Vrouw overlijdt na botsing met paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lindake

Re: Vrouw overlijdt na botsing met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 19:19

Och dat vuurwerk Boos!. Moet afgeschaft worden. Enkel op centrale plaatsen mag er wel afgeschoten worden door deskundigen maar gewone mensen moeten eraf blijven volgens mij!

Heel erg voor de paardeneigenaar. 2 paarden verliezen met nieuwjaar Ach gut. Ben wel blij dat hij niet aanpsrakelijk is. Hopelijk vinden ze snel de daders!

En ook heel veel sterkte voor de nabestaanden van het 20 jarige meisje en de andere inzittenden Ach gut.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 19:23

wat erg voor de nabestaanden zeg!!
heel veel sterkte, wat ene rotbegin van nieuw jaar

mijn paarden staan ook 24\7 buiten
Mijn paarden blijven normaal gesproken rustig staan, of rennen even en dan is het weer goed
wel weten mensen uit de buurt dat het MIJN paarden zijn en waar mijn ouders wonen of hebben zelf mijn nr

Ook ben ik gisternoacht nog even gaan kijken hoe het ging

op stal zeggen, is met 3 paarden erg lastig als je alleen schuilstal hebt, daar bij wil ik zo min mogelijk hun routine verpesten en weet ik zeker dat ze op stal veel meer in paniek zijn dan op de wei

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 19:30

Van mij, zoals al eerder geopperd, mag er echt een regeling komen dat er alleen bedrijven, die daar speciaal toe bevoegd zijn, dat kunnen en mogen doen. Met grote advertenties van waar en wanneer, zodat diereneigenaren ev. oplossingen kunnen bedenken. Spaart zoveel ellende uit en het is nog knapper dat knullig geprul van de meeste amateurs. (hoeveel mensen verliezen geen ledematen? Hoeveel beesten panniekeren niet met de nodige gevolgen?)

Welke slimmerik schiet er dan ook vuurwerk af bij dieren (al is de vraag natuurlijk of ze gezien konden hebben dat er paarden stonden)?

Mijn paardje heeft vannacht toch ook op stal overnacht, is zeer zelden onder de indruk van iets, staat op nog geen 50m van mijn bedje en we zitten erg rustig maar juist om dit soort dingen te voorkomen, ging hij toch op stal. Als hij niet zo makkelijk op stal zou kunnen, zoek ik wel een stal. Desnoods de trailer maar bevolken. Er hoeft maar een peanut te zijn die achteraan heeft gestaan bij de hersenverdeling of voorraan bij de drankverdeling. Maar dat is nu eenmaal iets wat je zelf kiest en waar je zelf de risico's van moet inschatten. Er waren er die het hadden over het juist onrustig worden op stal...thja das dan erg piep als je paard zich bezeerd en de boel in elkaar trapt. Groot verdriet en wat schade, maar das wel jouw verdriet en schade. Kost een stuk minder emotioneel en financieel dan dat je iets van nalatigheid in je broek geschoven krijgt/kunt krijgen (heb het nu over juridische nalatigheid he, staat lang niet altijd in overeenstemming met de realiteit). Ik ben zeer blij voor de eigenaar dat hij erbij was en er al een gevangen had en moeite gedaan heeft en naar ik hoor niet vervolgd wordt.

Arm meisje, arme gewonden, arme paarden en eigenaar en andere betrokkenen. Wat een triest einde weer.

@Amyke: Nieuws heeft nogal de neiging om vaak fout te tellen, of iets vergeten te zeggen, of juist iets te insinueren dat er niet is. Niks klakkeloos geloven.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 19:52

amyke schreef:
Ze zijn de mensen dat het vuurwerk hebben afgestoken aan het zoeken. De eigenaar is niet verantwoordelijk maar wel de afstekers van het vuurwerk.

En waar denk je dat de verzekering van de mensen die verongelukt zijn zal aankloppen als daders niet gevonden worden?
En hoezo zullen die schuldig zijn. Men kan daders niet kwalijk nemen paarden niet te zien staan in een overlichte wei. Bovendien wie bewijst van welke knal de paarden geschrokken zijn? Enige getuige lijkt de eigenaar te zijn. etc etc.

