Van Baalen ageert tegen helikopteroverlast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nicci88

Re: Van Baalen ageert tegen helikopteroverlast

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:50

hahaha dat vind ik zo grappig. Ik kan/mag niet oordelen over dat soort dingen, maar jullie wel over de mannen die daar zitten. Er hoef maar iets te gebeuren (hier of in afganistan) en het oordeel ligt al op straat.

Als jullie een aantal maanden mee gaan naar afganistan, kom ik wel bij jullie overnachten. deal?

(ps: nu ga ik echt naar bed)

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:52

nicci88 schreef:
hahaha dat vind ik zo grappig. Ik kan/mag niet oordelen over dat soort dingen, maar jullie wel over de mannen die daar zitten. Er hoef maar iets te gebeuren (hier of in afganistan) en het oordeel ligt al op straat.

Als jullie een aantal maanden mee gaan naar afganistan, kom ik wel bij jullie overnachten. deal?

(ps: nu ga ik echt naar bed)

Als ik hier naar de stad ga .... heb ik soms al het idee dat ik in Afghanistan woon Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door flyinglady op 19-01-08 01:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 01:20

Wat heeft een stel Hollandse jongens uberhaupt in Afghanistan verloren?

rockanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 08:02

Van Baalen denkt inderdaad dat ze alles kunnen manipuleren ,de paarden wennen inderdaad aan dit soort geluiden.mijn vriendin heeft een paard uit het noorden van Nederland uit een gebied waar ze trainen met F16 vliegtuigen en het dier heeft er echt geen trauma aan overgehouden......

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 10:39

Jeetje, wat een gezeik.
Ze wennen er op een gegeven moment heus wel eraan. Knipoog

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 11:26

Ag kom op zeg wat een gezeik! Bij ons vliegt elke week meerdere keren een helikopter over stal en ook regelmatig F16's. Deze blijven niet zolang boven stal maar hebben wel een hels kabaal. En die hebben nog eens helskabaal ook! De eerste keer dat de paarden zo'n ding zagen schrokken ze natuurlijk. Maar nu kijken ze er niet eens meer van op. Geloof er dus ook geen moer van dat al hun paarden keer op keer weer doodsangsten uitstaan.. Rolleyes

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 11:37

flyinglady schreef:
WesseLady schreef:
Maar waarom moet dat nou per se bij ons? Snap best dat ze ergens moeten trainen. Van die ongetrainde jochies die tegen hoogspanningskabels vliegen naar afganistan sturen is natuurlijk ook vragen om moeilijkheden. Maar ik zou het op prijs stellen dat ze ergens anders, waar minder mensen wonen, laag gaan vliegen. Dat ze over komen vliegen vind ik geen probleem, maar dat geoefen boven mn huis... Dat kunnen ze vast ook wel boven de basis doen!

Ze kunnen ze beter wel naar Afghanistan sturen .... daar zijn geen hoogspanningkabels waar ze tegenaan kunnen vliegen Haha!
En daar komen ook niet zoveel mensen zonder stroom te zitten Clown

WesseLady, bij jullie wordt écht niet als enige geoefend. De vliegbasis leeuwarden zit hier om de hoek! F16's, apache helikopter enz. alles wat ze daar hebben staan zijn hier minimaal 400x over huis gevlogen. En ik denk niet dat je weet hoe zo'n helskabaal die F16's maken en óók snachts.

En dat jullie zo over onze jongens praten, sorry daar kan ik met m'n hoofd niet bij
Zelf zeker geen vrienden/familie bij defensie zitten, die uitgezonden zijn of daar nu zitten. Dan had je waarschijnlijk wel anders gepiept. En anders vindt ik dit nog al een respectloze reactie.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 11:48

sronnie schreef:
Ik kan je vertellen, dat hier dus echt niet altijd aan gehouden wordt ook al mag het niet.
Hier is het zo dat het na 10uur 's avonds niet meer mag zonder het aan te kondigen, kom jij hier maar eens een weekje vertoeven en dan mag jij krant/teletekst/welk medium ook in de gate houden Knipoog

hier precies hetzelfde Clown waar woon jij eigenlijk in gelderland? (even nieuwsgierig...)
maar hier idd in het donker inclusief zoeklichten en al Ach gut soms lijkt het echt of ze op zoek zijn, want dan hoor je ze super goed als je stil in bed ligt... komen ze over hoor je ze van je af vliegen en vervolgens hoor je ze weer dichterbij komen enz enz... en ik lig meestal niet voor 10 uur in bed Knipoog
in de krant staat het soms wel eens aagekondigd maar dan zijn ze blijkbaar vergeten te vliegen want dan komen ze vaak niet Clown

