Eigenaars laten paard gruwelijke doodstrijd sterven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oOoKellyoOo

Re: Eigenaars laten paard gruwelijke doodstrijd sterven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:11

Verschrikkelijk zoiets. Die mensen moeten ze alle dieren afnemen en ale rechten afnemen.
Dat noemt men dierenliefde, afschuwelijk.
Dat een keus moeilijk is kan ik me voorstellen, maar je kiest voor het beste, ookal heb je veel verdriet.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:23

Cayenne schreef:
http://www.belg.be/leesmeer.php?x=5708
belg.be

Na contact met de eigenaars van het paard bleek dat er een grote dierenliefde was, zodat voor hen euthanasie niet kon. .

dierenliefde??!! dit noem ik zelfmedelijden!!! waar zijn die mensen in vredesnaam mee bezig. hier kan ik echt kwaad om worden. geef me maar een geweer dan doe ik het wel.. dan zijn die dieren tenminste beter af.. hebben ze een iets waardigere dood. dit is pure dierenmishandeling. als je dit zo laat gaan als eigenaar dan ben je tog achterlijk!!!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:18

Belachelijk dat die paarden niet in beslag zijn genomen!!!
Arme paarden Huilen wat een walgelijke mensen!!!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:20

Nieke schreef:
Schokkend,schandalig, ik heb er geen andere woorden voor..
T spijtige is wel de eigenaars hoogst waarschijnlijk vrijuit gaan.)

oppakken die mensen en een lange celstraf en boete geven!!!

Nieke schreef:
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat de eigenaars worden gestraft Boos!
K vraag me echt af wie die dierenarts is geweest....(die moet toch ook een ongelofelijk schuldgevoel hebben nu Boos! )
Ik geloof niet dat hier een dierenarts bij is geweest.
Inderdaad, Hoe kunnen mensen zo doen tegenover onschuldige dieren, vreselijk!!! Huilen

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:57

Wat een veschrikkelijke mensen! Dierenliefde? Boos!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 15:13

Weet iemand precies waar dit is ? en wie de eigenaar is en waar ik die kan bereiken ? Ik woon daar vlakbij- ik kan proberen of ik ze kan "kopen"

tot op 2wkn geleden reed ik elke dag naar Doel over de E17 maar ik heb dit nooit gezien (misschien is het bij de afslag kruibeke zelf ? zal er straks eens langsrijden)

In belgie kunnen dieren wel in beslag genomen worden, maar het gaat niet zo makkelijk als bij de AID in nederland- procedure is veel langer (ben vrijwilliger voor een asiel in Belgie)

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:40

Mist schreef:
Weet iemand precies waar dit is ? en wie de eigenaar is en waar ik die kan bereiken ? Ik woon daar vlakbij- ik kan proberen of ik ze kan "kopen"

tot op 2wkn geleden reed ik elke dag naar Doel over de E17 maar ik heb dit nooit gezien (misschien is het bij de afslag kruibeke zelf ? zal er straks eens langsrijden)

In belgie kunnen dieren wel in beslag genomen worden, maar het gaat niet zo makkelijk als bij de AID in nederland- procedure is veel langer (ben vrijwilliger voor een asiel in Belgie)

In beslag nemen kan inderdaad niet van het ene uur op het andere, maar weet wel dat je resultaat krijgt als je genoeg mensen en instanties blijft lastig vallen, desnoods ga je met de mensen zelf praten en ga je zeker langs bij politie. Het is zo dat een klacht bij de politie kan overgemaakt worden aan de dienst Dierenwelzijn, geen gehoor, ga verder, laat het niet los. Indien de bevoegde instanties niet luisteren kan je een klacht indienen bij de ombudsman. Het gaat hier over het leven van dieren en dat kan geen weken duren. Voor een bepaalde zaak kreeg ik ook niet het gewenste resultaat, mijn mails naar Ministeries, bevoegde instanties, politie waren kort en krachtig. Op dit moment heb ik bepaalde personen te mailen en weten zij dat ik niet akkoord ben met, we gaan eens komen kijken.
Ge ervoor, dien klacht in bij de politie, vraag naar resultaten, hou vol, en anders bij de Ombudsman. Waar blijven de dierenrechtenorganisaties die zich promoten om alles te doen voor de dieren, allé als de TV, Radio en de kranten aanwezig zijn en anders een dikke nul, krijgen zij geld van iedereen om op hun luie kont te gaan zitten, zij zijn stinkend rijk aan giften en erfenissen en dieren die hun hulp nodig hebben blijven in de kou staan.
Je kan niet alles redden, maar je kan wel trachten het leven van een dier, dierwaardig te maken.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 19:58

zitake schreef:
katiavl schreef:
Maar de da is gekomen, en heeft het dier gewoon laten liggen.
Dat snap ik niet?

