Drama bij botsing tussen geschrokken paard en motorcrosser

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: Drama bij botsing tussen geschrokken paard en motorcrosser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:29

ik weet precies de weg waar het gebeurd is en daar mogen die crossers inderdaad niet komen, het is zelfs een natuurgebied daar

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:31

Denk niet dat je hier iemand de schuld kan geven, gewoon stomme pech is dit volgens mij Scheve mond
Heel sneu voor eigenaar van het paard en ook sneu voor motorcrosser. Hopelijk houdt die er geen blijvend letsel aan over

xDramaQueen

laura1986 schreef:
OMDAT ze waren geschrokken van de onuitstaanbare herrie van die stinkmodder.
Hoop dat de crossers er eens allemaal mee ophouden, ook hier in t bos waar het echt duidelijk verboden is, ze vergallen het voor iedereen.

er stond vermoedelijk toch? niet dat het een feit was??

laura1986

PERENBOOMPIE schreef:
KiWiKo schreef:
misschien denken wel heel veel mensen hetzelfde over ruiters???

Paarden horen in de natuur thuis van oudsher,motorcrossers niet,ga eens enqueteren en breng dan verslag uit op bokt als redactie zijnde,vraag je honderd man of ze liever een ruiter of liever een motorcrosser tegenkomen in het bos.

Erg voorspelbare uitslag gelukkig Haha!

Vooral als iedereen ook even aardig doet tegen elkaar, dus fietsers die waarschuwen of even aan de kant gaan als ze toch al op een ruiterpad gaan fietsen, en natuurlijk de kindjes ff het paardje laten aaien.. Ow offtopic, haha sorry..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:34

Verschrikkelijk voor zowel motorijder als het paard.

Maar voor mij maakt het wel verschil of het een openbare weg was of niet.
Ook met een offroad motor mag je niet in een bos komen...helaas gebeurd dat maar wat vaak.
Niet dat een mororrijder dit dan verdient, absoluut niet.
Maar voor hetzelfde geldt is het dan wel een paard met ruiter...en had de ruiter ook letsel.
In het bos waar ik eerst kwam waren ook altijd die crossmotors... nou ik heb vaak op die lui gevloekt...

Larissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:34

De reacties zijn van zeer laag niveau, een paardenleven gaat voor een mensenleven. No way! Te achterlijk voor woorden!

Wat voor reacties hier woorden gegeven is gewoon zwaar deprimerend, teleurstellend en te lomp voor woorden te noemen. Niemand houdt voor mogelijk dat zoiets kan gebeuren. Moeten we dan ook maar bij elke koe / varken / kip of kat die de weg oversteekt rekening houden? Ook als die koe in een wei staat, waaraan een 80 km weg grenst? Dan moeten we altijd maar 40 km gaan rijden, want stel dat er nou een koe, paard of whatever uit de wei springt en er vandoor gaat is het dan nog onze schuld als we met 80 km over de weg scheuren? Over katten die buiten lopen nog maar mijn mond te houden! Hou dan die beesten binnen ofzo! Lips are sealed

Echt zwaar onmenselijk en misselijk van te worden hoe hier met een mensenleven wordt omgegaan. Gut, jammer van het paard dan, maar dat leven die van die motorrijder maakt toch niet uit dat hij misschien later wel als kasplantje door het leven gaat en dat hij hopelijk wel zijn lesje heeft geleerd, en ach ik heb er geen medelijden mee, te zot voor woorden Lips are sealed Zulke reacties slaan werkelijk waar nergens op! Boos!

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:37

Vergeet je even, voor het gemak, niet dat deze motorcrosser zich ergens bevond waar hij zich niet mocht bevinden??
Hij deed wat fout, het paard schrok, dat ging niet expres en bewust voor de motor staan!
Ik zou echt geen enkele goede reden weten om een paardenleven minder waarde toe te kennen dan een mensenleven, als je dat wel weet, kom maar op dan

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:39

ruiters bevinden zich ook heel regelmatig waar ze niet horen.........

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:39

Larissa schreef:
Moeten we dan ook maar bij elke koe / varken / kip of kat die de weg oversteekt rekening houden? Ook als die koe in een wei staat, waaraan een 80 km weg grenst? Dan moeten we altijd maar 40 km gaan rijden, want stel dat er nou een koe, paard of whatever uit de wei springt en er vandoor gaat is het dan nog onze schuld als we met 80 km over de weg scheuren? Over katten die buiten lopen nog maar mijn mond te houden! Hou dan die beesten binnen ofzo! Lips are sealed

Alleen maar bij paarden hoor!
Als er een kip omver word gereden zal geen haan er naar kraaien, ook hier op bokt niet.

Tja, ik vind een mensenleven ook nog altijd voor een dier gaan, of het nou een konijn of een pony is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:40

En dat is ook aso Kim Ja
Zoals fietspaden kapot rijden... kan ik me ook gruwelijk aan ergeren.
Als er dan wat met de ruiter gebeurd ben ik ook minder mild

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:40

KiWiKo schreef:

Inderdaad Kim. (maar op t fietspad moeten de fietsers daar maar weer rekening mee houden he?! Tong uitsteken )

Waar staat dat deze motor geen kenteken had?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 19:42

sflj schreef:
KiWiKo schreef:

Inderdaad Kim. (maar op t fietspad moeten de fietsers daar maar weer rekening mee houden he?! Tong uitsteken )

Waar staat dat deze motor geen kenteken had?

