Amazone en paard aangevallen door hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Amazone en paard aangevallen door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:04

Daar bij de bocht zeker, als je vanaf de Kamphorst het bos ingaat..... Daar ga ik ook het bos in, ook op de fiets. Knipoog

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:09

quintusgl schreef:
bedoel je dit nou tegen mij??
want als dat zo is heb je mij erg verkeerd begrepen.

Nee, is gewoon in het algemeen Lachen[/quote]

dan is het goed. Haha! was al bang dat ik het slecht had uitgelegd. Blond

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:40

Ja daar !!!! dat klopt. Ik lees het niet omdat ik vanaf mijn paard het hekje opendoe en erdoorga zonder af te stappen, ik kan dan niet uitgebreid het briefje lezen en het dronmg pas tot me door dat er iets anders stond dan de brief over het giftige vlees toe ik erdoor was, blond he...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:43

Ooooh ja, giftig vlees hebben we ook nog op de hei gehad, ja.....
Eigenlijk gebeurt er best veel in dit dorp. Haha!

Anne200

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 14:32

Dat persbericht is er gister uit gegaan...
Het was in het bos aan de kant van Hollandsche rading, in het bos langs het spoor..

Andere kant van het spoor is inderdaad al bijna Loosdrecht...

Er zijn inmiddels meerdere mensen geweest die daar hun husky (of soortgelijke hond) zijn kwijtgeraakt, blijkbaar populair bos om weg te lopen haha.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 14:33

Ja, het is sowieso wel een populair bos, volgens mij. Haha!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:21

Whahaa..... nou dat deel bij de bosberg is inmiddels aardig rustig geworden sinds de parkeerplaats dicht is en de politie af en toe rondrijdt op paarden....

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:28

Mijn paard is in principe honden gewend...maar ik heb ook wel eens gehad dat er een klein hondje naar haar mond hapte. Ik stond er inmiddels naast en wilde het hondje bijna een trap geven is misschien beter dan opgepakt worden met een paardengebit en worden weggesmeten. Als die honden te ver gaan zie ik mijn paard hier wel maatregelen in nemen. Ze is er niet bang voor en heeft al een keer 2 stoeiende honden (die precies achter haar kont stond) een trap verkocht.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:48

ElCamino schreef:
Whahaa..... nou dat deel bij de bosberg is inmiddels aardig rustig geworden sinds de parkeerplaats dicht is en de politie af en toe rondrijdt op paarden....

ROFL Ik was de Bosberg helemaal vergeten, hihihi...... Dat bedoelde ik nog niet eens, maar nu je het zegt. Dat is daar vlakbij... Haha!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:11

Anne200 schreef:
Ik werk bij de politie, en ben hier bij geweest.

We zijn met 8 collegas nog aan het zoeken geweest naar de hond.
Het is VERMOEDELIJK een hond die 3 weken geleden is weggelopen terwijl hij ergens daar in de buurt op bezoek was.
waarschijnlijk is hij in die 3 weken wat verwilderd door gebrek aan eten enz. en heeft hij daarom aangevallen..
Daarbij ging het waarschijnlijk ook om een hond die al wat schuw en verwilderd was...

NOgmaals het is niet zker dat het om die hond gaat maar waarschijnlijk wel......

Dus het betrof waarschijnlijk geen laksheid van de eigenaar...

Dank je voor de uitleg. Zo zie je maar weer (voor degene die meteen een mooi verhaal hadden gemaakt van dit nieuwsbericht)..............speculaties leiden alleen tot frustraties!!

Anne200

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:09

inderdaad.... Haha!

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 21:52

kyrkelover schreef:
Pebbles9 schreef:
Ja dat bedoel ik toch ook??
Luisterd je hond NIET goed, dan loop je met je hond aan de riem en niet los.

nou dat vind ik dus ook ik was een tijdje terug met een een paardje het bos in.
HEt was die dag erg druk ik weet niet waarom maar er was iets te doen in de buurt geloof ik.
Nou ik zie die mensen met die hond ik rem netjes af en hun pakken hun honden beet nou niks aan de hand dacht ik. Nou uit respect nog even blijven stappen want ja als je gelijk wegdraaft kan de hond er nog achteraan gaan. Nou ik ben de hoek om zie ik zo'n grote hond keihard op me afkomen en blaffen en doen. Begint in de tsaart te bijten en zo. Ik hoorde die eigenaren al roepen en zo maar die hond luisterde gewoon niet. Dus ik ben gaan draven ik dacht van misschien gaat hij dan terug naar het baasje maar de hond werd nog agressiever. Dus ben ik gaan galloperen want ik dacht dat houdt die hond niet bij nou jammer dus. Op een gegeven moment kwam ik een paar mensen tegen en daar is hij toen denk ik bijgebleven. Ondertussen waren we al zeker een km als het niet langer was van de eigenaren af. Ik had toen gewoon echt geluk dat die van mij honden gewend is er lopen er namelijk 3. Maar zelfs hij vond het op het eind niet meer zo leuk en werd een beetje schigtich naar de hond.