gewoon laten liggen, tja als hij niks mag doen van de eigenaars. Je kunt altijd op de mensen inpraten, maar uit ervaring weet ik al dat je 2 soorten mensen hebt, zij die alles doen voor hun dier en zij die denken dat ze goed doen voor hun dier. Je mag nog alles uitleggen en preken wat je wilt, zo'n mensen luisteren gewoon niet.

Citaat:
“We hebben de eigenaar duidelijk gemaakt dat euthanasie wel eens het beste kon zijn voor het paard, omdat ze het nu wellicht een doodstrijd lieten lijden” zegt BLID-voorzitter Dirk Blanchart. Ondanks de aanbeveling van onze organisatie en hun verantwoordelijkheid, legden de eigenaars het lot van het paard in de handen van de dierenarts.

Zo lijkt het alsof ze zeggen dat de DA hiervoor gekozen heeft.

Otex

Re: Eigenaars laten paard een gruwelijke doodstrijd sterven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:01

Silence schreef:
Grote dierenliefde????????

Dacht het niet, schandalig gewoon. Boos!
Als je om je dier geeft, laat je deze niet zo ontzettend afzien.
Verschrikkelijk gewoon.
Hopelijk krijgen ze het flink te verduren als de klacht is ingediend.

helemaal met jouw eens, wat een arm dier Huilen

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:17

Ik neem nog steeds aan dat de BLID ongeveer hetzelfde is als de AID, dan zijn ze zelfs verplicht het dier te helpen. En als er geen andere keus op zit dan het dier humaan af te maken, horen ze dat dus te doen! Geen stomme uitvluchten, want nu is er een dier een pijnlijke dood gestorven omdat niemand ingreep!

Hoe ver moet het nog komen voordat mensen beseffen dat dit pure dierenmishandeling is?!!!!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:22

Adri schreef:
Mist schreef:

In beslag nemen kan inderdaad niet van het ene uur op het andere, maar weet wel dat je resultaat krijgt als je genoeg mensen en instanties blijft lastig vallen, desnoods ga je met de mensen zelf praten en ga je zeker langs bij politie. Het is zo dat een klacht bij de politie kan overgemaakt worden aan de dienst Dierenwelzijn, geen gehoor, ga verder, laat het niet los. Indien de bevoegde instanties niet luisteren kan je een klacht indienen bij de ombudsman. Het gaat hier over het leven van dieren en dat kan geen weken duren. Voor een bepaalde zaak kreeg ik ook niet het gewenste resultaat, mijn mails naar Ministeries, bevoegde instanties, politie waren kort en krachtig. Op dit moment heb ik bepaalde personen te mailen en weten zij dat ik niet akkoord ben met, we gaan eens komen kijken.
Ge ervoor, dien klacht in bij de politie, vraag naar resultaten, hou vol, en anders bij de Ombudsman. Waar blijven de dierenrechtenorganisaties die zich promoten om alles te doen voor de dieren, allé als de TV, Radio en de kranten aanwezig zijn en anders een dikke nul, krijgen zij geld van iedereen om op hun luie kont te gaan zitten, zij zijn stinkend rijk aan giften en erfenissen en dieren die hun hulp nodig hebben blijven in de kou staan.
Je kan niet alles redden, maar je kan wel trachten het leven van een dier, dierwaardig te maken.

Dag Adri ! (je kent me als Rianne)

Ik weet hoe traag in beslagname werkt in Belgie, daarom denk ik dat het in het belang van de ponies is als ik ze eventueel gewoon koop- of de eigenaar afstand kan laten doen via een contract van het asiel (Canina in Essen) Probleem is, ik kan ze niet vinden !! en niemand heeft mij nog gepb't met het adres/locatie van deze dieren !!! Ik zal morgen proberen de krant die het publiceerde op te bellen.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:56

Wat walgelijk !!!!!!!!!Waarom schakelt de politie de dierenbescherming niet in of neemt die pony`s in beslag.Dit is toch te gek voor woorden.
Dierenliefde , me neus !!!!

jua32

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:31

Schandelijk gewoon.
En de andere pony's in beslag nemen.
Die mensen moeten net zo lijden als ze sterven als het paard.
Kunnen ze het ook voelen. Misselijk makend gewoon bah!

