Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nicci88 schreef:hahaha dat vind ik zo grappig. Ik kan/mag niet oordelen over dat soort dingen, maar jullie wel over de mannen die daar zitten. Er hoef maar iets te gebeuren (hier of in afganistan) en het oordeel ligt al op straat.
Als jullie een aantal maanden mee gaan naar afganistan, kom ik wel bij jullie overnachten. deal?
(ps: nu ga ik echt naar bed)
flyinglady schreef:WesseLady schreef:Maar waarom moet dat nou per se bij ons? Snap best dat ze ergens moeten trainen. Van die ongetrainde jochies die tegen hoogspanningskabels vliegen naar afganistan sturen is natuurlijk ook vragen om moeilijkheden. Maar ik zou het op prijs stellen dat ze ergens anders, waar minder mensen wonen, laag gaan vliegen. Dat ze over komen vliegen vind ik geen probleem, maar dat geoefen boven mn huis... Dat kunnen ze vast ook wel boven de basis doen!
Ze kunnen ze beter wel naar Afghanistan sturen .... daar zijn geen hoogspanningkabels waar ze tegenaan kunnen vliegen![]()
En daar komen ook niet zoveel mensen zonder stroom te zitten
sronnie schreef:Ik kan je vertellen, dat hier dus echt niet altijd aan gehouden wordt ook al mag het niet.
Hier is het zo dat het na 10uur 's avonds niet meer mag zonder het aan te kondigen, kom jij hier maar eens een weekje vertoeven en dan mag jij krant/teletekst/welk medium ook in de gate houden
deess schreef:wat een onaardig commentaar allemaal! het is 'gezeik', ze proberen defensie 'te comanderen', ja tuurlijk
weer een afzeik- topic
niks beter te doen? kan me best voorstellen dat je het er niet mee eens bent of juist wel, maar dit is is gewoon negatief gezeur van jullie
![]()
ps link naar spionage vind ik juist wel grappig![]()
groetjes deess
Tiessie schreef:Waar ze dan vervolgens per ongeluk elkaar overhoop schieten ipv de vijand. Nou ja, da's offtopic en waarschijnlijk laag.
Tiessie schreef:Ja dan ben je een zeikerd, heb je sterallures of probeer ej te manipuleren als je daar iets van zegt.
Want "onze' jongens moeten oefenen. Voor als ze uitgezonden worden. Waar ze dan vervolgens per ongeluk elkaar overhoop schieten ipv de vijand. Nou ja, da's offtopic en waarschijnlijk laag.
Kijk, dat iemand zegt: ik heb er geen last van maar vervelend voor de mensen die het wel hebben vind ik heel normaal.
Maar dat je mensen gaat uitschelden voor zeikerds etc en de paarden gaat benoemen als bijv Jazz-nazaten etc vind ik nergens op slaan. Mijn oude ruin was oud bloed gefokt, bomproof met buitenrijden, stond iedere dag in de wei en ging iedere keer weer over de zeik als er zo'n heli langskwam.
Maar ja, ik moet niet zeiken. En o ja, ik had er niet moeten gaan wonen. Helemaal mijn schuld allemaal. Hou toch op zeg!
Tiessie schreef:Ja dan ben je een zeikerd, heb je sterallures of probeer ej te manipuleren als je daar iets van zegt.
Want "onze' jongens moeten oefenen. Voor als ze uitgezonden worden. Waar ze dan vervolgens per ongeluk elkaar overhoop schieten ipv de vijand. Nou ja, da's offtopic en waarschijnlijk laag.
Kijk, dat iemand zegt: ik heb er geen last van maar vervelend voor de mensen die het wel hebben vind ik heel normaal.
Maar dat je mensen gaat uitschelden voor zeikerds etc en de paarden gaat benoemen als bijv Jazz-nazaten etc vind ik nergens op slaan. Mijn oude ruin was oud bloed gefokt, bomproof met buitenrijden, stond iedere dag in de wei en ging iedere keer weer over de zeik als er zo'n heli langskwam.
Maar ja, ik moet niet zeiken. En o ja, ik had er niet moeten gaan wonen. Helemaal mijn schuld allemaal. Hou toch op zeg!
WesseLady schreef:Tiessie schreef:Ja dan ben je een zeikerd, heb je sterallures of probeer ej te manipuleren als je daar iets van zegt.
![]()
Over 'onze jongens' mag duidelijk weer niks gezegd worden... Maar dat wij hier 3 dagen in de kou hebben gezeten maakt niet uit? Vind het anders behoorlijk respectloos dat er binnen afzienbare tijd na de stroomstoring weer gevlogen werd. Ze veroorzaken hier een ramp maar gaan gewoon door met hun oefeningen.
En nogmaals, ik begrijp dat ze moeten oefenen, maar dat kan ook in gebieden die minder bewoond zijn. Hier in de buurt is een groot gebied met veel weilanden en natuurgebieden, daar kunnen ze toch ook laagvliegen? Of op de maasvlakte? Of wat mij betreft gaan ze lekker een tijdje boven de basis stilhangen, maar dat kan ook niet... Jammer vind ik dat!
En eerder werd gezegd dat ze niet alleen hier vliegen, dat weet ik ook wel. Er zijn meer gebieden waar dat mag. Maar misschien kan je de frustratie van de mensen hier begrijpen, omdat we net die stroomstoring hebben gehad? Het zou iig getuigen van respect als ze dit gebied voorlopig een tijdje zouden ontzien.
Cayenne schreef:http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=1779
dehoefslag.nl
Bewoners van de Bommelerwaard zijn de overlast van Apache-helikopters zat. Dressuurstal Van Baalen, gevestigd in Brakel, steunt de handtekeningenpetitie die de heli’s moet weren. De Bommelerwaard is een zogenaamd laagvlieggebied van Defensie. Na de stroomstoring van vorige maand, veroorzaakt door een Apache-helicopter die tegen een hoogspanningsmast vloog, was de maat vol.
Arie van Baalen van Dressuurstal Van Baalen: ‘’s Zomers als de fokmerries buiten lopen, vliegen vaak helikopters over. Die paarden kennen dat niet. Ze mogen bij wijze van oefening laag blijven hangen, op zo’n 25 meter van de grond. Dan worden die paarden knettergek. Als mijn moeder of zus in de buitenbak lesgeeft, worden ze wel eens verrast. Zo’n helikopter hoor je niets, die is er ineens. Dat kan gevaarlijke situaties opleveren. Ik snap best dat de oefeningen ergens moeten plaatsvinden. Misschien dat de piloten rekening kunnen houden met mijn dieren die in paniek raken. Dat ze zich verplaatsen op het moment dat ze zoiets zien. Dat zou al winst zijn.’