Wat hoogst irritant dat jij gewoon weg draaft en zelfs galoppeert!
Die mensen laten hun goede wil zien door de honden aan te lijnen. Dat de honden alsnog achter jullie aan rent was vast niet de bedoeling. Als ze dat geweten hadden, dan hadden ze vast nog even gewacht met de honden los te laten.
Als dank laat jij de eigenaren een kilometer achter de honden aan lopen terwijl je paard notabene niet eens bang is voor de honden!

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:01

Als een hond zich agressief gedraagd tegenover mijn paard zou ik ook de benen nemen als het niet anders kan, helemaal als de hond niet naar de eigenaren luisterd.
Jammer dan dat de eigenaren dan een km moeten lopen, ik laat mij en mijn paard niet bijten.

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:02

Ik ben zondag naar de hoorneboegse hei geweest (ingang bij de kamphorst, waar het monumentje van Yvonne is) en heb geen papier gezien op het hek?
Maar begrijp ik nou dat die hond dan in het stuk bos loopt dat over de eerste spoorbrug is en voor de snelwegbrug is?
Of in het stuk bos over allebei de bruggen?

Edit: ik zie dat het artikel 8 januari geplaatst is dus het papier zal wel na mijn rit van afgelopen zondag zijn opgehangen Blond

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:31

Janine_L schreef:
Ik ben zondag naar de hoorneboegse hei geweest (ingang bij de kamphorst, waar het monumentje van Yvonne is) en heb geen papier gezien op het hek?
Maar begrijp ik nou dat die hond dan in het stuk bos loopt dat over de eerste spoorbrug is en voor de snelwegbrug is?
Of in het stuk bos over allebei de bruggen?

Edit: ik zie dat het artikel 8 januari geplaatst is dus het papier zal wel na mijn rit van afgelopen zondag zijn opgehangen Blond

Ik neem aan dat we het over de Lage Vuursche hebben, dus over de Utrechtseweg en het spoor. Maar ja, als die hond ronddwaalt, weet je het maar nooit......

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 00:54

nou dat vind ik dus ook ik was een tijdje terug met een een paardje het bos in.
HEt was die dag erg druk ik weet niet waarom maar er was iets te doen in de buurt geloof ik.
Nou ik zie die mensen met die hond ik rem netjes af en hun pakken hun honden beet nou niks aan de hand dacht ik. Nou uit respect nog even blijven stappen want ja als je gelijk wegdraaft kan de hond er nog achteraan gaan. Nou ik ben de hoek om zie ik zo'n grote hond keihard op me afkomen en blaffen en doen. Begint in de tsaart te bijten en zo. Ik hoorde die eigenaren al roepen en zo maar die hond luisterde gewoon niet. Dus ik ben gaan draven ik dacht van misschien gaat hij dan terug naar het baasje maar de hond werd nog agressiever. Dus ben ik gaan galloperen want ik dacht dat houdt die hond niet bij nou jammer dus. Op een gegeven moment kwam ik een paar mensen tegen en daar is hij toen denk ik bijgebleven. Ondertussen waren we al zeker een km als het niet langer was van de eigenaren af. Ik had toen gewoon echt geluk dat die van mij honden gewend is er lopen er namelijk 3. Maar zelfs hij vond het op het eind niet meer zo leuk en werd een beetje schigtich naar de hond.[/quote]

