Motorrijders bang voor reacties publiek na ongeval met paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ELpatcho

Re: Motorrijders bang voor reacties publiek na ongeval met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:34

motoren mogen dus echt wel rijden op een zandpad hoor!

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:34

miss_jumpy schreef:
hilden, die foto die daar als illustratie bijstaat heeft volgens mij niks met dit ongeluk te maken....

Ja zeg wat is de overeenkomst tussen jouw en een struisvogel=:

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:36

tjee hilden wat zit jij op een laag denkniveua zeg! jij kan totaal niet relativeren! hoop dat ik nooit te maken krijg met mensen zoals jij!

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:36

ELpatcho schreef:
motoren mogen dus echt wel rijden op een zandpad hoor!

Juist maar niet crossen wel stapvoets, gezien de schade aan de motor kun je wel een inschatting maken hoe hard dit is gegaan.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:37

buiten bebouwde kom mag je gewoon 80 ook op onverharde wegen!!

MJ_

Tsja, heeft die vraag iets met dit topic te maken?
Bij dat artikel staat een foto van een groepje crossers, zover ik kan beoordelen is dat geen foto van de plek/betrokkenen van het ongeval.

Maar goed, noem mij gerust een struisvogel als je daar blij van wordt, ik laat me niet zo makkelijk provoceren.

Tijgertje86

Zandpad, paarden braken los door paniek veroorzaakt door motorcrossers (dus geen motorrijders).... 1+1= 2 Pling

sonjim

Allereerst, ik heb geen krant uit elke regio van Nederland.
Ten tweede het paard is door 2 omheiningen heen gegaan, ik zie nergens staan dat iemand het hek opengezet heeft.
Ten derde een man van 37 schaar ik niet onder jeugd.
Daarnaast geldt de fatsoensregel dat je een gewonde helpt en niet verrot trapt, volgens mij althans.
als laatste geeft de paardeneigenaar aan dat er heel veel motors langsrijden altijd probleemloos en dan heb jij het over de rust van een natuurlijke omgeving die de paarden gewend zijn.
Mag ik toch zeggen dat ik hier nog steeds van schrik en heel boos over wordt.

Snoevie

nounou moet dit nou weer op zo'n discussie uitlopen?
het is gewoon vreselijk wat er gebeurd is,voor de motorrijder en het paard.

hou op met die discussies,dit is behoorlijk vervelend voor evt de eigenaresse van het paard en de motorrijder om te lezen.

ik denk dat de meningen nu wel duidelijk zijn,laten we hopen dat de motorrijder er weer bovenop komt en dat de eigenaresse haar verdriet kan verwerken.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:40

ELpatcho schreef:
tjee hilden wat zit jij op een laag denkniveua zeg! jij kan totaal niet relativeren! hoop dat ik nooit te maken krijg met mensen zoals jij!

Heeft niets met denk niveau te maken hoor. Dat ongeluk had voorkomen kunnen worden door de desbetreffende motorcrossers. Wanneer zij zich aan de wet hadden gehouden en gaan crossen op een crosbaan dan hoeven wij niet alle hulpdiensten in te zetten wat betaald wordt van onze belastingcenten en die vrouw had haar beesten nog mooi in de weide staan.

Veel simpeler kan ik het niet beschrijven

Tijgertje86 schreef:
Zandpad, paarden braken los door paniek veroorzaakt door motorcrossers (dus geen motorrijders).... 1+1= 2 Pling

Yes eindelijk iemand die het begrijpt, voelde me net remy allen op de wereld.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-04-08 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:42

was het niet een legale motorrijder?
door al dat gekibbel volg ik t niet helemaal meer.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:43

welke wetten zijn dat dan? door jou zelfgemaakt? want ook motorcrossers mogen over de weg zolang ze verzekerd zijn (en dat was die) daarnaast is te snelheid op een onverharde weg buiten bebouwde kom 80 km

dus wat is er volgends jou overtreden? de ongeschreven regel dat alle mensen altijd en overal alleen maar rekening moet houden met paard (die notabene in een weiland staat/ waar bij een motorcrossen dus denkt er zit geen ruiter op, paard holt een beetje what's the problem en geef hem eens ongelijk!!) nou die ongeschreven regel is belachelijk! hij is niet de eigenaar van het paard!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:44

KiWiKo schreef:
Hoe sneu ik het ook vind, ik ben het wel met HC eens..........

en ik sluit me hierbij aan en hou mijn verdere mening voor me

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:44

miss_jumpy schreef:
Tsja, heeft die vraag iets met dit topic te maken?
Bij dat artikel staat een foto van een groepje crossers, zover ik kan beoordelen is dat geen foto van de plek/betrokkenen van het ongeval.