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 11:50

dus als je merrie verwerpt (meerdere malen) of je paarden regelmatig door het draad gaan (met alle gevolgen van dien) vinden sommigen dat er gewoon doorgevlogen mag worden!? Verward
en dit zijn nog maar een paar voorbeelden.... Knipoog

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:06

Ja dan ben je een zeikerd, heb je sterallures of probeer ej te manipuleren als je daar iets van zegt.
Want "onze' jongens moeten oefenen. Voor als ze uitgezonden worden. Waar ze dan vervolgens per ongeluk elkaar overhoop schieten ipv de vijand. Nou ja, da's offtopic en waarschijnlijk laag.
Kijk, dat iemand zegt: ik heb er geen last van maar vervelend voor de mensen die het wel hebben vind ik heel normaal.
Maar dat je mensen gaat uitschelden voor zeikerds etc en de paarden gaat benoemen als bijv Jazz-nazaten etc vind ik nergens op slaan. Mijn oude ruin was oud bloed gefokt, bomproof met buitenrijden, stond iedere dag in de wei en ging iedere keer weer over de zeik als er zo'n heli langskwam.
Maar ja, ik moet niet zeiken. En o ja, ik had er niet moeten gaan wonen. Helemaal mijn schuld allemaal. Hou toch op zeg!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:13

Ik zag toevallig afgelopen week wel een berichtje in de krant dat ze vanaf a.s. maandag gaan oefenen en dat er dus overlast kan ontstaan in de avond en nacht.
Alleen kunnen ze bij Defensie wsch niet lezen, die waren al een week eerder begonnen Clown
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 19-01-08 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:14

wij zijn hier 23 jaar geleden komen wonen... hadden ze toen al wel regels voor laagvlieggebieden? zulke dingen worden trouwens ook niet gemeld bij een koop van een huis en tsjah als je ergens anders woont waar het niet zo is denk je al snel ; het zal wel niks voorstellen stelletje zeurpieten daar Clown

maar zelfs mijn shette-beest neemt nog een loopje voor die dingen terwijl dat toch echt geen nerveus ding is Haha!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:16

ik woon zelf dichtbij van baalen, ik kan je zeggen dat het toch echt wel irritant is die helicopters! als ik aan het paardrijden ben, hangen ze ook altijd boven mijn hoofd stil, dicht bij een fort enz. afgelegen dus hebben ze niet door ofzo?? het is toch wel erg irritant als heel de tijd mijn knol wegschiet omdat hun daar een uur blijven hangen (en nee niet hoog in het bloed, een shetlander kan dr ook neit tegen)

Jaren geleden zijn van iemand die vroeger op dezelfde plek als ik verzorgde pony's door die helicopters door de draad gerent, 1 konden ze gelijk afmaken die had zijn eigen zo opgewonden en gek gemaakt terwijl die vast zat dat zijn been en alles erin helemaal kapot was
Laatst bijgewerkt door Dobel op 19-01-08 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:17

deess schreef:
wat een onaardig commentaar allemaal! het is 'gezeik', ze proberen defensie 'te comanderen' Ach gut , ja tuurlijk Boos! weer een afzeik- topic Koe niks beter te doen? kan me best voorstellen dat je het er niet mee eens bent of juist wel, maar dit is is gewoon negatief gezeur van jullie Misselijk
ps link naar spionage vind ik juist wel grappig Clown
groetjes deess

Mee eens.... Knipoog

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:17

Ach, ik maak er verder geen punt van, ik ga alleen niet rijden als ik weet dat ze aan het oefenen zijn. Aan de kletter mogen ze van mij, maar wel graag zonder mij erop Haha!
Ik ben het alleen niet eens met de mensen die hier beweren dat de paarden eraan wennen, want dat is dus niet zo.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:25

Tiessie schreef:
Waar ze dan vervolgens per ongeluk elkaar overhoop schieten ipv de vijand. Nou ja, da's offtopic en waarschijnlijk laag.

