Veulen84 schreef:En ik heb verdorie wel degelijk gevoel voor humor ja
Lieve schat, humor is met een

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Veulen84 schreef:En ik heb verdorie wel degelijk gevoel voor humor ja
Veulen84 schreef:Nadya schreef:Ik mag hopen dat het een grapje was, maar ik vrees het ergste.......![]()
Veulen84 kent mijn paard natuurlijk niet, maar dan zal ze wel beter weten.
En ik geloof niet dat mijn paard nou zo anders is dan de rest, wat dit soort zaken betreft.
Liefje ik zeg niet dat je je paard op stal moet dwingen. En ik sla graag expres even door om te zorgen dat mensen me uiteindelijk wel begrijpen.
Uiteindelijk vechten we allemaal voor het zelfde.
En ik heb verdorie wel degelijk gevoel voor humor ja
russel schreef:Lieve schat, humor is met een![]()
Nadya schreef:Liefje? Maar dan heb ik je dus verkeerd begrepen???
Maar het gaat bij dit artikel toch ook niet om 24/7 weidegang? Het gaat er om dat paarden (minimaal 6 uurtjes) naar buiten komen. Of heb ik dat verkeerd begrepen? Nee, toch? Het gaat er (volgens mij) om dat paarden dagelijks even in de wei, een paddock, een bak of whatever komen. We hebben het over de vele paarden die continu op stal staan, er amper uit komen, wat meer vrijheid krijgen. Helaas ken ik iets teveel van dit soort eigenaren die het blijkbaar heel normaal vinden om hun paard(en) dagenlang op te sluiten in een hok. En dat vind ik niet kunnen.
Citaat:Overigens word ik momenteel in real life gek gevraagd over mok, of mijn paard niet zielig is zo buiten in de kou/regen, of mijn paard niet uitglijdt in de modder, blablabla.
Mok heeft 'ie nooit gehad, zielig is hij zeer zeker nieten uitglijden, ja, dat doet hij wel eens, want hij is zo gek als een deur en rent graag keihard bokkend en jolig rond. Tja, dan maar eens kreupel door een verrekking, that's life outside, ik ga er mijn speelse paard echt niet voor opsluiten.
Citaat:Maar ik ben wel zwaar allergisch geworden voor het onwetende gezeur van diverse mensen. Zowel mensen die beweren paardenkennis te hebben als mensen die dat totaal niet hebben. Ik kan er gewoon niet meer aardig op reageren, het spijt me.![]()
Ik ben er klaar mee.
Ninx schreef:Het opgeven is iets waar ik ook vaak stevig aan zit te denken.... althans, ophouden me druk te maken hierover.
De mens is zo vreselijk egoïstisch, zal zelfs tegen alle natuurwetten en wetenschappelijke kennis ingaan om maar te kunnen krijgen wat ze willen hebben.
Werk je elke dag buitenshuis van 9 tot 5? Dat is helemaal top! Maar neem GEEN hond!
Woon je in de randstad omdat je die superbaan wilt, en lekker winkelen en uit eten wanneer je daar maar in hebt? Alle voordelen van de stad dus! Maar wil je ook een paard, maar niet teveel hoeven reizen en ben je dus aangewezen op een 24/7 binnen situatie (op het uurtje rijden na). Neem GEEN paard!
Iedereen zover krijgen dat vrouwen mochten gaan stemmen, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van geloof en seksuele voorkeuren; ook dat kostte veeeeeeeeel moeite om iedereen daadwerkelijk zover te krijgen! En dat is nog een strijd! Maar moeten we het maar afschaffen omdat het moeilijk is om iedereen deze regels, rechten en voorschriften na te laten leven?
Goed en diervriendelijk omgaan met alles dat leeft is ook een grondbeginsel/ een absolute voorwaarde. Het zal uiteindelijk iedereen lukken, of moeten lukken om die paarden een goed leven te bieden. En lukt dat niet? Dan maar GEEN paard, maar een goudvis.
