Bijenzwerm valt paard aan in Leopoldsburg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moosje

Re: Bijenzwerm valt paard aan in Leopoldsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 15:15

He jakkes!

Wat goed van die man dat ie het paard bij de bijen weg heeft weten te krijgen. Petje af hoor!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:34

jeetje, wat erg!
Gelukkig heeft ie het overleefd!
Knap van die man dat hij er zo op af stapte.
Logisch eigenlijk! Gelukkig geeft deze man wel om zijn paaarden!

Tomrutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:38

hey ik iedereen bedank voor de bezorgtheid voor Câlin namische en achmedo
ze stellen het allemaal zeer goed câlin heeft alleen nog dikke harde bollen van sommige steken maar ze zijn aan het weg gaan

btw de bijen vallen normaal niet aan maar volgens de imker zouden ze op een paal moeten gezeten hebben een heeft het paard rond gedraaft en de bijen zo laten denken dat ze in gevaar zijn daarom hebben ze cäling aangevallen

eerst durfde hij de wei niet in maar nu durft hij het terug

groeten

vader van de man die de wei is ingelopen
Laatst bijgewerkt door Tomrutt op 19-05-08 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:41

Tomrutt , wat leuk om van jullie te horen !
fijn dat het met je man en paard beter gaat en
dat het paard weer op de wei durft
sterkte nog

Tomrutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:45

het is mijn man niet hehe het is mij vader =D

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 15:59

oeps , sorrie Bloos

jij bent dus de zoon van de man die de wei in gelopen is ?

je vader ook de schrik weer te boven ?
Laatst bijgewerkt door nickyu op 19-05-08 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Tomrutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:06

ja helemaal

Tomrutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:10

hallo allemaal
even voorstellen
anja en carlo van Calin,het getroffen paard!
ik wil jullie even het verhaal kwijt en proberen op tal van vragen een antwoord te geven!

Calin stond nog maar net op de weide,wij hebben hem geaddopteerd van een heel lieve Nederlandse vrouw die een goede thuis zocht voor haar schat,gezien wij over een 2 ha weide beschikken onderverdeeld in 4 stukken was voor ons Calin welkom.
De 2 andere Achmedo(26jaar) en Namiche (28jaar)konden best wat jonger gezelschap gebruiken!
Toen vorige zondag middag Calin arriveerde was er niets aan de hand,alleen hadden we wel in de verte achter aan de wei een donkere zwerm zien vliegen ,maar omdat we dat niet echt vreemd vonden(we dachten aan mugen of dazerikken)zijn we na ongeveer 1uurtje vertrokken!
Toen we thuis arriveerde kregen we geen 10min later tel van mijn vriendin die ons vertelde dat die zwarte(Calin,een Merenz)in paniek door de weide liep zijn we dadelijk terug gereden,t'is hier maar achter de hoek dus waren we er erg snel bij!
onmiddelijk zagen we een grote zwerm achter het paard aan vliegen ,de 2 andere waren al in de stal gevlucht en die minder erg gestoken,geukkig!
Carlo,mijn man is onmiddelijk de wei in gelopen,na 2 pogingen kon hij calin vastgrijpen en naar onze stal lopen,hij zelf werd gestoken in zijn nek en op zijn hoofd,hij had nogtans een pet op !Calin was helemaal in schok en viel dan ook dadelijk neer,hij zat vol met BIJEN gelukkig was mijn vriendin er en samen met carlo hebben ze een groot deel bijen kunnen verwijderen de schok was voor calin zo groot dat hij bleef liggen ,uiteindelijk ze dan de tuinslang genomen en zo de meeste bijen kunnen verwijderen,ondertussen was de veearts er en heeft die dadelijk 2 inentingen toegediend,carlo is ook dadelijk begonnen met de angels te verwijderen maar echt me150 kom je zelfs niet toe,verder heeft de brandweer 2 dagen blijven zoeken omdat ze de bij soort niet kennen ,zelfs 2 imkers kende ze niet en denken ook dat het een kruising is,een aantal bijen zijn nu opgestuurd voor onderzoek en op dat resultaat wachten we nog,Calin krijgt neds medicatie en morgen komt de veearts bloed afnemen omdat de talrijke bulten nog steeds niet verminderd zijn,maar verder gaat het goed met hem,hij eet goed en is niet meer zo paniekerig,carlo is er elke dag mee aan de hand gaan wandelen en telkens een stukje verder de wei in ,en dat heeft erg goed geholpen,ze vertrouwen elkaar!
EEn Vliegen deken of een Bouwet deken had echt niet geholpen,daar steken ze dwars doorheen!
18 is voor ons ook nog vrij jong,als je ziet dat die 2 ander op hun 18de nog vlot mee liepen op wedstrijd en ze nu nog steeds netjes lopen(op de wei he,ze staan op rust sinds hun 22ste)
wat de bijen betreft,die zijn woensdag terug opgedoken bij de buren,maar ze zijn ze nog steeds aan het zoeken,normaal word een bij niet zo agressief maar deze zullen van nature zo zijn,het kan natuurlijk altijd dat ze verstoord geweest zijn ,maar dat weten we natuurlijk niet he!
hebben jullie vragen ,stel ze gerust!
ik wil iedereen bedanken voor de steun,met mijn ventje gaat het ook goed hoor,en ja in mijn ogen is hij ook een held,als je weet dat de brandweer er van ging lopen,dat zegt genoeg he!
BEDANKT IEDEREEN OOK VANWEGE CALIN

gROETJES ANJA EN CARLO

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:45

Bedankt voor de verdere uitleg Vork

hoop toch echt dat het geen agressive kruizing is
Nagelbijten / Gniffelen mijn zoontje en ik zijn na de wespen zwerm aanval panisch voor die beestjes
en w zijn licht allergisch

weet niet of je azijn hebt ? maar dat hielp ons goed tegen de jeuk en zeer

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:54

woow heftig zeg!! fijn dat alles met iedereeen weer goed gaat!!

Tomrutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:19

hallo even laten weten dat de zwerm gevonden is ,n ja het is een wilde bijen soort die nog steeds agressief reageerde bij de vangst door de imker,zo erg zelfs dat de kolonie zich in 2 splitste,carlo heeft ze gevonden bij het controleren van ons stuk bos ,juist langsde weide gelegen,en ze reageerde niet echt vriendelijk ,maar goed nu maar hopen dat de imker ze in zijn kast kan houden!
vele groetjes aan iedereen
Anja

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:47

thanks anja
hoop dat ze zich niet verder verspreid hebben
imker weet er verder wel raad mee mochten ze echt agressief blijken (hoop ik)
wens ze iig niet graag tegen te komen