Dat IS heel erg laag Boos!
Als je zelf al bedenkt dat het kwetsend is waarom zet je het dan neer? Misselijk

Over laagvliegende helicopters, die zijn absoluut niet te vergelijken met een landend vliegtuig aangezien er ook nog eens sprake is van een behoorlijke luchtverplaatsing en ze vaak blijven "hangen".
Laag is echt laag, als zo'n ding nog lager dan de boomgrens boven je weiland hangt, of je "achtervolgt" over de zandverstuiving piep je wel anders.
Vooral op de zandverstuiving zijn ze link omdat er ook nogal wat scherp zand wordt verplaatst en dat gaat heel anders dan als het waait op het strand.....
Fitz, dat niet rijden heb je niet altijd in de hand, als je al op de zandverstuiving zit en je komt ze tegen heb je gewoon pech.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:29

Daar heb je gelijk in, Albert. Maar bv. afgelopen donderdag waren ze ook bezig dus dan weet ik dat het verstandiger is om niet te gaan rijden.
Overigens vind ik het ook vreemd dat ze zo laag over bebouwing mogen vliegen. Als ze neerstorten is buiten de stal ook het huis nog plat.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:42

Fitz, daarom vliegen ze ook hier, 1 huis en 1 stal is nog te vergoeden, een complete straat is alweer wat lastiger........
We hebben ook een hele tijd last van ze gehad omdat ze tijdens nachtoefeningen onze buitenkraan gebruikte om water te pakken en alle honden dan zo'n beetje de kennels afbraken.
Ook lieten ze dan regelmatig het hek openstaan wat al eens een ware invasie van wilde zwijnen in de tuin tot gevolg had Boos!
Op een gegeven moment is Lia's moeder zo kwaad geworden dat ze de kennels open heeft laten staan, daarna was het rap afgelopen Haha! Haha!
Wist je trouwens de militairen groen verband hebben Schijnheilig

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:07

Tiessie schreef:
Ja dan ben je een zeikerd, heb je sterallures of probeer ej te manipuleren als je daar iets van zegt.
Want "onze' jongens moeten oefenen. Voor als ze uitgezonden worden. Waar ze dan vervolgens per ongeluk elkaar overhoop schieten ipv de vijand. Nou ja, da's offtopic en waarschijnlijk laag.
Kijk, dat iemand zegt: ik heb er geen last van maar vervelend voor de mensen die het wel hebben vind ik heel normaal.
Maar dat je mensen gaat uitschelden voor zeikerds etc en de paarden gaat benoemen als bijv Jazz-nazaten etc vind ik nergens op slaan. Mijn oude ruin was oud bloed gefokt, bomproof met buitenrijden, stond iedere dag in de wei en ging iedere keer weer over de zeik als er zo'n heli langskwam.
Maar ja, ik moet niet zeiken. En o ja, ik had er niet moeten gaan wonen. Helemaal mijn schuld allemaal. Hou toch op zeg!

Wauw dit vind ik nog de allerergste uitspraak tot nu toe. Als je het ergens niet mee eens bent ok. Tuurlijk ieder zijn eigen mening. Maar dat je zo iets kunt zeggen! Misselijk Echt waar, gewoon te grof!!! Hoe denk je dat die gast zihc voelt die het is gebeurt?!

Nouja laat maar ik had mijn mening hier al gegeven, maar dit moest ik even zeggen!

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:22

Tiessie schreef:

Afgod
Over 'onze jongens' mag duidelijk weer niks gezegd worden... Maar dat wij hier 3 dagen in de kou hebben gezeten maakt niet uit? Vind het anders behoorlijk respectloos dat er binnen afzienbare tijd na de stroomstoring weer gevlogen werd. Ze veroorzaken hier een ramp maar gaan gewoon door met hun oefeningen.

En nogmaals, ik begrijp dat ze moeten oefenen, maar dat kan ook in gebieden die minder bewoond zijn. Hier in de buurt is een groot gebied met veel weilanden en natuurgebieden, daar kunnen ze toch ook laagvliegen? Of op de maasvlakte? Of wat mij betreft gaan ze lekker een tijdje boven de basis stilhangen, maar dat kan ook niet... Jammer vind ik dat!

En eerder werd gezegd dat ze niet alleen hier vliegen, dat weet ik ook wel. Er zijn meer gebieden waar dat mag. Maar misschien kan je de frustratie van de mensen hier begrijpen, omdat we net die stroomstoring hebben gehad? Het zou iig getuigen van respect als ze dit gebied voorlopig een tijdje zouden ontzien.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:40

Tiessie schreef:

wat een walgelijke opmerking.
je hebt zeker geen familie of kennissen daar zitten.
waarschijnlijk laag.....?! dat je dat nog kunt bedenken.

ben het er mee eens dat ze het anders bij de luchtmacht moeten doen.
die dingen maken een rotherrie, waar niemand op zit te wachten.
heb zelf een keer een chinook meegemaakt die laag boven de grond zat.
werkelijk ongelovelijk wat een geluid die maken.
begrijpelijk dat mensen dat anders willen.
ben het dan ook helemaal met van balen eens.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:42

WesseLady schreef:
Tiessie schreef:

Afgod
Over 'onze jongens' mag duidelijk weer niks gezegd worden... Maar dat wij hier 3 dagen in de kou hebben gezeten maakt niet uit? Vind het anders behoorlijk respectloos dat er binnen afzienbare tijd na de stroomstoring weer gevlogen werd. Ze veroorzaken hier een ramp maar gaan gewoon door met hun oefeningen.

