Opiniepeiling over weidegang voor paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Opiniepeiling over weidegang voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:05

Veulen84 schreef:
En ik heb verdorie wel degelijk gevoel voor humor ja Boos!

Lieve schat, humor is met een Haha! Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:21

Veulen84 schreef:
Nadya schreef:
Ik mag hopen dat het een grapje was, maar ik vrees het ergste....... Verdrietig

Veulen84 kent mijn paard natuurlijk niet, maar dan zal ze wel beter weten.
En ik geloof niet dat mijn paard nou zo anders is dan de rest, wat dit soort zaken betreft. Haha!

Liefje ik zeg niet dat je je paard op stal moet dwingen. En ik sla graag expres even door om te zorgen dat mensen me uiteindelijk wel begrijpen.

Uiteindelijk vechten we allemaal voor het zelfde.
En ik heb verdorie wel degelijk gevoel voor humor ja Boos!

Liefje Haha! ? Maar dan heb ik je dus verkeerd begrepen???
Maar het gaat bij dit artikel toch ook niet om 24/7 weidegang? Het gaat er om dat paarden (minimaal 6 uurtjes) naar buiten komen Ja . Of heb ik dat verkeerd begrepen? Nee, toch? Het gaat er (volgens mij) om dat paarden dagelijks even in de wei, een paddock, een bak of whatever komen. We hebben het over de vele paarden die continu op stal staan, er amper uit komen, wat meer vrijheid krijgen. Helaas ken ik iets teveel van dit soort eigenaren die het blijkbaar heel normaal vinden om hun paard(en) dagenlang op te sluiten in een hok. En dat vind ik niet kunnen.

Overigens word ik momenteel in real life gek gevraagd over mok, of mijn paard niet zielig is zo buiten in de kou/regen, of mijn paard niet uitglijdt in de modder, blablabla.
Mok heeft 'ie nooit gehad, zielig is hij zeer zeker niet Haha! en uitglijden, ja, dat doet hij wel eens, want hij is zo gek als een deur en rent graag keihard bokkend en jolig rond. Tja, dan maar eens kreupel door een verrekking, that's life outside, ik ga er mijn speelse paard echt niet voor opsluiten. Tong uitsteken
Maar ik ben wel zwaar allergisch geworden voor het onwetende gezeur van diverse mensen. Zowel mensen die beweren paardenkennis te hebben als mensen die dat totaal niet hebben. Ik kan er gewoon niet meer aardig op reageren, het spijt me. Whoosh!
Ik ben er klaar mee.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:52

Het opgeven is iets waar ik ook vaak stevig aan zit te denken.... althans, ophouden me druk te maken hierover.
De mens is zo vreselijk egoïstisch, zal zelfs tegen alle natuurwetten en wetenschappelijke kennis ingaan om maar te kunnen krijgen wat ze willen hebben.
Werk je elke dag buitenshuis van 9 tot 5? Dat is helemaal top! Maar neem GEEN hond!
Woon je in de randstad omdat je die superbaan wilt, en lekker winkelen en uit eten wanneer je daar maar in hebt? Alle voordelen van de stad dus! Maar wil je ook een paard, maar niet teveel hoeven reizen en ben je dus aangewezen op een 24/7 binnen situatie (op het uurtje rijden na). Neem GEEN paard!
Iedereen zover krijgen dat vrouwen mochten gaan stemmen, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van geloof en seksuele voorkeuren; ook dat kostte veeeeeeeeel moeite om iedereen daadwerkelijk zover te krijgen! En dat is nog een strijd! Maar moeten we het maar afschaffen omdat het moeilijk is om iedereen deze regels, rechten en voorschriften na te laten leven?
Goed en diervriendelijk omgaan met alles dat leeft is ook een grondbeginsel/ een absolute voorwaarde. Het zal uiteindelijk iedereen lukken, of moeten lukken om die paarden een goed leven te bieden. En lukt dat niet? Dan maar GEEN paard, maar een goudvis.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:55

russel schreef:

Klikken is moeilijker dan je denkt Schijnheilig

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:01

Nadya schreef:
Liefje Haha! ? Maar dan heb ik je dus verkeerd begrepen???
Maar het gaat bij dit artikel toch ook niet om 24/7 weidegang? Het gaat er om dat paarden (minimaal 6 uurtjes) naar buiten komen Ja . Of heb ik dat verkeerd begrepen? Nee, toch? Het gaat er (volgens mij) om dat paarden dagelijks even in de wei, een paddock, een bak of whatever komen. We hebben het over de vele paarden die continu op stal staan, er amper uit komen, wat meer vrijheid krijgen. Helaas ken ik iets teveel van dit soort eigenaren die het blijkbaar heel normaal vinden om hun paard(en) dagenlang op te sluiten in een hok. En dat vind ik niet kunnen.

