Dino P verkocht aan Maria van den Dungen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marillion

Re: Dino P verkocht aan Maria van den Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 10:12

hoezo zou je moeten gaan springen of crossen als ik vragen mag manie?
ik vind persoonlijk dat dat er niks mee te maken heeft.
En arts die was 5 toen ze hem kreeg is ze toen in het L2 mee begonnen omdat ze nog geen Z mocht starten maar zich wel had geselecteerd voor de hippiade dit jaar in het L2, inmiddels heeft ze arts volgens mij al in het Z gestart. Zo niet dan gebeurd dat wel Knipoog
Neem nou bijv. Rachel fokker die heeft er ook 3 nu onder zich, power and paint, bos hunter en nazirri, komt allemaal op het zelfde neer, en ik gun het maria als nog net zoveel of ze nou 2 of 4 toppony's heeft, precies het zelfde als rachel die gun ik het ook.

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 10:39

Wat ontzettend leuk dat ze op zo'n jonge leeftijd al zo lekker met die pony's aan de slag kan. Van iedere pony weer iets nieuws leren, want ze zijn niet allemaal hetzelfde, en als ze dadelijk bij de paarden rijdt, dan zal ze op veel meer dingen voorbereidt zijn. Waarom 4 en geen 2? Waarom 4 en geen 6? Tsja goede vraag, maargoed, hoe meer pony's om van te leren, hoe beter de amazone wordt. Zodat als ze later een jong paard gaat beleren en opleiden, het (bijna) allemaal zo goed (mogelijk) zal doen, omdat ze van die 4 pony's al heel veel heeft geleerd.....

En al die mensen die zo ontzettend aardig reageren. Ik begrijp jullie wel, dondersgoed, het gemiddelde kind zou hier arrogant en verwend van worden, maar misschien is Maria een uitzondering?? Nog niet aan gedacht, ga dat maar eens doen. En ook de volwassenen die hier zo ontzettend "vriendelijk" reageren (o.a. amondi) Het betreffende meisje is 13, er praten hier vrienden van haar mee, van diezelfde leeftijd (Marillion) die nu dus hun vriendin moeten gaan verdedigen tegen een vrouw van 48...... Hoe zou u het vinden als uw dochter van 13 (jaja, die van u is 21 maar stel....) dit zou lezen. Zou u al die mensen die zo grof reageren niet het liefst met hun hoofd door de computer heensleuren om ze te laten zien hoe een dertienjarige overstuur achter haar beeldscherm zet. (want stel dat Maria dit per ongelijk wel zal lezen..... geruchten gaan namelijk snel in het paardenwereldje en als je hoort dat er over jou een hele discussie op het internet staat, dan wil je dat natuurlijk wel even zien....)

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 10:43

marillion schreef:

Ik ben van mening dat een brede rijtechnische basis erg belangrijk is voor je verder carriere als ruiter.
Door ook eens een parcours te springen ontwikkel je je rijkunstige gevoel meer.
Gelukkig is dit niet alleen mijn bescheiden mening, maar toptrainers als Kyra Kyrklund en Franke Sloothaak hebben deze visie (zie de Hoefslag van deze week).

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 10:50

manie schreef:
marillion schreef:

Ik ben van mening dat een brede rijtechnische basis erg belangrijk is voor je verder carriere als ruiter.
Door ook eens een parcours te springen ontwikkel je je rijkunstige gevoel meer.
Gelukkig is dit niet alleen mijn bescheiden mening, maar toptrainers als Kyra Kyrklund en Franke Sloothaak hebben deze visie (zie de Hoefslag van deze week).

oké, het was ook alleen maar een vraag en vind ook dat je gelijk hebt.
Haha de hoefslag van deze week nog niet gehad, al 2 weken niet :S
maarjah.
Ik dressuur zelf ook nationaal en heb met mijn paard nog nooit gesprongen Tong uitsteken
Ik druf dat niet , het enige wat ik doe is balkjes draven, dat is zowie goed voor het evenwicht en goed op zijnn eige benen lopen van het paard.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 11:36

Citaat:
Jaloers??? ik ben 48 hoor en mijn dochter 21.....
Als jullie nou eerst eens lezen en dan pas gaan rellen....

