Silvia Ikle niet naar Olympische Spelen in Hong Kong

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Silvia Ikle niet naar Olympische Spelen in Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 12:43

Mwah, ze zal wel meer dan 1 keer per jaar moeten vliegen hoor Haha!

Ik kan het me van beide kanten wel voorstellen, maar toch denk ik dat interne conflicten misschien ook een rol hebben gespeeld. Dan nog vind ik dat ze er eerder mee had moeten komen.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:45

Bij mij was hij al lang weg. Ik zou hem nog niet voor niks willen als hij niet kan reizen. Dat is nl. veel belangrijker dan een super piaffe en passage hebben: waar moet je die laten zien als je nergens naar toe kan? In je achtertuin? Blijf dan daar, geniet en verpest het niet voor de rest.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:48

Dat paard kan gewoon reizen, het meeste gaat toch gewoon per vrachtwagen. Het vliegen was niet het enige dat speelde, het is gewoon een optelsom van verschillende dingen.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:48

anneve schreef:
Ben blij dat Aimee hier wat tegengas gegeven heeft, op de eerste pagina vind iedereen Iklé hier zo perfect dat ze voor haar paard kiest. Ik vind het onbegrijpelijk zo'n beslissing, om redenen hierboven door Aimee genoemd. De olympische spelen dat is je doel als topsporter (is zelfs de definitie voor een topsporter). Laat Iklé lekker in haar achtertuintje blijven rijden als haar paard niet geschikt is voor de topsport (want daar komt het op neer als hij niet kan reizen per vliegtuig/presteren onder bepaalde moeilijke klimatologische omstandigheden). Ze verpest het nu wel voor het hele team en dat had niet gehoeven als ze gewoon 4 jaar geleden al duidelijk was geweest over haar (gebrek aan) ambitie.

Ho even, Iklé verpest het voor niemand. Dat Iklé niet gaat wil niet zeggen dat het hele team dan ineens niet kan/mag gaan. Het Team (of de chef d'equipe ) heeft vervolgens besloten dan het gehele team terug te trekken. Dat is zíjn beslissing niet die van Iklé.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:59

Sylvia Iklé heeft daarin wel een grote rol gespeeld door niet alleen het paard terug te trekken wat ze zelf reed en wat idd niet goed tegen vliegen kan, maar ook het andere teampaard wat wél goed kan reizen! Zonder die twee blijft er immers geen team over?
Als je op dat niveau rijdt, heb je ook een bepaalde verantwoordelijkheid voor je sport en je land te dragen, en niet alleen voor jezelf.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:00

anneve schreef:
Bij mij was hij al lang weg. Ik zou hem nog niet voor niks willen als hij niet kan reizen. Dat is nl. veel belangrijker dan een super piaffe en passage hebben: waar moet je die laten zien als je nergens naar toe kan? In je achtertuin? Blijf dan daar, geniet en verpest het niet voor de rest.

Over het nergens naar toegaan is wel lichtelijk overdreven hoor. het merendeel van de wedstrijden zijn gewoon per vrachtwagen (en boot) te bereiken. de topwedstrijden zijn nou eenmaal in europa.
Om voor een wedstrijd per jaar waar toe je moet vliegen je paard totaal waardeloos te noemen vind ik toch echt te ver gaan.
En ik vind dat je heel denigrerend over Ikle praat als ze voor een wedstrijd in haar achtertuin kan blijven......

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:18

Ik noem hem niet totaal waardeloos. Ik noem hem waardeloos als topsportpaard:
Citaat:
NOC*NSF hanteert de volgende definitie voor topsporter :
‘Een sportman- of vrouw die in interlandwedstrijden Nederland mag vertegenwoordigen in een gekwalificeerde tak van sport en individueel of met zijn of haar team presteert op het niveau van finales of eindrondes van Europese kampioenschappen, wereldkampioenschappen, Olympische Spelen of met deze kampioenschappen of spelen vergelijkbare toernooien, dan wel zijn of haar leeftijd, talent en inzet in aanmerking nemend, is staat is dat niveau binnen afzienbare tijd te halen’.

