Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:Ik heb het alleen die van mij nooit zo geleerd, die is gewoon erg geinteresseerd in alles wat beweegt... die loopt ook door de stad: 'Hai! Hai mevrouw! Hai meneer! Hai waf-hondje! Hai vogel!' En het liefst zou ze iedereen een handje gaan geven. Zou ze dus bij een paard ook doen. Angst kent ze niet. Maar ik heb het echt NIET aangemoedigd, integendeel.
Sommige kinderen zijn gewoon zo.
Nadya schreef:Moet ontzettend lachen om mensen zonder eigen kinderen die zeggen dat je het een kind van 2 wel even kan leren om niet weg te rennen. Tja, dan zul je vast niet met een heel ondernemend kind te maken hebben.![]()
![]()
Ik heb er wel zo eentje en reken maar dat ik haar in de gaten hou. Inmiddels is ze 3 en snapt ze het beter, maar met 2 was het een grote dondersteen. Bij de paarden verlies ik haar niet uit het oog, geen seconde, maar hier thuis, in de tuin, bij het parkje achter ons huis, tja, dan gebeurt het wel eens natuurlijk. Op een gegeven moment laat je ze ook meer hun ding doen, dat is de bedoeling van opvoeden.
Maar een hele nieuwsgierige en ondernemende 2-jarige even vertellen en leren bij je te blijven, nou, dat is niet zo heel erg gemakkelijk. Ik lach dus maar hard om dat soort veroordelingen.![]()
De onervarenheid straalt er van af.![]()
Dit is gewoon weer een vreselijk ongeluk en ik denk dat die ouders zich heel erg rot voelen hierover. Daar ga ik vanuit. Niemand met kinderen wil dat er zoiets gebeurt met hun kind. Niemand. En ik vind het ook niet de schuld van het paard of van de eigenaren. De ouders hadden op moeten letten, maar zijn niet perfect en kinderen zijn erg vindingrijk soms.
Om dan meteen weer alle slechte ouders aan te halen, pfffff....![]()
Ik spreek degenen nog wel als ze zelf een kind hebben.
joyce83 schreef:Maar iedereen heeft wel iets wat verbeterd kan worden en ik weet niet of ik een perfecte ouder zal zijn.
Citaat:@ RK komt me bekend voor. Moeders zit bij ons in de tuin op visite en mijn moeder is haar kinderen
aan het corrigeren op dingen waarvan ik denk dat als ik moeder zou zijn het zeker niet toelaat. Daarbij zien wij soms dingen al veel sneller dan de eigen moeder het ziet.
Echter is het ook zo dat er bij ons ook kinderen komen die heel netjes luisteren en waar moeder ook behoorlijk in de gaten houd wat het kind doet (en dan nog zit een ongeluk in een klein hoekje).
Nadya schreef:Blue_Eyes schreef:Ik heb het alleen die van mij nooit zo geleerd, die is gewoon erg geinteresseerd in alles wat beweegt... die loopt ook door de stad: 'Hai! Hai mevrouw! Hai meneer! Hai waf-hondje! Hai vogel!' En het liefst zou ze iedereen een handje gaan geven. Zou ze dus bij een paard ook doen. Angst kent ze niet. Maar ik heb het echt NIET aangemoedigd, integendeel.
Sommige kinderen zijn gewoon zo.
Hihi, ik heb er ook zo een die echt iedereen gedag zegt en overal op af loopt. Zit er inderdaad in en het is best pittig om een balans te vinden tussen wat wel kan en wat niet kan. Je wilt een kind ook geen trauma of angst aanpraten, maar moet ze wel leren om in bepaalde situaties voorzichtig te zijn.
runningkawa schreef:Citaat:@ RK komt me bekend voor. Moeders zit bij ons in de tuin op visite en mijn moeder is haar kinderen
aan het corrigeren op dingen waarvan ik denk dat als ik moeder zou zijn het zeker niet toelaat. Daarbij zien wij soms dingen al veel sneller dan de eigen moeder het ziet.
Echter is het ook zo dat er bij ons ook kinderen komen die heel netjes luisteren en waar moeder ook behoorlijk in de gaten houd wat het kind doet (en dan nog zit een ongeluk in een klein hoekje).
Die komen er bij ons gelukkig ook hoor
Maar die zijn imo toch wel wat minder snel in gevaar.
En ze zijn minder lastig voor andere(duikt nu weg
)
Blue_Eyes schreef:Precies wat ik dus al die tijd al probeer duidelijk te maken
qumaan schreef:ik als ouder zijnde wil toch even reageren
mijn kleine meid is pas 1 jaar maar kan lopen als een kiviet !!1
ik zal er altijd alles aan doen om er in de gaten te houden
maar soms is ze weg voor dat ik een stap gezet heb
bij de paarden zit ze vast in de buggy en ze komt er pas uit las ik klaar ben !!!!!!!!
maar sommige reacties die hebben dus over duidelijk geen kinderen en weten echt niet waar ze het over hebben
runningkawa schreef:Voor diegene waarvan je niet mag zeggen als kinderloze dat er lastige kinderen zijn
Nadya, mijn schoonzus zij altijd hetzelfde dan ik...maar haar kindje luisterd goed...maar die word ook wel eens flink aan de arm gepakt bij niet luisteren.
Regels zijn regels en geen eeuwige dialogen daarover
runningkawa schreef:Nou dat verschil bedoel ik dus nadya
Als de ene persoon komt met zijn kinderen vind je het leuk...komt de ander belijk je angstavllig of alles wel heel blijft... of de honden niet gepest worden en hoop je dat ze snel naar huis zijn...terwijl je dat gevoel niet had toen ze nog geen kinderen hadden.
Ik vind dat erg....
Dapy schreef:Alweer een kind de wei in gelopen. Niemand heeft hier schuld aan, zulke dingen gebeuren.