Myrdal schreef:Dus nu zou ik mijn paarden in het levensgevaarlijke land moeten zetten die dus dan compleet vertrapt wordt en ze dus in het voorjaar geen gras meer hebben alleen blubberbende. Met eventuele zandkoliek, mok aan de benen en weet ik veel wat voor problemen vanwege een onveilige wei.
Joram schreef:Leuk, maar om een uur verplicht te gaan stellen per dag stellen gaat ook niet. Want wat wanneer op dag keihard regende waardoor je paddock en wei harstikke nat is. Ik zie dan liever voorstel van minimaal 40 uur per maand of zo.
Joram schreef:Leuk, maar om een uur verplicht te gaan stellen per dag stellen gaat ook niet. Want wat wanneer op dag keihard regende waardoor je paddock en wei harstikke nat is. Ik zie dan liever voorstel van minimaal 40 uur per maand of zo.
Nadya schreef:Mijn paard staat al een aantal jaren in zo'n 'levensgevaarlijke' wei (veengrond). Zandkoliek? Mok? Welnee, nooit last van gehad. In de winter komen ze meestal 'vooraan' te staan, wat we ophogen en verharden met zand, eventueel met grind. Werkt prima, maar je moet het wel bijhouden.
Jimb0o schreef:.
En dat mensen in de Randstad maar geen paarden moeten nemen vind ik nogal kort door de bocht hoor!
Myrdal schreef:Als je in mijn wei zou komen zou je je paard daar ook niet opzetten. Ten eerste moeten ze in 2m lopen ong. 2m dalen. Het aanlooppad is al gevaarlijk dus, want onderaan is het stroomdraad. En mok, ja, daar heeft mijn paard dus wel last van als ze in te natte grond staat. Ik heb haar tenslotte al 10 jaar, dus ik ken haar wel.
Ophogen ga ik niet aan doen, ik heb hier volgend jaar 3 grote weides, dus kunnen ze dan altijd een paar uur naar buiten. Maar omdat we nu een paar maanden door moeten komen totdat de andere weides klaar zijn, ga ik daar niet aan beginnen.
Mijn paarden hebben het echt prima nu. Ze vermaken zich goed. In januari komt de omheining voor de buitenbak dus kunnen ze dan daarin ook een paar uur naar buiten, maar ik ga daar nu geen weides voor ophogen.
Ik ben echt ook een voorstander van zoveel mogelijk naar buiten, maar het is echt niet haalbaar om het zo zwart-wit voor elkaar te krijgen. En daarom ben ik het ook met Veulen84 eens: een paar uur buiten de stal is veel beter haalbaar.
_rosita_ schreef:Jimb0o schreef:.
En dat mensen in de Randstad maar geen paarden moeten nemen vind ik nogal kort door de bocht hoor!
Wanneer jij je paard binnen of buiten de Randstad niet voldoende mogelijkheden kunt bieden tot vrije beweging en contact met soortgenootjes, dan moet je idd maar geen paard nemen.....
Overigens kunnen 'wij; in de Randstad prima een plek vinden om paarden voldoende weidegang te bieden, alleen zul je er vaak wat eigen luxe voor op moeten geven, maar goed... Wat is nu belangrijker? Een verwarmde zadelkamer of een paard wat lekker buiten komt met andere paarden?
Veulen84 schreef:russel schreef:Lieve schat, humor is met een![]()
Klikken is moeilijker dan je denkt
Myrdal schreef:Haha, ja daglicht hebben ze genoeg. Het is dat ik weet dat er hier nooit paarden hebben gestaan, want het is er enorm geschikt voor. Er zitten namelijk reusachtige lichtdoorlatende platen in het plafond + speciale ventilatieplaten die in de nok zitten, dus altijd frisse lucht zonder tocht.
Laten we het hier op houden, als ik overdag het licht aanzet wordt het er niet lichter op![]()
Maargoed, weer ontopic. Ik heb helemaal niet gestemd. Ik vond de stelling gewoon te zwart/wit.