Belasting betalen voor alle buitenpoepende dieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Re: Belasting betalen voor alle buitenpoepende dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:30

wat betreft katten schijt daar erg ik me eigen ook kapot aan... beesten schijten in andermans tuinen etc...bij ons ligt de tuin vaak vol met schijt van de katten van alle mensen bij ons in de straat...

me ma heeft daarom tegenwoordig planken met spijkers naast de muren liggen om de katten uit de tuin te houden...

maar vind t een goed idee om katten belasting te gaan invoeren...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:35

kan je beter handje kunstmest strooien oid

t is maar goed dat jouw ma niet naast ons woont
anders vond ze ook een dezer dagen een plankje met spijkers
voor de deur , kijken hoe zij dat vind

nee daar zijn veel betere oplossingen voor te vinden

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:37

ik erger me ook aan de hondenschijt hier in de buurt
pff we hebben hier een parkeerprobleem, en die stomme gemeente haalt hier parkeerplaatsen weg door er zgn groenvoorzieningen te planten,
hadden ze beter honden en katten toiletten kunnen noemen, want ze liggen vol met schijt

oke, een voordeel, minder schijt in mijn voortuin wauwie...

het is voor hondeneigenaars een makkie om even een schepje mee te nemen zodat ze de schijt op kunnen ruimen, al gooien ze het in de bosjes, dat maakt me niet uit, maar honden schijten altijd op plekken waar je loopt Boos!

katten idem dito.
woon je niet vrij, laat je katten dan alleen binnen en in eigen tuin
scheelt ook nog eens een hoop ongewenste nestjes ook Knipoog

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:49

juval schreef:
schaapjuh schreef:
Mensen vergeten dat dieren van origine buiten horen te leven en dus ook buiten schijten. Dus belasting heffen omdat je dier buiten schijten slaat dus nergens op en die hondenbelasting mogen ze wat mij betreft ook meteen afschaffen. Hoezo discriminatie Vork

tja, mensen mogen ook niet meer tegen een boom piesen... krijgen ze ook een bekeuring voor....
de wereld is helaas veranderd.

hihi, maar als ik aan het wandelen of rijden ben buiten en ik moet nodig plassen, dan doe ik dat toch echt wel buiten...
In de stad kun je meestal nog wel in een winkel oid naar de wc, maar in een bos/natuurgebied/buitengebied hebben ze geen openbare toiletten en als er al huizen in de buurt zijn, bel je echt niet even aan met je paard of je even mag plassen Tong uitsteken

Zelfs bij menig parkeerplaats bij bos- en natuurgebieden zijn geen sanitaire voorzieningen. Daar liggen heel wat stukjes wc papier en papieren zakdoekjes in de bosjes hoor Haha!

Belasting voor alle buitenpoepende dieren... Belachelijk.
Moeten we maar niet alles zo vol bouwen en onszelf als mensheid zo ongelovelijk uitbreiden zodat nergens meer ruimte is voor natuur en dieren... Hoe dichter je op elkaar leeft, hoe meer je kans hebt op overlast.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:51

joyce... in welke bossen rijd jij dan met je paard?
ik ken namelijk ook wel parkeerplaatsen waar er wcpapier etc in de bosjes ligt, maar dat komt omdat het homo-ontmoetingsplaatsen zijn Huilen van het lachen

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:52

Waarom moeten mensen uberhaupt belasting betalen voor iets dat ze liefhebben? Dat je voor auto belasting moet betalen, oké. Je hebt daarvoor wegen nodig en die moeten onderhouden worden.

MAar wat doen ze voor honden? Hondenbelasting moet gewoon afgeschaft worden. Je moet op dieren geen belasting heffen. Je moet niet aan de dieren van mensen willen komen. Mensen houden namelijk van hun dieren, en huisdieren zijn zelfs goed voor mensen. HEt vermindert hartklachten, verlaagt de bloeddruk.