Nee, kan me niet voorstellen dat men al over de schuldvraag eens is. Of ze moeten in Belgie ineens errug vlot geworden zijn.

Otex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 19:54

wat erg Huilen was daar ook zo dikke mist???? hie wel je zag nixx

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:11

slimmerik schreef:
Inoterry schreef:
Ieder jaar vallen er weer een aantal onschuldige slachtoffers door vuurwerk, zowel mensen als dieren.
Ieder jaar hebben er vele duizenden mensen en dieren een zwaar k*t oud en nieuw vanwege dat vuurwerk.

Maar iedereen moet maar rekening houden dat er elk jaar toch weer vuurwerk wordt afgestoken, anders ben je egoïstisch.
Dus we moeten het gewoon maar accepteren dat er ieder jaar slachtoffers vallen omdat er nu eenmaal mensen zijn die graag voor kapitalen de lucht in schieten, en meteen het milieu vervuilen Verward . Leuk feest hoor.

Laat mij maar lekker egoïstisch zijn en vinden dat dat k*t vuurwerk verboden moet worden. Dat schilt ieder jaar slachtoffers.

Verschrikkelijk dat dit gebeurd is.
Ik wens de nabestaanden en de eigenaar van de paarden veel sterkte toe.

Ik denk niet dat dat er ooit van komt. En gelukkig maar. Het is gewoon een traditie die erbij hoort. Misschien wel de alcohol aan banden leggen.

Onze paarden (die overigens echt niet graag op stal staan) hebben we binnen gehaald en de ramen geblindeerd en heerlijke klassieke muziek erbij (waar we ze overigens al een paar nachten aan gewend hebben).

ze kunnen beter op iets anders richten, zoals de lage ziekelijke straffen in nederland of misschien zoals er al werd gezegd alcohol, vuurwerk is traditie, en ik vind het mooi om te zien (op de lawinepijlen na) heel de wereld doet het zoiets kan je niet verbieden.

iedereen geeft de schuld maar van het vuurwerk maar iedereen weet dat het gebeurt dus zet je je paarden niet open en bloot in een wei, of geef je ze althans iets (mijn dieren krijgen relax).
ik vind het heel erg sneu dat het gebeurd is, maar vuurwerk is er nou eenmaal. en hoe gaan ze de mensen zoeken die het hebben afgestoken? er waren er veel meer die vuurwerk afstaken hoor, wie zegt dat het die ene knal was?

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:07

Otex schreef:
wat erg Huilen was daar ook zo dikke mist???? hie wel je zag nixx

Nope daar was er gaan mist.

Naar ongeval.. Ben er gisteren rond 10 uur nog voorbij gereden...
Maar het is niet 100 % zeker dat het aan vuurwerk heeft gelegen..
Citaat:
Volgens de wegpolitie werden de dieren vermoedelijk opgeschrikt door nieuwjaarsvuurwerk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:13

Afschuwlijke beelden in het nieuws,zowel het dode paard als de verongelukte auto`s.Toch begrijp ik de eigenaren niet.Onze paarden hebben ook jaren op een wei zonder stalling gestaan.Klokslag 12 heb ik altijd op de wei doorgebrachtmdan ging ik de paarden voeren,hooi en wat bieten.Dan waren de paarden gerust en ik.Tot opluchting van de familie staan mijn paarden nu s`nachts op stal en sinds een paar jaar vier ik oud en nieuw onder de mensen in plaats van met paarden .