In zekere zin heb je me verkeerd begrepen.
Maar de reden dat ik er zo stellig op in ging was omdat in dit topic en in de 2 andere iedereen zo doorslaat.

Citaat:
Overigens word ik momenteel in real life gek gevraagd over mok, of mijn paard niet zielig is zo buiten in de kou/regen, of mijn paard niet uitglijdt in de modder, blablabla.
Mok heeft 'ie nooit gehad, zielig is hij zeer zeker niet Haha! en uitglijden, ja, dat doet hij wel eens, want hij is zo gek als een deur en rent graag keihard bokkend en jolig rond. Tja, dan maar eens kreupel door een verrekking, that's life outside, ik ga er mijn speelse paard echt niet voor opsluiten. Tong uitsteken

Bokken en glijden is goed voor een paard, daar worden ze groot en sterk van Knipoog

Citaat:
Maar ik ben wel zwaar allergisch geworden voor het onwetende gezeur van diverse mensen. Zowel mensen die beweren paardenkennis te hebben als mensen die dat totaal niet hebben. Ik kan er gewoon niet meer aardig op reageren, het spijt me. Whoosh!
Ik ben er klaar mee.

Geeft toch niks. Ik kan niet goed tegen mensen die zwart-wit denken. Zo heeft iedereen z'n ding. Maar uiteindelijk willen we toch allemaal het zelfde.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:36

Tja, en ik kan niet anders zeggen dan dat ik het helemaal met Veulen84 eens ben. Goed onderbouwde mening.

Leuk en aardig zo'n opiniepeiling, maar het is gewoon niet realistisch. En daarom lijkt me de stelling die Veulen84 verdedigt: een paar uur uit de stal, veel beter haalbaar en wel realistisch.

En nu ben ik blijkbaar de dierenbeul, want mijn paarden komen niet een paar uur per dag naar buiten. Het is gewoon niet mogelijk en niet te halen.
Wij zijn namelijk onlangs verhuisd en zijn dus nog druk bezig met renoveren. Er is al 1 wei klaar, keurig omheind en daar hebben de paarden ook dagelijks gestaan zolang het weer goed was. Maar ja, dat land ligt laag... Dus raad eens, het water komt bij mij als ik in dat land ben al tot mijn knieën. Mijn paarden komen daar niet op, levensgevaarlijk.
Het andere land was dit jaar nog gebruikt voor tarwe, dus dat is opnieuw geploegd, gefreesd, gewalst en ingezaaid. Nog niet geschikt voor paarden dus, het is nog niet eens omheind, daar komen ze niet eerder dan midden volgend jaar op.
De buitenbak is aangelegd, maar er zit nog geen omheining om, die komt in januari.

Dus nu zou ik mijn paarden in het levensgevaarlijke land moeten zetten die dus dan compleet vertrapt wordt en ze dus in het voorjaar geen gras meer hebben alleen blubberbende. Met eventuele zandkoliek, mok aan de benen en weet ik veel wat voor problemen vanwege een onveilige wei. Nee, daar kies ik niet voor.
Maar aangezien ik een over een zandschuur beschik komen de paarden dus dagelijks meerdere uren buiten hun box, ze kunnen zelfs kiezen of ze in de box willen staan of op het zand, hebben onbeperkt lekker knabbelhooi. Staan gezellig bijelkaar, hebben dus voldoende sociaal contact. Bovendien worden de volwassen paarden ook dagelijks gelongeerd.

Tja, dit is natuurlijk een persoonlijke situatie, maar daarin ben ik echt niet de enige hoor.

Bovendien, moet je bedenken hoeveel land je nodig hebt om zowel aan winter en als zomerbeweiding te kunnen doen. Hmm, op kleigronden gaat dat toch heel moeilijk worden.