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:10

Trice schreef:
Ik neem nog steeds aan dat de BLID ongeveer hetzelfde is als de AID, dan zijn ze zelfs verplicht het dier te helpen. En als er geen andere keus op zit dan het dier humaan af te maken, horen ze dat dus te doen! Geen stomme uitvluchten, want nu is er een dier een pijnlijke dood gestorven omdat niemand ingreep!

Hoe ver moet het nog komen voordat mensen beseffen dat dit pure dierenmishandeling is?!!!!

Blid is niet zoals de AID, het is een dierenrechtenvereniging, zij moeten zich wenden tot het Ministerie van Dierenwelzijn, maar met de nodige moeite kunnen zij dat wel klaren, ben zelf niet op de hoogte gebracht van deze mishandeling, zal zeker de toestand van de twee shetters volgen, als het nog niet te laat is, spijtig genoeg woon ik er een eindje van. Weet ook niet wie de eigenaars zijn.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:15

Hallo Mist,

Inderdaad ik ken je, weet ook niets van de eigenaars, niemand heeft mij gekontakteerd over deze toestanden, wel over andere paarden rond Antwerpen, daar is inmiddels Dierenwelzijn al langs geweest en ook de politie, die aan de aanklagers gevraagd hadden om met hun kontakt op te nemen. Als je naar de Politie gaat en zij doen niets, ja dan kan het gebeuren dat ik ingeschakeld wordt.
Heb al verschillende mails naar U verzonden, ook van de andere mishandeling, maar Uw mails komen steeds terug, onbekend mailadres.
Zoals ik U ken, ga je zeker proberen om hen te redden, misschien wel het beste idee, ik weet ook dat U eventueel met deze mensen kan praten en hen ga trachten te helpen.
Laat mij maar iets weten.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:51

laten we hopen dat hier iets goeds uitkomt en die 2 pony's gered worden uit de handen van de 2 dierenliefhebbers en die geweldige dierenarts

Main

Woonplaats: In een dorpje met m'n mannetje en onze ''dierentuin''

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:56

Dit is niet te geloven!
Wat verschrikkelijk

Zulke mensen, die zo van dieren 'houden' , zouden van mij geen dieren meer mogen houden.
Dit is pure mishandeling. Boos!

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:59

On-voorstelbaar!!!!!

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:05

Das kl*te dat BLID alles moet verantwoorden bij het Ministerie van Dierenwelzijn, duurt het proces ook alleen maar langer, en dat ten koste van de dieren...

Elke02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:56

Das dus echt geen dierenliefde... jemig wat een eikels Boos!

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:21

Dit kan toch niet waar zijn!!!!!!!!!!!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:14

ok...ik heb uitleg gekregen hoe ik daar moet komen, alleen startte mijn auto gisteren niet, ik dacht dat het de accu was, maar er was nog meer aan de hand, en heeft hij dus tot vanmiddag in de garage gestaan. Ben in de schemering geprobeerd langs te rijden, moest het echter opgeven !

Morgen rij ik daar zeker langs ! Ik ga proberen of de eigenaren afstand willen doen.

jerry86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:55

Trice schreef:
Das kl*te dat BLID alles moet verantwoorden bij het Ministerie van Dierenwelzijn, duurt het proces ook alleen maar langer, en dat ten koste van de dieren...

ik ben ook goed op de hoogte van hoe het systeem in belgie werkt.(ervaring)
en dit is geen aanval naar blid of wie dan ook .
want tenslotte ligt de fout bij de eigenaar van de paarden.
maar als men het ministerie van dierenwelzijn op de hoogte brengt en de toestand is echt extreem.
dan kan er echt wel snel gereageerd worden.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:45

Ik ben er langs geweest. Er is e.e.a. in werking gezet nu, ik ga daar nog eventjes niets over zeggen op een openbaar forum. Jullie horen het nog !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:46

Wat goed van je mist!!! Afgod