Pony overleden aan besmettelijk paardenvirus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kim91

Re: Pony overleden aan besmettelijk paardenvirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:58

joy76 schreef:
In Haarlems Dagblad van gisteren stond op de voorpagina dat inderdaad een andere stal in Santpoort lijkt te zijn getroffen door rhino. Hier heeft een paard verlammingsverschijnselen, maar geen koorts of snotneus. De uitslag van de kweek is over een week. Er staan hier paarden die tot voor kort op de eerste besmette stal stonden.
Verder hoorde ik van paardeneigenaren dat er op een derde stal in die omgeving twee koortsgevallen zijn geweest.

hij heeft wel koorts.. en hij heeft nog geen verlammingsverschijnselen..

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 11:01

Weet iemand wanneer de uitslag van eht bloed komt ?

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 13:39

Hartje schreef:
Weet iemand wanneer de uitslag van eht bloed komt ?

volgende week..

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 18:30

Dat zal wel in de loop van deze week worden, het duurt meestal een dag of 5 en het bloed is zaterdag afgenomen voor zover ik het begrepen heb.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 13:39

Weet iemand inmiddels wat de uitslag is ?

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:59

Hartje schreef:

Ja! er is GEEN rhino in het bloed gevonden! Haha! Haha! volgende week komt die nieuwe uitslag binnen van het 2e bloedonderzoek! maar dat zou ook wel goed zijn! Haha!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 01:33

cantlover schreef:
Hartje schreef:

Ja! er is GEEN rhino in het bloed gevonden! Haha! Haha! volgende week komt die nieuwe uitslag binnen van het 2e bloedonderzoek! maar dat zou ook wel goed zijn! Haha!

Dat hoorde ik ook! Pfff, dat zou nog eens goed nieuws zijn zeg, als het geen rhino is!

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:32

Zeker wel! Haha!

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:15

Ik heb gehoord dat er bij Schoteroog ook zieke paarden zijn. Er is al bloed geprikt en dit wordt onderzocht. Tot die tijd wil schoteroog nog geen info naar buiten brengen.

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:30

Ow jee! ik hoorde ook iets over de groene heuvel!! maar dat kan ik nog nergens vinden! maar goed.. er gaan wel meer dingen rond Knipoog

fries68

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:23

Hartje schreef:
Ik heb gehoord dat er bij Schoteroog ook zieke paarden zijn. Er is al bloed geprikt en dit wordt onderzocht. Tot die tijd wil schoteroog nog geen info naar buiten brengen.

En van wie heb je deze bron?????

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:30

Laten we vooral uitkijken met hier te melden wat we allemaal hebben gehoord, geloof dat ik daar zelf mede schuldig aan ben geweest, maar heb geen namen genoemd. Groene Heuvel had ik namelijk ook gehoord, al even geleden, maar dat blijkt echt niet waar te zijn. Wat betreft Schoteroog hoop ik dat de eigenaren van de stal zo gauw mogelijk laten weten of er überhaupt iets aan de hand is en zo ja wat dan.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 08:39

Groene Heuvel heeft tot op heden zeker geen zieke paarden. Ze hebben wel alle maatregelen getroffen voor het geval er een paard ziek wordt.

Het bericht van Schoteroog heb ik uit betrouwbare bron..... Hoop dat er spoedig meer bekend wordt.

fries68

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 09:53

Hartje schreef:
Groene Heuvel heeft tot op heden zeker geen zieke paarden. Ze hebben wel alle maatregelen getroffen voor het geval er een paard ziek wordt.

Het bericht van Schoteroog heb ik uit betrouwbare bron..... Hoop dat er spoedig meer bekend wordt.

Ja en hoe komen die geruchten toch de wereld in Rolleyes We moeten even niet vergeten dat het weer een grote rol speelt, en dat deze tijd van het jaar paarden snel verkouden kunnen zijn.Dat de stal uit voorzorg handelt is niet zo vreemd toch met de rhino gevallen in de omgeving? Ik vind dat alleen maar een goede zaak!

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:30

Het gaat lekker rond he die rhino!

