Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Coliena schreef:Nogmaals, dit is geen rhino. Dus geen problemen in verband met wedstrijden. Het kan dus ook niet uitgebreid zijn...
Miss_Maya schreef:Coliena schreef:Nogmaals, dit is geen rhino. Dus geen problemen in verband met wedstrijden. Het kan dus ook niet uitgebreid zijn...
Geen rhino ?
Hahaa dan mag je toch wel eens even uit leggen waarom half limburg zijn paarden laat inenten !
AssiePassie schreef:Echter, in deze kwam het bij mij over (en ja, dat is heel persoonlijk) als een tik op de vingers. Je komt wel aan iemands brood!
Miss_Maya schreef:Coliena schreef:Nogmaals, dit is geen rhino. Dus geen problemen in verband met wedstrijden. Het kan dus ook niet uitgebreid zijn...
Geen rhino ?
Hahaa dan mag je toch wel eens even uit leggen waarom half limburg zijn paarden laat inenten !
2feline schreef:Het bloed van al deze paarden is getest op rhinopneumonie. Uit geen enkel paard werd virus geïsoleerd. De symptomen kloppen ook niet met het virus. Geen enkele van de paarden heeft ooit koorts/ademhalingsproblemen vertoond. Bovendien zijn de symptomen op dezelfde dag begonnen bij alle paarden, wat bij rhino niet verwacht wordt. Waarschijnlijk hadden de paarden hier last van raaigras intoxicatie of schimmel in het hooi. Het hooi werd niet onderzocht.
Assiepassie schreef:Hoe dan ook, als ik afsluiten mag met de opmerking dat het mij wel een raadsel is waarom de behandelend(e) dierenarts(en) toch verder gingen op de diagnose Rhino? Ik had zelf vanaf het begin af aan mijn vraagtekens bij deze diagnose mede omdat wat ik hoorde tav symptomen niet geheel overeenkwam met wat ik op internet over Rhino wist te vinden.
Dan denk je al snel, ben geen da, wat weet ik nou...nu denk ik @$@#!@#![]()
![]()
![]()
had maar die twijfel uitgesproken, er werk van gemaakt.
I_hate_rhino schreef:Zafiro, ik denk dat je best eens langs gaat in zutendaal want die schuilstallen zijn er hoor.
Als je durft na al die kritiek die je hier geuit hebt ...
2feline schreef:Als je echter bloed neemt van alle paarden op stal en bij geen enkel paard kan het virus uit het bloed worden geïsoleerd, dan wordt de kans dat het toch rhino is, wel heel klein.
Bovendien als het optreden van zenuwsymptomen zo acuut gebeurt en zo snel spreidt, dan moet gedacht worden aan een intoxicatie, en niet aan een infectie.