Versta me niet verkeerd, ik ben er zeker een voorstander van dat paarden lekker dagelijks op de wei komen, maar het moet ook haalbaar zijn. En deze stelling is gewoon te zwart-wit.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:55

Ninx schreef:
Het opgeven is iets waar ik ook vaak stevig aan zit te denken.... althans, ophouden me druk te maken hierover.
De mens is zo vreselijk egoïstisch, zal zelfs tegen alle natuurwetten en wetenschappelijke kennis ingaan om maar te kunnen krijgen wat ze willen hebben.
Werk je elke dag buitenshuis van 9 tot 5? Dat is helemaal top! Maar neem GEEN hond!
Woon je in de randstad omdat je die superbaan wilt, en lekker winkelen en uit eten wanneer je daar maar in hebt? Alle voordelen van de stad dus! Maar wil je ook een paard, maar niet teveel hoeven reizen en ben je dus aangewezen op een 24/7 binnen situatie (op het uurtje rijden na). Neem GEEN paard!
Iedereen zover krijgen dat vrouwen mochten gaan stemmen, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van geloof en seksuele voorkeuren; ook dat kostte veeeeeeeeel moeite om iedereen daadwerkelijk zover te krijgen! En dat is nog een strijd! Maar moeten we het maar afschaffen omdat het moeilijk is om iedereen deze regels, rechten en voorschriften na te laten leven?
Goed en diervriendelijk omgaan met alles dat leeft is ook een grondbeginsel/ een absolute voorwaarde. Het zal uiteindelijk iedereen lukken, of moeten lukken om die paarden een goed leven te bieden. En lukt dat niet? Dan maar GEEN paard, maar een goudvis.

Hier ben ik het mee eens.
Ik snap wat veulen84 bedoeld, het is niet haalbaar om alle paarden 24/7 op het land te hebben. Maar minstens een uur of 5-6 op de wei of desnoods met wat soortgenoten in een paddock is toch wel het minimale vind ik. En dan heb ik het niet over de uitzonderingen die ivm ziekte ed boxrust moeten hebben.
En ik denk absoluut niet zwart-wit, ik denk aan het welzijn van paarden.
@veulen84: Als je graag expres doorslaat om op die manier mensen jou te laten begrijpen zul je ook wel gewend zijn dat er zo op tegenin gegaan wordt lijkt me.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:57

Myrdal schreef:
Dus nu zou ik mijn paarden in het levensgevaarlijke land moeten zetten die dus dan compleet vertrapt wordt en ze dus in het voorjaar geen gras meer hebben alleen blubberbende. Met eventuele zandkoliek, mok aan de benen en weet ik veel wat voor problemen vanwege een onveilige wei.

Mijn paard staat al een aantal jaren in zo'n 'levensgevaarlijke' wei (veengrond) Ja . Zandkoliek? Mok? Welnee, nooit last van gehad. In de winter komen ze meestal 'vooraan' te staan, wat we ophogen en verharden met zand, eventueel met grind. Werkt prima, maar je moet het wel bijhouden.

En Veulen84; ik maak me ook geen zorgen over het bokken, rennen en glijden van mijn paard, hoor Knipoog . Het is een paard, geen mens (al hoewel ik mijn kind ook lekker laat rennen en vliegen, hoort erbij, goed voor de motoriek Knipoog ) en ik hou hem niet tegen. Hij is buiten veel gelukkiger dan binnen, dus who am I om hem dan op te sluiten, omdat ik bang zou moeten zijn voor een blessure?

Verder snap ik ook niet zo waarom je expres doorslaat, want we kunnen hier toch wel normaal over praten? Zo lok je bepaalde (zwart/wit) reacties uit in mijn ogen, maar goed.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:00

Leuk, maar om een uur verplicht te gaan stellen per dag stellen gaat ook niet. Want wat wanneer op dag keihard regende waardoor je paddock en wei harstikke nat is. Ik zie dan liever voorstel van minimaal 40 uur per maand of zo.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:02

Joram schreef:
Leuk, maar om een uur verplicht te gaan stellen per dag stellen gaat ook niet. Want wat wanneer op dag keihard regende waardoor je paddock en wei harstikke nat is. Ik zie dan liever voorstel van minimaal 40 uur per maand of zo.

Dus als het dan vervolgens 10 dagen regent, staat je paard heerlijk 10 dagen op stal? En wat is te erge regen? Sommige paddocks staan met 3 spatten al onder.. maar goed.. daar zou het paard geen last van moeten hebben, dan is het aan de eigenaar te zorgen dat het beestje tóch buiten komt
Nee, ik zie daar geen heil in.... Paarden moeten er elke dag voldoende uit, niet af en toe
Laatst bijgewerkt door _rosita_ op 11-12-07 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:07

Joram schreef:

Weet je dat het relatief weinig hele dagen regent? Als je paard buiten staat let je goed op het weer, hoor, geloof me maar. En het valt heel erg mee, zeker dit jaar. Vorig jaar was een stuk natter. Knipoog