Dat werd net verteld op tv en was ook duidelijk te zien.
Laten we het trouwens wel bij dit geval houden. Er waren geen ruiters bij betrokken Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:44

laura1986 schreef:
Vergeet je even, voor het gemak, niet dat deze motorcrosser zich ergens bevond waar hij zich niet mocht bevinden??
Hij deed wat fout, het paard schrok, dat ging niet expres en bewust voor de motor staan!
Ik zou echt geen enkele goede reden weten om een paardenleven minder waarde toe te kennen dan een mensenleven, als je dat wel weet, kom maar op dan

en de motor liet niet express en bewust het paard schrikken..

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:45

vond het verhaal in de telegraaf prive anders overkomen als hier..volgens telegraaf waren de paarden zodanig in paniek geraakt door de hard langs rijdende motoren dat ze ( in elk geval 1 daarvan) in paniek door het draad was geronnen en frontaal in botsing kwam met de motor.
Ik zou ook hels worden als iemand mijn paard zodanig gek zou maken dat ze hysterisch door het draad zou rennen!
Sluit niet uit dat ik hoop dat de motorijder uiteraard weer helemaal gezond word!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:47

Ik kan me idd ook niet voorstellen dat ze in paniek raken van 1 keer snel voorbij zoefen... dan zijn ze namelijk al voorbij voordat het paard uit de wei kan zijn...

Maar die pad een paar keer op en neer nemen... ja dan heb je ze wel over de zeik... maar dan heb je als motorrijder ook je oogjes in je broekzakken gehad of er geen bal om gegeven dat de paarden in die wei aan het rennen waren in paniek.

Niet dat je die man dit dan gunt...maar dan is het niet zo dat hij er echt niets aan kon doen...

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:51

xDramaQueen schreef:
laura1986 schreef:

en de motor liet niet express en bewust het paard schrikken..

Dat weet ik niet, zou best kunnen, hij was in ieder geval al fout door daar te gaan crossen!

Shir89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:53

Ik kan geen medelijden met de moterrijder hebben.
Jammer dat de paarden weer eens de dupe worden van debielen die geen idee hebben wat ze veroorzaken met die herrie.

Hier in de bossen rijden ze ook.
Mensen kunnen hun honden niet meer uitlaten, je kunt niet meer paardrijden, Sporters kunnen niet meer normaal hun ronde maken en van de natuur genieten is er helemaal niet meer bij!

Als de politie zich hier nou is mee bezig gaan houden inplaats van boetes op de weg uitdelen aan mensen die 5 km te hard rijden!!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:01

Jeetje zeg, ik heb daar gewoond, weet wel welk stuk dat is Scheve mond. Was al bang dat het één van de paarden was die ik kende.

Naar ook voor de eigenaar zeg dit Ach gut

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:03

Oeeehh.. Scheve mond

Hier in het bos rijden ze ook met die dingen.. Verward
eerst was daar een circout, toen was het nog erger.. gelukkig is er nog niks gebeurd.. maarja.. altijd heeeeel erg link die dingen..

echt tragisch.. maar niks aan te doen..
ik wil alle betrokkenen veel sterkte wensen

migomirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:05

vind het idd niet leuk voor die motorrijden dat ie gewond is, maar ik ben het er ook mee eens dat een motorrijden niet in het bos thuis hoort. er zijn speciale motorcrossbanen, mijn neef heeft het ook jaren gedaan, en die ging altijd naar een speciale baan. Ik vind niet dat motorrijders, wel of geen kenteken, in het bos thuis horen. zij storen de natuur, meer dan mens en paard. nu was het helaas een paard, maar had ook een ree of een koe kunnen zijn. vind ik net zo erg!!!
een motor hoort gewoon niet in het bos!!!!!!!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:06

Er zijn genoeg mensen die vinden dat ruiters in de bak/ manege moeten blijven... (misschien wel meer dan ruiters die vinden dat motoren alleen op een afgesloten circuit moeten blijven Knipoog )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:07

absoluut SFLJ

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:10

...en vaak nog terecht ook! Knipoog maar dat terzijde.
Jammer dat veel mensen alleen vanuit zichzelf denken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:12

En dan nog even iets anders.......een paard is een vluchtdier, zal altijd van het gevaar wegvluchten. Deze is naar de motorrijders toegerend. Is al helemaal iets wat je niet verwacht. Sigaar

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:16

sflj schreef:
Er zijn genoeg mensen die vinden dat ruiters in de bak/ manege moeten blijven... (misschien wel meer dan ruiters die vinden dat motoren alleen op een afgesloten circuit moeten blijven Knipoog )

Inderdaad.... Ruiters zijn ook niet bepaald heilig, ik kom in het duin regelmatig ruiters buiten het ruiterpad tegen. En dan nog zeiken over fietsen die er te dicht langs passeren (op een fietspad), honden die blaffen (op een voetpad) en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het lijkt wel of veel ruiters vinden dat ze heilig zijn ofzo? Ik denk dat als ik om me heen ga vragen aan niet-ruiters waar ze zich meer aan ergeren: ruiters of motorcrossers, de ruiters met kop en schouders boven de motorcrossers uitkomen.