Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RunningKawa schreef:Ik heb het gedaan voor de honden. Als ik erbij ben is het niet erg, maar als ik niet op kan letten wil ik die niet in de wei hebben
Refresh schreef:KellyG schreef:en als een kind in de sloot beland, wordt deze sloot dan verwijderd of dichtgegooid? NEE
Sorry maar dat vind ik geen goede vergelijking, een sloot is wel even heel iets anders dan een levend wezen.
runningkawa schreef:Er is niks naiefs aan....
Ik heb het op pension ook zoveel gezien....moeder in de kantine, moeder op het paard en kinderen zwerven door de stallen.... dat kan niet?
Vorig jaar een kind daarom in stapmolen vast.... Nee toen waren stapmolens ineens gevaarlijk.
Nu is een paard dat 18 jaar braaf is ineens gevaarlijk...
Waneer nemen ouders nu eens gewoon de verantwoordelijkheid?
Dus of in de gaten houden of niet meenemen
of als het thuis is het zo afmaken dat een kindje niet zomaar de wei in kan lopen?
Lynn_Nikita schreef:dan moet je zorgen dat ze niet bij de paarden de wei inkunnen, niet alleen buiten oop het erf laten als je daar meerdere paarden, waaronder een hengst hebt staan
Ddees schreef:Lynn_Nikita schreef:dan moet je zorgen dat ze niet bij de paarden de wei inkunnen, niet alleen buiten oop het erf laten als je daar meerdere paarden, waaronder een hengst hebt staan
Tja, je kinderen verbieden buiten te komen tot ze volwassen zijn is natuurlijk ook een optie!
Ddees schreef:Lynn_Nikita schreef:dan moet je zorgen dat ze niet bij de paarden de wei inkunnen, niet alleen buiten oop het erf laten als je daar meerdere paarden, waaronder een hengst hebt staan
Tja, je kinderen verbieden buiten te komen tot ze volwassen zijn is natuurlijk ook een optie!
Ddees schreef:runningkawa schreef:Er is niks naiefs aan....
Ik heb het op pension ook zoveel gezien....moeder in de kantine, moeder op het paard en kinderen zwerven door de stallen.... dat kan niet?
Vorig jaar een kind daarom in stapmolen vast.... Nee toen waren stapmolens ineens gevaarlijk.
Nu is een paard dat 18 jaar braaf is ineens gevaarlijk...
Waneer nemen ouders nu eens gewoon de verantwoordelijkheid?
Dus of in de gaten houden of niet meenemen
of als het thuis is het zo afmaken dat een kindje niet zomaar de wei in kan lopen?
Maar dat vind ik heel wat anders, die kinderen worden gewoon achtergelaten. Hier is een kind even ontsnapt aan de aandacht van de ouders. Vind ik zelf toch een heel ander geval.
MoniqueT schreef:... En ja, misschien zou ik mijn paard liever laten inslapen dan hem wegdoen naar onbekenden.
Lynn_Nikita schreef:Ddees schreef:Tja, je kinderen verbieden buiten te komen tot ze volwassen zijn is natuurlijk ook een optie!
vaaf een bepaalde leeftijd niet zonder toezicht of in onveilige omgeving,
18 is wel erg overdreven
Ddees schreef:Ik denk niet dat je zelf kinderen hebt, anders zou je weten dat dit niet kan. Kinderen die niet losgelaten worden door hun ouders en constant op hun vingers worden gekeken, worden kinderen zonder veel zelfvertrouwen.
Dat zou betekenen dat scholen nog geeneens meer excursies kunnen maken naar bijv. een boerderij. Er gaat dan wel hulp mee, maar je hebt nooit alle kinderen constant in het oog. Ook daar kan zoiets gebeuren.
Je moet kinderen net vertrouwd laten worden met alles en hun wijzen op de gevaren. En als ze zich dan inderdaad een keer pijn doen, ja jammer dan. Maar ze overal voor beschermen lukt echt niet.
Ddees schreef:Tja, je kinderen verbieden buiten te komen tot ze volwassen zijn is natuurlijk ook een optie
Ik denk niet dat je zelf kinderen hebt, anders zou je weten dat dit niet kan. Kinderen die niet losgelaten worden door hun ouders en constant op hun vingers worden gekeken, worden kinderen zonder veel zelfvertrouwen.
Dat zou betekenen dat scholen nog geeneens meer excursies kunnen maken naar bijv. een boerderij. Er gaat dan wel hulp mee, maar je hebt nooit alle kinderen constant in het oog. Ook daar kan zoiets gebeuren.
Je moet kinderen net vertrouwd laten worden met alles en hun wijzen op de gevaren. En als ze zich dan inderdaad een keer pijn doen, ja jammer dan. Maar ze overal voor beschermen lukt echt niet.
nickyu schreef:Ddees schreef:Tja, je kinderen verbieden buiten te komen tot ze volwassen zijn is natuurlijk ook een optie!
nee je moet zorgen dat ze VEILIG in de tuin kunnen spelen
niet zomaar de weg op kunnen word als normaal gezien
en niet zomaar de paddock of vijver in weer niet ???
als ze heel jong zijn
laat je toh ook de scherpe messen buiten bereik in je keuken
je laat toch ook geen electrisch gereedschap rondslingeren , of de bijl
en met de jaren introduceer je een voor een de voor de kleintjes gevaarlijke
dingen en leert ze onder begeleiding hoe ze er mee om moeten gaan
opvoeden noem je zo iets
zie daar eht niks vreemds aan ...heel erg raar zelfs dat dat als vreemd word gezien
begrijp steeds beter hoe de jeugd van tegenwoordig de jeugd van tegenwoordig is
als zoietssimpels als dit al vreemd is
runningkawa schreef:Dat is zo dees...maar een excursie is niet met een peuter...
En oals nicky en nadya al zeggen, je maakt je weide toch gewoon goed af... beter idd een optater van eens troomdraadje dan in de vijver vallen of in de paddock lopen