En nogmaals, ik begrijp dat ze moeten oefenen, maar dat kan ook in gebieden die minder bewoond zijn. Hier in de buurt is een groot gebied met veel weilanden en natuurgebieden, daar kunnen ze toch ook laagvliegen? Of op de maasvlakte? Of wat mij betreft gaan ze lekker een tijdje boven de basis stilhangen, maar dat kan ook niet... Jammer vind ik dat!

En eerder werd gezegd dat ze niet alleen hier vliegen, dat weet ik ook wel. Er zijn meer gebieden waar dat mag. Maar misschien kan je de frustratie van de mensen hier begrijpen, omdat we net die stroomstoring hebben gehad? Het zou iig getuigen van respect als ze dit gebied voorlopig een tijdje zouden ontzien.

er mag best wat over ze gezegd worden.
maar om dan zo'n laag bij de grond, kwetsende opmerking te maken.
kan ik echt niet bij en ben daar ook gewoon ontzettend kwaad over
heb je enig idee hoe het is om vrienden of familie in afghanistan te hebben?

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:43

tuurlijk mag er wel wat gezegd worden. Ik vind het ook zeer achterlijk wat ze hier hebben gedaan. (heb ik ook al eerder gezegd.) Maar zo'n opmerking als Tiessie maakt vind ik gewoon niet kunnen.

Die mensen die het gebeurd zijn getraumatiseerd voor het leven, en het zal maar je familie of een vriend zijn die daar is neergeschoten.

Sorry maar dan vind ik dat een behoorlijke k#t opmerking ja!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:45

Cayenne schreef:
http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=1779
dehoefslag.nl

Bewoners van de Bommelerwaard zijn de overlast van Apache-helikopters zat. Dressuurstal Van Baalen, gevestigd in Brakel, steunt de handtekeningenpetitie die de heli’s moet weren. De Bommelerwaard is een zogenaamd laagvlieggebied van Defensie. Na de stroomstoring van vorige maand, veroorzaakt door een Apache-helicopter die tegen een hoogspanningsmast vloog, was de maat vol.

Arie van Baalen van Dressuurstal Van Baalen: ‘’s Zomers als de fokmerries buiten lopen, vliegen vaak helikopters over. Die paarden kennen dat niet. Ze mogen bij wijze van oefening laag blijven hangen, op zo’n 25 meter van de grond. Dan worden die paarden knettergek. Als mijn moeder of zus in de buitenbak lesgeeft, worden ze wel eens verrast. Zo’n helikopter hoor je niets, die is er ineens. Dat kan gevaarlijke situaties opleveren. Ik snap best dat de oefeningen ergens moeten plaatsvinden. Misschien dat de piloten rekening kunnen houden met mijn dieren die in paniek raken. Dat ze zich verplaatsen op het moment dat ze zoiets zien. Dat zou al winst zijn.’

Alsof een piloot er tijd voor heeft om te kijken van he! Er schrikt daar een paard, laat ik de hele oefening maar eens veranderen.. Vork
Hier ook een poos laagvliegende én hangende chinooks gehad (en voor de mensen die t verschil niet weten, deze grote herriemakers http://www.luchtmacht.nl/images/4_2746.jpg zijn het).
Onze stress paarden (met bloed!) hadden de eerste keer zoiets van Nors opkijken en dat was het. Toen hing er toch echt een chinook vlakbij en laag! Het éningste 'nadeel' is dat stemhulpen niet meer doorkomen bij het paard *LOL*

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:45

Mmmm... lastig. Enerszijds went het anderszijds kan het ook levensgevaarlijke tafereln opleveren.. In Utrecht waar ik vroeger stond (Maarssen) kwamen veel luchtballonnen over; er zijn daar bij de buren letterlijk paarden door het draad heen gescheurd, blind van paniek. Oko werd er eentje afgemaakt, een ouwetje van 23.

Het zou mooi zijn als er wat strengere regels werden gehandhaaft; er zjin zelfs ballonnen die landen vlakbij de paarden, want ze konden niet anders.. Pfff...