Vrijspraak inzake tuchtcollege longeren Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nellekeee

Re: Vrijspraak inzake tuchtcollege longeren Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:14

runningkawa schreef:
het zal voor hen vast een opluchting zijn...ook voor haar paarden?

Ja natuurlijk, ze doen dit heus nooit weer hoor, denk na.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:15

Nellekeee schreef:
runningkawa schreef:
het zal voor hen vast een opluchting zijn...ook voor haar paarden?

Ja natuurlijk, ze doen dit heus nooit weer hoor, denk na.

Ja, ze zullen het nooit meer doen met de camera erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:16

Dus omdat er mensen dood geslagen worden mag ik een ander mens bijna dood slaan...en dan roep ik, het is geen moord en andere hebben het slechter...ga je druk over wat anders maken....

mmmm, geloof niet dat het zo werkt, waarom dan wel bij paarden? Lachen

Ik denk juist na....dit doen ze gewoon waneer het uitkomt, morgen ook weer...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:17

xx_Horsiex schreef:

Nou probleem opgelost dan Haha!

En moord is niet te vergelijken met een incident als deze. Het principe is ook niet geheel hetzelfde

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:17

uuhhh geloof niet dat het paard hier dood aan gaat... Je moet kijken naar de ernst van de zaak... Er zijn vele ergere dingen die met dieren gedaan worden, die je niet hoort,,, Dat jeje daar maar druk over maakt...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:18

VValar schreef:
xx_Horsiex schreef:

Nou probleem opgelost dan Haha!

En moord is niet te vergelijken met een incident als deze. Het principe is ook niet geheel hetzelfde

Dus zolang er geen camera's bij zijn is het goed?

Wat is dat voor redenering?

Born2BCrazy

Vind het erg jammer, maar het was te verwachten.

Maar vooral het signaal dat er mee af gegeven wordt..alsof het niet erg is..
Wil niet weten hoe ze thuis trainen op bepaalde momenten.. Nagelbijten / Gniffelen

een geldboete en concoursverbod voor bep. tijd was wel iets geweest idd.

Vind het vooral kwalijk dat het gem. KNHS lid wél gestraft wordt, voor vaak veel kleinere 'misstappen' (en of dat dan terecht is, laat ik hier voor het gemak maar even buiten beschouwing)

Anoniem

Maar mishandeling is wel te vergelijken.
Dus gewone mishandeling bij mensen mag voortaan ook...want er zijn ergere dingen Ja Lachen

Idd, ze longeren voortaan in de binnenbak...ook met mooi weer
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-07 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Insider

Ik denk dat men zich heel goed heeft gerealiseerd dat met een "niet vrijspraak" er een hele storm van zaken was ontstaan waarbij zeker 50% van de Nederlandse ruiters en amazones een zaak aan hun broek hadden kunnen krijgen.
Ik zie ze namelijk in Nederland met grote regelmaat zo rijden/longeren zoals de pony was aangebonden.
Ze lopen zelfs met de neus op de borst gebonden in de stapmolen!!!

Hoe lang blijft men nog blind in Nederland!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:19

Whisperke schreef:
uuhhh geloof niet dat het paard hier dood aan gaat... Je moet kijken naar de ernst van de zaak... Er zijn vele ergere dingen die met dieren gedaan worden, die je niet hoort,,, Dat jeje daar maar druk over maakt...

Wie zegt dat we dat niet doen?

Maar dan mag je dit niet voorbij laten gaan...

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:20

Kijk dat ze een pony op die manier trainen, ok dan het is niet mijn ding, maar ze zullen er wel goede redenen voor hebben.

Waar ik me wel aan erger is de ontkenning en het liegen erover. Boos!
Het duurde maar kort en hij had niet eens gedraafd.
Het duurde natuurlijk langer dan een paar minuten en hij heeft wel gedraafd want ook die foto's zijn later gepubliceerd.

Mevr van Baalen die altijd zo nadrukkelijk doet alsof ze puur op klassieke basis bezig is en dan zo door de mand valt!

Ze hadden het veel beter kunnen toegeven,(ja wij doen ook aan LDR) het netjes onderbouwen en waarschuwen: don't try this at home! Haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:21

VValar schreef:
Prima uitspraak! Had te gek voor woorden geweest als ze hiervoor waren veroordeeld. Een hele opluchting voor Coby en Angela Ja

Mee eens Ja

Overigens mocht Coby het tuigage niet verstellen. Zie:
Citaat:
Relevant in de context van deze vaststelling is dat de FEI-regelementen voorschrijft dat slechts een deelnemer de tuigage mag (ver)stellen en de trainster niet.