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:35

coco25 schreef:

Voorlopig gaat het nog steeds maar om 1 geval van (aangetoonde) Rhino in Noordholland waarvan de incubatietijd al bijna twee weken geleden is overschreden. (Kennemergaarde)
Op PC Santpoort is nog steeds geen neurologische vorm van Rhino aangetoond, en op de Groene Heuvel en Schoteroog ook niet, laten we wel even de realiteit onder ogen zien mensen, het gaat juist hartstikke goed, toch?

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:04

Vindt jij het zo goed gaan Verward . Ik vindt het niet zo goed hoor dat verschillende stallen met de verschijnselen kampen en hun paarden in carantenne moeten zetten.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:11

Ik ben voor de paarden en de eigenaren bij Kennemergaarde wel super blij dat de grote stress een beetje gezak is. Wat ik begrepen heb was het dagelijks enorm stressen totdat alle paarden getemperatuurd waren. Je mag het erf niet af. Bijrijders mogen niet heen of als zij geweest zijn mag je als eigenaar niet heen.

Ik ben reuze blij dat het, na weken lang in spanning zitten, naar uit ziet dat de kerst rustig gaat verlopen en de paarden koortvrij het nieuwe jaar in gaan !

Bij de andere stallen moet het bloed eerst aangeven of er werkelijk rhino is. Tot die tijd blijft het spannend of de vermoedens bevestigd worden.

fries68

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:04

BillyJean schreef:
coco25 schreef:

Voorlopig gaat het nog steeds maar om 1 geval van (aangetoonde) Rhino in Noordholland waarvan de incubatietijd al bijna twee weken geleden is overschreden. (Kennemergaarde)
Op PC Santpoort is nog steeds geen neurologische vorm van Rhino aangetoond, en op de Groene Heuvel en Schoteroog ook niet, laten we wel even de realiteit onder ogen zien mensen, het gaat juist hartstikke goed, toch?

2 gevallen! Kijk maar even op www.paardendokters.nl op de home pagina bovenaan

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:33

fries68 schreef:
coco25 schreef:

2 gevallen! Kijk maar even op http://www.paardendokters.nl op de home pagina bovenaan

Zoals Ingrid (billyjean) al zei: Het is 1 geval van AANGETOONDE rhino bij kennemergaarde en bij de andere is het NIET aangetoond. En het gaat echt heel erg goed met de rhino! Ook op kennemergaarde! Hopelijk houden we het zo! Knipoog

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:42

Ik lees toch echt het volgende op www.paardendokters.nl:

Rhino-uitbraak
Tot onze spijt is er rhino uitgebroken bij twee stallen in onze praktijk. Inmiddels dit ook onomstotelijk vastgesteld door labaratoriumtesten. Voor meer informatie over rhino kunt u verder kijken op deze site. Bent u niet direct betrokken, maar heeft u na het lezen van de informatie nog vragen, dan verzoeken wij u zoveel mogelijk te bellen op ons spreekuur.

fries68

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:33

joy76 schreef:
Ik lees toch echt het volgende op http://www.paardendokters.nl:

Rhino-uitbraak
Tot onze spijt is er rhino uitgebroken bij twee stallen in onze praktijk. Inmiddels dit ook onomstotelijk vastgesteld door labaratoriumtesten. Voor meer informatie over rhino kunt u verder kijken op deze site. Bent u niet direct betrokken, maar heeft u na het lezen van de informatie nog vragen, dan verzoeken wij u zoveel mogelijk te bellen op ons spreekuur.

Inderdaad, daarom had ik ook de link erbij gezet.Het zijn er dus echt twee! De testen liegen er toch echt niet om zoals je kunt lezen in het bericht.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:34

Kan je je paard/pony er voor enten?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 01:42

fries68 schreef:
joy76 schreef:
Ik lees toch echt het volgende op http://www.paardendokters.nl:

Rhino-uitbraak

Inderdaad, daarom had ik ook de link erbij gezet.Het zijn er dus echt twee! De testen liegen er toch echt niet om zoals je kunt lezen in het bericht.

Ik had het ook meer tegen cantlover dan tegen jou. Vind het wel super balen dat er kennelijk in deze regio nog een stal bij is gekomen....

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:30