Paard met Sint en al onderuit in Alkmaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paard met Sint en al onderuit in Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:19

IvysToeter schreef:
maar wat die meneer op het filmpje zegt vind ik ergens wel wijs.
Hem even rustig laten liggen en even bij laten komen.
even wachten tot de stoet zoveel mogelijk weg is en dan komt ie wel weer overeind.

Ja dat was ook mijn eerste gedachte.....En die ROT muziek he Koe

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:19

Dat denk ik dus ook. Van sedalin heb ik nog nooit een paard door zn hoeven zien zakken. En dit paard vind ik er ook niet platgespoten uitzien. Staat niet te zwalken en oogt niet ongecoordineerd (voor zover op het filmpje te zien).[/quote]

dit paard staat echt wel te zwalken en een paard kan echt wel in elkaar zakken van te veel sedalin oid
als de sint opstapt zie je al dat hij niet op alle benen staat en als hij erop zit slingert het paard en weet niet meer wat voor of achter is...

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:20

Schimmelig schreef:
Als een paard doodsangst uitstaat vlucht hij toch Verward
Is dit niet iets teveel Sedalin ofzo Verward

Wanneer een paard uitermate gestressd/angstig is, kan het zich laten vallen (flauwvallen) in het uiterste geval (jaja, de lessen van Emiel Voest, toch een hoop van geleerd). Of dat hier het geval is weet ik niet, maar een paard in doodsangst kan zich laten vallen.

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:23

Arm paard!.......
Hij ziet er behoorlijk stoned uit.....vind het echt zielig!

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:23

Arm beestje Boos!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:24

Merel_Claire schreef:
Het lijkt inderdaad wel of ze hem wat gegeven hebben. Dit is zeker geen reactie uit stress! Een paard is een vluchtdier en blijft dan echt niet op de grond liggen.

idd 1e reactie maar vluchten kan niet, dan ga je in een zelf beschermend meganisme zegmaar.
Was ook met mijn konik, moest de wagen in stress, kon niet vluchten nog meer stress, werd nogmeer gedwongen, toen zette hij alles uit en hebben we hem in de wagen moeten slepen, eerst was hij gaan liggen, toen hij een beetje half bij was en weer wat mee kon werken hebben we hem erin gekregen. onderweg, super mak beest. thuis aangekomen, niet achterwaarts kunnen nouja eenmaal omgekeerd en uit de trailer moest hij over een witte streep, durfte dat niet dus wij beetje druk, hup paard weer uit. Als we door zouden gaan zou hij weer door zijn benen zijn gezakt. Nu is hij zowiezo wat afwijkend en niet vor niets verstoten uit de kudde, maar denk dat het zeker wel kan bij paarden als ze echt geen andere uitweg weten, maar ook ik denk dat dit paard wel wat heeft gehad.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:26

Hij staat al half doorgezakt (op rust) voordat ze hem proberen aan het lopen te krijgen.
en dan er nog aan gaan lopen trekken enzo om hem vooruit te krijgen...
als je toch ziet dat dat beest niet wil lopen dan laat je hem toch staan en laat je die 'ouwe' toch lekker lopen?
Als dit dier echt gestresst of in paniek was geweest dan had het wel anders gereageert (ok, nu kon het weinig anders door waarschijnlijk teveel sedalin ofzo)
Dan had hij echt wel gaan staan draaien, springen, huppelen etc...

en dan die muziek die nog door blijft spelen enzo.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:28

Arm paard! Echt sneu hoe die daar ligt gelukkig laten ze hem liggen, misschien teveel antistressmiddel of de stress was idd veel te hoog!

Gelukkig gaat het weer goed met het paard

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:31

Ik vond het paard eerder verdoofd dan paniekerig overkomen. Hij stond op rust, schommelde enorm en ging uiteindelijk, kont eerst, toch liggen... ik heb het idee dat het arme dier gewoon compleet van de wereld was.

Inderdaad verstandig het dier even te laten liggen tot de optocht weg was... even bijkomen.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:38

volgens mij is dit een fase verder dan in paniek raken en vluchten, ik denk in combi met kalmeringsmidelen. Gaat lekker dit jaar, de Sint moet volgend jaar maar op de scooter of zo

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:44

garny95 schreef:
volgens mij is dit een fase verder dan in paniek raken en vluchten, ik denk in combi met kalmeringsmidelen. Gaat lekker dit jaar, de Sint moet volgend jaar maar op de scooter of zo

Of gewoon lopend Haha! Dier en natuurvriendelijk nou wat wil je nog meer Knipoog

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:49

he wat een onprettig beeld Boos!