Hondenbelasting is niet voor hondenpoep. HEt wordt ook niet opgemaakt om hondenpoep te ruimen en zelden om mogelijkheden te creëren voor hondeneigenaren om de poep te ruimen. Er is gewoon geen legitieme reden voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:56

Ik erger me ook kapot aan de katten die in onze tuin poepen. Echt vervelend is het gewoon. Ik ben af en toe in staat om met mijn hond te gaan wandelen in de tuin van de katteneigenaren uit onze straat. Kijken hoe leuk ze het dan nog vinden Nagelbijten / Gniffelen Daarbij is kattenpoep ook nog gevaarlijk. Er zit een gevaarlijke parasiet in waardoor ongeboren kinderen erg ziek kunnen worden als de moeder tijdens het tuinieren ofzo ermee in aanraking komt tijdens de zwangerschap. Ik heb iemand in de familie die een ernstige oogafwijking heeft omdat haar moeder in de tuin werkte tijdens haar zwangerschap.

Maar belasting heffen voor alle buitenpoepende dieren vind ik echt stom. Hoe kunnen ze dat nagaan? Schaf liever de hondenbelasting af want wij betalen ons blauw en moeten ons ook nog eens aan allerlei regeltjes houden. Dit is gewoon weer een stomme reden om mensen financieel uit te kleden Hoewel ik het mss wel goed ga vinden voor de kattenpopulatie, mss dat mensen dan beter nadenken voor ze een kat kopen. Want er zijn teveel katten die geen goede zorg krijgen omdat hun baasje erop uit zijn gekeken.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:10

de laatste keer dat ik een hond in 'n hondenveldje liet .. kwam ze vast te zitten tussen de spijlen van de poort .. dus nee: als ik 'n hond uitlaat, gaat'ie er nóóit meer zin. ze kon niet meer voor of achteruit .. arm beest. Eens, maar nooit weer.

zelfs mensen die richting dijk gaan worden op de bon geslingerd als ze niet direct 't zakje onder de kont van de hond houden en in actie komen .. want owee als 't de grond raakt.
heeft zo'n meneer niks beters te doen dan 'n kind van 10 om uitleg vragen waarom Fikkie niet in 't zakje wil mikken.

ja, hier dus weer iemand die meent dat het 'n tikkeltje overdreven is. En ja als ze dan toch bezig zijn, regel dan ook meteen wat voor de katten etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:41

Citaat:
dat is mijn kat die vreemde talen spreekt

haha, geweldig, die moet ik onthouden!! *LOL*

Dan zijn onze honden aan de poort katten verkleed in carnavals costuum Haha!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:08

Ik woon in een gebied waar men geen hondenbelasting hoeft te betalen. Onze honden doen 99% van de tijd de behoefte in eigen tuin, en verder ruim ik het sowieso overal op. Lachen

Tegelijkertijd stikt het hier van de loslopende katten, en lopen er ook wel wat zwervers rond. Zelf hebben we inmiddels ook 3 dames; één zelf aangeschaft, twee aanlopers.

Daarnaast bezit ik ook nog een voliere.

Persoonlijk vind ik het hele idee van ''huisdierbelasting'' bespottelijk. Het is nergens voor nodig. Overlast van huisdieren is helaas van alle tijden. Een blaffende hond, een kat die andermans tuin poept, een zingende volierevogel. Je kunt je echt overal aan blijven ergeren op die manier, en sommige mensen doen dat dus ook.

Wij hebben toen onze buurman hier pas kwam wonen ruzie gehad over de katten. Hij vond dat we ze binnen moesten houden, omdat ze in zijn tuin poepten (zei hij). Ik vertelde hem toen al dat het geen zin zou hebben; het hele dorp is vergeven van de katten! Onze drie dames binnenhouden helpt daar niet aan... sterker; zolang zij (en de katten van de andere buren op het blok) hun territorium bijhouden, heb je juist minder verschillende katten door de tuinen lopen. Daarnaast poepen onze dames zeer regelmatig in onze EIGEN tuin, dat zie ik ze enorm vaak doen.
Uiteindelijk zijn we er ook wel uitgekomen. Onze dames lopen nog steeds buiten, hij heeft volgens mij nu spul in de tuin waar katten niet van houden. Inmiddels heeft buurman zelf een stel kippen en een haan aangeschaft. Ik heb ook niet geklaagd toen ik de eerste tijd zeer vroeg gewekt werd door zijn haan. (Inmiddels hóór ik het niet eens meer, ik slaap er dwars door heen) We gaan nu ook heel vriendschappelijk met elkaar om.

