang op bed hebben gelegen.

Je kunt mensen niet met dieren vergelijken. Ja een paard wat 24 uur op stal staat kan stalondeugden krijgen, maar er zijn ook paarden die overdacht gewoon lekker buiten lopen en toch stalondeugden hebben. Dit geeft dan nog niet aan of het dier gelukkig is of niet.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:31

Heb niet alles gelezen, maar ik vind die krukken wel een zeer goede oplossing anders had ze waarschijnlijk worden afgemaakt.
Weet verder niet hoe ze ermee kan lopen, maar dat lijkt me wel aardig gaan. Net als mensen moeten denk ik ook dieren/paarden wennen aan zoiets.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:50

Prachtig! Het paardje ziet er goed uit, en heeft nu wel een vredig bestaan denk ik.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:24

bijzoner zeg Haha!

Shoshanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 21:52

Wat bijzonder! Zoiezo al bijzonder dat ze die orkaan heeft overleefd, we zijn daar over bezig op school, en heb een film daar over gezien, nou dan ging er toch wel heftig aan toe. En door die hond enzo.. ook geweldig van die dokters!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 07:02

ik vind het een bijzonder verhaal,al weet ik niet zo goed wat ik ervan moet denken.
is het dier gelukkig hiermee?

moeilijk..............de bedoeling is wel goed,maar of de pony er echt beter van word........

nouja goed,bijzonder is het wel(ik vind het wel typisch amerikaans)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 07:28

Bijzonder.. maar ze liep niet zo heel lekker met dat ding, wat ik zag? Verward

karlynnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 08:30

geweldig, je ziet gewoon dat dat paardje gewoon nog geniet van elke dag. en er veder geen last van heeft. Denk ik dan.

Het is trouwens echt een super mooi beestje!

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 08:39

ik vind het erg bijzonder Lachen
en vind het leuk dat ze dit als oplossing hebben gekozen, als het beestje niet met de prothese over weg kon, hadden ze het vast wel niet gedaan, dit zal allemaal wel gekeurd zijn enzo volgens mij hoor .

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 08:46

geweldig-kippevel Lovers

of het dier gelukkig is, dat verwacht ik zeker. Als je deze mee sleept naar zieke mensen, dan moet het dier gen negatieve energie uitstralen - dat voelt iedereen zó snel Ja

Een paardwaardig bestaan betekend voor mij - dat het paard gelukkig is - ookal heeft hij beperkingen. Paard geeft zelf wel de wil van leven aan, dat zíe je.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 08:49

maar ook al zou deze een ongelukkig dier zijn......... misschien worden door deze prothese, die natuurlijk doorontwikkeld word andere paarden wel heel gelukkig

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 09:02

nou idd Kim, ik wou net zeggen.

heb het filmpje gister al bekeken, het komt op me over alsof het een soort van test centrum is..?
ik weet niet of de pony er gelukkig van wordt (ze leeft, en eet enzo en pony zal wel 'denken' "goh, tot nu toe ben ik niet ten prooi gevallen van een leeuw" Clown

ik vind het wel iets amerikans hoor, zoiets,
maar pony wordt nu ingezet om andere invaliden een hart onder de riem te steken, en dat is dan wel weer mooi vind ik.

ik denk (vermoed) dat de pony hier niet echt heel erg oud mee gaat worden, zo te zien blijft ze wel onder controle staan.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 09:03

heel bijzonder...
Maar toch, wat een paard al niet moet doorstaan voordát hij eindelijk weer kan lopen, en dan nog gammel ook. Een lang genezingsproces waarbij het paard helemaal niet kan lopen (funest voor elk paard natuurlijk), dan nog wachten tot de protese klaar is, en helemaal goed wordt ze nooit meer. Ik vraag me af of je dat wel kan maken tegenover je paard. Als mijn paard zijn been zou verliezen, zou ik toch kiezen voor inslapen.
Dit paard ziet er gelukkig uit, maar dat is geen garantie dat andere paarden er ook zo positief mee om zouden kunnen gaan.

horselover97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:44

bijzonder zeg! zag er wel raar uit maar zielig voor de pony, al lijkt zij zichzelf niet echt zielig..............

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:00

Een paard berust heel snel in een bepaalde situatie, maar of dat betekend dat ze gelukkig is? Toegegeven, ze kan redelijk uit de voeten, en misschien zijn de ervaringen die met deze pony zijn opgedaan wel heel waardevol bij de behandeling van andere paarden, maar ik kan me niet voorstellen dat op den duur deze manier van lopen gezond is voor een paard.

Als ik dit succesverhaal bekijk, en vergelijk met de kosten moeite en de pijnen die bijv. Barbaro na zijn gebroken been en -tig operaties moest ondergaan, vraag ik me af of je echt alles moet doen wat er mogelijk is, gewoon omdat het mogelijk is.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:12

Cassidy schreef:
Een paard berust heel snel in een bepaalde situatie, maar of dat betekend dat ze gelukkig is? .

Maar dat is ook verschillend bij mensen. Mensen met ziektes kunnen ook gelukkig zijn ookal hebben zij veel beperkingen vergeleken vroeger. (eigen ervaring) Anderen zijn depri geworden.

Ik geloof dat je dat wel kunt zien bij een paard/dier of deze gelukkig is.
Juist honden en katten accepteren een poot-amputatie heel gemakkelijk. Waarom zou een paard dat niet doen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:23

Omdat een paard een loopdier is, en een hond of kat een roofdier. Katten zijn vaak heel lui en komen pas in de benen als er gegeten moet worden (zie leeuwen, tijgers etc. die hele dagen liggen te maffen). Het territorium van een paard is groter dan dat van een leeuw. Een paard legt in het wild grotere afstanden af per dag dan een hond- of katachtige.

Een mens is geen loopdier, beperkingen in bewegingsvrijheid door amputaties en blessures zijn voor ons makkelijker te accepteren dan voor een paard dat gemaakt is om te lopen.