Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Conga schreef:Om de wet en regelgeving, hij moet zich namelijk aan een aantal regels houden waar pensionstallen zich niet aan hoeven te houden en ja hou zou inderdaad nog wel pensionklanten kwijt kunnen denk ik, maar er staan maar 4 stallen leeg hoor (kom er elke week) en daarvan zijn er nog 2 in de stal waar de manegepaarden staan en daar komen dus geen eventuele pensionklanten te staan. dus dat valt ook wel mee
Citaat:Het steekt hem. Maneges moeten aan allerlei regels voldoen. Vloeistofdichte vloeren, gierkelders, sinds 1 januari is een veiligheidscertificaat verplicht. "Investeringen die pensionhouders niet hoeven te doen," zegt Pullens. En omdat de meeste pensions officieel 'agrarisch bedrijf' zijn, vallen ze ook nog eens in een lager btw-tarief, zegt hij. Dus kunnen ze goedkoper opereren. "Valse concurrentie", stelt Pullens.
Citaat:Verenigingen
KNHS verenigingen zijn per 1 januari 2008 verplicht hun activiteiten in een accommodatie met een veiligheidscertificaat. Een informatiepakket over het veiligheidscertificaat is aan te vragen via l.braun@knhs.nl. Een vereniging met een eigen accommodatie kan een regiobegeleider uitnodigen om de accommodatie door te lopen. De regiobegeleider kan de vereniging helpen bij het aanvragen van het veiligheidscertificaat en het keuringsklaar maken van de accommodatie. De kosten van regiobegeleider worden betaald door de KNHS.
Maneges
Maakt uw vereniging gebruik van een FNRS accommodatie dan is deze al gekeurd en hoeft de vereniging geen veiligheidscertificaat meer aan te vragen. Het kan zijn dat uw manege geen FNRS manege is en toch een veiligheidscertificaat heeft, ook dan hoeft de vereniging niet ook nog een veiligheidscertificaat aan te vragen. Nieuwe verenigingen die zich bij de KNHS willen aansluiten zijn sinds 1 januari 2005 verplicht om zich aan te melden voor het veiligheidscertificaat. Voor reeds bestaande verenigingen geldt dat zij voor 31 december 2007 in het bezit moeten zijn van het veiligheidscertificaat.
Conga schreef:Sorry maar ik rij al 15 jaar en heb ook jonge paarden gereden en dus ook priveles gekregen. ik rij nu in een vrij grote groep en ik leer nog steeds bij en heb er echt geen problemen mee...
Conga schreef:Ik wil ook even reageren in dit topic, ik rijdt nu een aantal weken met heel veel plezier bij manege pullens, ik krijg heel goed les (veel beter als bij vele andere manege's) met Walter zelf heb ik niet zo veel contact maar ik vind het wel kwalijk dat jullie hier reacties geven als : een manege is leuk om wat rond te hobbelen e.d. ik rij zelf al bijna 16 jaar en heb nog nooit zo goed les gehad op een manege. de paarden worden er gewoon goed verzorgd en gaan ook gewoon naar buiten. (even voor de duidelijkheid ik rij er nu een aantal weken maar ben er een aantal jaar geleden vaker geweest) ik bedoel hiermee te zegeen dat jullie mogen zeggen over Walter wat jullie willen maar laat mensen die daar rijden en het daar wel naar hun zin hebben en zeker nog wat bijleren gewoon in hun waarde!!!
fanclubE_Gal schreef:Interessante discussie
Ben zelf begonnen met rijden bij pullens. Ben ruim 5 jaar geleden over gestapt naar Duyksehoef. Ben daar zeer tevreden over.
Ik rij dagelijks (met mijn eigen paard) in de groepslessen. Waar overigens soms ook manege ruiters in rijden.
Bij ons rijden soms de (hogere)wedstrijd ruiters gewoon in de les tussen de manegeklanten. Geen groot niveau verschil tussen deze ruiters en geen onderlinge problemen. De sfeer is goed en wat kinderen op stal vind ik geen probleem.
Ik vind het wel erg jammer dat het iedere keer weer zo moeilijk moet daar. Jan Sars laat zich gelukkig niet gek maken, staat altijd voor je klaar en is even goed voor al zijn klanten.