Geen nieuwe aanval virus op manege Kennemergaarde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Re: Geen nieuwe aanval virus op manege Kennemergaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:21

Staat alleen geen datum bij, kan dus best zijn dat hij KG meerekend.

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:44

Natuurlijk rekent hij KG mee, en dat blijft nog zo de komende paar weken.
We blijven zeker nog in quarantaine en aangemerkt als Rhinostal tot in het nieuwe jaar.
Dan hopen we met z'n allen weer de duinen in te mogen met onze paarden, want o, o, wat missen we dat !!!!

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:37

GvdT schreef:
Wat ik wel raar vind is dat je nog zoveel mensen buiten ziet rijden en er altijd eigenwijze eikels tussen zijn die toch op wedstrijd willen naar Schoteroog.
Ook begrijp ik de mensen niet die niet meer op een stal mogen komen vanwege de rhino en dan even gezellig naar kennissen op een andere stal gaan.
Het ergste wat ik gehoord en gezien heb is dat er iemand een paard bij KG heeft en een paard elders en ze ook naar dat andere paard/stal gaat op 1 dag en in de avond. Paard heeft meerdere bijrijders dus een week geen baas zien wordt ie niet slechter van.

Wedstijd Schoteroog is afgelast zag ik, stond op startlijsten.nl

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 13:38

Hoe is de uitslag van het bloedonderzoek van de pony op PC Santpoort afgelopen ?

Contigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:23

De uitslag van de pony op PC Santpoort was wel goed hij heeft in ieder geval niet de ergste vorm van rhino. Ze zijn nu de andere varianten aan het testen en daar krijgen we deze week de uitslag van. Al met al vrij positief dus. Haha!
Alle maatregelen die genomen zijn blijven wel nog steeds van kracht

jodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 00:03

Contigo schreef:
De uitslag van de pony op PC Santpoort was wel goed hij heeft in ieder geval niet de ergste vorm van rhino. Ze zijn nu de andere varianten aan het testen en daar krijgen we deze week de uitslag van. Al met al vrij positief dus. Haha!
Alle maatregelen die genomen zijn blijven wel nog steeds van kracht

Is er al wat meer bekend?

Vleggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:27

Op Kennemergaarde zijn we al voor de 19e dag koortsvrij Haha!
Het Rhino-protocol geldt nog wel tot en met 28 december.
In "de Koerier" stond dat als het zo goed blijft gaan, de paarden vanaf 20 januari weer van het erf af mogen Go jij! Go jij!
Binnenkort mogen Radymaire en Billy weer lekker met elkaar knuffelen Lovers

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:59

Kennemergaarde paarden GEFELICITEERD ! Lekker hoor dat het zo goed gaat. Nu volhouden en in het nieuwe jaar weer lekker met de knollies op pad Knipoog

Vleggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:32

Bedankt hartje.
We kijken zó uit naar de duinritjes Kwijl
We vinden het heel erg dat er één pony is overleden, maar we zijn natuurlijk ook dólblij dat het maar bij maar één is gebleven. Ik wil dan ook alle complimenten geven voor Hannie, Martin en de stal medewerkers OK dan! Het valt niet mee om voor elke les alle (12) paarden/pony's op en af te zadelen. Ook worden ze alle 70 nog steeds elke dag getemperatuurd. En elke maandag (om kwart voor 8 's morgens, ook als het 5 graden vroor) Slapen kwamen bijna alle pensionklanten om hun paarden in de buitenbaan te stappen zodat de boxen konden worden uitgemest en op deze manier alle risico op besmetting werd uitgesloten.
Maar morgen hebben we ook een hele leuke dag: we gaan met 33 pensionklanten en bijrijders naar de Winter Efteling Hyper!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:58

Geweldig jongens!! Blij dat het over is! Heel veel plezier morgen!!!

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:29

Ik denk dat de pensionklanten ook wel een flink compliment verdienen hoor. Jullie hebben je toch ook aardig aan moeten passen en iedereen moet er toch maar zijn om het voor de staldienst mogelijk te maken het uitmesten vloeiend te laten verlopen.