Een beetje begrip van alle kanten doet wonderen.

Ik wil absoluut niet dat mensen overlast van mijn dieren hebben, begrijp me niet verkeerd. Maar eerlijk is eerlijk; je kiest ervoor in dit dorp, met zijn enorme kattenpopulatie, grote schare hondenbezitters en boerderijen te gaan wonen. Dan moet je je ook aanpassen... dat is niet anders. En katten, hanen, honden, koeien... dat hoort daar echt allemaal bij! Zomers gieren de boeren hier hun land en die geur is stevig!! Tja... daar woon je landelijk voor! Ik heb er geen problemen mee. Lachen En ik ben dan ook érg gelukkig om in een dorp ZONDER hondenbelasting te kunnen wonen!

PS je- Ik kom nog regelmatig in de stad Groningen, (wel hondenbelasting) en zie dat daar opvallend veel meer hondenpoep ligt dan in ons dorp, terwijl we hier toch ook enorm veel honden rond hebben lopen. Onze opruimplicht, zónder belasting, word dus kennelijk beter nageleefd?

Jos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:23

Quote: Van katten is het gewoon niet te doen (zij begraven het dan nog ook Clown dus snap daar de overlast niet van)

Ik laat mijn honden toch ook niet in jou tuin poepen?

En voor het vergelijk kan ik er dan even wat zand over heen doen.

Dat zou je ook niet waarderen, nou ik waardeer he t niet als katten in mijn tuin poepen.............

Ik laat mijn honden toch ook niet de hele dag los door de buurt lopen............ (Nou ja, misschien is dat wel een optie)
Maar van katten wordt het maar gedoogd.

Dat is wat de kat wel doet. en nIet iedere kant dekt het goed af, daarnaast als je in de tuin werkt zit je met regelmaat met je handen in de strond van ceen ander mans kat, nou als er iets vies is is dat het wel.

Hoe zit het dan met boeren die hun koeien over de weg naar de stal halen en vise versa om te melken cq weide?
Moeten die dan ook de vlaaien opruimen?
Ga er maar aan staan zou ik zeggen...............

Ik vind het wel normaal dat men honden poep op ruimt en dat men katten binnen houdt of in een ren/lijntje in de tuin laat, althans zo danig dat ze bij anderen geen overlast veroorzaken.
Het zelfde geldt voor duivenhouders e.d., met beleid laten vliegen en de overlast proberen te beperken.
Wij hebben die mensen hier ook vlak bij en de overlast valt reuze mee.

Paardenpoep kan best lastig zijn, zeker als er veel ligt, het idd. goed voor de tuin, maar dan moet je dat maar net kunnen gebuiken, anders heb je er nog niets aan.
Er kan veel verbeterd worden aan veilige ruiterpaden, langs wegen e.d..

Hondenbelasting vind ik onzinnig, dan zou men idd. ook een kattenbelasting horen te heffen, gelijke monniken gelijke kappen.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:24

tita schreef:
welshje68 schreef:
waarom is er eigenlijk geen kattenbelasting die schijten echt overal. Ik betaal hondenbelasting maar wie ruimt de kattenstront op???? ik heb geen kat maar wel de last.. Dus ik ben voor huisdierenbelasting hond/kat paard maakt niet uit alles wat buiten kan schijten moet dokken.

waar slaat dat nou op, honden moet je buiten laten poepen.
kat kan het binnen doen op de bak, mijn kat poept alleen binnen of in onze eigen tuin en dat ruim ik gewoon weer braaf op.

Waarom moet een hond buiten poepen, kan hij ook binnen hoor.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:33

Ik ga wat kattenbelasting betalen, ja daaag. We betalen in Nederland al meer dan genoeg aan een regering die het geld in eigen zak steekt.

