Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
miss_jumpy schreef:hilden, die foto die daar als illustratie bijstaat heeft volgens mij niks met dit ongeluk te maken....
ELpatcho schreef:motoren mogen dus echt wel rijden op een zandpad hoor!
ELpatcho schreef:tjee hilden wat zit jij op een laag denkniveua zeg! jij kan totaal niet relativeren! hoop dat ik nooit te maken krijg met mensen zoals jij!
Tijgertje86 schreef:Zandpad, paarden braken los door paniek veroorzaakt door motorcrossers (dus geen motorrijders).... 1+1= 2
KiWiKo schreef:Hoe sneu ik het ook vind, ik ben het wel met HC eens..........
miss_jumpy schreef:Tsja, heeft die vraag iets met dit topic te maken?
Bij dat artikel staat een foto van een groepje crossers, zover ik kan beoordelen is dat geen foto van de plek/betrokkenen van het ongeval.
Maar goed, noem mij gerust een struisvogel als je daar blij van wordt, ik laat me niet zo makkelijk provoceren.
Snoevie schreef:was het niet een legale motorrijder?
door al dat gekibbel volg ik t niet helemaal meer.
hilden1971 schreef:In de openingspost van dit topic staat een (nieuwer) artikel, ook uit BN De Stem, waarin een aantal punten wordt verduidelijkt door de politie.Het ongeval gebeurde op een zandpad bij de Meerleseweg in Ulicoten. De man was met vrienden aan het crossen toen drie paarden losbraken uit een naastgelegen wei. De dieren staken in paniek het pad over toen het slachtoffer passeerde. De man viel in de sloot en kreeg het paard bovenop zich. De brandweer kon hem uit zijn benarde positie redden. Hij werd in een ambulance gelegd, maar die reed zich vast in de modder. De traumahelikopter bood uitkomst. Het paard moest ter plekke worden afgemaakt. Bron http://www.bndestem.nl
hilden1971 schreef:Let allereerst alsjeblieft een beetje op je toon en je interpunctie.kijk hier dan eens sukkels en oordeel dan verder staat toch duidelijk aan het crossen wel of geen kenteken doet er niet toe je mag niet crossen punt uit met dat gezeik we willen niemand een mening opdringen maar dikke bult eigen schuld en alle schade op die gekken verhalen......
hilden1971 schreef:Motorcrossers zijn geen verkeersdeelnemers.
Snoevie schreef:en ik kan behoorlijk kwaad worden om mensen die de motorrijder maar blijft beschuldigen terwijl diegene daar niet bij is geweest.
het is toch VERSCHRIKKELIJK dat er een paard bij is overleden en iemand zwaar gewond is geraakt?
is het dan persee nodig een vinger te wijzen en iemand de schuld willen geven?
bah!
ELpatcho schreef:nou volgends mij hoeven de motorrijders niet zo heel erg bang te zijn voor reactie van de paardenmensen.. aangezien ik godzijdank lees dat bijna niemand de motorrijder de schuld zou gaan geven! ze hebben alleen te maken met een naschoppende hilden.. tja er zijn altijd van die mensen...
oomens schreef:hilden1971 schreef:In de openingspost van dit topic staat een (nieuwer) artikel, ook uit BN De Stem, waarin een aantal punten wordt verduidelijkt door de politie.Het ongeval gebeurde op een zandpad bij de Meerleseweg in Ulicoten. De man was met vrienden aan het crossen toen drie paarden losbraken uit een naastgelegen wei. De dieren staken in paniek het pad over toen het slachtoffer passeerde. De man viel in de sloot en kreeg het paard bovenop zich. De brandweer kon hem uit zijn benarde positie redden. Hij werd in een ambulance gelegd, maar die reed zich vast in de modder. De traumahelikopter bood uitkomst. Het paard moest ter plekke worden afgemaakt. Bron http://www.bndestem.nl
http://www.bndestem.nl/algemeen/binnenl ... ubliek.ece
bndestem.nlhilden1971 schreef:Let allereerst alsjeblieft een beetje op je toon en je interpunctie.kijk hier dan eens sukkels en oordeel dan verder staat toch duidelijk aan het crossen wel of geen kenteken doet er niet toe je mag niet crossen punt uit met dat gezeik we willen niemand een mening opdringen maar dikke bult eigen schuld en alle schade op die gekken verhalen......hilden1971 schreef:Motorcrossers zijn geen verkeersdeelnemers.
De motorcrosser in kwestie reed volgens de politie op de openbare weg (die blijkbaar onverhard was, maar dat maakt hem niet minder openbaar) en op een voor de weg goedgekeurde motor (want met kenteken). Hij was dus wel een verkeersdeelnemer.
Buiten de bebouwde kom mag je, ook op een zandpad, 80km/h rijden. Dit "crossen" (met toegestane snelheid, zonder wedstrijdelement, op legale motoren en op de openbare weg) is volkomen legaal.
M.b.t. de foto's: ook met een snelheid van 80km/h kun je een motor zo in de kreukels rijden.
"Crossen" betekent eigenlijk "cross-country" rijden, dus door het terrein, maar in de volksmond wordt ook het rijden op zand-/modderpaden zo genoemd.
lindake schreef:De motorrijder kon er in ieder geval niet aan doen. Misschien was het paard zelfs van iets anders verschoten... Je weet nooit wat er in werkelijkheid is gebeurd.
En nu offtopic: Ik vind wel dat motorcrossers niet thuishoren in het bos. Ze maken wegen stuk. Ze vallen mensen lastig die willen genieten van gezonde lucht en van de rust. Ze zijn niet goed voor het millieu (noodelooze verplaatsing). Voor mijn part mogen ze rijden op verharde wegen (mits ze rekening houden met mens en dier) maar in het bos horen ze helemaal niet en zeker niet op ruiterroutes. Als motorrcrossers willen crossen moeten ze dat maar doen op de crospistes!