Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Wendy schreef:De column van Anky is volgens mij vooral om zichzelf vrij te pleiten....
Dit idee heb ik ook
En ik ben geen natural, ook mijn paarden staan op stal.
Ik rij met bit, sporen en een gewoon zadel...dus nee, pas niet in dat plaatje.
Toch denk ik er wel zo over dat het een vrijbrief is voor lekker op stal houden op het trainen na.
runningkawa schreef:24/7 buiten hoeft van mij niet. Is voor veel sportpaarden gewoon niet te doen.
Maar alleen eruit zonder vrij te kunnen bewegen hoeft ook niet.
Er kan toch wel wat tussen in gevonden worden?
En dat daarbij mensen zo zuinig zijn dat ze een paard van de oren tot de staart inpakken met bandages, zit ik ook al niet mee.
Als een paard maar lekker onbelast ff paard kan zijn...en ja eigenlijk wel met een maatje
Zoe_Simba schreef:merrieveulen;
natuurlijk heb je daar gelijk in vind ik maar, mensen willen nu gaan beweren dat omdat hun paard 24/7 in de wei staat het echt een paard is maar dat is neit zo en zo kun je het niet bekijken want een paard is niet meer wild maar tam en is hier mee opgegroeid en kent niet beter en ik heb maar weinig paarden gezien die elke dag boos de stal in staan omdat ze zich geen paard meer voelen ?!
Maar wie zegt dat een paard de natuurlijke manier van leven of hoe hij zijn voorouders in het wild leefde leuker vind dan het leven wat ze nu hebben ?
want hoe het was hoeft neit altijd beter te zijn dan hoe het nu is!
Echwel schreef:Hoe kom je bij die cijfers?
runningkawa schreef:Maar ooit denk ik wel eens dat ik niet spoor...als ik zie hoe andere hun dieren houden vraag ik me steeds vaker af, ben ik nu zo overdreven begaan met ze?
(n dat is algemeen en niet voor iemand in een topic, maar dan denk ik aan de honden die de hele dag in de huiskamer zitten met een baasje dat de hele dag werkt)
AnnemiekvM schreef:Wel eens aan gedacht dat dit niet altijd mogelijk is? Ik wil mijn pony ook veel buiten. In de zomer kan hij de hele dag, maar in de winter helaas maar een aantal uur. Gelukkig gaat hij wel graag naar stal omdat hij daar veel ruwvoer krijgt en dan toch iets te doen heeft.
Vaak komt hij 3 keer uit de stal en dan ook steeds een paar uur, dus ik denk dat ik hem aardig tegemoet kom. Al zouden er natuurlijk nog betere manieren zijn...
Victory-Boy schreef:runningkawa schreef:Maar ooit denk ik wel eens dat ik niet spoor...als ik zie hoe andere hun dieren houden vraag ik me steeds vaker af, ben ik nu zo overdreven begaan met ze?
(n dat is algemeen en niet voor iemand in een topic, maar dan denk ik aan de honden die de hele dag in de huiskamer zitten met een baasje dat de hele dag werkt)
Haha...dat heb ik inderdaad ook! Ben ik dus toch niet de enigste (dieren)gek op de aardbol...
Zoe_Simba schreef:Nee oke daar ben ik het mee eens maar, sommige mensen zeggen ja 24/7 op de wei moet en inloopstallen moeten etc. maar, als je dan helemaal natuurlijk wilt ga dan voor paarden op hee lgroot stuk land zetten en verder nauwelijks contact.
maar, ze zeggen ook (sommige) dat een paard dan niet blij zou zijn met een leven van de wei op voor paar uurtjes rijden zomers langer in de wei en dan op stal maar dat kan we ldegelijk want wij kunnen niet in een paard zn hoofd kijken![]()
wij kunnen alleen maar vermoeden en denken maar zijn portie vrij bewegen en sociaal contact heeft natuurlijk elk paard nodig.
merrieveulen schreef:hihi van RK heb ik die gedachte ook weleens gehad, goed rijden ('sportmatig' bedoel ik dan), maar zó rekening houden met wat het dier eigenlijk is, je ziet tegenwoordig te veel anders. ik vind het super!
overigens heb ik die gedachte zelf ook weleens, aangezien ik ook mensen spreek die kiezen voor een stalling op 5 min. afstand met 22 uur stalarrest, terwijl er voor het dier een plekje is met weidegang, waarbij de eigenaar een reistijd moet maken van 20 min (is maar een voorbeeld hoor, niet op iemand spiecifiek). ik zou het iig wel weten.