Paard doodt 18 maanden oude peuter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandie

Re: Paard doodt 18 maanden oude peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:38

Echt Knipoog dat wist ik helemaal niet.
Ik ben zelf ook 5x getrapt door een paard. En het is echt geen pretje hoor.
Kheb echt medelijde met die ouders Ach gut

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:38

empyree schreef:
In en in triest maar helaas zit een ongeluk in een klein hoekje........

En laten we het in godsnaam daarop houden ipv de moeder de schuld te geven zonder exact te weten wat er is gebeurd!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:39

Vreselijk dat zoiets moet gebeuren

En alle rest ons de vraag hoe en waarom gebeurde het.
Vanwege de weinig informatie zullen we er nooit achter komen.

Was de moeder de eigenaar van het paard dan was er misschien sprake van jaloerzie

Wat deden de mensen in de paddock

Wat voor soort paard was het?
Zag het paard het kind aan voor een hond,schaap, enz

Paarden blijven dieren en kunnen vreselijk agressief worden.

Zet een heel klein kind bij mijn pony in de bak (max 2 jaar) en ik kan zeggen daar blijft niks van over en helemaal niet als het blijkt dat het niet goed kan lopen.

Mijn pony gaat zich verdedigen en een kind dat zo klein en wankel is kan zich niet verdedigen..dus gaat ie winnen zonder pijn te lijden en dat is blijkbaar een ziekelijk speeltje voor hem.

Maar ik kan niet oordelen of dit paard.
Dat kan nietmand we kunnen alleen speculeren

lysannehooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:40

het paard word nu afgemaakt..?:( gebeurd meestal met honden ook..
sterkte aan de nabestaan van het kind.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:41

Jethafa schreef:
Ooit eens een instructrice gehoord die haar dochtertje stond een keer langs de bakrand te kijken naar een paard wat ze reed en op een of andere manier liep ze de bak in terwijl dat paard er net aan kwam. Kindje was toen 2, is nu voor haar leven gehandicapt, ze kon helemaal niets meer (lopen, praten).

En jonge hengsten (merries ook), die spelen met elkaar! Een jong ezelhengstje wat ik ooit aan de hand heb beleerd deed dit met kleine schapen. Hij pakte ze aan hun wol en rende er de wei mee rond! Als dit gebeurd met een kind is het inderdaad vaak met zo'n afloop. Volgens mij is dit gewoon speelsheid, maar ik denk niet dat het paard hiermee weg komt. Zou hij afgemaakt worden (net als bij honden zeg maar..)?

Ik ben in mijn omgang van meer dan 30 jaar één keer heel hard door een paard gebeten....en dat was een merrie!
Ik heb op een hengstenhouderij gewerkt, dus ook veel met hengsten omgegaan....maar ben dus gebeten in mijn arm door een merrie.

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:46

paarden blijven kuddedieren.. We zullen nooit 100% weten hoe ze reageren

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:47

patjelisa schreef:
Ayisha (mijn zusje) is ook niet veel in de buurt geweest van paarden voordat ze kon begrijpen wat paarden kunnen doen omdat mijn moeder ooit van iemand heb geleerd dat kleine kinderen een geur bij hun hebben die ze niet prettig vinden!

Ik merk bij mijn paard altijd dat ze voorzichtiger word als er kleine kinderen, honden of katten in de buurt komen maar toch ondanks dat mijn paard nog nooit gebeten, geschopt of wat dan ook heeft gedaan blijf ik als mijn zusje er is paard elke sec. in de gaten houden!

Dat van die geur vind ik een goeie, we hebben hier ook een aantal paarden op stal en ook gehad, dat zodra er een kleine in de buurt was ze heel voorzichtig werden, dat sloeg dus de goeie kant op. Maar hengsten (tenminste die van ons) die worden er niet anders van, zeker de jonge, die bleven altijd lekker onbevangen. Niet dat we dat hebben geprobeerd ofzo...