@amondi, fijn dat je mijn post hier dan ook bij quote, ik was volgens mij helemaal niet aan het rellen, ik gaf alleen aan dat ik jouw opmerking over geluk hebben met de ouders een beetje vreemd vond overkomen.
En je kan het overdreven vinden dat een kind 3 toppers heeft staan (want als ik het goed begrijp van Annemarie gaat er ook weer eentje weg dus dan blijven er 3 over), met één of twee zou ze er vast ook wel komen, maar dat is toch gewoon de zaak van dat kind en haar ouders? Ik heb er hier nog nooit iemand over gehoord dat bijvoorbeeld Anky zo belachelijk veel toppers op stal heeft staan en dat dat zo slecht is voor de sport, die heeft er ook 3 staan die zo mee kunnen op het allerhoogste niveau, en nog een paar die dat (nog) niet kunnen. Nu gaat het over een ponyruiter en dan vallen daar ineens een hoop mensen over, daar snap ik dan weer helemaal niks van. Dat mag ik dan toch net zo goed zeggen als dat jij het absurd vind dat het kind zoveel pony's krijgt?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 11:48

Anky is een volwassen vrouw en heeft een partner die ook voor de sport gaat, geen kind van 13!
En dan nog? Als kind had zelfs Anky geen 4 fei pony's, integendeel, die heeft met vallen en opstaan leren rijden! En dat doet ze nog steeds.

Nogmaals, als hier on topic gereageerd wordt is er niks aan de hand, jouw mening val ik ook niet aan, alleen de situatie, die is m.i. ongezond!

Maar goed, we weten meer als het meisje 20 is.

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 11:53

Wat ontzettend leuk dat mensen gewoon "over je reactie heen lezen" als ze er geen weerwoord op weten te verzinnen....

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:45

lovelucky schreef:
Wat ontzettend leuk dat ze op zo'n jonge leeftijd al zo lekker met die pony's aan de slag kan. Van iedere pony weer iets nieuws leren, want ze zijn niet allemaal hetzelfde, en als ze dadelijk bij de paarden rijdt, dan zal ze op veel meer dingen voorbereidt zijn. Waarom 4 en geen 2? Waarom 4 en geen 6? Tsja goede vraag, maargoed, hoe meer pony's om van te leren, hoe beter de amazone wordt. Zodat als ze later een jong paard gaat beleren en opleiden, het (bijna) allemaal zo goed (mogelijk) zal doen, omdat ze van die 4 pony's al heel veel heeft geleerd.....

En al die mensen die zo ontzettend aardig reageren. Ik begrijp jullie wel, dondersgoed, het gemiddelde kind zou hier arrogant en verwend van worden, maar misschien is Maria een uitzondering?? Nog niet aan gedacht, ga dat maar eens doen. En ook de volwassenen die hier zo ontzettend "vriendelijk" reageren (o.a. amondi) Het betreffende meisje is 13, er praten hier vrienden van haar mee, van diezelfde leeftijd (Marillion) die nu dus hun vriendin moeten gaan verdedigen tegen een vrouw van 48...... Hoe zou u het vinden als uw dochter van 13 (jaja, die van u is 21 maar stel....) dit zou lezen. Zou u al die mensen die zo grof reageren niet het liefst met hun hoofd door de computer heensleuren om ze te laten zien hoe een dertienjarige overstuur achter haar beeldscherm zet. (want stel dat Maria dit per ongelijk wel zal lezen..... geruchten gaan namelijk snel in het paardenwereldje en als je hoort dat er over jou een hele discussie op het internet staat, dan wil je dat natuurlijk wel even zien....)

Deze reactie? Op de vrouw gespeeld? Die bedoel je?
Te laag bij de grond om serieus te nemen!
Ik dacht er zelfs over om hem door te geven aan de moddies, wegens persoonlijke aanval!
Ik heb namelijk NERGENS maria van den dungen uitgemaakt voor arrogant kreng, integendeel!

Ik praat over de situatie, jij speelt op de vrouw!
Jij zit fout!

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:56

Van jonge pony's rijden kun je veel leren, maar sommige willen heel snel bij de top komen en dan kun je investeren in FEI pony's. Het is een luxe als je Pa er wel 4 stuks voor je koopt! Dat willen er wel meer kinderen. Kijk maar naar de Fam. Rothenberger...Opa kocht bijna het hele kader van Dld op voor zijn "Kleinkinder". Zelfs zijn kleinkind in Nld werd verrast met de Duitse veilingtopper Golden Girl (als 3 jr. voor 65.000 euro gekocht door Opa op de veiling.) Knipoog Deinhard B voor Lips are sealed 200.000 euro veilig gesteld voor de EK door Opa voor Sonke Knipoog Ach ja als geld geen rol meer speelt Geld, geld! Maar ik kan begrijpen als je je groene pony zelf naar het Z2 FEI rijdt dat je een goed gevoel hebt, misschien een beter gevoel als je met je EK pony niet mee mag naar het EK. Ik wens Maria veel succes en hoop dat ze met een van haar toppers nu eens goud voor NL gaat winnen !!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:59

Wat een gezellig boel weer hier.