Ik denk idd ook dat het paard gewoon uit pure angst helemaal verstijft en daardoor in elkaar zakt. (al dan niet in combi met kalmerings spul)

Toen de sint erin het filmpje net op zat, zie je ook al aan de houding van het paard 1 grote brok angst (rug en achterlijf ingetrokken) echt zoiets van HELP!!!!!!!!!!!!!!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:50

Sommige paarden hebben toch echt geen hekel aan om in een optocht te lopen. Beetje secuur paard uitkiezen en niet teveel sederen. Bij sommige werkt alleen een vertrouwde "Piet" aan het touw ernaast al ruim voldoende en is sedatie overbodig. Ik kan niet anders zeggen dat het hier in de stad prima voor elkaar was. Opstijgen was een stukje achteraf; geen muziek in hele dichte nabijheid van het paard in de stoet en twee pieten die het paard begeleiden over een brede afgezette straat.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:51

Arm beest.. Hoe hij al stond dat de sint er net op zat, die is echt wel even verdoofd Scheve mond
En als hij niks had gehad, stond hij er echt niet zo bij. Ook al kon hij nergens heen, had hij minstens anders uit zn ogen gekeken..

Pff, laat ze de volgende keer politie paarden gebruiken ofzo..

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:51

Ieder jaar is er wel weer gedonder met de paarden van sinterklaas, misschien wordt het weer tijd dat de sint weer op de fiets komt zoals dat vroeger ook gebeurde!

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:52

garny95 schreef:

Of een booster Sigaar

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:52

Naar om te zien. Arme dier. Al die mensen die er natuurlijk op afkomen (harstikke sensatie-geil natuurlijk) en die harde muziek. Scheve mond
Echt sneu.. Wel verstandig dat ze het dier indd even hebben laten bijkomen.

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:09

Idd naar om te zien, vraag me af wat het paard hier aan over houdt (qua trauma's enzo)

_Charlotte schreef:
garny95 schreef:

Of een booster Sigaar

Of hij komt per politiemotor (deden ze bij ons op de lagere school meestal Clown )

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:10

Arm paardje..
Kindjes zullen ook wel geschrokken zijn.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:11

Hij is hier op de basisschool ook eens in een paardentrailer gebracht, kan ook altijd nog ROFL

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:16

Of met een bakfiets Clown Past toch wel in Nederland vind ik Tong uitsteken

FamBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:20

Arme paard die sint zelf is volgens mij ook niet echt lekker hoe hij er op zit. Gelukkig komt hij hier volgende week met de boot en gaat verder in de koets.Dus bij ons geen sintblunders

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:24

geen woorden voor, dit komt op die kinderen toch ook stom over? Die krijgen dan toch ook niet mee hoe je respectvol met dieren om moet gaan?

Dat je een beetje kalmeringsmiddel geeft tot daar aan toe, maar deze heeft er toch een aantal streepjes teveel van gehad..

De eigenaren/verantwoordelijken moeten zich echt diep en diep schamen hiervoor!
Ga met een geschikt paard op stap, of laat hem lekker in de wei/stal staan!

Ik neem aan dat de Sint te voet verder is gegaan? Boos! het is te hopen voor het arme dier!

Hij lijkt wel in een shocktoestand te verkeren!! Boos! Echt walchelijk!!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:41

arm dier. Hij staat idd al niet echt lekker op zn benen en dan gaan ze nog lopen sjorren aan hem ook. Die ene Piet vond het blijkbaar niet leuk dat er gefilmd werd, mobieltje (oid) werd bijna uit de handen geslagen. Op zich wel goed dat iemand roept laat maar liggen, maar dat zinnetje erbij: ik heb ook paarden. Waarom zijn dieren hier nou altijd de dupe van. Ik loop met koniginnedag ook rondritjes met mn fjord, maar als hij er niks (meer) aan vind stop ik altijd. Ik let ten aller tijde op wat goed is voor hem. Ik hoop dat het beestje er snel overheen is en dat volgend jaar de Sint komt nordic walking-n Haha!

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:45

Tjeempie, die nep-Americo had zeker een slokkie Sedalin teveel op, hij was zo stoned als een garnaal !! Dat heb je he , als de Sint niet de echte Americo meeneemt! Vork