Salieri kan dus niet aan deze definitie (de extrapolatie ervan naar een paard) voldoen. Daarom is hij waardeloos als topsportpaard.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:22

Het gaat mij persoonlijk niet eens zo zeer om Honk Kong an sich. Het gaat mij er meer om dat er op een dergelijk belangrijk evenement steeds alles behalve optimale omstandigheden zijn om te presteren. Denk maar eens terug aan de bodem van de springpiste in Athene. Zo'n belangrijk sportevenement zou imo alles zo optimaal mogelijk voor elkaar moeten hebben.

Salieri waardeloos als topsportpaard? Wat een onzin....

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 16:00

DresslOver schreef:
Cayenne schreef:
Een beetje laag om nu over te gaan tot persoonlijke aanvallen Dressl0ver Scheve mond
Laten we het vooral gezellig houden Lachen

ík ga over tot persoonlijke aanvallen? Nee hoor zij zegt tegen mij dat ik het stukje in haar profiel door moet lezen, dat heb ik gedaan. Nu vraag ik me alleen af of ze het zelf heeft gelezen. Is volgens mij toch een eerlijke vraag Verward

Een profiel lijkt mij niet erg relevant voor de discussie in dit topic. Beetje kinderachtig Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 17:12

Aimee schreef:
[! Dat gebeurt je in Hong Kong niet

Dat gebeurd je in Hongkong nog veel meer. Toevallig had ik net met collegas erover die meerdere keren naar hongkong zijn geweest en die vertelden nog hoe erg de smog en viezigheid daar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 18:18

Moderatoropmerking:
SVP ontopic en met respect over en weer discussiëren, flauwe opmerkingen kan je inderdaad gewoon achterwege laten.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:09

anneve: jij hebt nogal ambities als je stelt dat je NOG niet hoeft te vliegen met je paard. Vervolgens stel je ook nog dat Salieri geen topsportpaard is en dat jij hem allang weg had gedaan.
Eerlijk gezegt denk ik dat je G** op je blote knietjes zou mogen danken als je maar 1x in je leven op een paard als dat zou mogen zitten.
Daarnaast heb jij het over exploitatie van een sportpaard. Exploiteren doe je met een ding, niet met een levend wezen wat net als jij en ik zijn eigenaardigheden heeft.
Als jij daadwerkelijk zo denkt over een paard, denk ik niet dat jij veel vliegreisjes gaat maken.

Silvia Iklé is een amazone waar iedereen een groot respect voor kan hebben. Niet eens zozeer om deze beslissing, maar om de gehele manier van haar omgaan met paarden en haar geweldige manier van rijden. Voor haar is het belangrijkste dat ze haar paard heel en gelukkig houdt. En dat is nog altijd het aller aller aller moeilijkste van de topsport.
Natuurlijk had ze eerder tot de beslissing kunnen komen, misschien heeft ze gedacht het paad erop voor te kunnen bereiden en is dat niet gelukt. Dat weten wij allemaal niet.
Daarnaast heb je over ambitieloos en dat ze dan beter in de achtertuin kan blijven, waarom zou ze dat doen. Moet je als topsporter ten koste van alles gaan? Jij zegt van wel, dat is immers ambitie. Maar ten koste van alles is nooit goed. Mijn vader is daar een mooi voorbeeld. Was een geweldig hockeyer. Zat in OS selectie en ging ten koste van alles door, ook met pijn, ook met klachten. Resultaat vlak voor de OS beide knieen volledig geruineerd en geen OS en vanaf zn 20ste bijna niet meer kunnen lopen.
Ambitie móét een sporter hebben, maar niet ten koste van alles.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:24

haha ik had het over extrapolatie, zoek dat woord maar even op.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:10

Pipo schreef:
Dat gebeurd je in Hongkong nog veel meer. Toevallig had ik net met collegas erover die meerdere keren naar hongkong zijn geweest en die vertelden nog hoe erg de smog en viezigheid daar is.

Gelukkig ben ik er zelf geweest en ben ik niet veel later in Londen geweest. Natuurlijk is de lucht niet zuiver in HK, maar in Londen had ik daadwerkelijk last van de smog.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:26

anneve schreef:
haha ik had het over extrapolatie, zoek dat woord maar even op.

Dat woord had ik iets te snel gelezen, het was al laat. Voor de rest blijf ik bij mij verhaal.
Ik vind wel dat jij met je manier van dit aankaarten doet alsof ik totaal geen kennis heb van de Nederlandse taal. Laat ik voorop stellen dat, dat zeker niet het geval is.