Verder ben ik het ook oneens met je voorstel. Elke dag is beter en zo hoort het ook. Ja

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:08

Dat ze er uit moeten vind ik een prima regel, maar 6 uur per dag is hier gewoon niet te realiseren. Wij mogen in de winter maximaal vier uur naar de wei en met het weer van de afgelopen dagen is de weide zelfs dicht gegaan. Is 4 uur dan ook te weinig? Op maandag kan hij niet naar de wei, is kwartier lopen en kunnen we hem zelf niet brengen. Stalphulpen brengen hem al twee dagen in de week, de rest doen we zelf.
Overigens zijn wij een van de weinigen van de stal die naar de wei gaan.

En dat mensen in de Randstad maar geen paarden moeten nemen vind ik nogal kort door de bocht hoor! Net of we hier in de Randstad allemaal stadmensen zijn die alleen maar geven om shoppen en werk ofzo! Je moest eens weten hoeveel dorpen er hier ook nog zijn, waar gewoon stallingen met weides midden in de bossen liggen! Moeten we iedereen buiten de Randstad dan maar boeren noemen?

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:16

Nadya schreef:
Mijn paard staat al een aantal jaren in zo'n 'levensgevaarlijke' wei (veengrond) Ja . Zandkoliek? Mok? Welnee, nooit last van gehad. In de winter komen ze meestal 'vooraan' te staan, wat we ophogen en verharden met zand, eventueel met grind. Werkt prima, maar je moet het wel bijhouden.

Als je in mijn wei zou komen zou je je paard daar ook niet opzetten. Ten eerste moeten ze in 2m lopen ong. 2m dalen. Het aanlooppad is al gevaarlijk dus, want onderaan is het stroomdraad. En mok, ja, daar heeft mijn paard dus wel last van als ze in te natte grond staat. Ik heb haar tenslotte al 10 jaar, dus ik ken haar wel.
Ophogen ga ik niet aan doen, ik heb hier volgend jaar 3 grote weides, dus kunnen ze dan altijd een paar uur naar buiten. Maar omdat we nu een paar maanden door moeten komen totdat de andere weides klaar zijn, ga ik daar niet aan beginnen.

Mijn paarden hebben het echt prima nu. Ze vermaken zich goed. In januari komt de omheining voor de buitenbak dus kunnen ze dan daarin ook een paar uur naar buiten, maar ik ga daar nu geen weides voor ophogen.

Ik ben echt ook een voorstander van zoveel mogelijk naar buiten, maar het is echt niet haalbaar om het zo zwart-wit voor elkaar te krijgen. En daarom ben ik het ook met Veulen84 eens: een paar uur buiten de stal is veel beter haalbaar.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:21

Jimb0o schreef:
.

En dat mensen in de Randstad maar geen paarden moeten nemen vind ik nogal kort door de bocht hoor!

Wanneer jij je paard binnen of buiten de Randstad niet voldoende mogelijkheden kunt bieden tot vrije beweging en contact met soortgenootjes, dan moet je idd maar geen paard nemen.....
Overigens kunnen 'wij; in de Randstad prima een plek vinden om paarden voldoende weidegang te bieden, alleen zul je er vaak wat eigen luxe voor op moeten geven, maar goed... Wat is nu belangrijker? Een verwarmde zadelkamer of een paard wat lekker buiten komt met andere paarden?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:24

Myrdal schreef:
Als je in mijn wei zou komen zou je je paard daar ook niet opzetten. Ten eerste moeten ze in 2m lopen ong. 2m dalen. Het aanlooppad is al gevaarlijk dus, want onderaan is het stroomdraad. En mok, ja, daar heeft mijn paard dus wel last van als ze in te natte grond staat. Ik heb haar tenslotte al 10 jaar, dus ik ken haar wel.
Ophogen ga ik niet aan doen, ik heb hier volgend jaar 3 grote weides, dus kunnen ze dan altijd een paar uur naar buiten. Maar omdat we nu een paar maanden door moeten komen totdat de andere weides klaar zijn, ga ik daar niet aan beginnen.

Mijn paarden hebben het echt prima nu. Ze vermaken zich goed. In januari komt de omheining voor de buitenbak dus kunnen ze dan daarin ook een paar uur naar buiten, maar ik ga daar nu geen weides voor ophogen.

Ik ben echt ook een voorstander van zoveel mogelijk naar buiten, maar het is echt niet haalbaar om het zo zwart-wit voor elkaar te krijgen. En daarom ben ik het ook met Veulen84 eens: een paar uur buiten de stal is veel beter haalbaar.

