Agressieve honden vallen mini-shetlander aan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Re: Agressieve honden vallen mini-shetlander aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 00:42

xDramaQueen schreef:
als de hond de kat zo dusdanig toetakelt JA! waarom ik dit zeg? omdat er hier in de buurt nog steeds 1 vrij losloopt, ik weet hoe het is en een week later beet hij ook een chihuahua dood, en hij liep er nog steeds!
die gozer kwam naar me toe en vroeg of mijn engelse bull (stoere uitstraling, watjes karakter) een meisje was, ik zei ja, waarop hij zei oh dan doet ze niets, terwijl deze hond ons loslopend passeerde is mijn hond 2 maal toe aangevallen, en die gozer stond erbij en keek ernaar, geen excuus niets, en idd een week later heeft hij een chihuahua doodgebeten, en daarom vind ik dat ze afgemaakt mogen worden, want hoevaak moet iets zich herhalen??? eigenaren zijn toch te eigenwijs om er iets aan te doen.

Ik snap dat je hond in kwestie liever ziet gaan dan komen. Maar vind je dat je om die reden een dergelijke drastische maatregel op alle honden moet toepassen? Ik vind van niet...

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 00:45

Gelukkig is het paardje zo dapper. Beterschap voor het paardje en ook jullie. Gelukkig is ie er nog 'goed' vanaf gekomen. Heel veel sterkte toegewenst!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 00:47

joy76 schreef:
xDramaQueen schreef:
als de hond de kat zo dusdanig toetakelt JA! waarom ik dit zeg? omdat er hier in de buurt nog steeds 1 vrij losloopt, ik weet hoe het is en een week later beet hij ook een chihuahua dood, en hij liep er nog steeds!
die gozer kwam naar me toe en vroeg of mijn engelse bull (stoere uitstraling, watjes karakter) een meisje was, ik zei ja, waarop hij zei oh dan doet ze niets, terwijl deze hond ons loslopend passeerde is mijn hond 2 maal toe aangevallen, en die gozer stond erbij en keek ernaar, geen excuus niets, en idd een week later heeft hij een chihuahua doodgebeten, en daarom vind ik dat ze afgemaakt mogen worden, want hoevaak moet iets zich herhalen??? eigenaren zijn toch te eigenwijs om er iets aan te doen.

Ik snap dat je hond in kwestie liever ziet gaan dan komen. Maar vind je dat je om die reden een dergelijke drastische maatregel op alle honden moet toepassen? Ik vind van niet...

ze blijven het vaak erna nog steeds doen, en als eigenaren er eens echt echt iets aan zouden doen zou ik me misschien kunnen bedenken. maar zolang alles en iedereen hun honden los laten lopen blijft dit mijn mening.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 00:48

LimaGentle schreef:
dus omdat de eigenaren er niks aan doen moeten de honden af gemaakt worden?

beetje rare redenering.. sorry..

als jij graag honden los ziet lopen die dieren oid aanvallen is dat jou keus.
ik liever niet.

jerome18jr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 00:49

ik geloof dat ik stop met uitleggen. het is een vreselijke situatie geweest en gun dit werkelijk niemand toe!!!!! maar de eigenaresse had geen keuze!!!!! de honden zaten opgesloten zijn uitgebroken hebben aangevallen. op het moment dat er politie bijkomt wat ik eigenlijk niet meer dan logisch vind in zo'n situatie waar hond ondertussen al drie kwartier in de nek van een paard hangt en absoluut niet los laat wat je ook probeerd. waar je probeerd te redden wat er te redden valt op zo'n moment. de politie neemt je hond in beslag worden geschouwd duurd vreselijk lang voor zo'n dier die weet ondertussen al niet meer wat hij gedaan heeft en wordt uiteindelijk dan toch ingeslapen in een voor hem totaal vreemde omgeving. dat is toch ook dier onterend. ik snap best dat iedereen zijn eigen mening heeft maar in dit geval heb je als eigenaar geen keuze. ik blijf er dan ook bij dat ze de juiste keuze heeft gemaakt.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 00:52

xDramaQueen schreef:
LimaGentle schreef:
dus omdat de eigenaren er niks aan doen moeten de honden af gemaakt worden?

beetje rare redenering.. sorry..

als jij graag honden los ziet lopen die dieren oid aanvallen is dat jou keus.
ik liever niet.

dat vind ik pas egoistisch..
eigenaren horen hun verantwoording te nemen.. en daar moeten honden niet de dupe van worden..

mijn hond (engelse bullterrier) kan niet met andere honden over weg.. daarom zorg ik er ook altijd voor dat ze aangelijnd is
valt ze wel een keer uit naar een passerende kat dan zou ik mijn hond toch never nooit in laten slapen

een kat maak je ook niet af als die een muis vangt..
zoals ik al zei: circle of life Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 00:52

en ik vind dat ook, alsnog ik vind haar niet verantwoordelijk ervoor wánt ze waren uitgebroken. als je hond naast je loopt zonder lijn en het was gebeurt was t heel anders.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 00:54

xDramaQueen schreef:
ze blijven het vaak erna nog steeds doen, en als eigenaren er eens echt echt iets aan zouden doen zou ik me misschien kunnen bedenken. maar zolang alles en iedereen hun honden los laten lopen blijft dit mijn mening.