Hondenbelasting mogen ze van mij ook afschaffen, allemaal geldklopperij.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:37

Ik vind belasting voor de stront van dieren zoiets onnuttigs, vroeger toen alles met paard en wagen werd gedaan lag er veel meer poep op de straat en honden zaten vroeger echt niet netjes achterom die zwierven vaak rond.
Maar vandaag de dag kan niemand meer wat van een ander hebben.
Ik heb wel altijd netjes een pak zakdoekjes mee en als een van mijn hondjes op de stoep kakt ruim ik het op en doe ik het in het straatriool.
In het veld of bos ruim ik het helemaal niet op of ze moeten op een pad schijten.
Dan duw ik ze met een voet aan de kant tot er niemand meer last van heeft.
Ik vind hetzelf dus wel erg vervelend wanneer mensen hun hond op het pad of stoep laten schijten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:42

Ik betaal 50 euro per jaar voor mijn hond aan de gemeente Delfzijl. Ik snap niet waarom. Ik woon in een dorp wat onder die gemeente valt en hier is werkelijk geen 1 voorziening om je hond zijn behoefte te laten doen.
Ik wandel buiten het dorp en heb mijn hond geleerd het zover mogelijk in de berm te doen. Maar niet iedereen doet dat, dus de schamele grasveldjes hier zijn vergeven van de hondenstront, op de stoep ligt het hier eigenlijk nooit.
Als mijn hond aan de diarree is en het onverhoopt op straat doet, ruim ik het op.
Mijn kat schijt in de tuin van de buren en de kat van buren schijt bij ons in de tuin. Ook opgelost. Nu mijn uk echter achter op het gras speelt, laat ik de hond los in de tuin, komt de kat van de buren ook niet. Mijn katten schijten ook regelmatig op ons eigen veld.
Dus huisdierenbelasting vind ik onzin, hondenbelasting ook voor plaatsen waar de gemeente er geen zak aan doet en paardenmest ligt meestal niet op de stoep en ik ga ook niet met een zak rijden. De overheid met de politiepaarden doen het ook niet waarom ik dan wel???

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:48

Als dieren toch eens konden regeren, dan zouden veel mensen het slecht hebben!!!

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:04

Miss_Montana schreef:
Ik erger me ook kapot aan de katten die in onze tuin poepen. Echt vervelend is het gewoon. Ik ben af en toe in staat om met mijn hond te gaan wandelen in de tuin van de katteneigenaren uit onze straat. Kijken hoe leuk ze het dan nog vinden Nagelbijten / Gniffelen Daarbij is kattenpoep ook nog gevaarlijk. Er zit een gevaarlijke parasiet in waardoor ongeboren kinderen erg ziek kunnen worden als de moeder tijdens het tuinieren ofzo ermee in aanraking komt tijdens de zwangerschap. Ik heb iemand in de familie die een ernstige oogafwijking heeft omdat haar moeder in de tuin werkte tijdens haar zwangerschap.

Maar belasting heffen voor alle buitenpoepende dieren vind ik echt stom. Hoe kunnen ze dat nagaan? Schaf liever de hondenbelasting af want wij betalen ons blauw en moeten ons ook nog eens aan allerlei regeltjes houden. Dit is gewoon weer een stomme reden om mensen financieel uit te kleden Hoewel ik het mss wel goed ga vinden voor de kattenpopulatie, mss dat mensen dan beter nadenken voor ze een kat kopen. Want er zijn teveel katten die geen goede zorg krijgen omdat hun baasje erop uit zijn gekeken.

Cysten van toxoplasma-parasieten komen met name voor in de uitwerpselen van een kat en in vlees van varkens, geiten en schapen. Je kunt met deze parasiet in contact komen door:

*de kattenbak te verschonen als daar jonge katten in hebben gepoept. Alle katten raken ermee besmet, maar ze scheiden alleen cysten uit gedurende een paar weken na de eerste besmetting; de kysten worden pas na 48 uur buiten het lichaam te hebben vertoefd infectieus. Normale hygiëne en geregeld verschonen zijn voldoende om besmetting te voorkomen.
*te tuinieren
*rauw of onvoldoende verhit vlees (bijvoorbeeld van de barbecue) te eten
*ongewassen groenten te eten (risico op besmetting met mest van besmette dieren)

en dan weet je precies of het door die drol in de tuin is gekomen van die (jonge) kat van de buren........
dit soort opmerkingen komen uit kattennijd...

