Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joy76 schreef:Indrukwekkend overzicht, Esther, petje af voor de manier waarop je alles uitzoekt.
Maar hoe zit het met de bermmengsels in het heden en/of verleden langs provinciale en/of gemeentelijke wegen? Volgens mij houdt namelijk geen van bovengenoemde instanties zich daar mee bezig...
EstherHegt schreef:joy76 schreef:Indrukwekkend overzicht, Esther, petje af voor de manier waarop je alles uitzoekt.
Maar hoe zit het met de bermmengsels in het heden en/of verleden langs provinciale en/of gemeentelijke wegen? Volgens mij houdt namelijk geen van bovengenoemde instanties zich daar mee bezig...
Bovenste is Rijkswaterstaat, en anders bel of mail je toch eens een provincie en vraag je wie de bermen onderhoud. Duidelijk is doodgewoon dat dat uitzaaien dus wel gebeurde maar niet zo grootschalig als er wordt gesuggereerd. Als iedereen nu zelf ook eens onderzoek ging doen dan gaat het allemaal wat sneller.
Bries schreef:Van de vorige eigenaar van Capita begreep ik dat juist de geméénte het JKK had uitgezaaid op de dijkjes die zijn weiland omzoomde.
Bries schreef:Nee Esther, zijn nadrukkelijke verklaring dat het is UITGEZAAID is voor mij voldoende. Hij was er notabene bij! Voorts hoef ik er geen juridische procedure over te voeren dus dit spontane nadrukkelijke geluid is voor mij genoeg. Hij was gewoon getuige! Ook dát heeft zeggingskracht (zelfs in juridische zin). Zijn woorden: 'er zouden dan leuke gele bloemetjes komen; en inderdaad vond ik ze leuk zonder te weten dat het zo giftig was'.
Ellen
EstherHegt schreef:Bries schreef:Nee Esther, zijn nadrukkelijke verklaring dat het is UITGEZAAID is voor mij voldoende. Hij was er notabene bij! Voorts hoef ik er geen juridische procedure over te voeren dus dit spontane nadrukkelijke geluid is voor mij genoeg. Hij was gewoon getuige! Ook dát heeft zeggingskracht (zelfs in juridische zin). Zijn woorden: 'er zouden dan leuke gele bloemetjes komen; en inderdaad vond ik ze leuk zonder te weten dat het zo giftig was'.
Ellen
Ja El voor JOU is dat voldoende, maar het is niet voldoende voor de stelling dat het een verplicht component was in zaadmengsels en het dat dat iedere gemeente dit ook doelbewust uit heeft gezaaid. En verklaring dat er iets is gezaaid is niet voldoende, het had graszaad geweest kunnen zijn. Let wel ik geloof die man ook wel. Maar het enige bewijs is dat er is gezaaid. Het sluit niet uit dat JKK zich spontaan heeft gevestigd, is de dijk bijv eerst verhoogd, of is er gefreesd voor het zaaien?
EstherHegt schreef:Sorry Esther, maar je sidekick heeft er met de manier waarop zij zich in dit topic manifesteert hoogstpersoonlijk voor gezorgd dat mij nu en in de toekomst alle lust ontnomen is, om me op welke manier dan ook nog voor "the greater good" in te spannen. Voortaan houd ik het weer lekker bij mijn eigen weilandje zo JKK-vrij mogelijk houden en de rest van de wereld ziet zelf maar wat ze doet. Ik ben lopende dit topic steeds meer sympathie voor Henny_W en begrip voor haar post beginnen te krijgen.Misschien heb jij bewijzen die kunt overleggen die het tegendeel bewijzen dat het een verplichte component is en was.
EricPrast schreef:... ik ben jullie wel degelijk dankbaar voor al het werk dat jullie in de afgelopen jaren al verzet hebben en alles waar jullie nog steeds mee bezig zijn, maar naar mijn idee doen jullie een deel van de goodwill die je daarmee had kunnen hebben opgebouwd teniet, door het vaak nogal betuttelend en belerend overkomende toontje van jullie posts hier op Bokt. En ik trek ook echt jullie kennis niet in twijfel, maar de manier waarop die hier voor het voetlicht gebracht wordt verdient misschien enige heroverweging.
Bries schreef:En die lijst... ik geloof het wel maar het draagt evenmin harde feiten aan...
Je zou op zijn minst lijstjes met leveranciers moeten hebben én regelgeving wát er in zo'n zakje zaad wel en niet mag zitten. Geen van beiden zijn aanwezig evenals verklaringen van leveranciers wat hun producten 10 jaar geleden bevatten.
Ellen
EstherHegt schreef:Bries schreef:En die lijst... ik geloof het wel maar het draagt evenmin harde feiten aan...
Je zou op zijn minst lijstjes met leveranciers moeten hebben én regelgeving wát er in zo'n zakje zaad wel en niet mag zitten. Geen van beiden zijn aanwezig evenals verklaringen van leveranciers wat hun producten 10 jaar geleden bevatten.
Ellen
Ik denk dat je je nu vergist, ik heb de bronvermelding benoemd, dit is onderzocht door de masterclass van de Universiteit van Wageningen, de verklaringen van de wegheerders bevestigen dit.
Er is gewoon niet overal uitgezaaid, dit wordt wel gesuggereerd. Er is weliswaar een toename van JKK, maar dit is niet alleen te wijten aan zaadmengsels zoals ik al eerder aangaf
EricPrast schreef:. Ik ben lopende dit topic steeds meer sympathie voor Henny_W en begrip voor haar post beginnen te krijgen.
EstherHegt schreef:EricPrast schreef:. Ik ben lopende dit topic steeds meer sympathie voor Henny_W en begrip voor haar post beginnen te krijgen.
Ik tem even, ik houd er niet van om ruzies uit te knokken via een forum. Ik houd van argumenteren en ben niet gediend van stoken.
Bries schreef:Als het pláátselijk náást jouw paard wordt ingezaaid kan ik me voorstellen dat je daar niet blij van wordt.
joy76 schreef:en ik vind dus dat de gemeente net zo goed als de paardenbazen de taak heeft dit te bestrijden.
joy76 schreef:Bries schreef:Als het pláátselijk náást jouw paard wordt ingezaaid kan ik me voorstellen dat je daar niet blij van wordt.
Dat de natuur goed voor verspreiding zorgt heb ik inderdaad aan den lijve ondervonden.![]()
Maar ik wil nog een stapje verder gaan: het gaat mij eigenlijk niet alleen om het inzaaien, maar ook om de plantjes die 'natuurlijk' in de gemeente- of provincie berm voorkomen. Die staan op de grond van de gemeente en zijn giftig, en ik vind dus dat de gemeente net zo goed als de paardenbazen de taak heeft dit te bestrijden.
EstherHegt schreef:joy76 schreef:en ik vind dus dat de gemeente net zo goed als de paardenbazen de taak heeft dit te bestrijden.
Precies, samenwerking is heel hard nodig. Een schuldvraag drijft enkel verschillende belangen uit elkaar en zal zeker niet tot een oplossing bijdragen. Voorlichting geldt niet alleen voor paardenhouders, ook voor ambtenaren die beleid maken, daarom is het belangrijk om alle aspecten zo objectief mogelijk naast elkaar te leggen.
EricPrast schreef:Ik ga er vanuit dat de mods verstandig genoeg zijn om het hele topic na te lezen en dat die niet alleen maar reageren op één uit zijn verband gerukte zinsnede, dus je temt maar lekker een eind raak.
EricPrast schreef:Ellen, dat lijkt me nu bij uitstek een uitgelezen taak voor jou en Esther, jullie zijn tenslotte de experts.