Maar als ze de gene vinden die dit vuurwerk hebben afgestoken dan zijn ze niet jarig.In Belgie is het afsteken van vuurwerk zonder vergunnig verboden.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:15

Er liep om half vier ook een paard op de snelweg bij zoetermeer, er was toen een botsing. Het paard werd gevangen en gekalmeerd, paard had geen verwondingen, automobilisten geloof ik ook niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:16

De eigenaar van de paarden was er ook bij Ja

Dus in belgie lopen geen kleine kinderen vuurwerk af te stoken?
Dat is opzich al een hele vooruitgang met NL. Jammer dan toch dit tragische gebeuren Verdrietig

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:19

Alleen mag in Belgie veel zwaarder vuurwerk afgevuurd worden dan in Nederland. In Nederland mogen winkeliers ook geen vuurwerk verkopen aan kinderen jonger dan 16 jaar dus in Belgie is het zeker niet strenger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:22

nee die harde knallen gaan de nederlanders in belgie halen...
Gisteren knalde het zo enorm hard..zo hard had ik nog nooit gehoord...alles dreunde gewoon.
Mijn schoonmoeder is helemaal doof, maar deze schrok zelfs, gewoon van het gevoel.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:26

runningkawa schreef:
nee die harde knallen gaan de nederlanders in belgie halen...

Maar die zijn dus in Belgie toegestaan en in Nederland verboden. Dus Nederland is strenger in het vuurwerkbeleid. Dat je ze vrij in Duitsland en Belgie kunt kopen (zegt ook iets over het vergunningbeleid in Belgie Knipoog ) betekent dit niet dat je het mag in Nederland. Kennis van mij heeft twee jaar geleden een enorme vette boete gehad van de Nederlandse politie toen ie betrapt werd. ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:29

Alleen mag hier jan en alleman vuurwerk knallen...
In belgie dan blijkbaar weer niet, dus zou daardoor zwaarder vuurwerk ook veiliger kunnen zijn.
Maar als je dan met vergunning nog niet bedenkt wat kan en niet kan...ja dan houd het op....

Felientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:33

ach wat erg!
voor de bestuurder en de eigenaar en natuurlijk dat arme beestje.
was natuurlijk al zo bang.
veel sterkte ermee danmaar !

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:35

Onze paarden staan in het buitengebied waar 's nachts veel jongeren in de Nieuwjaarsnacht langs fietsen die naar het dorp gaan naar de disco. (meesten zijn dus echt 16 jaar en ouder )Zij steken onderweg natuurlijk vuurwerk af. Vanaf de onverlichte weg kunnen zij onmogelijk zien of er in de onverlichte wei dieren lopen. Daarom gaan onze paarden een paar nachten naar binnen. Zij zijn dus in de overtuiging dat zij niemand schade berokkenen. Kan me dus helemaal voorstellen dat de daar in Belgie vuurwerk afstekende jongeren geen notie van die paarden hebben gehad. Ik zou het dan ook zeer onreëel vinden dat zij daarop aansprakelijk gesteld zouden worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:37

Nee hoor die knallers zijn in Belgie verboden die kan je alleen kopen als je een nederlands paspoort heb en een nederlandse wagen rijd.

Mijn 16 jarige zoon heeft vanalles ondernomen om er aan te komen,maar niks mee gekregen.Dat het hier verboden is ,wil nog niet zeggen dat ze het niet doen hè,maar wel veel minder.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:46

silvana schreef:
Nee hoor die knallers zijn in Belgie verboden die kan je alleen kopen als je een nederlands paspoort heb en een nederlandse wagen rijd.

Mijn 16 jarige zoon heeft vanalles ondernomen om er aan te komen,maar niks mee gekregen.Dat het hier verboden is ,wil nog niet zeggen dat ze het niet doen hè,maar wel veel minder.

Iedereen met een KvK nummer kan in Belgie nitraten, strijkers en vlinders kopen. Hier in Duitsland wordt het zelfs meegegeven zonder ID bewijs, of Nederlands kenteken hoor Knipoog Met de grens naar Belgie heb ik minder ervaring.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:51

Weet niet wat ik moet zeggen, wat erg.

Ik vind wel dat je de laatste tijd veel hoort over los gebroken paarden!?

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:21

slimmerik schreef:
amyke schreef:
Ze zijn de mensen dat het vuurwerk hebben afgestoken aan het zoeken. De eigenaar is niet verantwoordelijk maar wel de afstekers van het vuurwerk.

