3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 23:47

ponny_power schreef:
suusiejj schreef:
jeetje wat erg!!! ik denk ook indd niet dat de eigenaar van het land aansprakelijk zou kunnen zijn..
Maar echt heel sneu.. Zo'n kleintje kent het gevaar ook nog niet..

toch is het zo , dat was het doorslag gevend argument bij ons op de zaak vorig jaar , waarbij een " vreemde " zijn onderbeen brak over materiaal dat buiten lag , zonder dat er een collega of dergelijk betrokken was.

sinds dien hangt er simpel weg een bordje met de eigen risico voorwaarden dar herhaling moet voorkomen.

even goed , maakt het de heele situatie niet minder erg ...

Hmm oke.. dus als er een bordje hangt word degene in kwestie (of de moeder/vader oid) aansprakelijk gesteld?

Nee het maakt het niet minder erg, helaas is het niet terug te draaien.. En nu zit de man er ook mee, das ook wel sneu voor hem..

Is het overigens niet bekend of de moeder op de stal aanwezig was omdat ze een paard had daar of bijrijd? of dat ze gewoon een wandeling aan het maken was?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 00:33

Bah, wat een akelig naar ongeluk. Heb er kippenvel van gekregen.

Kleine kinderen kunnen zo razend snel zijn dat je als ouder maar een split-second de verkeerde kant op hoeft te kijken en ze halen al vreemde toeren uit.

Mijn oudste presteerde het om als 2-jarige ook even aan de aandacht te ontsnappen en door een gaatje in de heg te kruipen en de wei in te wandelen. Ze zat tussen de voorbenen van mijn paard.... Dit alles in de tijd van ongeveer een minuut terwijl ik een voorbijganger even de weg aan het uitleggen was. Gelukkig ging dat allemaal goed, paard stapte heel voorzichtig om haar heen maar ook dat had heel anders af kunnen lopen.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 01:52

hier is gebeurt waar ik de grootste schrik voor heb. zowel van de moederskant en van de boers kant.
En natuurlijk voor het meisje en de nabestaande zelf.

Ik heb een broertje van die leeftijd. ook drie jaar. En ik doe heel vaak dingen met hem, dagjes uit samen naar de dierentuin en ga zo maar door. Ik stak laatst even een sigaret op in de dierentuin en keer even na het vlammetje en daarna gelijk weer op blaasde de rook uit kind weg. Ik ben een half uur helemaal over de toeren geweest, en dat meen ik alles ging door mijn hoofd wat als die zijn hand door de trailies steekt om het lieve poesje te aaien, of wat als die van de balanceer brug afvant en in het ondiepe water terecht komt. Of wat als die op het muurtje klimt om de olifanten wat beter te zien.. Nee echt. Ik was zo over de toeren. En nu lees ik dit... en nog leef ik echt met die moeder mee op mijn manier, van hoe ze zich voelt. Haar nachtmerrie is uitgekomen met een kindje die ze even uit het oog is verloren..

Het kindje heeft geen besef waar ze onderdoor kruipt. en op een leeftijd van drie jaar is het ook van als je nee zegt, ik doe het lekker stiekem toch... gerem dat kindje..

Tevens vind ik het ook erg voor die boer.. dit ongeval zal altijd bij hem in het geheugen blijven staan...
Ik vind eigenlijk niet dat je hier wettelijk op kan reageren. want niemand heeft schuld hierover het is allemaal al erg genoeg.

Verder wil ik allenabestaande en de betrokkenen heel veel sterkte wensen om dit allemaal te verwerken..

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 07:05

Verdrietig zo ontzettend erg, hoe kom je uberhaupt de dood van je kind te boven.........

Melis20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 08:03

Wat een verschrikkelijk ongeluk zeg...
Sterkte voor de familie.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 08:11

Wat erg, ik was als kind ook een weglopertje.
Je hoeft je maar één second even om te draaien en ze zijn weg. En zo kan iemand altijd eens afgeleid zijn. Betekent dus imo niet dat de moeder niet heeft opgelet. Ze heeft al straf genoeg

Ik had een kinder leiband omdat ik het bleef doen Lachen

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 08:18

Wat ontzettend erg,heel veel sterkte gewenst aan de ouders en familie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 08:38

@Cinnepin
Dat geloof ik niet
Een erf is duidelijk niet openbaar toegangkelijk als er een sloot om zit, een hek of draad om staat, een heg omzit al dat soort dingen. Dan is het al verboden toegang en hoeft dat bordje wat je wel eens ziet met dat artikel nummer eronder, er niet te staan.
Dat moet er wel staan bij bijv een bos waar je niet in mag maar er geen omheining omstaat.
Dan moet dat bordje er bij elke ingang staan.

Aldus ooit eens begrepen Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 09:06

Ik snap ook niet helemaal waarom meteen een 'schuldige' moet worden aangewezen. 3-jarigen zijn heel snel en sommige paarden trappen en 1 keertje hoeft maar raak te zijn....

Bij de paarden verlies ik mijn dochter in elk geval nooit uit het oog. Maar ik weet ook wat daar allemaal kan gebeuren (en niet alleen de paarden zijn een gevaar. Wat denk je van tractoren, sloten, de lege mestput, de honden bij ons op het erf, noem maar op). Maar als ze even het parkje achter ons huis in loopt, terwijl ik mijn fiets pak, zie ik haar ook niet de hele tijd. Ja, er kan van alles gebeuren, maar ik ga echt niet met haar aan een riempje lopen. Denk ook niet dat ze dat zal accepteren Clown .
Nee, dit is gewoon een heel, heel erg tragisch ongeluk.

