Nieuwe Kur Anky brengt gesprekken los

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Nieuwe Kur Anky brengt gesprekken los

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:25

Lielle schreef:
Wuis schreef:
De kur van Imke vind ik drie keer niks, dus ik ben heel benieuwd naar die van Anky! Helaas zit ik nu op school dus heb het niet kunnen zien, maar ik heb het wel opgenomen, dus als ik thuis ben ga ik direct kijken.

dat vind ik ook, ik snap niet wat men zo mooi vindt aan die Wibi kuren. Die van Imke en nu deze van Anky doen mij echt helemaal niets. En wat ik ook niet snap is al die ophef over de eerste kur die ooit speciaal voor een paard gecomponeerd is. Dat was toch al zo met Bonfire's symphony? En die is toen al snel uitgerangeerd omdat het niet voldoende herkend werd.

/edit
stopwoordjes en typo

HOrsesdances, weet jij hoe het zit met het vetgedrukte?

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:29

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:04

Ahh gaaf dat hij bij jumping amsterdam komt Haha! Ben erbij Haha!

Charlotje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:36

De nieuwe kur vind ik super cool Cool ! Echt hele vette muziek.. Ik snap niet dat iemand hier aan moet wennen. Ik had gelijk kippenvel bij passage, heb nog nooit zo'n mooie uitgestrekte draf gehoord!! Pling Anky en Wibi is gouden combi... Vond vorige kur van Anky eigenlijkhelemaal niks. Imke is ook te licht vergeleken bij dit nieuwe nummer. Zelfs met rij foutjes vind ik dit al de allermooiste kur OOIT!!! Ik kan niet w88 om de gehele kur in het echt te zien.. Ben nu ook een beetje Wibi-fan geworden, wie doet nu zoiets voor onze sport op dit niveau.. IK vind het een groot applaus waard! Knipoog

Charlotje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:45

Oh en Lielle nog even:
Wat ik weet over Bonfire's Symphony is dat deze kur niet met echte muzikanten is gemaakt. Hij is wel op maat gemaakt, en dat is wel bijzonder.. Maar er zit een heel groot verschil in kwaliteit tussen een Wibi Soerjadi en een Slings/Kerkhof. Ja Ik hoorde van kenners dat de ritmes bij Wibi voor het eerst ECHT klopten. Verder kan ik dat niet zelf beoordelen, maar je kan het wel voelen! En bij Wibi's muziek doe je dat zeker... OK dan! Afgod OK dan!

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:45

Charlotje1 schreef:
Ik snap niet dat iemand hier aan moet wennen.

Misschien omdat smaken nu eenmaal verschillen. Knipoog

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 01:03

Nu, de eerste keer dat ik Imke's haar kür zag kreeg ik echt kippenvel. Bij deze kür van Anky had ik het totaal niet...
Wat wel het verschil is, ik heb de kür nu al 5 keer gezien en ik begin hem echt zalig te vinden, echt prachtige muziek, prachtige oefeningen echt wauw. Op een gegeven moment had ik zelfs tranen in mijn ogen.
Bij Imke had ik in het begin kippenvel maar na een 2 a 3 keer gezien te hebben vond ik de kür om de een of andere reden saai.
Ik ben nu echt benieuwd naar deze kür, als Anky en Wibi nog de puntjes op de I zetten wordt het echt prachtig Lachen.

En nee ik ben eigenlijk geen Ankyfan, maar ik vind deze kur echt prachtig! Maar je moet deze kur 'gewoon' worden.

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 02:08

rowo schreef:
Ik heb helaas de kur niet gezien... ben erg benieuwd. Er is nog maar 1 kür waar ik ECHT kippenvel van kreeg: Edward Gal en Lingh!

Helemaal mee eens! Heb hem al minstens 100 keer gezien maar elke keer huizenhoog kippenvel!

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:27

Voor deze kür is geen bestaande muziek gebruikt, maar op de clicktrack van de video is muziek 'verzonnen': gecomponeerd. Daardoor zijn de overgang tussen stap, draf, passage, piaffe en galop vaak veel subtieler in de muziek en wordt de kür als het ware een 'film' met verschillende scènes, een verhaal, opgebouwde spanning en vormen alle onderdelen samen meer een geheel.

Voordeel van bestaande muziek, waar Horsedances over sprak, is de herkenbaarheid. Tenminste, als de associatie met de muziek positief is. Ben je Abba-fan, dan kijk je met meer plezier naar een Abba-kür dan iemand die een absolute hekel heeft aan Abba. Zijn de juryleden fan, dan kun je een hogere score verwachten dan bij de juryleden die er helemaal niet van houden. Juryleden zijn mensen en kunnen niet objectief jureren, hoe graag we het ook zouden willen. In de basissport telt persoonlijke smaak meer mee dan op internationaal niveau.
Door herkenbare muziek vormt een toeschouwer of jury niet zomaar een attitude tov de kür en combinatie, maar wordt uitgegaan van een bestaande attitude tov de gebruikte muziek. Dat kan positief zijn, maar evengoed negatief.