Angela moest dit dus zelf doen. Toen Angela Power te kort had bijgezet zag Coby al onmiddelijk (althans dat haal ik uit de tekst) dat hij té kort was bijgezet, maar ze liet hem even doorlopen om te laten zien/vertellen dat deze manier van bijzet niet juist is. Zie:

Citaat:
- Toen vervolgens na het in gang zetten van de pony direct bleek dat deze kort/te strak was bijgezet, heeft van Baalen aan Krooswijk uitgelegd waarom dit zodanig bijzetten geen effect had, niet juist was, en moest worden aangepast, en zij vervolgens de bijzet van de pony gaan verlengen.

- Vanuit dit perspectief heeft Van Baalen zelf precies gedaan wat zij behoorde te doen, namelijk haar pupil erop wijzen dat de bijzet te strak stond en dat deze aangepast/gecorrigeerd moest worden.

Hieruit maak ik dus op dat het longeren niet lang heeft geduurd. Ook dit heeft de fotograaf bevestigd op internet.
Power toont niet aan dat hij bang is, of dat hij pijn heeft.
Dierenmishandeling noem ik het absoluut níet.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:21

runningkawa schreef:
Maar mishandeling is wel te vergelijken.
Dus gewone mishandeling bij mensen mag voortaan ook...want er zijn ergere dingen Ja Lachen

Idd, ze longeren voortaan in de binnenbak...ook met mooi weer

Mishandeling haleluja, hij heeft een moment, max. 5 minuten zo gelopen. EN ik denk inderaad niet dat het weer zal gaan gebeuren, als ze dat weer doen krijgen ze problemen. Dusmishandeling vind ik echt te overdreven. Als jij vastgebonden met je voeten aan je handen staat, max. 5 minuten ben jeniet direct mishandeld hoor.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:22

Insider schreef:
Ik denk dat men zich heel goed heeft gerealiseerd dat met een "niet vrijspraak" er een hele storm van zaken was ontstaan waarbij zeker 50% van de Nederlandse ruiters en amazones een zaak aan hun broek hadden kunnen krijgen.
Ik zie ze namelijk in Nederland met grote regelmaat zo rijden/longeren zoals de pony was aangebonden.
Ze lopen zelfs met de neus op de borst gebonden in de stapmolen!!!

Hoe lang blijft men nog blind in Nederland!?

Dan was dit (ondanks de extra bult werk dat het met zich meebrengt) een mooie aanleiding geweest voor de KNHS om haar standpunt duidelijk te maken. Jammer dat ze dit niet gedaan hebben; het had meteen de regels weer even duidelijk afgebakend -en vele blinde ogen geopend.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:23

casperrr schreef:
VValar schreef:
Prima uitspraak! Had te gek voor woorden geweest als ze hiervoor waren veroordeeld. Een hele opluchting voor Coby en Angela Ja

Mee eens Ja

Overigens mocht Coby het tuigage niet verstellen. Zie:
Citaat:
Relevant in de context van deze vaststelling is dat de FEI-regelementen voorschrijft dat slechts een deelnemer de tuigage mag (ver)stellen en de trainster niet.

Angela moest dit dus zelf doen. Toen Angela Power te kort had bijgezet zag Coby al onmiddelijk (althans dat haal ik uit de tekst) dat hij té kort was bijgezet, maar ze liet hem even doorlopen om te laten zien/vertellen dat deze manier van bijzet niet juist is. Zie:

Citaat:
- Toen vervolgens na het in gang zetten van de pony direct bleek dat deze kort/te strak was bijgezet, heeft van Baalen aan Krooswijk uitgelegd waarom dit zodanig bijzetten geen effect had, niet juist was, en moest worden aangepast, en zij vervolgens de bijzet van de pony gaan verlengen.

- Vanuit dit perspectief heeft Van Baalen zelf precies gedaan wat zij behoorde te doen, namelijk haar pupil erop wijzen dat de bijzet te strak stond en dat deze aangepast/gecorrigeerd moest worden.

Hieruit maak ik dus op dat het longeren niet lang heeft geduurd. Ook dit heeft de fotograaf bevestigd op internet.
Power toont niet aan dat hij bang is, of dat hij pijn heeft.
Dierenmishandeling noem ik het absoluut níet.