Maar goed, noem mij gerust een struisvogel als je daar blij van wordt, ik laat me niet zo makkelijk provoceren.

Dit is wel degelijk een foto van de plaats waar het ongeval heeft plaats gevonden. Sorry voor de uitdrukking maar wordt soms te boos dat mensen niet kunnen begrijpen dat wanneer je ze de juiste info aanreikt het net lijkt of ze het niet willen horen of zien en hun kop in het zand steken om maar niet de juiste conclusie te kunnen aanvaarden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:47

en ik kan behoorlijk kwaad worden om mensen die de motorrijder maar blijft beschuldigen terwijl diegene daar niet bij is geweest.

het is toch VERSCHRIKKELIJK dat er een paard bij is overleden en iemand zwaar gewond is geraakt?
is het dan persee nodig een vinger te wijzen en iemand de schuld willen geven?

bah!

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:47

Snoevie schreef:
was het niet een legale motorrijder?
door al dat gekibbel volg ik t niet helemaal meer.

Klopt hij voerde een kenteken maar er is een verschil tussen motor rijden en met een motor crossen motorrijden mag overal in Nederland en crossen mag alleen op daar speciaal voor aangelegde crosbanen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:49

maar hoe weet men dan dat het crossers waren?en hoe weet men dan hoe de situatie is geweest tijdens het voorval?

volgens mij is niemand van ons erbij geweest.

wat ik al zei,in plaats van te kibbelen kunnen we beter hopen dat de eigenaresse haar verdriet kan verwerken en dat de motorrijder weer beter word.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:49

hilden1971 schreef:
Het ongeval gebeurde op een zandpad bij de Meerleseweg in Ulicoten. De man was met vrienden aan het crossen toen drie paarden losbraken uit een naastgelegen wei. De dieren staken in paniek het pad over toen het slachtoffer passeerde. De man viel in de sloot en kreeg het paard bovenop zich. De brandweer kon hem uit zijn benarde positie redden. Hij werd in een ambulance gelegd, maar die reed zich vast in de modder. De traumahelikopter bood uitkomst. Het paard moest ter plekke worden afgemaakt. Bron http://www.bndestem.nl
In de openingspost van dit topic staat een (nieuwer) artikel, ook uit BN De Stem, waarin een aantal punten wordt verduidelijkt door de politie.
http://www.bndestem.nl/algemeen/binnenl ... ubliek.ece
bndestem.nl

hilden1971 schreef:
kijk hier dan eens sukkels en oordeel dan verder staat toch duidelijk aan het crossen wel of geen kenteken doet er niet toe je mag niet crossen punt uit met dat gezeik we willen niemand een mening opdringen maar dikke bult eigen schuld en alle schade op die gekken verhalen......
Let allereerst alsjeblieft een beetje op je toon en je interpunctie.
hilden1971 schreef:
Motorcrossers zijn geen verkeersdeelnemers.

De motorcrosser in kwestie reed volgens de politie op de openbare weg (die blijkbaar onverhard was, maar dat maakt hem niet minder openbaar) en op een voor de weg goedgekeurde motor (want met kenteken). Hij was dus wel een verkeersdeelnemer.
Buiten de bebouwde kom mag je, ook op een zandpad, 80km/h rijden. Dit "crossen" (met toegestane snelheid, zonder wedstrijdelement, op legale motoren en op de openbare weg) is volkomen legaal.
M.b.t. de foto's: ook met een snelheid van 80km/h kun je een motor zo in de kreukels rijden.

"Crossen" betekent eigenlijk "cross-country" rijden, dus door het terrein, maar in de volksmond wordt ook het rijden op zand-/modderpaden zo genoemd.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:50

Snoevie schreef:
en ik kan behoorlijk kwaad worden om mensen die de motorrijder maar blijft beschuldigen terwijl diegene daar niet bij is geweest.

het is toch VERSCHRIKKELIJK dat er een paard bij is overleden en iemand zwaar gewond is geraakt?
is het dan persee nodig een vinger te wijzen en iemand de schuld willen geven?

bah!

Je hebt helemaal gelijk maar, er werd wel degelijk met een vinger gewezen naar de eigenaresse van het paard en vandaar een beetje deze discussie. Zou ook niet moeten maar.... je weet hoe zo iets gaat de één vind di de ander dat. Probeer ze alleen het volledige bericht te laten lezen en niet het halve verhaal wat hier op Bokt de ronde doet.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:50

nou volgends mij hoeven de motorrijders niet zo heel erg bang te zijn voor reactie van de paardenmensen.. aangezien ik godzijdank lees dat bijna niemand de motorrijder de schuld zou gaan geven! ze hebben alleen te maken met een naschoppende hilden..tja er zijn altijd van die mensen...

denk dat niemand hier aangewezen kan worden als schuldige.. misschien het paard want die stak zo maar over zonder te kijken.. (:P) Ik hoop dat de motorrijder er weer boven op komt, en wens de eigenaar van het paard veel sterkte toe!

