Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_angela_ schreef:raar onderzoek... als ze echt iets hadden willen onderzoeken hadden ze vier groep moeten nemen
1) 24/7 in het land
2) 23/7 in het land en 1 uur stapmolen
3) voornamelijk op stal, 3 uur land, en 1 uur stapmolen
4) voornamelijk op stal en 4 uur in het land..
_angela_ schreef:Daar heb je helemaal gelijk in Irma_maandag
Op zich zou het natuurlijk best kunnen zijn dat een vroege soort van gecontroleerde beweging goed is voor een veulen. Bij ons in NL staan de veulens tenslotte de hele tijd op een relatief kleine wei, en is er niet, zoals in het wild, een soort "trek" waarbij de paarden tientallen km per dag afleggen....
Irma_Maandag schreef:_angela_ schreef:Daar heb je helemaal gelijk in Irma_maandag
Op zich zou het natuurlijk best kunnen zijn dat een vroege soort van gecontroleerde beweging goed is voor een veulen. Bij ons in NL staan de veulens tenslotte de hele tijd op een relatief kleine wei, en is er niet, zoals in het wild, een soort "trek" waarbij de paarden tientallen km per dag afleggen....
Zou maar zo kunnen. Maar dan denk ik eerder aan training aan de hand en rechtuit, ipv. op een kleine cirkel. De ruimte die onze paarden tegenwoordig (kunnen) krijgen is meestal maar een fractie van de ruimte die ze in het wild ter beschikking staat.
Misschien weten we over een paar jaar meer....
_angela_ schreef:Ik zal ook niet snel kiezen voor een stapmolen hoor, maar ik kan me voorstellen dat er best nuttig onderzoek naar te doen is, in een stapmolen, of op een andere manier. Maar dat moet er idd wel eentje zijn die kijkt op de lange termijn...
Cayenne schreef:Omdat het trainingsprogramma geen slechte veranderingen liet zien bij de oppervlakkige buigpezen, kunnen de onderzoekers de introductie van atletische training voor jonge paarden aanbevelen om het risico tot het oplopen van peesblessures te verkleinen.
Sylvia schreef:Ik heb idd een mailtje gestuurd, ik hoop dat ze me liev genoeg vinden om me dat hele artikel te verstrekken. En anders ga ik gewoon smeken