Ik vind het persoonlijk heel triest dat er zoveel voorbarige conclusies getrokken worden.
Als Maria de verantwoordelijkheid heeft voor 4 topponys dan legt dat een behoorlijke druk op haar schouders en zal ze ook heel wat doorzettingsvermogen moeten hebben.

Hoop dat ze zal blijven rijden en niet op een gegeven moment gaat stoppen vanwege alle zure reacties en jaloezie.

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 13:23

Katja schreef:
Wat een gezellig boel weer hier.

Ik vind het persoonlijk heel triest dat er zoveel voorbarige conclusies getrokken worden.
Als Maria de verantwoordelijkheid heeft voor 4 topponys dan legt dat een behoorlijke druk op haar schouders en zal ze ook heel wat doorzettingsvermogen moeten hebben.

Hoop dat ze zal blijven rijden en niet op een gegeven moment gaat stoppen vanwege alle zure reacties en jaloezie.

Inderdaad, ik hoop iig niet dat maria dit ooit leest, ik gun het dat meiske van harte!

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 13:34

amondi schreef:
lovelucky schreef:

Deze reactie? Op de vrouw gespeeld? Die bedoel je?
Te laag bij de grond om serieus te nemen!
Ik dacht er zelfs over om hem door te geven aan de moddies, wegens persoonlijke aanval!
Ik heb namelijk NERGENS maria van den dungen uitgemaakt voor arrogant kreng, integendeel!

Ik praat over de situatie, jij speelt op de vrouw!
Jij zit fout!

Als je denkt dat ik op de vrouw praat, lees mijn bericht nog maar een keer. En als het na een tweede keer lezen nog steeds zo overkomt, dan was het in ieder geval niet zo bedoeld.

Edit: Ik zeg ook helemaal niet dat u maria uitmaakt voor arrogant kreng. Ik zeg dat ik je reactie begrijp omdat het gemiddelde kind hier wel arrogant en verwend van zou worden.

Edit2: Ik val niemand aan, ik geef een voorbeeld en stel vragen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 13:50

Oei oei zeg, wat een gemekker!!
Maria, gefeliciteerd met je nieuwe pony! Ik moet eerlijk toegeven dat ik 4 topponies ook wat veel vindt maar er zal best een plan zijn waarvan wij nog niet weten.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 13:51

nogmaals , ze heeft 3 pony's en géén 4 !!!

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 13:57

Uhhmmm, Blond 1. Dino P, 2. Hertenhof Sunlight, 3. Pant Tau B, 4. Arts demaran, L trense in DLD (=Zdress in NL) Is er alweer 1 verkocht dan ? Sorry hoor dat wist ik niet Blond

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:18

Arts gaat weg in plaats van Dino (dacht ik dan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:00

Moderatoropmerking:
Als eerste lijkt het me wijs dat jullie niet gaan speculeren, maar alleen met de feiten komen. Sfeermakende reacties zijn dan ook niet de bedoeling.

Vervolgens wil ik jullie verzoeken om het gezellig te houden. Dus reageer onderbouwd en met respect, of reageer niet. Daarnaast kan het zeker geen kwaad om berichten heel goed en rustig door te lezen voor je reageert. Een beter Bokt begint bij jezelf.

Dus Lachen Graag weer ontopic.

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:53

Annemarie_ schreef:
Arts gaat weg in plaats van Dino (dacht ik dan)

Idd, arts is te groot, een E pony dacht ik.
En sun is inmiddeld ook 17 dus ja, dan heeft ze nog 2 pony's waarmee ze dan goed de sport in kan.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:55

Idd dan kan ze met pannie en dino verder Lachen Ik wist niet dat sun al zo oud was Bloos! zo ziet hij er niet uit.

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:57

Annemarie_ schreef:
Idd dan kan ze met pannie en dino verder Lachen Ik wist niet dat sun al zo oud was Bloos! zo ziet hij er niet uit.

Nee idd, ik voeg het gister aan marie en toen zij ze dat.
Maar weer terug on-topic.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:10

Ohhh, dan valt het nog wel mee met die 4 EK pony's......ik dacht dat Arts Demaran nog D was en Sunlight nog topfit was! Tja een beetje EK ruiter heeft er wel 2 nodig voor het geval dat er eentje geblesseerd is. Nou maar hopen dat ze goud wint voor NL. Met al dat Duitse bloed in ons team moet dat toch gaan lukken! Vingers aflikken

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:30

Arts Demaran een E pony? Toch wel knap, vorig jaar op 6 jarige leeftijd officieel gemeten in Duitsland door de dierenarts en toen uitgekomen op 1,48m met hoefijzers. Ik wist dat ruinen nog een stukje doorgroeiden maar in een jaar als je 6 bent groei je niet zoveel meer dat je er niet meer in te meten bent.
Want officieel moet alles wel binnen de 1,48m blijven, maar iedereen weet dat de meting op het Ek dit jaar een aanfluiting was.