Daar sluit ik me helemaal bij aan. Er isnu zoveel oproer over geweest,mensen begrijpen ook wel dat ditniet goed is, zij hebben ook hun lesje geleerd met dit negatieve beeldover hen. Dus mensen overdrijf niet zo gigantisch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:24

Dus je moet op beide handen longeren om te laten zien hoe erg het is?

nee hij toont niet bang...was het al gewend....
Elk ander paard gaat in de lucht.... Verdrietig

Nou nellekeee, dat valt echt wel onder mishandeling.... hoop dat je er nooit voor bij de rechter komt...
En door 2 mensen geloneerd worden, op beide handen...dan ben je zo 5 min verder..
en nog, 10 sec is al te lang...dit is een vorm van mishandleing..je hoeft niet te slaan om te mishandelen....

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:24

runningkawa: dus jij hebt jou paard nooit een tik verkocht?? nooit een tik op de neus gegeven... Ja sorry maar dat wordt zelfs verstaan onder dierenmishandeling!! Ik denk dat wanneer ze alle mensen moesten straffen voor zoiets, dat ze geen tijd meer hebben voor andere zaken!! Toevallig heb ik pas een lezing gehad van de dierenbescherming... Misschien eens een tip om dat eens te gaan beluisteren!!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:25

En idd, het feit dat hij niet bang toont zegt toch eigenlijk alles al. Hij weet niet beter!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:25

runningkawa schreef:

Waar baseer je dat op?

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:26

Ja eerst zeiden ze dat het 'per ongeluk' was, dat het meisje hem zo kort had vastgezet. Maar in die uitspraak staat dat het zo hoort bij die trainingsmethode met die soort van bijzetteugel die ze gebruiken. Moeten jullie voor de gein die uitspraken eens doorbladeren en lezen wat voor onzin er allemaal in staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:26

Een tik of geestelijk mishandelen?
Groot verschil
Want dit is geestelijk kwellen...en dat hih dat ondergaat...wat is zijn keuze??

DB..laat maar Misselijk instantie...
Laten dieren dood gaan...papiertjes moeten eerst kloppen...
Nee die instantie is bij mij sinds dit jaar compleet afgedankt...maar das offtopic

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:27

Ik vind het jammer dat ze niet veroordeeld is.
We zijn zo erg bezig met het diervriendelijker maken van de sport, dit had een hele mooie stap kunnen zijn. En ik kan er persoonlijk niet tegen als mensen roepen, maar er zijn mensen die hun paard veel erger behandelen en die worden ook niet gestraft.
Het gaat erom dat dit aantoonbaar was en wat ik nog belangrijker vind is dat Coby een voorbeeldfunctie heeft en er nu heel duidelijk een signaal afgegeven had kunnen worden dat we het niet meer accepteren.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:27

Misschien op het gemiddelde paard, casperr. Nu is Power geen gemiddeld paard maar als ik die van mij zo kort zou opbinden zouden ze allebei compleet flippen dat weet ik wel zeker.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:28

runningkawa schreef:
Dus je moet op beide handen longeren om te laten zien hoe erg het is?

Nou nellekeee, dat valt echt wel onder mishandeling.... hoop dat je er nooit voor bij de rechter komt...
En door 2 mensen geloneerd worden, op beide handen...dan ben je zo 5 min verder..
en nog, 10 sec is al te lang...dit is een vorm van mishandleing..je hoeft niet te slaan om te mishandelen....

Zat paarden die hiernet zo op gereageerd zouden hebben. Er zijn vaak genoeg buitenstaanders op die stal, dan was het heus allang in hetnieuws geweest. Ohnee alles moet vanaf de kwaaie kant gezien worden '' power en paint werd altijd getraint in een donkere bak midden in denacht zonder toeschouwers zeer kort aangebonden''

Nou ik vind het geen mishandeling.. jij kunt dat wel vinden.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:28

casperrr schreef:
runningkawa schreef:

Waar baseer je dat op?

uuhhhmmm er zijn ook paarden die niet wakker liggen van zulke trainingsmethode..
Ooit eens een niet lief paard gezien, en dan een slof eraan... en dan hem kort houden omdat je bang bent dat die doet... loopt die ook met zijn kop op de borst... Genoeg mensen voorbij zien komen!!