Heel erg voor de paardeneigenaar. 2 paarden verliezen met nieuwjaar

En ook heel veel sterkte voor de nabestaanden van het 20 jarige meisje en de andere inzittenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amyke schreef:Ze zijn de mensen dat het vuurwerk hebben afgestoken aan het zoeken. De eigenaar is niet verantwoordelijk maar wel de afstekers van het vuurwerk.
slimmerik schreef:Inoterry schreef:Ieder jaar vallen er weer een aantal onschuldige slachtoffers door vuurwerk, zowel mensen als dieren.
Ieder jaar hebben er vele duizenden mensen en dieren een zwaar k*t oud en nieuw vanwege dat vuurwerk.
Maar iedereen moet maar rekening houden dat er elk jaar toch weer vuurwerk wordt afgestoken, anders ben je egoïstisch.
Dus we moeten het gewoon maar accepteren dat er ieder jaar slachtoffers vallen omdat er nu eenmaal mensen zijn die graag voor kapitalen de lucht in schieten, en meteen het milieu vervuilen. Leuk feest hoor.
Laat mij maar lekker egoïstisch zijn en vinden dat dat k*t vuurwerk verboden moet worden. Dat schilt ieder jaar slachtoffers.
Verschrikkelijk dat dit gebeurd is.
Ik wens de nabestaanden en de eigenaar van de paarden veel sterkte toe.
Ik denk niet dat dat er ooit van komt. En gelukkig maar. Het is gewoon een traditie die erbij hoort. Misschien wel de alcohol aan banden leggen.
Onze paarden (die overigens echt niet graag op stal staan) hebben we binnen gehaald en de ramen geblindeerd en heerlijke klassieke muziek erbij (waar we ze overigens al een paar nachten aan gewend hebben).
Otex schreef:wat ergwas daar ook zo dikke mist???? hie wel je zag nixx
Citaat:Volgens de wegpolitie werden de dieren vermoedelijk opgeschrikt door nieuwjaarsvuurwerk.
runningkawa schreef:nee die harde knallen gaan de nederlanders in belgie halen...
silvana schreef:Nee hoor die knallers zijn in Belgie verboden die kan je alleen kopen als je een nederlands paspoort heb en een nederlandse wagen rijd.
Mijn 16 jarige zoon heeft vanalles ondernomen om er aan te komen,maar niks mee gekregen.Dat het hier verboden is ,wil nog niet zeggen dat ze het niet doen hè,maar wel veel minder.
slimmerik schreef:amyke schreef:Ze zijn de mensen dat het vuurwerk hebben afgestoken aan het zoeken. De eigenaar is niet verantwoordelijk maar wel de afstekers van het vuurwerk.
En waar denk je dat de verzekering van de mensen die verongelukt zijn zal aankloppen als daders niet gevonden worden?
En hoezo zullen die schuldig zijn. Men kan daders niet kwalijk nemen paarden niet te zien staan in een overlichte wei. Bovendien wie bewijst van welke knal de paarden geschrokken zijn? Enige getuige lijkt de eigenaar te zijn. etc etc.
Nee, kan me niet voorstellen dat men al over de schuldvraag eens is. Of ze moeten in Belgie ineens errug vlot geworden zijn.
Djeenie schreef:Amyke en Odyne; Lees even mijn bericht op pagina 2
amyke schreef:De daders hadden geen vergunning om dit af te steken. Dat is ondertussen al zo goed als zeker.