21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Re: 21 verwaarloosde paarden aangetroffen in Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 12:58

joy76 schreef:
Ik vind het ook behoorlijk bizar, dat íedereen weet dat het echt heel heel heel ernstig moet zijn gesteld met de situatie van de paarden, voordat er op die manier wordt ingegrepen. En dat de eigenares het intussen afdoet als een soort 'treiteractie' en dan ook nog eens de schuld op anderen probeert af te schuiven. De omvang van het bord dat je dán voor je hoofd hebt, is volgens mij niet meer te meten... Gestoord

Als je die mensen persoonlijk "kent" verbaast je zulke opmerkingen helemaal niks Vork

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 13:18

Cardy schreef:
joy76 schreef:
Ik vind het ook behoorlijk bizar, dat íedereen weet dat het echt heel heel heel ernstig moet zijn gesteld met de situatie van de paarden, voordat er op die manier wordt ingegrepen. En dat de eigenares het intussen afdoet als een soort 'treiteractie' en dan ook nog eens de schuld op anderen probeert af te schuiven. De omvang van het bord dat je dán voor je hoofd hebt, is volgens mij niet meer te meten... Gestoord

Als je die mensen persoonlijk "kent" verbaast je zulke opmerkingen helemaal niks Vork

Misschien dat daardoor de opmerkingen beter te plaatsen zijn, maar begrijpen is me vooralsnog niet gelukt...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:17

iedergeval zijn er weer een aantal paarden de dupe vanwege mensen die hun ogen gesloten hielden....en of dat nou een jongen ,meisje ,eigenares,of iemand die zijn paard daar had staan,interesseert mij niet,ze hebben geen van allen melding gemaakt van verwaarlozing....ik vind dat schandalig!!!!

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:22

|De plek waar dit heeft plaats gevonden is idd een vrij afgelegen plek.
Je fietst er niet zomaar even langs ofzo...

EN war cardy al zei: als je die mensen die kent dan verbaasd het
je niks.
Daar ga ik helemaal in mee.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:40

Als je deze mensen kent, dan weet je ook waarom er zo'n grote politie macht op de been was!
En erg makkelijk om nu de schuld af te schuiven op de jongen ( kensha ) die de paarden inderdaad heeft gevoerd.
De familie woont zowat IN de stal, dus als je zo'n hart hebt voor je paarden dan ga je ook elke dag even kijken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 18:09

je kunt toch ook anoniem melding doen?

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 18:25

Ze wil ook nog een rechtzaak aanspannen... toch geen woorden voor zulke mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 19:24

Wat een gek wijf, het afschuiven op een ander

Citaat:
In het verzet dat ze hiertegen pleegt gaat volgens de eigenares al haar tijd zitten,

sure
Die heeft nergens tijd in 24 uur op een dag om voor haar eigen dieren te zorgen....

Ik blijf het een kwalijke zaak vinden...helaas ook van de bokker....
De dieren zijn de dupe en dat is waar het om gaatDe rest maakt geen flaus aus

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 20:07

Is dit die stal die als je Haarlem uit rijdt net voor het begraafplaatsje ligt?

@geerke: Anoniem melden is niet mogelijk bij de LID, maar zelfs al wordt het gemeld dan nog duurt het veel te lang voordat er werkelijk actie wordt ondernomen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 21:12

CrazyCat schreef:

Als je vanaf de Amsterdamse Poort in Haarlem naar Halfweg rijdt, is het niet ver na de eerste grote T-kruising, met de Prins Bernhardlaan. Vanaf de weg zie je eerst een groot oud schoolgebouw, daarna een rij bomen waar het achter ligt. Geen idee of daar ook een begraafplaatsje is... Verward Die zie ik niet op Google Earth..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 21:23

Volgens mij is er wel een begraafplaats, het is toch van die mensen van de sloperij? Netjes zonder namen te noemen Clown
Zo niet dan mogen ze daar ook wel eens langs Knipoog .

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 21:28

GvdT schreef:
het is toch van die mensen van de sloperij?
Ja

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 21:33

2see schreef:
Ik weet wel welke stal dit is. en het is daar van af de weg weinig van te zien. Maar de politie is hier al een keer eerder geweest hoor! Volgens mij hadden ze al een keer eerder een paar paarden in beslag genomen.

En de politie mensen vinden het vreselijk hoor denk maar niet dat het hun niet boeid.