Wat hoogst irritant dat jij gewoon weg draaft en zelfs galoppeert!
Die mensen laten hun goede wil zien door de honden aan te lijnen. Dat de honden alsnog achter jullie aan rent was vast niet de bedoeling. Als ze dat geweten hadden, dan hadden ze vast nog even gewacht met de honden los te laten.
Als dank laat jij de eigenaren een kilometer achter de honden aan lopen terwijl je paard notabene niet eens bang is voor de honden![/quote]
nou dan begrijp jij mij verkeerd wan tik was gewoon netjes gaan stappen nog een stuk verder in stap gereden totdat ik toch echt wel een stukje weg was van die honden ze hadden er overigens 3 bij.
Nou die andere 2 was niks mee aan de hand. Kijk ik vind het niet normaal als je ze net gepasserd bent en gelijk wegdraaft maar als je al een stuk verderop bent. En vaak is het zo als je dan weg draaft ze terug gaan. Nou neit dus toen ben ik weer even gaan stappen maar begon hij nog feller in de staart te happen en zo. Jha wat moet ik dan beetje blijven staan totdat de hond ook op ander plekken begint te bijten. Ik heb zelfs helemaal geen probleem met loslopende honden. Lopen er zoveel in het bos. En ik houdt altijd rekening met andere mensen. Ga altijd over in stap wacht tot we er een stukje voorbij ben draaf dan weer aan en vooral als ik andere mensen met dieren asseer kijk ik even om.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 09:29

Wieweet is het ook wel weg hoor.... weggeregend misschien....
Dat papier hing er echt veel eerder....nu ik erover nadenk

ik denk nu opeens:
Op die foto stond een husky-achtig beest.....
ik stond van de kerst tot 1 januari op de Kamphorst en heb de hele week buiten gereden....

Klinkt l*llig maar zou misschien de eigenaar zijn hond hier verloren zijn., dier is misschien in de Lage Vuursche beland...en n.a.v. alle ellende heeft de eigenaar het papier weggehaald????
Of is dat erg ver gezocht??

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 10:34

ElCamino schreef:
Wieweet is het ook wel weg hoor.... weggeregend misschien....
Dat papier hing er echt veel eerder....nu ik erover nadenk

ik denk nu opeens:
Op die foto stond een husky-achtig beest.....
ik stond van de kerst tot 1 januari op de Kamphorst en heb de hele week buiten gereden....

Klinkt l*llig maar zou misschien de eigenaar zijn hond hier verloren zijn., dier is misschien in de Lage Vuursche beland...en n.a.v. alle ellende heeft de eigenaar het papier weggehaald????
Of is dat erg ver gezocht??

Nou als jij toen al dat papier hebt gezien, is het niet geheel ondenkbaar dat inderdaad een baasje dit papier heeft opgehangen.
Die week ben ik niet op de hei geweest dus heb het ook niet gezien (ivm vuurwerk rijd ik nooit rondom oud en nieuw buiten)
Wie weet ligt dat papier dan nog ergens.............?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 10:48

ik zal voor de grap eens kijken het weekend...of er ergens een vefrrommeld propje ligt...als het weggeregend is moet er ergens een vodje liggen en kunnen we misschien achterhalen van wie de hond is...
Als de eigenaar het weghaalde niet natuurlijk....

En jongens: WIEWEET vergis ik me wel he!!!!
Ik heb niet uitgebreid dat papier gelezen zoals ik eerder zei en misschien is het heel anders.
Wil niemand iets in de schoenen schuiven, ook omdat de hond uiteindelijk op een ander deel was toen het voorval gebeurde...

EvillxBambii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:03

aaw. wat zielig voor de amazone en paard.
dat ze de hond maar vinden ! En de eigenaar

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:11

El Camino; ik reed er net met de auto langs en zag idd aan het hek een verfrommeld papiertje hangen. Maar ik zag ietsje verderop aan een lantaarnpaal ook een A4tje hangen met een foto van iemand die 50 jaar is geworden!!! Haha!
Straks hangt er gewoon een foto van een Abraham....... Nagelbijten / Gniffelen

wolfram3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 21:23

Was het een oud paard? normaal slaat een paard .

wolfram3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 21:25

ik lees dat de politie erbij is geweest.
met aktie voeren

Skaiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:30

lang leve de zweepjes idd, pff, wat een ellende, mijn shetlander sloeg ook eens op hol voor de kar, omdat er een hond de hoek omkwam en die liet zijn tanden zien, ik had ook een lange zweep, de hond was al verdwenen, maar als zo een onopgevoed klerebeest in de buurt komt kan ie toch een geweldige optater krijgen, moeten die eigenaren hem maar opvoeden en anders aanlijnen.
heb zelf ook honden en hou vreselijk veel van ze, maar ze moeten niet anderen in gevaar gaan brengen. Vork

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:06

Nou, ben er geweest met mijn knollie.... hangen alleen nog punaises met een flartje.... (=piepklein restje papier) verder niks. Zag ook niets liggen, helaas....