Ik denk dat het altijd blijft gissen naar de oorzaak, je zou kunnen zeggen speelsheid. Mijn eigen jonge hengst van 2 jaar heeft een jollybal, en die pakt hij ook op gooit hem weg en loopt er achter aan, net een hondje dus ...

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:50

Vanessa schreef:
empyree schreef:
In en in triest maar helaas zit een ongeluk in een klein hoekje........

En laten we het in godsnaam daarop houden ipv de moeder de schuld te geven zonder exact te weten wat er is gebeurd!

hier sluit ik me helemaal bij aan!...

Mijn kinderen gaan ook gewoon mee naar stal...eentje van 2 en eentje van 7 jaar, spelen langs de rand van de bak.. overal kan iets gebeuren met je kinderen..
Veel sterkte voor de ouders!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:58

Ik vergeet nooit weer hoe een van mijn hengsten een schaap in de rug vastpakte, optilde en er als ene pitbull mee tekeerging..
Beest was per ongeluk op zijn weide terecht gekomen..puur territoriaal gedrag.
Terwijl het paard an sich een schatje is met iedereen....maar toen even niet.

Paarden kunnen wel degelijk een "duistere" zijde hebben die niet voldoet aan onze Penny idealen.

Wat hier precies is gebeurd, weten we niet...en kunnen we slechts naar gissen.
Hoe je het ook wendt of keert, het blijft een afschuwelijke manier om je kind kwijt te raken.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:03

Jeetje, wat erg zeg!
Wat verschrikkelijk ook voor die ouders!

Het zal er ook wel mee te maken hebben dat het een jong paard is, die zijn nog zo speels en proberen alles uit. Mijn ruin van 3 pakt ook alles in zijn mond en die slingert het ook een eind in het rond, gewoon om te kijken wat het is en om zich te vermaken ofzo denk ik?!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:05

[quote="arnjojo"]jeetje wat een bizar verhaal. Maar als je paardje dood leuk bij je kindje komt staan en zijn neus naar het kind gaat... quote]

Beetje ongelukkige woordkeuze, vind je zelf ook niet?

Die arme moeder zeg! Iedere keer dat ze dat paard ziet zal ze toch terugdenken aan dit verschrikkelijke ongeluk... hoop dat het paard er niet de dupe van wordt, dat hij niet wordt afgemaakt alleen hierom maar bijvoorbeeld verkocht...

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:08

Vreselijk voor de ouders, echt zo afschuwelijk! Een kindje van 18 maanden. Ik vind niet dat de stal en zeker langs de bak geen speel plek is voor kinderen en dat ze ten alle tijde onder toezicht moeten staan.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:15

Ahw arm kindje. Dat is idd een grove fout maar zoiets verwacht je niet Bloos! en het paard?

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:48

Ik heb een bijzonder vriendelijke merrie, maar je moet niet aan haar brokjes komen.
Een schaap dat er ooit bij stond terwijl zij brokjes van de grond stond te eten heeft vliegles gehad omdat hij brokjes jatte. Ze pakte hem aan zijn rugwolletje op en slingerde hem in het rond.

Mijn peuters waarschuwt ze ook als ze aan haar brokjes willen komen. Dus die houd ik weg want ik weet wat haar strafmaatregel is als ze niet luisteren. Overigens zijn mijn peuters instinctief wel onder de indruk als ze waarschuwt.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:50

Veel paarden hebben de neiging om 'iets kleins' aan te vallen hoor. Een normaal heel brave shetlander rende altijd achter kleine kinderen/honden aan, met als doel het liefst er overheen te lopen. Nagelbijten / Gniffelen Ik zag een keer een ezeltje een lammetje doden, door hem in de nek te pakken en flink hard doorelkaar te schudden. En mijn gewoonlijk zachtaardige pony probeerd ook over mijn hondje heen te lopen als die toevallig in de weg loopt. Nagelbijten / Gniffelen