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:05

Vraagje...
Belasting betalen voor alle buiten poepende dieren,
wie gaat dat doen voor de wilde vogels, muizen, ratten, kikkers, egels, vossen etc.?
Afgelopen jaar heeft een clubje kramvogels in mijn tuin gebivakkeert. Een lawaai van jewelste om over de uitwerpselen nog maar te zwijgen, dacht werkelijk dat het had gesneeuwt, zo wit...

Nu weer serieus. Huisdierenbelasting is van de zotte, vind ik. Als er iets goed is voor mensen dan zijn het wel dieren. Dat die belasting vervolgens gebruikt zou worden om de drollen op te ruimen zie ik nog niet gebeuren. Hondenuitlaatveldjes etc. oke, maar wie gaat de paardenvijgen opruimen en wie de kattendrollen bij de buren? Zal dan eerder weer een melkkoetje worden.

Mijn eigen katje komt wel los buiten (niet 's nachts) maar doet het het liefst op haar eigen bak, wel zo rustig. Veel meer overlast geven de rondzwervende ongecastreerde katten, althans bij mij in de buurt.
Wat de paarden achterlaten ruim ik altijd netjes op, altijd ja, want die ene keer dat ze wat doen doen ze het áltijd ergens waar het overlast zou kunnen geven (alsof ze het weten, de mormels), staat tegenover dat ik dan ook steevast vriendelijke opmerkingen krijg als ik aan het 'vegen' ben.

Het enige positieve van kattenbelasting lijkt mij dat er dan minder mensen impulsief een kat of een nestje laten komen, dat zou ik ergens nog wel aanvaardbaar vinden (maar dan wel dat geld naar het lokale asiel!). Maar beter gewoon de hondenbelasting afschaffen, denk ik. (zouden ze de hondenbelasting gebruiken om de controleurs te betalen, toevallig?)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:18

ben eens met gelijktrekken van honden en buitenkomende-katten. onze halve tuin ligt ook vol met str*nt van de katten van onze buren, echt zooo goor! Boos! en nog gevaarlijk ook inderdaad, ivm toxoplasmose.

ook vind ik het bespottelijk dat ik voor mijn kleine boerenfox evenveel belasting moet betalen als voor dat bakbeest van de buren (een tank van een duitse dog). reken maar dat daar aardig wat meer rommel uitkomt dan uit mijn ukkie.

zo lang dat allemaal niet eerlijk geregeld wordt, doe ik er niet aan mee. Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:21

dierfysio schreef:
ben eens met gelijktrekken van honden en buitenkomende-katten. onze halve tuin ligt ook vol met str*nt van de katten van onze buren, echt zooo goor! Boos! en nog gevaarlijk ook inderdaad, ivm toxoplasmose.

ook vind ik het bespottelijk dat ik voor mijn kleine boerenfox evenveel belasting moet betalen als voor dat bakbeest van de buren (een tank van een duitse dog). reken maar dat daar aardig wat meer rommel uitkomt dan uit mijn ukkie.

zo lang dat allemaal niet eerlijk geregeld wordt, doe ik er niet aan mee. Lachen

ja en ik betaal ook net zoveel voor mijn tank als voor mijn keffer
een hond = een hond en je kan ze moeilijk allemaal op een weegschaal gaan leggen ieder jaar om je belasting te bepalen Clown

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:22

Hier staat het dorp sinds kort vol met hondepoepbakken. (betaald van de hondebbelasting?!?)
Maar ook waren er voor die tijd baasjes die de drollen van hun trouwe viervoeter opvingen in een plasticzakje.
Mijn schoonmoeder vond ze met regelmaat in de tuin.

Maar waar alles om draait is rekening houden met elkaar.
Ruim je hondenpoep op van de stoep en voor inritten.
Ga je met je paard op straat kan eens in de zoveel tijd de mest opruimen ook geen kwaad. (kan begrijpen dat je i.v.m. de veiligheid niet altijd kan afstappen, maar je kunt ook je route eens langs fietsen om op te ruimen.
En als je een kat hebt die het altijd bij de buren doet, biedt eens aan om drollen te komen scheppen. Zorg dat je een stukje in je eigentuin hebt waar de kat zijn behoefte kan doen(kun je de kat leren net als in huis op de kattenbak)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:22

Waar...maar waar betaal ik voor, hier in het buitengebied met honden op eigen grond?
Gen hondebakken en speelveldjes buiten de poort hoor Lachen

