russel schreef:Ja maar Anky geeft wel les en zal het bij haar toppers in de dop ook promoten. Edward was wel een leerling van haar. Zij geeft het dus door, dus waarom zal een wannabeetopper niet denken wat zij kunnen, kan ik ook, dat het schadelijk voor het paard is, is niet iets waar ze over na (willen) denken, het doel heiligt de middelen. Kennelijk heeft Anky daar topatleten mee gecreeerd..., zullen ze denken...
True, maar dan nog blijft het echt het pakkie an van de ruiter.
Als ik ga lessen zitten er regelmatig ruiters voor me die subtop rijden. Series hier, pirouetje daar, keertje passageren.... Ziet er leuk uit en ja, ik ben wel onder de indruk als ik daar in de bak stap tegelijk met een gave zwarte dressuurbok van 1,75 m die alle kunstjes zo uit zijn mouw schudt. Maar moet ik dan denken dat ik mijn nog-geen-vijfjarige-L-paardje op dezelfde manier moet trainen en dat hij dan volgend jaar ook zo door de bak gaat? Welnee, ik bouw rustig op volgens de richtlijnen van mijn instructeur en wie weet als ie een jaar of negen, tien, is kan ik er ook wat stoers mee doen