Met dat welzijnsartikel heeft men het ook over een paar uur naar buiten en niet per se op het land. Dat ze dat in die opiniepeiling zetten, tja, daar vallen sommigen dan weer over natuurlijk Clown .... Ik zie trouwens zat land in mijn omgeving (tussen Utrecht en Hilversum), ook zandgrond, maar er staan mij te weinig paarden buiten in dit jaargetijde. Ik zie ze wel meer als vorig jaar buiten staan Haha! , mede ook omdat het nu droger is geweest dit jaar dan het een jaar geleden was. De komende dagen wordt ook droog weer voorspeld Lachen .

Wij hogen het land wel op, omdat onze kudde het hele jaar door buiten staat op veengrond en dan moet je wat in de winter. Ik heb het er graag voor over (onze stallingseigenaar doet het zelf Knipoog ), want voor mijn paard is het absoluut geen optie om hem binnen te houden. Dat 'ie dan zelf nog vaak in de modder gaat staan, tja, daar kan ik dan ook niets aan doen..... Haha!

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:28

_rosita_ schreef:
Jimb0o schreef:
.

En dat mensen in de Randstad maar geen paarden moeten nemen vind ik nogal kort door de bocht hoor!

Wanneer jij je paard binnen of buiten de Randstad niet voldoende mogelijkheden kunt bieden tot vrije beweging en contact met soortgenootjes, dan moet je idd maar geen paard nemen.....
Overigens kunnen 'wij; in de Randstad prima een plek vinden om paarden voldoende weidegang te bieden, alleen zul je er vaak wat eigen luxe voor op moeten geven, maar goed... Wat is nu belangrijker? Een verwarmde zadelkamer of een paard wat lekker buiten komt met andere paarden?

Er stond ook al in mijn post dat mijn pony 6 dagen per week de middag naar de wei gaat en op de ene dag dat hij niet gaat komt hij er wat langer uit dan normaal met rijden. En op stal hebben we echt geen verwarmde zadelkamer oid hoor en zo luxe is het allemaal niet, maar wel lekker midden in de bossen Haha! , daarmee wilde ik alleen aangeven dat de Randstad niet allemaal stad is en er zijn genoeg stallingen met natuur en weidegang. En dat je paard stallen in de Randstad niet per se betekent dat die dan ook niet naar de wei kan/gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:48

Veulen84 schreef:
russel schreef:

Klikken is moeilijker dan je denkt Schijnheilig

Die snap ik niet... Koe

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:30

Tja, mijn weides zijn nu ook een modderpoel. Helaas het is niet anders. Ik houd er mn paarden niet voor op stal. Dan maar in de blubber en s avonds eindeloos benen afspuiten, afdrogen en insmeren daar waar nodig. Kost me ook dik anderhalf tot 2 uur per dag. Maar om als excuus te gebruiken dat je in een verbouwing zit, de ene wei te laag ligt en dus een modderpoel is, en dat je bak nog niet omheind is? Tja waar ligt je prioriteit zou ik zeggen? Omheinen die bak, of de paarden zolang op pension zetten waar wel weidegang mogelijk is.

Zo heeft iedereen zijn eigen excuses, blubber, te weinig weide, niemand die ze wil binnen of buiten zetten, ja maar het is een hengst, op de wei kan ie zich verwonden, hij gaat glijen, etc etc etc....
Een paard is geen auto die men de gehele winter in de garage parkeert. Een paard wil beweging en ook vrijheid. Alleen een of een paar uurtjes werken kan men niet vergelijken met de vrijheid waarin zij zelf kunnen bepalen of ze links of rechtsom willen. Of ze gaan staan staren en dagdromen, rollen in blub of met dikke scheten enkele sprintjes trekken. Als je dit een paard onzegt, ben je geen paard waard.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:43

Kijk en dat vind ik nou echt onzin. Mijn paarden komen er meerdere uren per dag uit. Dan wel niet buiten, maar binnen in de zandschuur. Daarnaast krijgen ze ook nog eens genoeg beweging (wel buiten) en de hele dag onbeperkt hooi. In totaal heb ik 6 voerbeurten verder op de dag verspreid.
Sorry, maar hier in de omgeving vind je geen pensionstal waar dat beter is.

Hier in Duitsland bij mij in de omgeving is maar 1 pensionstal en de paarden staan daar dus niet buiten.

