Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quellian schreef:Ik vind het een erg zwartmakend bericht. Hoorde het vanmorgen op de radio en vind het nogal generalisatie, in zwart licht stellen van de paardeneigenaar.
fleurbartels schreef:fiislief schreef:onderzoeken onderzoeken onderzoeken
ik heb zlef genoeg gezien dat veulens ook al lopen ze veel buiten het stalgedrag van mama overnemen
en dan heb ik geen hol aan onderzoeken
net zoals onderzoeken uitwijzen dat 24 u buiten goed is terwijl mijn paard dat helemaal niet leuk vindt
ik bepaal zelf wat ik doe en ga op mn eigen gevoel af
daar kan geen onderzoek op en hou eens op om mensen ergens te van overtiugen
mmm ben toch blij met onderzoeken; aangezien ik in het onderzoek werk (gedrag bij oa varkens)..... en onderzoekresultaten overtuigen mij toch echt meer dan jouw gevoel.. (sorry) probleem is juist dat er te weinig is onderzocht in de paardensector omtrent gedrag, huisvesting etcetc.
kunnen onze kwpn-ers wel 24h/7dagen buiten staan? tja...
en wat vat jij onder stalgedrag? bijvoorbeeld erg fel op voer zijn en soortgenoten wegjagen is idd aangeleerd gedrag. maar alle "stalondeugden" (= stres) toch echt niet.
het is ook maar WAT je wilt zien natuurlijk.....
fiislief schreef:wat wil jij hiermee zeggen?
Ik denk dat iedereen op zijn eigen manier bezig is om het zo goed mogelijk voor zijn paard te maken.
Daarbij kijken de meeste naar wat het beste is voor hun paard.
Als jij dit soort reacties niet wilt lezen, dan moet je je ook niet in deze discussie mengen.
En ik vind persoonlijk dat je een hele irritante manier hebt van je mening opleggen bij een ander.
Wat wil jij hieraan bijdragen, aan deze discussie?
Ik proef niets anders dan mensen die deelnemen aan deze discussie af te vallen. Waarom?
McLaren schreef:Zij gaan ervan uit dat het heel normaal is om je paard net als een konijn in een hok te houden.
KellyG schreef:wordt hier een hoop heisa gemaakt over paarden met te lange hoeven en modderige weitjes, maar wordt er over paarden die afgeracht worden met rijden gesproken? NEE!! en ik ben van mening dat ze beter in een modderwei kunnen lopen als al dat geruk, gesla, geschop en noem maar op.
Wendy schreef:[Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik dus niet denk dat veel mensen het zo goed mogelijk willen maken voor hun paard. Want dan ben je volgens mij altijd aan het kijken hoe het misschien nog beter kan, waar bepaalde dingen vandaan komen.
fleurbartels schreef:McLaren schreef:Zij gaan ervan uit dat het heel normaal is om je paard net als een konijn in een hok te houden.
konijnen moet je ook niet alleen in een hok houden.(begrijp je punt hoor en heb vaak hetzelfde gevoel)
Wendy schreef:fiislief schreef:wat wil jij hiermee zeggen?
Ik denk dat iedereen op zijn eigen manier bezig is om het zo goed mogelijk voor zijn paard te maken.
Als jij dit soort reacties niet wilt lezen, dan moet je je ook niet in deze discussie mengen.
En ik vind persoonlijk dat je een hele irritante manier hebt van je mening opleggen bij een ander.
Ik proef niets anders dan mensen die deelnemen aan deze discussie af te vallen. Waarom?
Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik dus niet denk dat veel mensen het zo goed mogelijk willen maken voor hun paard. Want dan ben je volgens mij altijd aan het kijken hoe het misschien nog beter kan, waar bepaalde dingen vandaan komen.
Als zou blijken dat er bijvoorbeeld qua stalling er voor mijn paard een nog betere mogelijkheid zou komen, dan de plek waar hij nu staat, dan zou ik hem er morgen heen brengen. Hoe de situatie daar is voor mij als eigenaar, is van minder belang.
Veel mensen nemen genoegen met veel te weinig als het gaat om het welzijn van hun paard, en tsja, dat irriteert mij mateloos.
Kijk naar alle pensionstallen zonder weidegang, slecht passende zadels, slechte kwaliteit voer, paardonvriendelijke rijstijlen etc.
Als je een paard koopt, neem je daarbij ook een verantwoordelijkheid. En ik vind dat mensen daar best op gewezen zouden moeten worden. Alleen liever niet door de dierenbescherming, want dat vind ik maar een corrupt zooitje.
Als die je paard in beslag nemen is het ook maar afwachten waar het paard blijft. Ongeacht of je nu schuldig wordt bevonden of niet.
Persoonlijk kan ik dus weer helemaal niks met jouw manier van discussieren, het is namelijk geen discussieren. Jij staat absoluut niet open voor argumenten, onderzoek vind je maar onzin want jij weet het toch allemaal beter. Sterker nog, als je daadwerkelijk met goede argumenten zou komen, dan zou ik bereid zijn om eventueel mijn mening bij te stellen ja. Ook al geloof je dat misschien niet.