Ja en ligt dit probleem dan bij de hond of bij de eigenaar........?

Intussen gaan we wel hard offtopic. Ik lees net de reactie van jerome18jr, en wil echt niet weten hoe het is als eigenaar om toe te kijken dat je hond je paard wil verslinden. Maar, ik houd wel mijn vraagtekens bij: hoe hebben die honden in 's hemelsnaam kunnen ontsnappen?
En dat van de politie en het in beslag nemen wist ik echt niet. Maar is wel goed om te weten, als het daadwerkelijk er zo aan toe gaat.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 00:55

LimaGentle schreef:
dat vind ik pas egoistisch..
eigenaren horen hun verantwoording te nemen.. en daar moeten honden niet de dupe van worden..

mijn hond (engelse bullterrier) kan niet met andere honden over weg.. daarom zorg ik er ook altijd voor dat ze aangelijnd is
valt ze wel een keer uit naar een passerende kat dan zou ik mijn hond toch never nooit in laten slapen

een kat maak je ook niet af als die een muis vangt..
zoals ik al zei: circle of life Knipoog

ah de jouwe zijn aangelijnd, dan vind ik het een andere zaak, maar alles en iedereen laat het maar rondrennen, komen zovaak honden op me afgerend in het park meters weg van hun baasje die tenslotte keihard beginnen te bleren, meestal voor een aai, maar het kan ook anders zijn.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 00:55

Inderdaad, doet mij denken aan een baby (volgens vele een broodjeaap verhaal) die 100 nietjes in het oor van een hond deed. Je weet niet wat die eigenaren met die honden in combinatie met paarden hebben gedaan. Wie weet hebben de honden een keer een klap van een paard gehad. Je weet het niet.

Eigenaar is verantwoordelijk voor zijn of haar dier...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 00:56

jerome18jr schreef:
ik geloof dat ik stop met uitleggen. het is een vreselijke situatie geweest en gun dit werkelijk niemand toe!!!!! maar de eigenaresse had geen keuze!!!!! de honden zaten opgesloten zijn uitgebroken hebben aangevallen. op het moment dat er politie bijkomt wat ik eigenlijk niet meer dan logisch vind in zo'n situatie waar hond ondertussen al drie kwartier in de nek van een paard hangt en absoluut niet los laat wat je ook probeerd. waar je probeerd te redden wat er te redden valt op zo'n moment. de politie neemt je hond in beslag worden geschouwd duurd vreselijk lang voor zo'n dier die weet ondertussen al niet meer wat hij gedaan heeft en wordt uiteindelijk dan toch ingeslapen in een voor hem totaal vreemde omgeving. dat is toch ook dier onterend. ik snap best dat iedereen zijn eigen mening heeft maar in dit geval heb je als eigenaar geen keuze. ik blijf er dan ook bij dat ze de juiste keuze heeft gemaakt.

we gingen eigenlijk een beetje offtopic.. het ging niet meer over de beginpost.. maar over loslopende honden in een wijk die andere honden aanvallen.. en eigenaren die hun verantwoording daar niet voor nemen..
Knipoog

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 00:58

jerome18jr schreef:

Ik lees je post nu nog een keer, en vraag me af hoe de politie te weten is gekomen dat dit aan de hand was....?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 01:06

ik denk dat er misschien gebeld is omdat ze het stel niet uit elkaar kreeg? zoiets? weet niet maar ben ik ook wel benieuwd naar Ja

carol_545

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 01:09

ik heb het zelf ook meegemaakt met m'n ouwe verzorgshet
'gelukkig' was het bij hem in zn achterbenen en niet in zn hals

jerome18jr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 01:10

ik wil toch nog even reageren op joy. de honden hebben een aparte grote ruimte die is afgezet met wat zij dacht stevig gaas. de hond blijkt een ware houdini. ze woont hier trouwens pas en voorheen stonden haar paarden op een pension stal waar de honden mee naar toegingen. maar omdat dit een nieuwe omgeving was heeft zij besloten de honden niet los op het erf te laten lopen als de paarden in de bak aan het spelen waren dus volgens mij helemaal goed. de ene hond die dus drie kwartier in de nek van vriendje heeft gehangen heeft ze al acht jaar. dus ik hoop dat jullie snappen dat ze helemaal over de rooie was van deze gebeurtenis waar je hopeloos toemoet kijken waar je eigen lieve hond je paard aan het vermoorden en na een kwartier de volgende hond toeslaat want inderdaad als ze met meerdere zijn is het absoluut geen spelletje. maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ookal laat je je hond bijv, binnen omdat je weet dat hij niet met je paarden overweg zou kunnen en hij schiet toch met je mee de deur uit heb je ook al een probleem. maar in dit geval heeft de hond(en) gewoon het gaas kapot getrokken van de omheining dus niemand had dit kunnen voorzien. ik lees nog een reactie. op het moment dat de honden al een tijd in vriendje zijn nek hingen en er niemand in de buurt was. ik was onderweg maar moet uit ridderkerk komen dus niet naast de deur heeft de eigenaresse zelf de politie gebeld. je moet weten dat het een straatje is met een paar boerderijen en liggen niet vlak naast elkaar.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 01:26