Ik moet er niet aan denken wat die moeder (en vader natuurlijk!!!) op dit moment moeten doormaken.
Het lijkt mij een grote vreselijke nachtmerrie. En wat denk je van die hulpverleners die dat meisje in het weiland vonden en nog hebben geprobeerd te reanimeren....... Brrrrrrrr, kippenvel....... Verdrietig

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 09:06

Ik heb altijd begrepen, dat je als eigenaar van een paard altijd schuld bent, als iemand verwond wordt door je paarden. Mensen vinden mij soms overdreven doordat iedere wei is afgezet met gaas en dan 40 cm verder naar binnen schrikdraad. Kinderen kunnen zo nooit zonder hulp van ouders naar binnen en er kunnen ook niet per ongeluk vingers gegeten worden.

wat een verschrikkelijk ongeval, maar als paardeneigenaar vind ik wel dat wij een verantwoordelijkheid hebben naar voorbijgangers. Zorg dat je wei goed afgezet is, dan voorkom je een heleboel leed.

Heel veel sterkte aan de ouders en andere nabestaande van het kindje en de paardeneigenaar.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 09:10

Als een bordje afdoende zou zijn, zal ik het zeker aan onze omheingen ophangen! Er komt in de zomer veel toerisme heir met dagmensjes die rondfietsen c.q. wandelen.. Heb helaas al een veel milder voorval meegemaakt en het is handig als eigenaar om voorbereid te zijn,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 09:24

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 09:25

Dan gaat het hier om een besloten erf idd, al kunnen mensen hier wel je pad op aan het begin en daar al een weitje in; we zitten nl een eindje van de weg af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 09:27

is dat pad van jullie?
Als dat onduidelijk is dan zou ik daar wel een bordje plaatsen Ja

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 09:33

Ja, dat klopt, ik denk dat het wel duidelijk is, eigenlijk. Maarja, wat de een duidelijk vindt vindt de ander weer onduidelijk he? Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 09:38

Citaat:
Wat een gezellig bezoekje had moeten worden, is gisteren op Kampereiland bij Kampen op een vreselijk drama uitgelopen. Een driejarig meisje dat op bezoek was bij familie Schilder aan de Noorderrandweg is, waarschijnlijk door een trap van een 'wild' paard, dodelijk gewond geraakt.

Het meisje ontsnapte tussen 13.00 uur en 13.30 uur aan de aandacht van haar moeder en de rest van het gezelschap.

Het meisje, een van drie kinderen, was met haar vader en moeder op bezoek aan de Noorderrandweg. Ze zaten door het mooie weer met z'n allen in de tuin, toen het driejarige kind op eigen gelegenheid naar een weiland met paarden is gewandeld, zonder dat de anderen dat in de gaten hadden.

De zwangere moeder miste haar dochtertje op een gegeven ogenblik en riep al schreeuwend de naam van het kind. Uiteindelijk zag de gastvrouw het lichaam van het meisje in het nabijgelegen weiland liggen. Na aankomst van de traumahelikopter en twee ambulances is nog wel eerste hulp verleend en is ze gereanimeerd. Dat mocht echter niet meer baten. In het Zwolse ziekenhuis overleed ze enige tijd later.

www.destentor.nl

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 09:40

Een 'wild' paard?..

Goh, ik dacht dat we die in Nederland niet hadden.. Clown

illousion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 09:40

jeetjee!! dan zie je maar dat het tog snel afgelopen kan zijn altijd oppassen!
egt verschrikkelijk

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 09:50

oensan schreef:
Verdrietig zo ontzettend erg, hoe kom je uberhaupt de dood van je kind te boven.........

Niet.... Huilen

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 10:26

shera schreef:
oensan schreef:

Niet.... Huilen

Nee dat denk ik ook niet, ik heb 2 kinderen, maar heel je leven is kapot.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 10:33

Ik vind het echt werkelijk waar vreselijk wat er gebeurd is. Heel veel sterkte voor alle nabestaanden.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 10:49

Hoorde het net van een vriendin dat haar nichtje was overleden..Vreselijk Ach gut

Iedereen gecondoleerd

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:03

oensan schreef:

Als ik dit soort berichten lees, verplaats ik me altijd even in die ouders (voor zo ver mogelijk Verdrietig ). En dan voel ik mijn hart echt steken..... Ik zou er nooit, nooit overheen komen , dat is een ding wat ik heel zeker weet. En dat maakt je zo kwetsbaar.....

Vreselijk.......

nOekiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:05

Wat verschikkelijk!
ben ik toch benieuwd wat ze gedaan heeft dat ze getrapt is

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:13

Ach, als wij door het eerste land lopen om naar ons eigen paard te gaan (die staat achteraan bij ons) staan daar de sportpaarden van de staleigenaren. Die bokken, steigeren, trappen gerust als je er langs wilt. Heerlijk hoor, met die ijzers Clown . Al helemaal als ik mijn eigen paard op heb gehaald, dan moet ik altijd door het 'oorlogsgebied' heen.
Die dieren zijn zo opgefokt.

Als mijn dochter daar in haar eentje rond zou rennen, vrees ik het ergste. Dus ja, dit kan gebeuren. Daarom let ik altijd zo op haar, als we bij de paarden zijn, want ik neem geen enkel risico......