Wendy schreef:fiislief schreef:wat wil jij hiermee zeggen?
Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik dus niet denk dat veel mensen het zo goed mogelijk willen maken voor hun paard.
Persoonlijk kan ik dus weer helemaal niks met jouw manier van discussieren, het is namelijk geen discussieren. Jij staat absoluut niet open voor argumenten, onderzoek vind je maar onzin want jij weet het toch allemaal beter. Sterker nog, als je daadwerkelijk met goede argumenten zou komen, dan zou ik bereid zijn om eventueel mijn mening bij te stellen ja. Ook al geloof je dat misschien niet.
fiislief schreef:Tuurlijk , dat is ook jouw eigen mening.
En zoals ik al eerder zij, een beetje van jezelf en een beetje van maggi![]()
Ik lees die onderzoeken ook, omdat je overal iets leerzaams uit kunt halen.
Maar dat betekent per definitie niet dat alles wat er in zo'n onderzoek staat maar door iedereen moet worden gehanteerd.
Maar das natuurlijk weer mijn mening
Tallie_Ho schreef:Wendy schreef:[Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik dus niet denk dat veel mensen het zo goed mogelijk willen maken voor hun paard. Want dan ben je volgens mij altijd aan het kijken hoe het misschien nog beter kan, waar bepaalde dingen vandaan komen.
Goed, jij gaat dus al standaard uit van het slechts in de mens maak ik hieruit op? Je hebt mijn verhaal gelezen, zeg eens eerlijk, vind je mij slecht voor mijn paard omdat hij maar een paar uur per dag buiten komt?
Tallie_Ho schreef:Wendy schreef:[Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik dus niet denk dat veel mensen het zo goed mogelijk willen maken voor hun paard. Want dan ben je volgens mij altijd aan het kijken hoe het misschien nog beter kan, waar bepaalde dingen vandaan komen.
Goed, jij gaat dus al standaard uit van het slechts in de mens maak ik hieruit op? even ter voorbeeld he.. Je hebt mijn verhaal gelezen, zeg eens eerlijk, vind je mij slecht voor mijn paard omdat hij maar een paar uur per dag buiten komt?
Wendy schreef:En ik ga niet uit van het slechtste in de mens, maar van de gemakzucht van de mens. Volgens mij zijn mensen over het algemeen geneigd om altijd de makkelijkste optie te kiezen.
IrisLove schreef:De FNRS neemt onder andere de stallen op in haar aandachtspunten en over enkele jaren mogen maneges geen stands meer hebben. Dus dat wordt al aangepakt! Dan hou je natuurlijk altijd nog sport- en handelsstallen over, maar daar zal doorgaans niet het grootste probleem liggen.
mariekie schreef:Pardon
Hoe weet jij dat nou![]()
Wendy schreef:mariekie schreef:Pardon
Hoe weet jij dat nou![]()
Beetje eigen ervaring, beetje onderzoek (sociologie, psychologie) en een beetje bokt
Citaat:Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik dus niet denk dat veel mensen het zo goed mogelijk willen maken voor hun paard. Want dan ben je volgens mij altijd aan het kijken hoe het misschien nog beter kan, waar bepaalde dingen vandaan komen.
Hoe de situatie daar is voor mij als eigenaar, is van minder belang.
Veel mensen nemen genoegen met veel te weinig als het gaat om het welzijn van hun paard,
Als je een paard koopt, neem je daarbij ook een verantwoordelijkheid. En ik vind dat mensen daar best op gewezen zouden moeten worden.
spicegirl schreef:@ kelly g;
jij schreef; ik heb liever dat ze op een modderwei staan dan dat geruk en gepluk met rijden...
het een sluit het ander niet uit hoor! juist degenen met een modderwei nemen t niet zo nauw met lessen e.d.
hoeveel goede ruiters, die wedstrijden rijden, hebben hun paarden in de bagger staan? geeneen denk ik.het zijn de meisjes met zakgeld, die hun pony op een braakliggend veldje parkeren en geen geld hebben voor lessen of fatsoenlijk passend materiaal. en ik spreek uit ervaring ( niet de mijne natuurlijk!)
alleen op de wei is niet goed(uitzonderingen daargelaten) en alleen op stal is niet goed( hetzelfde verhaal). we moeten gewoon een gulden middenweg vinden....
en wie gaat er klagen bij de topruiters, zoals anky-denk je dat haar paarden dollen op de wei( 24/7) met soortgenootjes?? nee toch! gaat de DB ook bij haar langs dan?dus zij mag wel haar paarden alleen in een box zetten en aan een touwtje laten grazen( en van ruimtegebrek is hier geen sprake) en ik zou dat niet mogen?
waar ligt de gulden middenweg??
p.s. ik heb geen hekel aan anky noch denk ik dat ze haar paarden mishandelt, ik noem haar gewoon als voorbeeld, omdat iedereen haar wel kent...