Goedkoper is het in ieder geval wel om voor bestaande muziek te kiezen. Maar je krijgt er nooit zoveel media-aandacht door natuurlijk Knipoog

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:29

Horsedances schreef:
[...]
de richtlijnen die de juryleden al jaren meekrijgen. De muziek moet herkenbaar zijn [...]

Kun je dat aantonen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 17:47

Charlotje1 schreef:
Oh en Lielle nog even:
Wat ik weet over Bonfire's Symphony is dat deze kur niet met echte muzikanten is gemaakt. Hij is wel op maat gemaakt, en dat is wel bijzonder.. Maar er zit een heel groot verschil in kwaliteit tussen een Wibi Soerjadi en een Slings/Kerkhof. Ja Ik hoorde van kenners dat de ritmes bij Wibi voor het eerst ECHT klopten. Verder kan ik dat niet zelf beoordelen, maar je kan het wel voelen! En bij Wibi's muziek doe je dat zeker... OK dan! Afgod OK dan!

oke, dan snap ik het, bedankt!

Ik voel het dus helemaal niet, die muziek van Wibi doet me helemaal niets.

Charlotje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:25

Het is echt helemaal vet gaaf! *LOL* *LOL* *LOL* Ik word elke keer helemaal gek als ik het hoor!
Niet normaal wat die muziek van Wibi met een mens kan doen! INCREDIBLE!
Misschien moet je het gewoon in het echt mee maken, want iemand kan dit niet niet mooi vinden. echt waar... Ik flip nu al als ik aan jumping denk.. WOEIII! Haha!
Het is ook zo precies op de beweging van Salinero, Cheese! het past er echt helemaal bij.
EN bovendien hoe vaker je de kur hoort, hoe meer kippenvelmomenten je ontdekt.
Ik had het bij de eerste keer al, maar ik heb nu zo veel kippenvel dat mijn huid verandert in een sinaassappel hahaaha!
Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:29

Ik heb Imke live gezien, maar echt geen kippenvel Maar ik ben ook helemaal geen liefhebber van instrumentale muziek en heb er ook heel weinig gevoel voor.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 19:35

Bonfire's Symphony was helemaal niet snel uitgerangeerd. Daar heeft ze toch ruim 2 jaar mee gedaan hoor Haha!

De Westside Story heeft ze niet lang gebruikt. Misschien bedoel je die? Die kwam iets meer dan een jaar voor de OS, en voor de OS heeft ze toen nog een compilatie laten maken omdat ze de Westside Story kur niet moeilijk genoeg vond.

Van Imke's kur had ik gelijk de eerste keer al kippenvel. Die vind ik echt prachtig. De nieuwe kur van Anky begin ik steeds mooier te vinden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:38

Ik heb eindelijk de kur kunnen zien, de eerste keer met beelden erbij, de tweede keer alleen geluid laten draaien en niet naar de kur gekeken. En als je je compleet op de muziek concentreerd, valt het pas op hoe meesterlijk hij in elkaar zit.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:05

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:56

Dat komt omdat Sali naar het schijnt iets rapper loopt op concour dan thuis.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:09

lindake schreef:
Dat komt omdat Sali naar het schijnt iets rapper loopt op concour dan thuis.

Dit vind ik een beetje vreemd, op dat niveau moet je je paard toch zo voor elkaar hebben dat de ruiter/amazone het tempo bepaalt en niet het paard?

Of ben ik de enige die er zo over denkt? Tong uitsteken

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:12

Je hebt groot gelijk, maar het stond in een van de artikels die ik heb gelezen...
In ieder geval liep Sali te snel of ging de muziek te traag en was het daarom mss niet goed op de maat.

Jolijnn_Oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:45

Ik was eerst teleurgesteld nadat ik hem gezien had. Had op youtube een filmpje gezien dat ze nog met die kerkhof ofso werkte en die muziek vond ik veel mooier.. Nu ik hem een paar x gezien heb begin ik hem eigenlijk steeds mooier te vinden! Ik denk dat als Salinero iets beter in het ritme loopt het super mooi is .. Ben nieuwschierig naar wat het gaat worden.

emilena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:55

Jeetje, wat een mooie kür van Anky zeg!!! Ben een week in het buitenland geweest en heb de kür nu pas voor het eerst gezien bij een vriendin die het opgenomen had. Wat een kippevel!!!!! De muziek bij de bewegingen van het paard, vond ik gewoon echt ontroerend!! Ik zat er helemaal in. Ik vond het erg dat de kür op een gegeven moment afgelopen was. Het had van mij nog veel langer mogen duren. Ik weet alleen niet of die muziek ook nog op cd uitkomt, ik hoop van wel, dan haal ik hem gelijk in huis. Eigenlijk weet ik niet zoveel van de muziek van Wibi Soerjadi, maar dit vind ik echt een meesterlijk stuk. De kür van Imke vond ik ook mooi, maar dit overtreft toch alles. Fan van Anky was ik al, maar nu ook van Wibi!! Ik kan niet wachten op Jumping Amsterdam om de kür live te bekijken en te beluisteren! Echt een topcombinatie. TOP!!!!