Snoevie schreef:vind het een intressant topic,maar waarom word er alleen over stadse import mensen,stadse figuren ed gesproken?
word er bijgehouden waar de klagers vandaan komen?
neemt niet weg dat het heel rot is dat je onterecht beschuldigd word.......
Waarschijnlijk omdat men er van uit gaat dat diegenen die rare beschuldigingen doen uit de 'grote stad' komen. Is natuurlijk wel zo dat iemand uit de stad eerder net iets minder feeling met natuur en beesten heeft dan iemand die z'n hele leven buiten heeft gewoont.
Geen boerderijkind dat opkijkt als je zegt dat melk uit een koe komt...
En het is natuurlijk wel waar, ja, dat je beter 10 x teveel dan 1 x te weinig kan melden, net zoals dat er nog mensen zijn die het welzijn van dieren belangrijk genoeg vinden om er een telefoontje aan te spenderen.
Ik kan me alleen wel zeer levendig voorstellen dat je er als paarden (of andere dieren)houder er af en toe een beetje gefrustreerd van raakt als mensen al lopen te bleren als je knol een scheet laat...
Gisteren was het lekker weer dus lag er tussen de middag weer een bok op z'n kant. Binnen vijf minuten waren er al auto's gestopt en kids die riepen dat er een dood paard lag. Kijk, ik snap 't wel (trap er zelf ook nog wel eens bijna in) maar ik kreeg er toch de zenuwen van, vooral toen er nog twee door de benen zakten...
Straks hebben we weer de Dierenambulance voor de deur...
Bordjes zou een leuk idee zijn, helaas is een groot gedeelte van de bevolking bij ons analfabeet geloof ik. Er hangen al overal borden met niet voeren en nog vind ik wel eens dingen in de landjes die daar niet horen. Want wat dachten ze in hemelsnaam toen ze poffertjes naar binnen gooiden?!?