Dank je wel voor je reactie. Fijn dat je de moeite hebt genomen die te plaatsen. Het wordt me nu een stuk duidelijker.
Gezien de situatie die je nu beschrijft, kan ik het me beter voorstelen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 01:43

Ik kan me voorstellen, als een hond zelfs door stevig gaas kan onsnappen, en niet meer loslaat, dat er voor inslapen wordt gekozen. Ik hoop dat het goed komt met de pony.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 01:49

jerome18jr schreef:
. de ene hond die dus drie kwartier in de nek van vriendje heeft gehangen heeft ze al acht jaar. dus ik hoop dat jullie snappen dat ze helemaal over de rooie was van deze gebeurtenis waar je hopeloos toemoet kijken waar je eigen lieve hond je paard aan het vermoorden en na een kwartier de volgende hond toeslaat want inderdaad als ze met meerdere zijn is het absoluut geen spelletje. maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ookal laat je je hond bijv, binnen omdat je weet dat hij niet met je paarden overweg zou kunnen en hij schiet toch met je mee de deur uit heb je ook al een probleem. maar in dit geval heeft de hond(en) gewoon het gaas kapot getrokken van de omheining dus niemand had dit kunnen voorzien. ik lees nog een reactie. op het moment dat de honden al een tijd in vriendje zijn nek hingen en er niemand in de buurt was. ik was onderweg maar moet uit ridderkerk komen dus niet naast de deur heeft de eigenaresse zelf de politie gebeld. je moet weten dat het een straatje is met een paar boerderijen en liggen niet vlak naast elkaar.

Van honden die drie kwartier bij een paard aan de nek hangen, hoef ik al geen uitleg meer over het ras. Knipoog Een juiste beslissing van het baasje dus. Ik kan me voorstellen dat het voor haar allemaal heel traumatisch is en de eigenaren van Vriendje wens ik ook heel veel sterkte toe.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 02:10

slimmerik schreef:
Van honden die drie kwartier bij een paard aan de nek hangen, hoef ik al geen uitleg meer over het ras. Knipoog Een juiste beslissing van het baasje dus. Ik kan me voorstellen dat het voor haar allemaal heel traumatisch is en de eigenaren van Vriendje wens ik ook heel veel sterkte toe.

Heb ik het tot nu toe verkeerd gelezen of is de eigenaar van Vriendje ook de eigenaar van de honden...?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 02:17

joy76 schreef:
slimmerik schreef:

Heb ik het tot nu toe verkeerd gelezen of is de eigenaar van Vriendje ook de eigenaar van de honden...?

dat heb je goed Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 02:57

slimmerik schreef:

Nogmaals het ras doet er niet toe

Het is inderdaad een hele dappere beslissing van de eigenaresse ( en ja zowel van de honden als van de paarden is het er 1 zoals duidelijk staat beschreven )
Kan me voorstellen dat je de honden niet meer vertrouwd en een keuze moet maken
Inslapen is vrij drastisch maar ik denk dat je het ook per situatie en per hond moet bekijken
De eigenaresse is de enige die daarover kon beslissen aangezien zij de honden het beste kon
Ik wens haar dan ook veel sterkte

Hoe goed wij mensen het ook denken te doen , het blijven toch instinctdieren

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 07:47

jeetje sterkte zeg.... wel een drastische oplossing, maar als dat beter is....
is ook de reden waarom ik altijd een zweep bij me heb als ik naar buiten ga met een paard. Niet omdat het paard het nodig heeft, maar om fijn loslopende honden bij de benen weg te houden....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 07:55

heeft de hond werkelijk 3 kwartier in de hals van de pony gehangen?daar is dan wel een knop omgegaan,zeg.(had ie na 3 kwartier niet dood moeten zijn)

slimmerik,ik begrijp dat jij al weet welk ras het is aangezien je er geen uitleg over hoeft?
ik heb mijn vermoeden hoor,maar het is toch raar,maar goed besloten van de eigenaar.
ook als het een ander ras was geweest dus.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 08:42

Ik vind het heel dapper van de eigenaresse om de honden in te slapen. Na acht jaar dit beestje gekend te hebben zal het voor haar erg pijn doen om hem in te laten slapen, ook al weet ze dat het waarschijnlijk de juiste beslissing is.
Veel sterkte!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 08:56

Aan de ene kant goed dat de honden zijn ingeslapen.
Aan de andere kant: zijn nu de honden het l*lletje, omdat hun baasjes ze waarschijnlijk niet onder controle hebben en daardoor hebben ze het paard aangevallen.

Of een hond los loopt en richting een paard loopt is niet zijn schuld, maar de schuld van het baasje. Wel jammer weer dat je dat als hond met de dood moet betalen.

Veel sterkte voor het paardje!