sherwood schreef:Proeven op dieren heb ik ook gruwelijk wat tegen, maarrrr
stel dat mijn paard ziek is, en er is een medicijn, maar nog niet getest, dan zeg ik hup gooi het er in, iets anders kunnen we niet doen. Maar om nou perse dieren ziek en kaopt te maken om een medicijn te testen wat voor mensen is bedoeld, dat gaat me mijlen te ver.
Testen ok, maar niet bewust dieren daarvoor ziek maken. Je gaat me niet vertellen dat er niet genoeg zieke dieren op de wereld zijn.
Paarden met artrose zijn er meer dan zat, laten ze daar op testen, en geen gezond paard ziek maken, om vervolgens op te gaan testen.
Op jouw manier blijven alle medicijnen steken voor het teststadium op paarden. En pas op, daarvoor zijn ze ook op ratten getest. Of wou je een "medicijn" in je paard kappen wat nog niet eens op ratten is getest? Kans is groot dat 'ie het er niet levend vanaf brengt.
Trouwens voor een medicijn voor arthrose lijkt het me inderdaad wel handig dat ze paarden met arthrose nemen om op te testen
Ik vermoed wel dat dat gebeurt. Echter moet je altijd controledieren hebben, en moet je kijken wat het effect is op dit en dat en... Tja, het is moeilijk, maar het heeft al zoveel meer levens gered dan er zijn gegeven.
De meeste proefpaarden zijn een trapje hoger dan bvb proefmuizen en daarin sterven er ook veel minder, tenzij het natuurlijk de opzet is.
Wanneer de paarden moeten geeuthanaseerd worden omdat er nieuwe technieken moeten getest worden, is dat eigenlijk nóg minder erg. Want die dieren worden altijd humaan geslacht en zijn eigenlijk net hetzelfde als een slachtpaard/koe/... Maar dienen niet als gewoon maagvulling, maar om andere dieren te redden.