The end of me in deze dicussie

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:52

ELpatcho schreef:
nou volgends mij hoeven de motorrijders niet zo heel erg bang te zijn voor reactie van de paardenmensen.. aangezien ik godzijdank lees dat bijna niemand de motorrijder de schuld zou gaan geven! ze hebben alleen te maken met een naschoppende hilden.. tja er zijn altijd van die mensen...

Persoonlijke aanval en niet nodig.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:53

oke,ik denk dat alles nu dan wel gezegd is,toch?

weet iemand hoe de motorrijder het maakt?

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:54

oomens schreef:
hilden1971 schreef:
Het ongeval gebeurde op een zandpad bij de Meerleseweg in Ulicoten. De man was met vrienden aan het crossen toen drie paarden losbraken uit een naastgelegen wei. De dieren staken in paniek het pad over toen het slachtoffer passeerde. De man viel in de sloot en kreeg het paard bovenop zich. De brandweer kon hem uit zijn benarde positie redden. Hij werd in een ambulance gelegd, maar die reed zich vast in de modder. De traumahelikopter bood uitkomst. Het paard moest ter plekke worden afgemaakt. Bron http://www.bndestem.nl
In de openingspost van dit topic staat een (nieuwer) artikel, ook uit BN De Stem, waarin een aantal punten wordt verduidelijkt door de politie.
http://www.bndestem.nl/algemeen/binnenl ... ubliek.ece
bndestem.nl

hilden1971 schreef:
kijk hier dan eens sukkels en oordeel dan verder staat toch duidelijk aan het crossen wel of geen kenteken doet er niet toe je mag niet crossen punt uit met dat gezeik we willen niemand een mening opdringen maar dikke bult eigen schuld en alle schade op die gekken verhalen......
Let allereerst alsjeblieft een beetje op je toon en je interpunctie.
hilden1971 schreef:
Motorcrossers zijn geen verkeersdeelnemers.

De motorcrosser in kwestie reed volgens de politie op de openbare weg (die blijkbaar onverhard was, maar dat maakt hem niet minder openbaar) en op een voor de weg goedgekeurde motor (want met kenteken). Hij was dus wel een verkeersdeelnemer.
Buiten de bebouwde kom mag je, ook op een zandpad, 80km/h rijden. Dit "crossen" (met toegestane snelheid, zonder wedstrijdelement, op legale motoren en op de openbare weg) is volkomen legaal.
M.b.t. de foto's: ook met een snelheid van 80km/h kun je een motor zo in de kreukels rijden.

"Crossen" betekent eigenlijk "cross-country" rijden, dus door het terrein, maar in de volksmond wordt ook het rijden op zand-/modderpaden zo genoemd.

Ja zo kan ik ook alles goed praten. Ik ben zelf jarenlang semi prof geweest in het crossen en ja het leuke crosscountry hoort niet thuis in de bossen maar zoals je zelf citeerd door het terrein. Er werd wel degelijk gecrost op een openbare weg en niet op een terrein dus verdraai nou niet steeds het verhaal.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:59

De motorrijder kon er in ieder geval niet aan doen. Misschien was het paard zelfs van iets anders verschoten... Je weet nooit wat er in werkelijkheid is gebeurd.

En nu offtopic: Ik vind wel dat motorcrossers niet thuishoren in het bos. Ze maken wegen stuk. Ze vallen mensen lastig die willen genieten van gezonde lucht en van de rust. Ze zijn niet goed voor het millieu (noodelooze verplaatsing). Voor mijn part mogen ze rijden op verharde wegen (mits ze rekening houden met mens en dier) maar in het bos horen ze helemaal niet en zeker niet op ruiterroutes. Als motorrcrossers willen crossen moeten ze dat maar doen op de crospistes!

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:00

lindake schreef:
De motorrijder kon er in ieder geval niet aan doen. Misschien was het paard zelfs van iets anders verschoten... Je weet nooit wat er in werkelijkheid is gebeurd.

En nu offtopic: Ik vind wel dat motorcrossers niet thuishoren in het bos. Ze maken wegen stuk. Ze vallen mensen lastig die willen genieten van gezonde lucht en van de rust. Ze zijn niet goed voor het millieu (noodelooze verplaatsing). Voor mijn part mogen ze rijden op verharde wegen (mits ze rekening houden met mens en dier) maar in het bos horen ze helemaal niet en zeker niet op ruiterroutes. Als motorrcrossers willen crossen moeten ze dat maar doen op de crospistes!

Juist