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:38

peanutbutter schreef:
Arts Demaran een E pony? Toch wel knap, vorig jaar op 6 jarige leeftijd officieel gemeten in Duitsland door de dierenarts en toen uitgekomen op 1,48m met hoefijzers. Ik wist dat ruinen nog een stukje doorgroeiden maar in een jaar als je 6 bent groei je niet zoveel meer dat je er niet meer in te meten bent.
Want officieel moet alles wel binnen de 1,48m blijven, maar iedereen weet dat de meting op het Ek dit jaar een aanfluiting was.

Ik hoorde van de week dat hij te groot was van men ma, en nu net annermie dat zij kwam ik daarop.

Cristina schreef:
Ohhh, dan valt het nog wel mee met die 4 EK pony's......ik dacht dat Arts Demaran nog D was en Sunlight nog topfit was! Tja een beetje EK ruiter heeft er wel 2 nodig voor het geval dat er eentje geblesseerd is. Nou maar hopen dat ze goud wint voor NL. Met al dat Duitse bloed in ons team moet dat toch gaan lukken! Vingers aflikken

Sun is nog wel fit dacht ik maar omdat hij toch al 17 is wil ze het wel rustig aan doen.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:49

marillion schreef:
amondi schreef:
Ach, of ze geluk heeft met deze ouders...... ik wilde dat mijn kind buitenritten kon maken EN leuk meekomen op wedstrijden....
En dat ze zelf de stallen mestte!

Het is maar net wat je wilt....
Voor de sport is dit dus geen goede ontwikkeling! Nog even en dan heeft deze stal alle top FEI pony's binnen de muren en zo kan je dus ook de concurrentie aftroeven!

Ik weet niet hoe dit bedoeld is, maar het komt behoorlijk aanmatigend over. Alsof je hiermee wil zeggen dat jouw kind meer geluk met haar ouders had omdat JIJ wilde dat ze ook de stallen deed en buiten reed Verward
Dan zal jouw kind vast niet de ambitie hebben gehad om een EK te rijden, prima, dit kind heeft die ambitie wel en wordt daarin dus voor 100% gesteund door haar ouders. Dan vind ik persoonlijk dat je geluk hebt ja, ten eerste dat ze het financieel kunnen opbrengen en ten tweede dat ze het ook willen doen. Die conclusie dat het voor de sport geen goede ontwikkeling is vind ik persoonlijk zo'n enorme onzin, is het voor de sport beter dat de pony in Duitsland blijft, of door een minder getalenteerde amazone gereden wordt dan dat hij hier in Nederland staat bij een getalenteerde amazone die inderdaad de luxe heeft dat ze 3 toppony's tot haar beschikking heeft? Het zou voor de sport juist fantastisch zijn als er in Nederland meer ouders zouden zijn die zich dit konden veroorloven, dan zouden er hier ook meer getalenteerde pony's beschikbaar zijn!

En dan nog wat, ik sta dan bij maria op stal en zij doet toch ook gewoon de stallen na het rijden even uitmesten dat ze weer lekker schoon op stal staan!
Dus amondi trek alsjeblieft geen oordeel voordat je het met je eigen ogen hebt gezien, want ik durf te wedden dat je dat niet hebt!
En maria die word echt niet gepushed door haar ouders of wie dan ook (wat ik weet), ze rijd ook met veel plezier en waardeert ieder ander!

En wat dan nog als ze alle FEI pony's op stal heeft staan?, misschien een beetje jaloers (sorry hoor maar zo komt het op mij over).
Haar ouders hebben daar het geld voor over om haar dat te gunnen, als ik dat had gehad hat ik precies het zelfde gedaan later!

ik snap wel dat mensen jarloers zijn op haar hoor, ik zou ook wel graag een stal vol met top pony's in mijn bezit willen hebben Haha!
maarjaa die opmerking van amondi is eigenlijk meer afgunst... zulke dingen hoor je niet te zeggen als je die mensen niet eens kan..

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:02

peanutbutter schreef:

haha... in Dld hebben ze andere meetlatten, die maten wijken ietsje af met de onze!! Haha!
Als je hier een E pony verkoopt naar Dld. omdat hij net uit de D maat valt ,meten ze hem daar gewoon in hoor....ze zijn niet zo moeilijk. Ik heb weleens gehoord van iemand die jaren geleden "het team" begeleide naar de EK , dat er eigenlijk in ons team (van toen) ook geen echte D pony zat, alles was groter. Ach wat maakt zo'n cm. nou uit, ze hadden de D maat tot 1.50m. moeten maken. Wel jammer want Demaran is een goede sportpony.