Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
juval schreef:schaapjuh schreef:Mensen vergeten dat dieren van origine buiten horen te leven en dus ook buiten schijten. Dus belasting heffen omdat je dier buiten schijten slaat dus nergens op en die hondenbelasting mogen ze wat mij betreft ook meteen afschaffen. Hoezo discriminatie
tja, mensen mogen ook niet meer tegen een boom piesen... krijgen ze ook een bekeuring voor....
de wereld is helaas veranderd.
Citaat:dat is mijn kat die vreemde talen spreekt
tita schreef:welshje68 schreef:waarom is er eigenlijk geen kattenbelasting die schijten echt overal. Ik betaal hondenbelasting maar wie ruimt de kattenstront op???? ik heb geen kat maar wel de last.. Dus ik ben voor huisdierenbelasting hond/kat paard maakt niet uit alles wat buiten kan schijten moet dokken.
waar slaat dat nou op, honden moet je buiten laten poepen.
kat kan het binnen doen op de bak, mijn kat poept alleen binnen of in onze eigen tuin en dat ruim ik gewoon weer braaf op.
Miss_Montana schreef:Ik erger me ook kapot aan de katten die in onze tuin poepen. Echt vervelend is het gewoon. Ik ben af en toe in staat om met mijn hond te gaan wandelen in de tuin van de katteneigenaren uit onze straat. Kijken hoe leuk ze het dan nog vindenDaarbij is kattenpoep ook nog gevaarlijk. Er zit een gevaarlijke parasiet in waardoor ongeboren kinderen erg ziek kunnen worden als de moeder tijdens het tuinieren ofzo ermee in aanraking komt tijdens de zwangerschap. Ik heb iemand in de familie die een ernstige oogafwijking heeft omdat haar moeder in de tuin werkte tijdens haar zwangerschap.
Maar belasting heffen voor alle buitenpoepende dieren vind ik echt stom. Hoe kunnen ze dat nagaan? Schaf liever de hondenbelasting af want wij betalen ons blauw en moeten ons ook nog eens aan allerlei regeltjes houden. Dit is gewoon weer een stomme reden om mensen financieel uit te kledenHoewel ik het mss wel goed ga vinden voor de kattenpopulatie, mss dat mensen dan beter nadenken voor ze een kat kopen. Want er zijn teveel katten die geen goede zorg krijgen omdat hun baasje erop uit zijn gekeken.
dierfysio schreef:ben eens met gelijktrekken van honden en buitenkomende-katten. onze halve tuin ligt ook vol met str*nt van de katten van onze buren, echt zooo goor!en nog gevaarlijk ook inderdaad, ivm toxoplasmose.
ook vind ik het bespottelijk dat ik voor mijn kleine boerenfox evenveel belasting moet betalen als voor dat bakbeest van de buren (een tank van een duitse dog). reken maar dat daar aardig wat meer rommel uitkomt dan uit mijn ukkie.
zo lang dat allemaal niet eerlijk geregeld wordt, doe ik er niet aan mee.
naadje24 schreef:dierfysio schreef:ben eens met gelijktrekken van honden en buitenkomende-katten. onze halve tuin ligt ook vol met str*nt van de katten van onze buren, echt zooo goor!en nog gevaarlijk ook inderdaad, ivm toxoplasmose.
ook vind ik het bespottelijk dat ik voor mijn kleine boerenfox evenveel belasting moet betalen als voor dat bakbeest van de buren (een tank van een duitse dog). reken maar dat daar aardig wat meer rommel uitkomt dan uit mijn ukkie.
zo lang dat allemaal niet eerlijk geregeld wordt, doe ik er niet aan mee.
ja en ik betaal ook net zoveel voor mijn tank als voor mijn keffer
een hond = een hond en je kan ze moeilijk allemaal op een weegschaal gaan leggen ieder jaar om je belasting te bepalen
tita schreef:waar slaat dat nou op, honden moet je buiten laten poepen.
kat kan het binnen doen op de bak, mijn kat poept alleen binnen of in onze eigen tuin en dat ruim ik gewoon weer braaf op.
Foryourneeds schreef:Van katten is het gewoon niet te doen (zij begraven het dan nog ookdus snap daar de overlast niet van)
Paljassofie schreef:Mijn katten zitten overdag altijd buiten, katten die de hele dag binnen zitten dat kan imo gewoon niet gezond zijn, ieder leven heeft frisse lucht nodig en als je de gemiddelde binnenhuiskat bekijkt zijn die meestal wel een heel stuk te zwaar ook. Een kat begraaft haar stront tenminste netjes(de mijne zie ik het iig toch zo doen... )
En als je een kat hebt om de hele dag binnen te houden en dat beest zo uit haar natuurlijke omgeving te halen dan is dat imo een even slecht idee als een paard de hele dag op stal te houden. Die van mij staat ook dag en nacht buiten, kan hem moeilijk in mijn keuken halen?
dierfysio schreef:nou, waarom kan dat niet? je kunt toch cathegorieën maken? ieniemini, klein, middel, groot, en mega-bakbeest? ofzo? en dat een beetje qua prijs aanpassen. DAT zou ik eerlijk vinden. zoals het nu is, gaat het nergens over. ook ivm die katten die overal wel mogen poepen. bah.