Veel sterkte gewenst voor de ouders.. Ach gut

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:54

ik heb ook een vreselijk lieve shetlandmerrie, is echt gek op aandacht en werkt graag voor je. voor volwassenen de perfecte pony. alleen...op kleine dieren en kleine kinderen heeft ze het niet en die wil ze ook wel eens pakken. wordt nu gelukkig minder maa rik hou dr goed in de gaten.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:01

Het maakt niet zoveel uit of het een jong of oud paard was, hengst of merrie, braaf of gevaarlijk: het blijven dieren en ze kunnen dingen doen die wij niet begrijpen en voor hen misschien wel heel normaal zijn (in kuddeverband).

Daarbij ben ik van mening dat er beter had moeten opgelet, hoe braaf hij misschien ook was: de braafste paarden zijn het gevaarlijkst en je moet gewoon altijd op je hoede zijn.

Het is in ieder geval een vreselijk ongeluk, je zou je kind maar (op zo'n manier) verliezen zeg.. jeetje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:22

Sneu voor die moeder.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:35

Kleine kinderen en dieren zijn een snoezige maar soms fatale combinatie...Goh, wat zal die moeder het moeilijk hebben...

Wat dat betreft lijkt het me het beste om altijd voorzichtig te zijn als er 'nietpaarden'mensen bij paarden zijn. Zij zien natuurlijk niet die minieme lichaamstaal waaruit een geoefend paardenmens kan afleiden dat er een grens is bereikt, of dat er iets op stapel staat wat je als mens niet echt prettig gaat vinden. Om maar niet te spreken over de kennis van de geldende gedragscodes bij de betreffende paarden...

En iid, zolang het niet precies duidelijk is, is het moeilijk om iemand de schuld te geven. De eigenaar van het terrein, danwel paard kan net zo goed nalatig geweest zijn of gezegd hebben dat het wel kon, want Pietje doet geen vlieg kwaad...

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:17

wat verschrikkelijk zeg voor de ouders Ach gut

bij mijn shetlander staan er 2 die dit altijd met de lammetjes doen. nu staan ze wel gescheiden maar als er eentje ontsnapt is hij ten dode opgeschreven.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:38

Jeetjes zeg wel erg man Verdrietig

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:38

Vreselijk zeg..!

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:53

Een vreselijk ongeluk..Sterkte voor de ouders!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:34

Heb even het topic doorgelezen...
Allereerst: wat een tragische gebeurtenis, wat erg voor de ouders. Wat een drama dit.

Maar wat ik me nu wel afvraag: waarom roept niet iedereen dat dit paard nu afgemaakt moet worden? Dat gebeurt bij honden wel. Terwijl het imo hetzelfde fenomeen is.

(Kleine) kinderen en dieren zijn en blijven een leuke, maar levensgevaarlijke combinatie. Ook als er volwassenen bij zijn.

Het is niet iets nieuws wat hier is gebeurd. Ja, het is heel tragisch, maar een klein kind moet NOOIT in de buurt van een paard komen, zeker niet onder de 6 jaar.
Het is gewoon te gevaarlijk. Kinderen en paarden zijn razendsnel, en meestal gaat het gelukkig goed. Meestal hebben paarden geleerd dat je uit moet kijken en dat je niet over een kind heen mag lopen.
Maar het kán gewoon fout gaan.
Mijn vriendin heeft een redelijk lompe merrie, heerlijk dier, enorm speels, maar ze zal er geen kind bij in de buurt laten. Het is gewoon te gevaarlijk...

Melis20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:57

Echt wel erg zeg, hoe komt die moeder hier weer over heen denk het nooit.
Waarom zo'n paard zoiets doet zullen we toch nooit weten we kunnen alleen maar gissen naar het antwoord.
Ik ben ook een keer gegrepen door een friese merrie.
Ze greep mij vanuit de stal toen ik door het gangpad liep.
Ze had een veulen maar ik deed niks bedreigends ofzo.
Maar dat liep gelukkig goed af...