En waar denk je dat de verzekering van de mensen die verongelukt zijn zal aankloppen als daders niet gevonden worden?
En hoezo zullen die schuldig zijn. Men kan daders niet kwalijk nemen paarden niet te zien staan in een overlichte wei. Bovendien wie bewijst van welke knal de paarden geschrokken zijn? Enige getuige lijkt de eigenaar te zijn. etc etc.

Nee, kan me niet voorstellen dat men al over de schuldvraag eens is. Of ze moeten in Belgie ineens errug vlot geworden zijn.

Tja,waar ze dan gaan aankloppen weet ik niet.
De daders hadden geen vergunning om dit af te steken. Dat is ondertussen al zo goed als zeker.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:26

Djeenie schreef:
Amyke en Odyne; Lees even mijn bericht op pagina 2 Lachen

Ik heb het gelezen en ik zeg toch juist hetzelfde als jij??
Alleen,ik reageerde op het bericht boven mij. Dat ging over een paard,geen 2...

Brrrr,als je naar het nieuws keek,zag je dat paard gewoon op de snelweg liggen,kreeg er de kriebels van.
Dat was zo naar om te zien dat het paard er gewoon lag en de auto's er voorbij reden.

Trouwens,iedereen die hier zegt dat je bij je paard moet blijven: als een paard verschiet ga jij het niet tegenhouden hoor. Ik denk niet dat je de knallen kan verzachten. Ik ben niet bij mijn paard geweest omdat ik weet dat ze dan alleen maar onrustig wordt als ik 's nachts ineens opduik. De eigenaar kan er toch niets aan doen dat de paarden verschoten en op hol sloegen. Een paard op hol hou je als eigenaar niet tegen hoor en dat loopt overal door. Er mag dan nog elecktriciteit op de draden staan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:49

amyke schreef:
De daders hadden geen vergunning om dit af te steken. Dat is ondertussen al zo goed als zeker.

Er zijn geen getuigen en geen daders bekend. Dus a.u.b. geen insinuaties. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:51

Een paard is wel rustiger als je er bij bent en vooral als je voert.Ongelukken kun je helaas nooit uitsluiten anders waren het geen ongelukken.Maar soms kan je dingen wel zien aankomen en proberen te voor komen.

slimmerik ook met een gewoon kvk krijg je in belgie niet zomaar vuurwerk.Je moet een vergunning kunnen voorleggen.

De politie doet trouwens die insinuatie`s op tv ,dus ik vermoed dat ze een spoor hebben

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 01:57

Onze katten zitten al dagen voor het vuurwerk binnen
en onze paarden komen onder geen voorbehoud buiten dan
ik vind het wel een beetje gevaarlijk ze zomaar buiten te laten
arm paard.
mja en die vrouw natuurlijk, die kon er ook niets aan doen :/

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 02:10

Mijne zat ook mooi binnen, aangezien er vuurwerk werd afgestoken in ons straat (bijna vlak voor ons huis) en ja de stal is dus achteraan in de tuin. Dus direct na het vuurwerk bij mijn paard geweest op stal, die was enorm onrustig en zweette wel van de stress en had de hele stal rondgemest, had die toen buiten gestaan was ze ook uitgebroken, zowiezo, en ik woon ook niet ver van een snelweg, de paarden hier wat verderop (nog dichter bij de snelweg) waren ook binnen, want ook deze zouden bang geweest zijn.
Zele is niet zo ver weg, en heb je als eens langs de autosnelwegen gereden? Overaaaaal zie je paarden langs de snelwegen, echt overal! Dus dat is het probleem niet, maar gewoon dat ze niet op stal waren, het bleek om 3 paarden te gaan, bepaalde zeggen 2 maar nu zeiden ze 3 op het nieuws. Er zijn ook nog 2 inzittenden gewond, en nog een andere auto is op die ene auto van dat meisje geknald dus ook die zijn gewond. Echt ene hele ramp.. Ik wens die familie echt veel sterkte toe!