En eerder in dit topic stond dat het weeer haarlem is. Nou dit gebeurt in heel nederland. En zeker vaker op het platteland dan in de randstad, want in de randstad (haarlem) is het dicht bevolkt. Dus mensen bellen sneller. Dit is eerder een uitzondering dan regelm.

Ook eerder in dit topic
Alanos schreef:
Boos! Weer in Haarlem tuurlijk. Het is daar ook altijd raak!!!!
Nou ik weet zeker als de inspectie op meerdere stalletjes in de omgeving gaat kijken dat ze meerdere paarden aantreffen die niet of nouwelijks daglicht zien en maar heeeel beperkt gevoerd worden.
Zou het de mentaliteit zijn van de "kleine" Haarlemse pensioneigenaaren?
Die bovendien tegen woekerprijzen je een stalletje verhuren en gouden bergen beloven....
Maar niets vanalles is waar.
Zelf hebben wij 3 paarden en ook al enige stalletjes gehad, nee voor ons niet meer, dan maar meer betalen maar naar de ERKENDE manege

Vind ik een beeetje een raare uitspraak. Ik sta al jaren op kleinere stalletjes omgeving haarlem. En ken ook veel kleinere stallen. Maar snap niet waar jij het over hebt hoor!!! Boos!
En woekerprijzen??? dan kom jij zeker niet uit deze buurt. Want woekerprijzen dat kennen wij hier niet Haha! hahah.

Ik ben het met 2see eens.
Of paarden het op maneges altijd zo goed hebben, hier in de buurt zijn maar weinig maneges waar ze dagelijks buiten lopen. Beetje kort door de bocht reactie.

Kensha dapper dat je reageert, helaas niet zo slim aangepakt. Volgens mij heb ik op MP wel eens een advertentie van jou gezien dat je andere stalling zocht.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 21:48

EricPrast schreef:
GvdT schreef:
het is toch van die mensen van de sloperij?
Ja

Ja die zag je nog wel eens op springwedstrijd. Je herkende de nieuwe paarden zo, daar zat nog vlees op Lips are sealed Zonde want ze had een aantal goede paarden staan.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 22:06

Cardy schreef:

Ik heb me een beetje vergist haha, ik dacht dat het om andere mensen gingen met paarden.

ikke_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:07

oh dus nu bedreigen die mensen anderen al met een pistool?
nog ff en jullie vertellen dat ze mensen in hun tuin begraven.
haha.
o w8 er steekt idd nog 1 hand boven de grond uit in hun tuin, zal ff zeggen dat ze m bter moeten begraven.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:13

ikke_1986 schreef:
nog ff en jullie vertellen dat ze mensen in hun tuin begraven.
Hoeft niet, er zit 100 meter verderop een echte begraafplaats. Clown

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 00:29

aerdenhout1 schreef:
Als je deze mensen kent, dan weet je ook waarom er zo'n grote politie macht op de been was!
En erg makkelijk om nu de schuld af te schuiven op de jongen ( kensha ) die de paarden inderdaad heeft gevoerd.
De familie woont zowat IN de stal, dus als je zo'n hart hebt voor je paarden dan ga je ook elke dag even kijken.

Volgens mij is het onterecht de schuld op Kensha af te schuiven, zoals ik eerder ook al zei, behalve dan dat hij eerder een andere stal had moeten zoeken. Het is wel aan hem te prijzen dat hij - ondanks alles - zijn best heeft gedaan voor die paarden. Ik ga ervan uit dat hij zijn les wel heeft geleerd. En voor de eigenaar: als je de paarden zo dicht bij je huis hebt staan, mag ik toch hopen dat je meer dan eens op een dag gaat kijken, aangezien de dieren meerdere malen per dag voer en beweging nodig hebben.

Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 02:20

Ik moet toch ff e.e.a. kwijt hier.
Ik vind dat je Kesha niet alles kwalijk kunt nemen. Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ook ik zat bovenop de verzorging van mijn paard. De manegepaarden voerden we met zijn allen bij. Het was een enorm dilemma. Of........ de paarden niet bijvoeren en ze net niet genoeg vermageren om in beslag te worden genomen, of wel bijvoeren met als gevolg dat deze staleigenaar door kon gaan.
Wij hebben ook een aantal keer de politie en de LID erbij gehaald, maar zolang ze nog niet üitgemergeld waren, konden ze alleen maar waarschuwen.
Zo zit de wet in elkaar. Ze zijn ook aan handen en voeten gebonden.
Uiteindelijk ben ik weggestuurd van die stal, omdat hij een twenter met een zweep te lijf ging die op de grond lag. Dat kon ik niet verkroppen en ben hem met een zweep te lijf gegaan hihihihi.
Dus ik kan mij de goede voornemens van Kesha heel goed voorstellen. Maar net als ik heeft Kesha ook geleerd. Je kunt mensen niet veranderen als zij dit niet willen.
En geloof me, een proces verbaal is niets anders dan een verhaal op papier zetten. De rechter zal uiteindelijk een beslissing nemen aan de hand van de bewijzen en de wet.
Want ik weet zeker dat de politieagenten daar ook met jeukende handen hebben gestaan. Dat kan ik je op een presenteerblaadje geven. En ook de rechter zal zeer boos zijn. Maar moet altijd volgens de wet handelen.

Ook ik vind de vergelijking met de arme landen hier niet op zijn plaats. We leven in een welvarend land waar alles voorhanden is. In de arme landen is dat niet zo. PUNT
En natuurlijk kan het altijd nog erger. Kijk maar es naar de animal police van Animal Planet. Ook die mensen zijn vreselijk boos. Maar ook zij moeten zich aan de wet houden.
Hier in Nederland hadden wij jaren geleden Pistolen Paultje. Die handelde op de manier van hele grote en sterke jongens effe langssturen om te zorgen dat de dierenbeulen precies kregen wat iedereen ze toewenst.
Helaas is deze man overleden. Maar hij handelde niet volgens de wet en nam het recht in eigen hand. Dat heeft hem ook veel problemen gebracht.
Zoek maar es op Google naar deze naam.
Voor een ieder die daar ook heeft gestaan, hoop ik dat jullie allemaal je paardekind terugkrijgen! En denk eraan, mensen veranderen niet zomaar.
Lieve groet voor iedereen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 11:34

joy76 schreef:
CrazyCat schreef:

Als je vanaf de Amsterdamse Poort in Haarlem naar Halfweg rijdt, is het niet ver na de eerste grote T-kruising, met de Prins Bernhardlaan. Vanaf de weg zie je eerst een groot oud schoolgebouw, daarna een rij bomen waar het achter ligt. Geen idee of daar ook een begraafplaatsje is... Verward Die zie ik niet op Google Earth..

Dan is het dus inderdaad de stal die ik dacht dat het was. Je kon die paarden als je aan de andere kant in de woonwijk was vrij goed zien als ze buiten stonden.
Ik weet ook dat er al jaren lang heel vaak meldingen zijn gedaan vanuit die buurt.

Ik hoop dat deze paarden het nu eindelijk beter krijgen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 11:51

als er vaak meldingen zijn gedaan dan heeft de dierenbescherming niet gedaan wat ze moesten doen,jammer,ik dacht dat ze daar voor waren....

Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 19:04

O ik wel hoor. Wil best ruzie met een familie die zijn paarden verwaarloosd. Kom maar op .......
Niet laten intimideren. En als ze dat wel doen, is er weer een aanklacht bij voor de politie. Zo simpel is dat!

Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 04:09

Wel grappig dat heel veel mensen mij via een pb waarschuwen.
Mensen maak je geen zorgen. We leven in een vrij land! Mag zeggen wat ik wil. En als er mensen daar problemen mee hebben, prima. Mag.
Laat je aub niet intimideren. Hadden ze beter op de paarden moeten passen. Klaar!
En mochten jullie hier op bokt een berichtje krijgen dat ik op de ehbo lig, dan weten jullie wel waar je moet zoeken toch........ grijnzzzzzzzzzzzzz........
Laat ze toch. Er zijn belangrijker dingen in het leven. Zoals 21 verwaarloosde paarden. Als ik dit zie, mag ik daar best een mening over hebben. Walgelijk gewoon.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 11:41

ben ik met je eens,vorig jaar had ik ook zoiets...en die man heeft mij ook bedreigd,ik gepraat als brugman om gewoon iedere dag zijn verwaarloosde paard te voeren,de db deed niets geen controle niets(het andere paard was inmiddels een hongerdood gestorven...)ik trek me niets aan van zogenaamde gekken met geweren,ik ga dan echt voor het paard,of het verstandig is weet ik niet,maar een paard heeft het tenminste gered(in mijn geval...)

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 12:10

Het zijn toch die weilanden daar bij dat hotel De zoete inval?
of zit ik er dan naast?