Het gaat erom dat paarden genoeg beweging krijgen en genoeg sociale contacten. Nou dat hebben die van mij.

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:50

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:07

Zoals ik al eerder typte, ik ben ook een groot voorstander van paarden lekker buiten, daar niet van. Maar nood breekt wet. En om 4 paarden voor 1 maand van stal te gaan wisselen, dat is slecht voor de paarden. Ze hebben al een verhuizing ondergaan waarvoor ze 4 uur op de trailer moesten.

Bovendien is onze schuur groot genoeg waar ze ook uit hun dak in kunnen gaan en da doen ze ook, alleen lijkt dat minder leuk.

Onze schuur.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WD48HGRA.jpg

Er zijn gewoon gevallen waarin paarden gewoon (tijdelijk) niet naar buiten kunnen en daarom is de stelling gewoon te zwart/wit

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:46

Als dat tijdelijk niet kan is dat vast geen onoverkomelijk probleem....
Je streeft er echter naar de situatie weer te optimaliseren en te zorgen dat ze wel naar buiten kunnen nietwaar?
Het is geen zwart/ wit stelling, het is een redelijke minimale eis.
En natuuuuurlijk zijn er uitzonderingen wanneer je paard tijdelijk gezondheidsproblemen heeft waardoor binnen staan beter is... is in weinig gevallen echt beter. Maar begrijpelijk dat je dan voorzichtig wilt zijn. Iedereen kan van denken hebben dat er altijd momenten zijn waarop het paard wel op stal staat...
Maar goed, daar gaat het dan ook niet om.

De vraag is eenvoudig: "Paarden moeten minimaal paar uur per dag naar buiten"
Wanner je hier NEE op antwoord zeg je dus: een paard moet 24/7 op stal kunnen staan.
Wanneer je JA zegt, zeg je: ja, daar ben ik het mee eens. En wanneer het paardje ziek is, gaat het paardje lekker naar binnen als dat nodig is... niks mis mee! Maar die paar uur heeft ie echt nodig!
Duzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz, volgens mij is iedereen het toch met deze stelling eens of niet dan?
Ik kan me NIET voorstellen dat er hier iemand is die zegt: "laat maar lekker 24/7 binnen staan hoor, niks mis mee!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:33

Myrdal, jij doet iig nog je best, daglicht is natuurlijk wel heel belangrijk voor paarden, maar dat zal je ook wel in de aanbieding gaan krijgen of hebben. Beter zo dan helemaal niets.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:41

Haha, ja daglicht hebben ze genoeg. Het is dat ik weet dat er hier nooit paarden hebben gestaan, want het is er enorm geschikt voor. Er zitten namelijk reusachtige lichtdoorlatende platen in het plafond + speciale ventilatieplaten die in de nok zitten, dus altijd frisse lucht zonder tocht.
Laten we het hier op houden, als ik overdag het licht aanzet wordt het er niet lichter op Knipoog

Maargoed, weer ontopic. Ik heb helemaal niet gestemd. Ik vond de stelling gewoon te zwart/wit.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:55

Myrdal schreef:
Haha, ja daglicht hebben ze genoeg. Het is dat ik weet dat er hier nooit paarden hebben gestaan, want het is er enorm geschikt voor. Er zitten namelijk reusachtige lichtdoorlatende platen in het plafond + speciale ventilatieplaten die in de nok zitten, dus altijd frisse lucht zonder tocht.
Laten we het hier op houden, als ik overdag het licht aanzet wordt het er niet lichter op Knipoog

Maargoed, weer ontopic. Ik heb helemaal niet gestemd. Ik vond de stelling gewoon te zwart/wit.

Is niet zo zwart/ wit toch?
De vraag is eenvoudig: "Paarden moeten minimaal paar uur per dag naar buiten"
Wanner je hier NEE op antwoord zeg je dus: een paard moet 24/7 op stal kunnen staan (tot het einde der dagen).
Wanneer je JA zegt, zeg je: ja, daar ben ik het mee eens. En wanneer het paardje ziek is, gaat het paardje lekker naar binnen als dat nodig is... niks mis mee! Maar die paar uur heeft ie echt nodig!
Duzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz, volgens mij is iedereen het toch met deze stelling eens of niet dan?
Ik kan me NIET voorstellen dat er hier iemand is die zegt: "laat maar lekker 24/7 binnen staan hoor, niks mis mee!"

ps: en jouw situatie is tijdelijk geef je zelf al aan.... dus straks staan ze toch weer een aantal uren buiten? Dan ben je het dus met de stelling eens toch?