Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
colunder schreef:algemene inspectie dienst.
ik heb dit topic doorgelezen, en ben het helemaal met kafue eens.
deze winter is extreem nat geweest, mijn pony staan altijd droog maar deze winter was het daar ook een blubber zooi.
ik kan ze dan op het beton zetten bij de stal maar nier iedereen heeft die mogelijk heid.en om dan maar te zeggen dan moet je geen paard nemen vind ik wel erg kort door de bocht.
misschien worden deze paarden wel heel goed verzorgd verder!
en een wei die de hele zomer en winter nat is bestaat volgen mij niet.
ik heb ook veel meer moeite met al die paarden en pony's die 23 uur per dag op stal staan en 1 uur bereden worden.
en dan vooral dekens erop dan heb je minder werk om ze schoon tehouden.
ik denk niet dat de pony's op de foto zouden willen ruilen met de paarden die 23 uur per dag op stal staan.
een paard is er niet op gebouwd om 23 uur per dag stil te staan.
(waar komen tegenwoordig toch al die gebreken vandaan????)
mijn pony's vinden het vreselijk om op stal te staan, die staan liever in de blub!!
(zijn ook nooit ziek,dierenarts komt 1 keer per jaar om te enten, is vandaag geweest en vond ze er super uit zien!!)
shan schreef:Paarden van mensen die op een manege of pensionstalling staan krijgen in ieder geval nog de juiste verzorging, wat betreft voedsel ed. ook al zijn deze mensen leken.
En als ze bij willen leren zijn er voldoende mensen in hun omgeving die ze best willen vertellen dat hun paard de stal uit moet en beweging nodig hebben.
bokken123 schreef:Als mijn paarden er zo bij staan dan schaam ik me dood.
bokken123 schreef:Die paarden kunnen mok krijgen.
bokken123 schreef:Een vriendin van mij heeft een weiland is alleen een beetje vochtig. En haar paard heeft mok en ze kan er niets aan doen geen zalfje of zo helpt.
DaydreamRick schreef:Ik vind dit topic dus eigenlijk werkenlijk nergens op slaan. Als ze paarden niet gevoerd zouden worden dan zou ik me wel zorgen maken, maar niet omdat ze in de blub staan..
Irene2 schreef:Ik heb gisteren op tv oost de beelden gezien. de dieren staan min 10 cm in de drek en hebben nérgens maar dan ook nérgens een droge plaats. hun vacht zit onder de modderplakaten, beesten kunnen best buitenstaan, maar dit gaat te ver.
ArabianRanch schreef:Vergelijk het met je zelf.
JIJ wilt toch 's nachts ook lekker droog kunnen liggen en niet in de vieze nattige drek?
GamblersCup schreef:ArabianRanch schreef:Vergelijk het met je zelf.
JIJ wilt toch 's nachts ook lekker droog kunnen liggen en niet in de vieze nattige drek?
Zucht... hier word ik nou zo moe van he...![]()
Waarom zou je het met jezelf vergelijken? Een paard is een dier, geen mens. Heeft dus andere behoeften dan een mens. Mensen zijn egoistisch, en denken niet na over wat een paard nou werkelijk nodig heeft of prettig vind. Tuurlijk, een paard kan aan veel dingen wennen (tuurlijk komt ie met oortjes naar voren vrolijk de stal binnen, hij krijgt immers eten).
Ga je jouw paard dan ook gezellig leuke kleertjes aantrekken? Ben jij er ook zo een die z'n paard een deken omdoet "want wij mensen hebben het koud"? Argh!
Ik zeg niet dat het er bij deze paarden prima aan toe gaat, want zoals ik al eerder schreef heb ik geen geheel beeld van de situatie. Maar mensen, alsjeblieft, hou eens op met "zou jij zelf, bedenk eens hoe jij het zelf zou vinden" etc. Want paarden kun je niet vergelijken met een mens.
Edit: nee, ik ben geen extremist die unbedingt de paarden buiten wil hebben staan, ook al gaat het dan ten koste van het paard zelf. Ik probeer alleen na te denken wat ik met de paarden doe.
GamblersCup schreef:ArabianRanch schreef:Vergelijk het met je zelf.
Zucht... hier word ik nou zo moe van he...![]()
Waarom zou je het met jezelf vergelijken? Een paard is een dier, geen mens. Heeft dus andere behoeften dan een mens. Mensen zijn egoistisch, en denken niet na over wat een paard nou werkelijk nodig heeft of prettig vind. Tuurlijk, een paard kan aan veel dingen wennen (tuurlijk komt ie met oortjes naar voren vrolijk de stal binnen, hij krijgt immers eten).
Ga je jouw paard dan ook gezellig leuke kleertjes aantrekken? Ben jij er ook zo een die z'n paard een deken omdoet "want wij mensen hebben het koud"? Argh!
Ik zeg niet dat het er bij deze paarden prima aan toe gaat, want zoals ik al eerder schreef heb ik geen geheel beeld van de situatie. Maar mensen, alsjeblieft, hou eens op met "zou jij zelf, bedenk eens hoe jij het zelf zou vinden" etc. Want paarden kun je niet vergelijken met een mens.
Edit: nee, ik ben geen extremist die unbedingt de paarden buiten wil hebben staan, ook al gaat het dan ten koste van het paard zelf. Ik probeer alleen na te denken wat ik met de paarden doe.
ArabianRanch schreef:Nou nee Gamblerscupje, ik heb geeen één van mijn paarden een deken op !!!!
ArabianRanch schreef:Wij zijn misschien té goed voor de paarden
ArabianRanch schreef:Ze zijn overgeleverd aan ons, WIJ zijn verantwoordelijk voor hun welzijn, ZIJ kunnen niet kiezen.
ArabianRanch schreef:Wat heeft dat er mee te maken? Al de paarden hier gaan vrijwillig in de blub staan en mok kennen wij ook niet.Onze paarden zijn gelukkig, lopen op een droge ondergrond, mok ???? ik heb hier nog nooit van gehoord, wij kennen dat hier niet.
ArabianRanch schreef:Ja! Weer eentje! Ben het met je eens! Maar zoals ik al eerder zei, ik weet niet hoe de complete situatie is van de desbetreffende paardjes. Ik vind het niet erg dat ze in de blub staan, als ze ook droog kunnen staan. Paarden gaan er zelfs vrijwillig in staan, al hebben ze de keuze.Een paard hoort gewoon OOK een droog bed te hebben.
ArabianRanch schreef:Met je paarden met jezelf vergelijken dus absoluut niet, dat was al wel duidelijk dacht ik.je kunt het met mij eens zijn of niet
ArabianRanch schreef:Hier ook, absoluut. Maar dat doe ik dan wel vanuit een dier gezien, zo goed als mogelijk.maar bij ons gaan de paarden VOOR ALLES !!!!!!!!
Citaat:Ja! Weer eentje! Ben het met je eens! Maar zoals ik al eerder zei, ik weet niet hoe de complete situatie is van de desbetreffende paardjes. Ik vind het niet erg dat ze in de blub staan, als ze ook droog kunnen staan. Paarden gaan er zelfs vrijwillig in staan, al hebben ze de keuze.
shan schreef:Als je het topic helemaal hebt gevolgd dan weet zou je kunnen weten hoe de situatie in grote lijnen is.
ArabianRanch schreef:Ja precies, de DB wordt niet voor niks ingeschakeld !
Citaat:Maar goed... Gamblerscupje weet als enige hoe je paarden moet houden en verzorgen -> in de blubzooials varkens....
Ieder zijn ding, maar de mijne is het zekers nieten al helemaal niet van onze paarden