Maar waar mij het om ging is dat dieren ook niet blijer worden van onverdoofd castreren en dat we wel door moeten zoeken naar een oplossing (hoe moeilijk dat ook is)En dat vind ik met proefdieren ook, er zijn altijd dieren die er ongerief aan bevinden, we moeten dit zo veel mogelijk beperken en alternatieven zoeken en blijven proberen dierproeven te vervangen.
En die foto's op die site, dat komt uit Turkije. Natuurlijk zijn er landen waar onderzoekers/mensen veel meer met een dier kunnen doen zonder strafbaar te zijn. In Nederland is er in iedergeval al een hoop regelgeving op proefdieren gebied en is het sinds het begin van het proefdier gebruik ook zeer snel vooruit gegaan met het welzijn en al veel minder dieren die gebruikt worden. En hoe oud zijn de foto's? En een bloedend paard fotograveren kon bij ons ook, hoeft nog niet meteen een proefdier te zijn of dierenmishandeling. En die site is ook vanuit 1 kant geschreven, dus zowiezo niet objectief.

volgens mij is het ook wel een illustratie die bij het topic zou kunnen horen, vooral bij je eigen laatste post.