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:25

naadje24 schreef:
dierfysio schreef:

ja en ik betaal ook net zoveel voor mijn tank als voor mijn keffer
een hond = een hond en je kan ze moeilijk allemaal op een weegschaal gaan leggen ieder jaar om je belasting te bepalen Clown

nou, waarom kan dat niet? je kunt toch cathegorieën maken? ieniemini, klein, middel, groot, en mega-bakbeest? ofzo? en dat een beetje qua prijs aanpassen. DAT zou ik eerlijk vinden. zoals het nu is, gaat het nergens over. ook ivm die katten die overal wel mogen poepen. bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:26

tita schreef:
waar slaat dat nou op, honden moet je buiten laten poepen.
kat kan het binnen doen op de bak, mijn kat poept alleen binnen of in onze eigen tuin en dat ruim ik gewoon weer braaf op.

Dan heb jij een uitzonderlijk goed opgevoedde kat Haha! Je moet mijn tuin en die van mijn ouders eens zien. Omdat de buren zo nodig katten moeten, graven wij 's zomers in de kattenstront. En de betreffende buren? Die zien de kat nooit. Beest schijnt alleen 's nachts binnen te komen om te eten. Waar heb je dan in 's hemelsnaam een kat voor vraag ik me af.

Foryourneeds schreef:
Van katten is het gewoon niet te doen (zij begraven het dan nog ook Clown dus snap daar de overlast niet van)

Hoezo je snapt daar de overlast niet van? Zit ik 's zomers een bolletje in mn tuintje te planten, zit ik met mn handen in de kattenstront. Zeker weten dat ik daar overlast van heb. Mijn ouders hebben een tuin met veel grind. Maakt ze niet uit, ze springen wel even in een bloempot of plantenbak.

Paljassofie schreef:
Mijn katten zitten overdag altijd buiten, katten die de hele dag binnen zitten dat kan imo gewoon niet gezond zijn, ieder leven heeft frisse lucht nodig en als je de gemiddelde binnenhuiskat bekijkt zijn die meestal wel een heel stuk te zwaar ook. Een kat begraaft haar stront tenminste netjes Ja (de mijne zie ik het iig toch zo doen... )
En als je een kat hebt om de hele dag binnen te houden en dat beest zo uit haar natuurlijke omgeving te halen dan is dat imo een even slecht idee als een paard de hele dag op stal te houden. Die van mij staat ook dag en nacht buiten, kan hem moeilijk in mijn keuken halen? Huilen van het lachen

Voor dit verhaal geld hetzelfde. Waarom heb je eigenlijk een kat? Blijkbaar struint dat beest dus de hele dag buiten? Een kat begraaft haar stront netjes? Ga weer hetzelfde zeggen als hierboven: fijn in mijn tuin, zodat ik er met mijn handen in zit.

Ik gun mensen hun dieren echt, echt waar. Ik begrijp alleen niet waarom ik daar last van moet hebben in mijn tuin.

Belasting op dierenstront vind ik btw onzin. Het helpt niks, integendeel. Daartegenover zou ik ook geen andere (goede) oplossing kunnen verzinnen. Je kunt wel boetes gaan uitdelen, maar dan vind ik dat dat voor zowel honden, katten als paarden moet gelden. Ga jij als controleur dan maar uitzoeken van wie die lapjeskat is die daar heeft zitten schijten. Schiet niet op!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:39

dierfysio schreef:
nou, waarom kan dat niet? je kunt toch cathegorieën maken? ieniemini, klein, middel, groot, en mega-bakbeest? ofzo? en dat een beetje qua prijs aanpassen. DAT zou ik eerlijk vinden. zoals het nu is, gaat het nergens over. ook ivm die katten die overal wel mogen poepen. bah.

maar megabakbeest...aan zijn grootte of zijn gewicht?

want die van mij is maar 62 cm maar weegt net zoveel als de gemiddelde duitse dog en is voorlopig kwa breedte en zwaarte nog niet uitgegroeid
dan zou ik dus net de dans ontspringen omdat hij valt onder groot en niet onder bakbeest Knipoog
niet dat ik t erg zou vinden,maar eerlijk zou het niet zijn .