VEEL PLEZIER IN DE EFTELING !!!

Vleggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:59

Ja dat is waar, ook de pensionklanten hebben héél erg hun best gedaan. Dat geld trouwens ook voor de manegeruiters. Wij kunnen ons paard gelukkig nog lekker poetsen en knuffelen Lovers maar de manegeruiters kunnen pas contact hebben met hun paard in de binnenbaan als ze gaan rijden. Wat zullen de manegepaarden/pony's verwend worden als de zware quarantaine er af is Ja
Hopelijk nog maar 3 weken Rady, dan gaan we weer heerlijk naar het duin. Heb er zin in Pling

Vleggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 12:17

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:19

Vanaf vrijdagavond 28 december is manege Kennemergaarde Rhino-vrij verklaard!
Alle strenge maatregelen betreffende het erf en de manege/stallen zijn opgeheven, de roodwitte linten zijn weg en de vlaggen hangen weer uit!
Binnen enkele weken mogen ook de paarden weer het erf af.

jodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:12

Ben eindelijk weer sins tijden lekker buiten geweest met me paardje Haha! gelukkig is het allemaal voorbij Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:50

Blij toe inderdaad.

En wat hebben we in deze periode veel geleerd van mensen he.
Ik sta dan niet op KG maar wij hadden de afspraak niet buiten te rijden zolang KG niet was vrij gegeven.
Ik geloof dat 20% zich hier ook aan hield en al die andere mensen gingen toch een rondje naar buiten.
Ook de mensen waarvan je zoiets niet verwacht omdat ze in de weken ervoor zoveel ellende met hun paard hebben meegemaakt.
Ik denk dat het voor de staleigenaren erg moeilijk is om je stal aftesluiten.
Kunnen ze je verplichten binnen te blijven in dit soort situaties??

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:27

Ja, ik vind van wel. Als ik een eigen stal had zou ik zeggen:"eenmaal het erf af is niet meer terug komen" Zie maar waar je je paard laat.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 11:14

Ik vind ook dat je zo'n afspraak met z'n allen maakt. Of allemaal wel het erf af of allemaal niet.

Tsja helaas heb je er altijd eigewijze mensen bij zitten. Ik vind ook dat een staleigenaar op zo'n moment moet ingrijpen en de regels moet bepalen en daar inderdaad consequent mee om moet gaan.

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:20

Ik weet wel dat de staleigenaar de mensen die naar buiten wilde aansprak op hun gedrag en verantwoording maar die mensen hadden er gewoon maling aan of gingen 'stiekem' rond een uur of 20.30u naar buiten.(als er bijna niemand meer op stal was en de eigenaar in huis was)

Ik ben het met jullie eens maar vroeg me af of dit ook daadwerkelijk mocht.

Wat ik me ook afvraag is of je iemand aansprakelijk kunt stellen als de Rhino wel bij ons op stal was gekomen?
Natuurlijk kun je niet met zekerheid zeggen dat de Rhino in dat geval is 'mee genomen' door een buitenrijder van stal.
Zo hadden we dus ook de afspraak dat er gedurende de uitbraak bij KG geen mensen van buitenaf het terrein op mochten.
Dus geen les, geen Fysio geen zadelmaker maar nog geen week na dit bericht (wat overal op het terrein te lezen was) stond er een Fysio in de stal om twee paarden te behandelen (dit was geen nood en niet op direct advies van de d.a.).

Het is zo jammer dat je in dit soort situaties afhankelijk bent van andere die geen besef hebben van de ernst of er simpelweg maling aan hebben.

Gelukkig is het voor nu even voorbij.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:49

Hier heb ik gelukkig geen last van gehad. Wij zijn maar met zijn 2 op stal. De hoefsmid is ook al die tijd niet geweest en nu zit ie vol. Stalgenoot baalt er wel van maar het is ff niet anders. Voor mij wel de reden geweest om een andere hoefsmid te hebben als hier gebruikelijk is, daarnaast vind ik ze gewoon heel goeden rij ik iedere 6 weken naar de smid toe.

aim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:23

Dus het iis weg?

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 10:22